Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Vanos po 100 tys przebiegu jest do remontu juz? Czy raczej ta złośliwość ma inne podłoże :wink: Olej jaki był zalewany do niej to własnie 5w40 fullsyntetyk, widnieje karteczka pod maską z 2014 roku przy przebiegu 88k z wymiany. Poza tym silnik chodzi cicho i równo.. nic nie klepie jak w przypadku rozlatanego vanosa.
  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Cóż określę to tak umierający vanos nie hałasuje, zdechnięty vanos przechodzący w tryb awaryjny ciągle itp hałasuje takiego nie ma często sensu regenerować bo może gładź cylindra vanosa być rozwalonona/porysowana, umierającego warto zregenerować.

Vanosy nie wytrzymywały więcej jak 100 tysięcy przebiegu, zlecą się pewnie zaraz specjaliści ale gadanie nie zmieni tego faktu. Podepnij na benzynie samochód pod disę lub podobny program i zrób test vanosa to wyjdzie czy jest sprawny.

Powiem tak mam silnik 3,0 m54b30 test komputerowy wykazał błąd na poziomie 1 stopnia na ssaniu, nie czułem nic, sprawdziłem na hamowni istniały delikatne wahnięcia momentu szczególnie w dolnym zakresie, zregenerowałem vanos i po 100 km test komputerowy i hamownia i okazało się, że pracuje teraz idealnie różnica od dołu była minimalnie wyczuwalna w samej jeździe.

 

I pamiętaj na forach niczego się nie dowiesz, vanosy są nieśmiertelne, picie 3 litrów na 10 tysięcy to norma a nie rozwalone pierścienie uszczelniające na tłokach itp nigdy i broń boże nie słuchaj miłośników marki bo stwierdzenie "ten typ tak ma" jest cichym nie mam kasy na utrzymanie i doprowadzenie silnika do odpowiedniego stanu.

 

Podjedź do kogoś kto ma np inpę i niech podłączy się do wszystkich modułów i sprawdzi przebieg może nikt nie grzebał przy tym i okaże się, że przebieg jest tak niski chociaż szczerze wątpię no i wizyta w aso też sugerowana jeśli oczywiście samochód był faktycznie w aso serwisowany.

Opublikowano

Do ASO pojade jak autko będzie na chodzie bo jest do zrobienia wahacz z tyłu. Tak samo z kompem, wtedy sie przekonam. Raczej z samymi papierami.. czyli niemieckim briefem i ksiązką serwisowa to na krzywy ryj mi nic nie powiedzą ? Musze jeszcze auto przerejestrować .. sam nie wiem co mam myśleć o tym przebiegu ale auto stoi teraz u mechanika który rownież sprowadza okazjonalnie auta dla znajomych. Powiedział mi że "stan wnętrza odpowiada kilometrom na blacie" prawie żadnych oznak zużycia tapicerki, gałki od zmiany biegów, plasków i innych pierdołek . No i panowie nawet nie mieliby okazji tego poprawić bo ledwo co na lawecie przyjechała to ją wiozłem.. a poza tym co to za interes wymieniać wszystko w aucie na nowe by oczarować klienta skoro dałem za nie tylko 10 tys

 

Oczywiście za rady dziękuje.Autko po wszystkim pojedzie na hamownie i przejdzie szereg testów więc na pewno się tym z wami podzielę :wink:

Opublikowano

Jak masz dokumenty potwierdzające że jesteś właścicielem to raczej powiedzą ale dla pewności zadzwoń i się zapytaj.

 

Co do.stanu to.pamiętaj też że to.solidny samochód nawet i może mieć nawet 160 tysięcy a nie będzie różnicy.

 

Podepnij inpe a nie jakiś uniwersalny skaner to dostaniesz odpowiedź czy przebiegi w modułach są równe oczywiście nie sprawdzisz czy ktoś grzebał i nie przedstawił tego.

 

Vanosy można sprawdzić tylko disa inpa nic nie zrobisz.

 

Może masz okazję może nie tego nie powiem na odległość po prostu trzeba sprawdzić.

 

Vanos nie jest moją złośliwością i nie mówię dla jaj, zrób test vanosa i innych układów co byś się niedługo nie zdziwił, ten silnik a raczej sterownik Siemensa jest bardzo elastyczny i potrafi wiele wad ukryć osprzętu a dokładniej błąd oznacza brak połączenia elektrycznego a nie fizyczny problem.

