Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam.

Przymierzam się do zakupu swojego pierwszego BMW. Wybór padł na E46. Potrzebne na dojazd do pracy 7-10km w jedną stronę, czasem jakaś większa trasa.

Wyszło mi, że najoptymalniej sprawdzi się silnik 2.0 143km N42.

 

Jutro oglądam ten samochód:

 

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e46-318i-2003r-xenon-ID6yeBRP.html

 

Na co zwrócić szczególną uwagę. Może po zdjęciach ktoś bardziej doświadczony niż ja jest w stanie stwierdzić coś więcej? Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie porady i sugestie.

Opublikowano

Panowie zaglądam często do tego tematu pomimo iż już sam nie szukam wozidupa dla siebie.. i tak samo jak pierwszy raz zaczalem go czytac tak i teraz lapy opadają.. przez Wasze przekomarzania i wywalanie swoich zbędnych racji psujecie caly watek.. nie wnosicie nic do dyskusji tylko się spinacie jak przy zatwardzeniu.. potem się dziwcie ze jest kolejny temat gościa który prosi o pomoc przy wyborze wozu dla siebie a odpisujecie "juz jest temat opcja szukaj" a z całego watku może 50 postow ma jakas wartość.. ogarnijcie się.. bo az zal to czytac...

 

przez majkelkofi » 04 Gru 2015 23:00

 

Witam.

Przymierzam się do zakupu swojego pierwszego BMW. Wybór padł na E46. Potrzebne na dojazd do pracy 7-10km w jedną stronę, czasem jakaś większa trasa.

Wyszło mi, że najoptymalniej sprawdzi się silnik 2.0 143km N42.

 

Jutro oglądam ten samochód:

 

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bm ... yeBRP.html

 

Na co zwrócić szczególną uwagę. Może po zdjęciach ktoś bardziej doświadczony niż ja jest w stanie stwierdzić coś więcej? Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie porady i sugestie.

 

Kolego fajnie ze znając realia swoich przebiegow nie szukasz diesla czy tez nie wciskasz na chama gazu do wozu przejrzałem oferte wydaje się być dziwna dla mnie... niby osoba prywatna sprzedaje wozek na niemieckich blachach w opisie ze świeżo sprowadzony.. pewno od tego dziadka Niemca co placze po nocach teraz po nim i zachowal ksiazeczke aso na pamiatke. .. sa tu ludzie znający się na temacie jak mało kto. Widza ze np. lampy sa z 330i czy kij wie co jeszcze choć sam nie widze zbyt dużej roznicy wiec może przeczyta to ktoś bardziej znający temat i doradzi lepie. Z mojej strony mogę powiedzieć TObie jedynie tyle ze szukając e46 naprawdę wiele aut trzeba sprawdzić nim się kupi dla siebie cos odpowiedniego o ile masz zamiar mieć ten woz na dluzej. Za dużo zajechanych sztuk na naszym rynku. Kilka oględzin aut i zrozumiesz. Sam poszukałem dla siebie czegos nie za bardzo wyszukanego bo wyposażenie nie powala do poprawek również był ale na szczęście mechanicznie jak najbardziej dobrze utrzymany i zadbany z udokumentowana historia wiec nie jakiś trup z cofniętym licznikiem gdzie wyczarowalo się z 500tys nagle 180.. Zarejestrowałem się na tym forum napisałem post i również od jednego z uzytkownikow jak i pasjonatow marki zakupiłem. Wczesniej ogladalem może z 5-6 aut szukałem wozu jakies 3-4 miesiące nim się zdecydowałem. Najwazniejsze to emocje odstawić na bok bo możesz się wrabac na mine a potem plakac ze bmw takie i owakie.. Skoro wybrales już sobie silnik jaki Ciebie interesuje to zapewne poczytales o nim i znasz jego mocne jak i slabe strony i wiesz co może CIe czekac i na co uwagę zwrocic. Kupujac sprowadzone auto od handlarza miej bardziej wyczulone zmysły kolego bo wiadomo jak Nasi handlarze dzialaja.. lepiej poszukaj kogos z forum kto chciałby sprzedać auto przynajmniej pewniej od kogos kto auto uzytkuje od 2,3,4 lat a niżeli swiezo sprowadzona i nie wymaga wkładu własnego nic nie puka i nie stuka.. a okazuje się ze ponad połowa swiezo malowana nie daj Borze spawana.. Nie napalaj się na pierwszy lepszy wozek bo wygląd to nie wszystko.. Sam mam chociażby błotniki do poprawy lakierniczej po zakupie ale interesując się tym modelem zapewne wiesz co go boli i takimi pierdolami przejmować się nie będziesz.. Powodzenia przy zakupie zycze i rozsądnej glowy pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bary_kent może i przesadziłem, ale jak piszesz że diesel do miasta się nie nadaje bo ma DPFa... Trzeba było najpierw sprawdzić czy są tylko wersje z DPF czy takie i takie i dopiero pisać.
Nadal twierdzę że diesel do miasta się nadaje, nawet taki bez dpfa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak bez przesadnej spiny..dlaczego? Bo paliw więcej niż na trasie czy coś mu się dzieje w mieście?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mocniej truje? Ciekawe, są na to jakieś dane? Bo jakoś wydawało mi się zawsze, że kopciuchy wydzielają mniej CO2 niż pachnące benzyny. A syfi co? Asfalt czy przednie szyby w pb?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak zwykle OT.

