Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bez przesady dwumasa, sprzegło, docisk, łożysko i przy okazji uszczelki to z automatu robi się ponad 3 tysiące bez roboty, mówimy tutaj oczywiście o silniku R6, no ale na szczęście takie zabawy sam potrafię ogarnąć :)

No wiesz ja miałem po długich poszukiwaniach i oglądaniach wytypowane tylko 3 sztuki warte zakupu, czyli do wizyty w aso, jedna była z forum i za cenę ponad 25 tysięcy oczekiwałem dobrego stanu a skończyło się, że gówniarz jeździł na spawanej feldze, no ale to już nie będę tego wypominał bo samochód został opisany prze zemnie kiedyś, jeszcze jeden z ogłoszenia, no i docelowo od lubianego zenka kupiłem.

 

Szukałem przed zakupem pomocy tutaj ale niestety nikt nie potrafił mi udzielić, rzeczowych porad typu, vanos zdycha po 100 tysiącach, tylko głównie mity, które są jak czytam tematy dalej powielane.

 

Na razie 20 tysięcy, zobaczymy za rok powinienem mieć przebieg na liczniku około 280 tysięcy i zobaczymy czy ćwiartki przeżyje sprzęgło i dwumasa czy nie, tak czy siak za rok olej będzie wymieniany minimum 3 razy a to już daje samo w sobie z filtrami koszta na poziomie tysiąca złotych.

 

Powiedz mi, szczerze wierzysz, że kupi w dobrym stanie polifotwe R6 z jego budżetem? Przecież na dzień dobry czego go regeneracja vanosa i nie mów, że nie, tak samo koszta sprawdzanie samochodów, bo przecież jak kupi sobie inpe z kablem to i tak nie będzie potrafił interpretować tych wskazań, tak samo sprawdzenie szczelności głowicy trzeba mieć sprzęt do tego itp.

Utrzymanie to nie tylko umiejętności ale i narzędzia nawet aby dokręcić koła szczególnie mając jakieś sportowe felgi aluminiowe to bez dynametryka nie podchodź a przecież taki, który można kalibrować nie kosztuje 100zł ale ponad półtysiaca.

 

Oj tam 40 tysięcy ale wiesz co ta coupe potrafi i miny rzędną jak na lpg objeżdżam większość e46, dopiero nie mam szans z e39 z silnikami V8, a jak się trzyma drogi po pełnej regeneracji zawieszania i zrobieniu go na sport oraz ustawieniu zbieżności według moich zaleceń a nie jak fabryka dała.

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Oczywiście, że można z każdym autem lecieć do Aso i płacić tysiące za sprawdzenie,podpięcie pod komputer itd.. Można też wydać na auto 40 tys robiąc tylko 20tys km ;p ale to są skrajności. Przede wszystkim zdrowy rozsądek, to jest loteria, trafisz to przejeździsz dwa lata i z tych odłożonych 5 tys zostanie Ci jeszcze 3.500;) źle trafisz to wydasz to w pół roku, chociaż nie przesadzajmy, nie bralbym serio, że dwumas i sprzeglo pochłonie takie kwoty. Na znanej i lubianej stronie z częściami do bmw można kpl Sachs kupić za trochę ponad tysiąc złotych, wiec bez tragedii. Fakt faktem rynek jest straszny i trzeba mieć farta zwyczajnie, a przede wszystkim zimna głowę ;) Utrzymanie i koszta to temat rzeka, jeden nie potrafi koła zdjąć i będzie komuś płacił za zmianę oleju a drugi będzie płacił tylko za części. Nie można jednoznacznie powiedzieć, że na pewno wydasz tyle i tyle. Wiadomo natomiast ze będzie drożej niż w polonezie. Pozdro;)

:duh: :duh: Za tysiąc złotych to może do 316i, pokaż mi kpl sprzęgło+dwumas sachsa do 330i za "lekko ponad tysiąc", to na miejscu zamawiam 5 sztuk w ciemno. Sam dwumas to koszt ok 1450zł, sprzęgło jakieś 700-750zł. Można zaokrąglić do 2100-2200zł, dodaj do tego robociznę i wyjdzie spokojnie ponad 2500zł. No chyba, że ktoś potrafi wyjąć skrzynię i zrobić wymianę samemu, ale to raczej jeden przypadek na kilkadziesiąt. Tak czy siak jest to na pewno koszt ponad 2000zł, a nie "lekko ponad tysiąc zł".

 

Inna sprawa - zgadzam się, ja też bym się dwumasu jakoś bardzo nie bał. Świadomość ludzi jest taka, iż większość prędzej wymieni dwumas niż np. zainteresuje się vanosem, ale to też zależy od silnika za którym się ktoś rozgląda. Jedynie zwracam uwagę, że twoje twierdzenie jest nieprawdziwe.