Opublikowano

Zdaję sobie z tego sprawę że mogło być cofnięte dlatego chce się tego upewnić.. mimo tego jeśli byłby cofnięty nawet i o te 50 tys to dla mnie jest bajka.. a to co zaoszczędziłem mogę zainwestować w doszykowanie autka z czego będę miał pewne i sprawne auto. Jezdziłem i szukałem e46 przez 3 miesiace..obejrzałem jakieś 20 szt więc jakąś orientację też zdobyłem... i ta sztuka dalece odbiega reszcie aut które oglądałem. Wiele osób mówi że jeśli Vanos jest zdechły to są tzw "skoki mocy" przy jedzie do 3500/obr .. czy raczej tylko pozostaje mi INPA?

Tak czy inaczej dziękuje za kilka cennych rad..na pewno skorzystam :wink:

Opublikowano

Inpa nie sprawdzisz vanosa. Używa się do testu disy. Aby były odczuwalne spadki mocy to byś musiał mieć całkowicie martwego na etapie tłok rysuje gładź cylindra, ty będziesz na etapie sprawny lub na etapie umierania gdzie jest sens regenerować zamiast etapu całkowicie martwego.

Skoro te osoby twierdzily że vanos nie działa dopiero jak halasuje to nie mają pojęcia o silnikach bmw.

Opublikowano
Jak w inpie nie sprawdzi vanosa? Oczywiście, że sprawdzi, jeśli coś będzie z nim nie tak to będzie na wykresie widać czy odpowiednio pracuje, czy jest w trybie awaryjnym.
Opublikowano
Jeśli Vanos umiera to auto samo z siebie żadnego znaku mi nie da? typu check engine..only disa? Oraz tak zapobiegawczo.. ile kosztuje taka regeneracja i gdzie to można zrobić fachowo w kujawsko pomorskim. Bo pewnie byle mechanik mi tego nie zrobi
Opublikowano
Inpa nie sprawdzisz vanosa. Używa się do testu disy. Aby były odczuwalne spadki mocy to byś musiał mieć całkowicie martwego na etapie tłok rysuje gładź cylindra, ty będziesz na etapie sprawny lub na etapie umierania gdzie jest sens regenerować zamiast etapu całkowicie martwego.

Skoro te osoby twierdzily że vanos nie działa dopiero jak halasuje to nie mają pojęcia o silnikach bmw.

 

Coz. Vanos jak nie dziala, to faktycznie halasuje. Choc fakt, wczesniej tez juz nie dziala jak trzeba, a nie halasuje.

Druga sprawa, co ma vanos do rysowania gladzi cylindra?

Zastanawia mnie, czy wiesz jak dziala vanos, bo ten wplywa na ruch krzywek walkow rozrzadu czyli otwarcie zaworow. Nie ma nic wspolnego z praca ukladu korbowo-tlokowego.

Vanosa moze nie byc wcale a tlok i tak nie bedzie rysowal gladzi cylindrow. Rysowanie gladzi cylindrow jest zwykle efektem ciala obcego w komorze spalania, uszkodzenia walu korbowego, pierscieni tloka albo panewek walu. Vanosa do tego nie mieszaj.

Opublikowano

Miałem na myśli szlifowanie gładzi cylindrów układu vanos przez tłoczki vanosa z wyniku uszkodzonych uszczelek to jest przyczyna hałasu, rysowanie metalu o metal.

 

A co poprzedniego przedmówcy pokaż mi jak wykonuje się test vanosa inpa a szczególnie tabelkę i wykres jego pracy po takim teście.

 

Koszt regeneracji około 700zł, fachowca mogę polecić w śląskim i wrocławiu jeśli Cię to ratuje. Sama regeneracja nie jest skomplikowana ale wymaga rozumienia całego układu i logiki sterowania.

 

Check zapali się tylko jak będziesz miał spaliny poza zakresem i tylko wtedy. Vanos umarty zdiagnozujesz organoleptycznie bo będzie przechodził w tryb awaryjny i straci moc od dołu w każdym innym wypadku disa gdy dopiero jest na etapie powolnego umierania.

R6 pojedzie bez checków nawet jeśli przepływomierz i vanosy padną.

 

Swoją drogą skąd czerpałeś wiedzę na temat silników e46 z serii M54?