Nie chce mi się z Tobą polemizować. Kac nie pozwala mi na jakąś cięta ripostę. Jeżeli jednak uważasz, że diesel jest "zdrowszy" niż pb lub lpg to nie będę ciebie z tego błędu wyprowadzał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie musi być cięta riposta, wystarczy sensowna odpowiedź. Skoro są takie niezdrowe (w porównaniu do pb) to dziwne, że są produkowane. Odnośnie OT to Ty napisałeś, że kopciuch nie nadaje się do miasta i tylko chciałem się dowiedzieć dlaczego, bo może czegoś nie wiedziałem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
To już zależy od stanu, jeśli powiedzmy mamy w tragicznym stanie kopciucha i zwykła benzyne to wiadomo że diesel będzie bardziej truł :wink: Jeśli natomiast jedno i drugie autko jest w stanie bardzo dobrym to raczej nie widzę różnić..w końcu ktoś wymyślił te normy emisji spalin które te auta musiały spełniać. Co do tematu diesel czy benzyna.. wybieram to co jest w lepszym stanie. Reszta to gusta i kwestie ekonomiczne
Opublikowano

jak ktos robi bardzo krótkie odcinki tylko po miescie to diesel nie bedzie dobrą opcją, zanim sie nagrzeje spali sporo, wiadomo na zimnym nikt ostro nie jezdzi, dbajac o np turbo, jednoczenie brak dynamicznej jazdy "zamula" motor, a gdy dodamy do tego DPF (ktorego w e46 nie znajdziesz w 99.999% egz, była opcja za dopłatą domówienia dpf, mało kto sie na to decydował na szczescie) to proszenie się o kłopoty

natomiast do jazdy np 100km dziennie tylko po miescie czy wiecej to jeden czort czy bedzie to diesel czy benzyna z lpg, gdyby sie to nie opłacało to nie byłoby dieslów na taxi... a jednak :wink:

diesla po miescie tez mozna właściwie eksploatować i włos mu z bieżnika nie spadnie

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Nie musi być cięta riposta, wystarczy sensowna odpowiedź. Skoro są takie niezdrowe (w porównaniu do pb) to dziwne, że są produkowane. Odnośnie OT to Ty napisałeś, że kopciuch nie nadaje się do miasta i tylko chciałem się dowiedzieć dlaczego, bo może czegoś nie wiedziałem.

 

Diesel truje bardziej. Głównie rakotwórcze cząstki stałe, NOx. Jeszcze bardziej truje tak stary diesel jak e46. Benzyna produkuje troche wiecej CO, wiadomo ze to tez nie jest zdrowe, ale bezposredni wpływ na nowotwory mają diesle. Im starszy tym wiekszy truciciel.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wątek całkiem nie w temacie - czy jest tu jakiś admin żeby zrobił porządek?