 

A jak ktoś w ciągu dwóch lat użytkowania E46 wydaje na eksploatację mniej niż 1500zł, to albo jego samochód stoi w garażu albo o niego nie dba. Taka moja opinia.

Opublikowano (edytowane)
No wiesz może trafi..mi się udało wyrwać za małe pieniądze przedlifta 323ci nie bitego bez żadnych cwiar. Jedyne co musiałem zrobić to wymienić całą prawą stronę osi ,wahacz półoś i kilka innych pierdółek .. ot co... przy takim stanie i nalocie 100 tys kilometrów to jest bajka :wink: no i vanos hula aż miło przed czym ostrzegał mnie scealfada16. Ale podjechałem sprawdziłem i jak na razie jest :cool2: Edytowane przez Tefugioss
Opublikowano

Dodaj, że do wymiany samemu trzeba doliczyć fakt posiadania odpowiednich narzędzi jedno do centrowania kompletu oraz klucz dynamometryczny i taki z allegro za 100zł się nie nadaje.

 

Tefugioss powiedzmy, że miałeś farta no ale doliczmy do tego gaz oraz naprawę to jednak trochę tysięcy się robi prawda :)

Opublikowano
Wiesz jak u mnie naprawa wyglądała..myk szrocik rozebrałem kilka angoli, nakupiłem czesci za 400 zł i smiga :) Ogólnie i tak tanio nie jest bo koszt zakupu to 10,5k + przerejestrowanie z niemieckich blach, elementy eksploatacyjne czyli olej etc + gaz minimum 4k to wychodzi już jakieś 20k i na upartego człowiek pewnie by jeszcze coś znalazł.. ale ja jestem zadowolony :wink: szczególnie że silniczek chodzi jak pszczółeczka, dwumasa skrzynia sprzęgło etc w bardzo dobrym stanie. Wyczułem skąd biorą mirasy i sam sie pofatygowałem, mimo to gość mówił że takie sztuki nawet u nich rzadko się zdarzają...bo albo rozbite z małym nalotem albo ładne nie bite ale juz 200k mają. Co nie zmienia faktu że idzie coś znaleźć.. ale trzeba szukać dłuuugo dłuuugo i oglądać nie 1-2 sztuki a ze 20 tak jak ja zrobiłem.
Opublikowano
Tefugioss no wiem wiem jak wyglądało miałeś farta i tyle tylko nie wiem jakie masz wyposażenie w sensie skóry nie skóry bo nie pamiętam, ale nie zapomnij za jakieś 50 tysięcy zrobić kontroli vanosów :) no i olej co 10 tyś wymieniaj.
Opublikowano
Sie wie sie.. tylko nie wiem jeszcze jaki olej. Poprzedni właściciel jeździł na havoline 5w40. Ja do poprzedniej lałem motula x-cess 8100 5w40 i chyba przy nim zostanę. Co do wyposażenia to nie jest to bogata wersja ale nie jest też jakaś mega biedna. Jasne wnętrze bardzo mi sie podoba i w sumie nawet to fajnie komponuje się z ciemnym kokpitem w srebrnym aucie. Jedyne co chciałbym zrobić to założyć jakieś ładne fele ze srebrnym rantem i środkiem czarnym.
Opublikowano
Dobra i ustaliliśmy, że nie stać mnie na silnik powyżej 2 litrów więc zostanę przy tym N42/N46 B20. Czytałem, że te też nie są takie tragiczne, nie będę musiał gazu zakładać i tańsze w utrzymaniu. Co o nich myślicie?
Opublikowano

To ja juz bym wolał m43 w gazie.. kolega miał ten silnik N46 więc nie mam za bardzo dobrego zdania na temat tej jednostki :| tak czy siak czy to R6 czy N46 musisz znaleźć zadbany egzemplarz bo inaczej będziesz ładował $$$ aż miło. W przypadku mojego znajomego po 1,5 rocznej męce i jeżdżeniu po mechanikach skończyło sie swapem ;)

 

ale wiesz to są indywidualne zdania i przypadki..bo co bmek na drogach tyle opinii :) ja mogę jedynie polecić silnik m43 w gazie który odwdzięczą się bezawaryjnością. Z kolei druga strona medalu to mniej mocy i trochę większy apetyt. Wiem bo takim jeździłem i nie narzekałem.. do zwykłej jazdy miejskiej jak znalazł, ma fajny elastyczny dół więc powinno być :cool2: ale też zdarzają się zjechane m43. Atutem tego silnika jest prostota i tania naprawa w razie awarii "oczywiście jak na BMW" :wink:

Opublikowano

Czy ja wiem, silniki R4 nie mają specjalnie mniejszego spalania względem R6. Musisz znaleźć w dobrym stanie silnik bo zobaczysz jak szybko kasa leci :) Co do gazu czy ja wiem w obu silnikach bym zakładach i stroił na afr i cieszył się bezawaryjnością.