Z jakiegoś powodu diesle nie mogą wjeżdżać do centrum miast Europejskich. Poza tym diesel to nie tylko CO2. Stary diesel jak kopci to cząstki w spalinach są na tyle duże, że organizm jest w stanie je wydalić. Filtry DPF rozbijają cząstki sadzy na nano cząstki, których organizm nie jest już w stanie wydalić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stary diesel jak kopci to cząstki w spalinach są na tyle duże, że organizm jest w stanie je wydalić.

Coś w tym jest, bo jak mi wczoraj GOLF 3 TDI przed maską przygazował, to myślałem, że mi ta chmura szybę wybije :?

Opublikowano

co jak co ale bylem przekonany ze forum bmw bedzie ostatnim miejscem gdzie spotkam pseudo ekologów

 

zdrowy diesel nie ma prawa dymic, stad tez sprawny diesel nie jest zagrożeniem dla Waszym płuc...

dajcie spokój :duh:

 

co innego kopcące diesle tak jak wspomniany golf 3, to nalezy naprawiac albo odrazu utylizować

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Pisałem o tym wcześniej dlatego podzielam zdanie pana puzonn. Już skończcie z tym tematem bo on do niczego nie prowadzi, chociaż z drugiej strony śmiem twierdzić że temat kupna bmki został tutaj w 99,9% wyczerpany :wink: więc nie dziwota że leci OT
Opublikowano
Jestem na etapie poszukiwać E46, tak czytam wszystkie za i przeciw i sam już nie wiem jaki motor wybrać,ON czy PB doradzi ktoś konkretnie czy skusić się na 2.0 ON czy jednak 1.8-2.0 PB??? Lata 99-02
Opublikowano
Primo jaka kwota Sekundo zależy jaka eksploatacja..więcej trasy czy miasto i ile. Musisz się zastanowić do czego auto będzie ci potrzebne i jak zamierzasz je eksploatować oraz czego oczekujesz po samochodzie. Jak już jasno określisz cele, odpowiedź będzie o wiele prostsza :wink:
Opublikowano

przy każdym starszym dieslu masz zawsze wieksze koszta. W dodatku jak to diesle 90% sprowadzone mają ogromne przebiegi skręcone do niby normalnych, troche się boją handlarze wiec przebiegi już zdarzają się ponad 200tys :mrgreen:

 

wiec mniejsza benzyna wedlug mnie ma same plusy, szansa że nie było katowane bo moce nie za duże, przebieg mniejszy (bez różnicy co na zegarach) to zazwyczaj diesle mają wiecej nalatane bo po to są kupowane żeby dużo jeździć, do tego co by się nie zepsuło to nie da się wydać wiecej jak 1000 złotych naraz. No chyba że cały silnik musisz wymienić to wtedy faktycznie ze 2tys wydasz. Zobacz ile kosztuje regeneracja turbiny, ile kosztuje sprzegło z kołem dwumasowym jak padnie, zobacz ile kosztuje regeneracja jednego wtrysku. Dodaj do tego wieksze skomplikowanie silnika.

 

nigdy nie oszczedzisz na paliwie przy starym dieslu. Spali litr czy dwa mniej, za naprawy zapłacisz za to wiecej.

 

miałem 2l diesla w e46, mam 2.8 pb z lpg w e36, zgadnij co jest tańsze w utrzymaniu :)

szukam
Opublikowano
O to mnie właśnie chodziło,krotko i na temat, ceny coś około 10k i jednak Pb bardziej mi będzie odpowiadać, mam kilka egzemplarzy na oku zobaczymy co z tego wyjdzie :lol:
Opublikowano

@K3m0T1989

m52b28 mhmm miałem wspominam bardzo miło :P ładnie to chodzilo, swoje tez paliło :norty:

 

natomiast co do przebiegów diesla e46 to oczywiscie mozna u niemca kupic z przelotem 100-150tys ale bedzie to zakup drozszy jak te nasze allegrowe rodzynki e90 !