 

Jeszcze do zestawu jedna historia abyś wiedział czego możesz się bać:

Kolega wpadł do mnie z e36 R4 na wymianę sprzęgła kupił sachsa komplet bo padło łożysko no ale wymieniamy komplet bez dwumasy oczywiście. Co się okazało, że ma nie wiadomo jaki silnik i brak dwumasy a je montowano od 94 w wszystkich silnikach, sprzęgło i docisk nie pasuje, jedyne co pasowało łożysko. Zapewne silnik poprzedniej generacji. Co gorsza aby zdemontować skrzynię musieliśmy całkowicie zdemontować kolektor dolotowy bo nie było dostępu do jednej nakrętki rozrusznika. Więc z roboty na 3 godziny zrobiła się taka na cały dzień, ale zrobiłem i uczciwie skasowałem za to.

Opublikowano
Akurat jaki silnik siedzi w aucie to latwo sprawdzić. Gorzej jeśli chodzi i sprzęgło no pasuja zamiennie czesto i ludzie zmieniaja dwumas na jednomas i takie różne kombinacje
szukam
Opublikowano

Witam , chciałbym kupić e46 koniecznie w coupe. Mój budżet to 20k zł. Czy za tą cenę znajdę coś rozsądnego ? Zależy mi na roczniku od 2002.

Silnik ? Koniecznie benzyna .

Opublikowano

Witam,

kilka dni temu stałem się właścicielem 318Ci '00 i zauważyłem jeden mankament: mimo teoretycznie odblokowanego (sprawdzałem VIN) komputera pokładowego po wciśnięciu przycisku na manetce nic się nie zmienia. Czytałem już, że może to być problem zarówno z manetką jak i z błędami np. po zmianie akumulatora.

Stąd moje pytanie: jaki kabel ODB kupić (wiem, że musi być z przejściówką na okrągłe wejście) i jakiego oprogramowania użyć (skąd takie pozyskać), by sprawdzić jak jest z odblokowaniem i dalej pobawić się w jakieś inne ciekawe funkcje.

Jakieś tematy na forum do których warto zajrzeć, polecani sprzedawcy, poradniki co i jak robić z programami, bo jest to mój pierwszy samochód i nie chciał bym czegoś zrypać na starcie.

Pozdrawiam serdecznie!

Moja Coupe'ta: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=297403

Kodowanie nowych kluczyków do E46 - EWS/immo - wyślij PW ;)

Opublikowano

Uszkodzona manetka. Aku nic nie ma do komputera pokładowego.

 

W zrob to sam masz nawet mój poradnik jak naprawić manetke.

 

Wszystko znajdziesz jak poczytasz. Dokładnie opisane wszystko.

szukam
Opublikowano
http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-okazja-zadbany-prywatnie-ID6ydbfW.html

 

Sprzedający pisze ze duzo wymienione, ale daleko mam zeby pojechać i obejrzeć.

 

318i jest wystarczający do miasta, pytanie czy elementy zostały wymienione na nowe ori albo pierwszy montaz, czy tanie zamienniki czy tez używki...

Opublikowano

Witam.Chcę kupić BMW e46 2.0d 150km.

Interesują mnie informacje na temat kosztów eksploatacji ,rozrząd rozumiem że jest na łańcuszku ?

Koszta hamulców ,wahaczy,wiadomo takie podstawowe części oraz wady tego auta.

Ps. I blacharka :),jakie macie zdanie na ten temat ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sporo części wypisałem kilka stron wstecz, ale jak widać nie chce się szukać..sprawdź sobie np. tu:

http://czescidobmw.pl/

Rozrząd jest na łańcuchu, łańcuszek możesz podarować kobicie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak z blacharką

Z blacharki lubią gnić nadkola z przodu.

dokładniejsze koszta
Sporo części wypisałem kilka stron wstecz, ale jak widać nie chce się szukać..sprawdź sobie np. tu:

http://czescidobmw.pl/

Wchodzisz http://czescidobmw.pl, wybierasz sobie jakieś części i porównujesz do cen VW, które Ty znasz.

teraz mam Passata B5 1.9TDi ,może ktoś wie jak to się ma do BMW :) ?

Ja nie wiem jak to jest jak się ma Passata ale pewnie w BMW trochę drożej. Za to prowadziłem kiedyś takiego Passata i w BMW jest inaczej. Na szczęście.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.