stad tez jasno trzeba sobie powiedziec ze diesle e46 ktore sa sprowadzane to minimum 250tys przebiegu w gore i to znaczną góre, sprowadzane sa egz 300-400, krecone na 160-200 bo polak musi miec ponizej 200...

oczywiscie przez te wieksze przebiegi nie nalezy skresla takich modeli gdyz znam wiele osob ktore maja po 300-400 przelotu (ostatnio 420kkm, nie znałem historii napraw ale live data wzorowe, wtryski tez) i nic sie nie dzieje, moc trzymają, parametry w normie

ale swiadomosc nalezy miec ze nie kupicie za 15tys zł diesla e46 z przelotem 200tys

za 30tys zł tak, u niemca jeszcze takie są :cool2: tylko ze polak za 30 to kupuje e90 z przelotem 140 tys (skręconym z 340, prze-szpachlowanym bokiem ale to szczegół)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

no mi nie chodzi jako tako o sam silnik (aczkolwiek m47 czyli ten przedliftem jak ukręca wały to nie brzmi dumnie) ale właśnie o cały drogi w serwisie osprzęt. Na kogoś musi przyjść pora na wymiane turbo, wtrysków czy sprzęgła. Jak padnie to na nowego kupującego (umówmy się, auto nawet jak sprzedaje prywatny to czasem dlatego że wymaga inwestycji) i spalanie 6-8l ropy nie pomoże żeby coś oszczedzić jak trzeba zrobić sprzęgło z dwumasem za 2tys. I wychodzi wtedy w ogólnym rachunku że można by tankować z 16l na sto i wyjdzie to samo :)

 

ja jestem mega zadowolony z obecnego auta, też wymagało sporych nakładów ale to wina czasem mojej zapobiegliwości. Najwazniejszy plus że właśnie mi to nic nie pali, 11-13lpg. Taki przykład sprzęgło niecałe 400zł (dwumas ciezko zmeczyć w benzynie), przy dieslu trzeba komplet bo nie ma sensu nowe sprzęgło na starym dwumasie i odwrotnie też nie ma sensu. Cena ? jak pamietam płaciłem 2k za sachsa, na allegro pewnie ciut taniej luk, plus robota czyli 2k jak nic. Wtryski ? w benzynie ktoś kiedyś wymieniał z racji uszkodzenia ? raczej tylko żeby moc podnieść. W dieslu nie są najdroższe z możliwych ale i tak regeneracja 4 sztuk to pokaźny koszt.

 

Ja starego diesla odradzam z własnego doświadczenia.

szukam
Opublikowano

zapomniales ze benzyny w e46 to nie oaza bezawaryjnosci, to nie to samo co starsze m52b28 a najlepiej m50 wręcz idioto odporne, m54 to silniki ktore mają sporo elementów które są kosztowne, o 4cylindrowych nawet nie chce mi sie pisać, z nimi tez jest niezła sieczka....

podobnie jak w dieslu, nie ma reguły ze bedziesz wszystko wymienial, nie jeden na forum natłukł sporo kilometrow i nie dokladał nic do silnika.... pewnie i tak nie uwierzysz, a co drugi ma dłubnietego diesla i jakos jezdzi hehe

 

caly pic polega aby oddzielić ziarno od plewu, gorzej jak ziarna są poza zasiegiem....a grzebiesz w plewie (allegro 95% ofert)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

no o to tez chodzi :) tylko weź pod uwagę jak kupisz badziewie w dieslu a w benzynie :P nie ma porównania kosztów w ogóle.

 

Kolega jak pisał szuka auta raczej w przedlifcie wiec tam też ma m52 z r6.

 

do tego jeśli benzyne skrecili z 300 na 200 to pojeździ, jeśli diesla z 400 na 200 niecałe to już gorzej.

 

A cała sztuka się zgadza znaleźć dobry sprzęt, według mnie łatwiej o benzynowy z powodów wymienionych wcześniej.

 

A ludzie też mają swój rozum, mechanik też chce żyć i zarobić, są serwisy sprawdzające auta. Wiec tylko tankować paliwo i jeździć po polsce i oglądać rodzyny :D

szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.