Opublikowano

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=1&t=28155&start=30

 

Np tutaj zrzut inpy pokrywa sie z wartoscia, ktora podaje potem DIS. Fakt, DISe mmozna zmierzyc potem duzo wiecej rzeczy.

Co do dzwieku to czesciej w zajechanych M54 slyszalem grzechotanie. Chociaz nie wiem, to byly auta, ktore ogladalem w komisie, to tu, to tam, nie zagladalem do srodka silnika.

 

Wiedze, z forum, z internetu, jaka to roznica. Silniki M54 sa nie tylko w E46, wiec jak mniemam ta wiedza bedzie wspolna dla kazdego BMW z tym silnikiem, nawet E30 po swapie.

Silnik jak silnik, zaden to cud techniki, generalnie dziala jak kazdy inny silnik spalinowy ze zmienna faza rozrzadu.

 

Od regeneracji vanosw expertem nie jestem, ale z tego co wiem to wymiana samych uszczelnien (na tym etapie uszkodzenia) prawie nic nie wnosi. Tutaj jest przykladowy zestaw do reanimacji pojedynczego vansoa.

Jak mniemam zasada ta sama, tyle, ze podwojny jest na walki i ssacy, i wydechowy.

http://olx.pl/oferta/regeneracja-vanos-pojedynczy-bmw-m50tu-m52-m56-s52-CID619-ID3ELgR.html

Jak widac zawiera wiecej niz uszczelki, a 99,9% specjalistow od regeneracji opisuje dzwiek jakos grzechotanie, co nie moze byc wynikiem tarcia metal o metal, tylko wywalonym lozyskiem w tloczku.

Prosze, tu jest relacja z naprawy w BMW Expert opisana przez klienta:

http://www.blogomotive.pl/index.php/2015/06/19/474-vanos-bez-tajemnic-regeneracja/

 

Anyhow, nie klocmy sie, wiadomo o co chodzi. Ja gdybym mial Vanosa pewnie zrobilbym od razu po kupnie profilaktycznie a nie czekal az silnik nie odpala.

Opublikowano

Co do wiedzy dxtr to było pytanie do szczęśliwego posiadacza nowej e46.

 

O właśnie ich chciałem polecić.

 

Zestaw do regeneracji to nie tylko uszczelki tym bardziej że warto od razu wymienić komplet uszczelek pokrywy głowicy itp.

 

Grzechotanie zgodzę się ale tutaj mam na myśli właśnie wybite zewnętrzne uszczelnienia przez co pojawia się rysowanie gładzi nie wiem czy jeden drugiego zagłusza bo efekt jest ten sam padnięty vanos.

 

No właśnie trzeba było brać benzynę a nie jakiegoś ropniaka :)

Opublikowano

Dziękuję za rady, jak auto stanie na nowym wachaczu to będzie od razu disa. Tak na marginesie tam siedzi silnik M52

az dziw bierze ze te vanosy padaja tak szybko

aha no i byłem ze znajomym co ma znajomego w ASO.. wpisy w ksiazce pokrywają się z historią w ich bazie danych. Autko było serwisowane przewaznie co roku do 2012 bez żadnych ekscesow.

Opublikowano

Wrzuć siedem ostatnich numerów VIN bo chyba powinieneś mieć M54 albo mi się cyferki pomyliły.

 

Co się dziwisz zauważ że od ponad 20 lat to głównie Niemcy zaliczają problematyczne silniki w przeciwieństwie do japońców, powiedziałbym też Amerykanów no ale GMC w ciągu ostatnich 10 lat takie wałki kręcił że nie ma sensu o nich wspominać.

Opublikowano

Vehicle information

VIN long WBABM31080EZ66190

Type code BM31

Type 323CI (EUR)

Dev. series E46 (2)

Line 3

Body type COUPE

Steering LL

Door count 2

Engine M52/TU

Cubical capacity 2.50

Power 125

Transmision HECK

Gearbox MECH

Colour TITANSILBER METALLIC (354)

Upholstery STOFF FLACHGEWEBE GEOMIX/LAVENDEL ( (E5LA)

Prod. date 1999-08-16

Opublikowano

Wiram, pare szybkich pytan i licze na odpowiedz.

Mam mazde 3 silnik 2.0 i niestety osiagi nie sa rewelacyjne wiec mysle o zmianie.

Znalazlem ciekawe ogloszenie a linka wrzuce jutro.

Mam pare pytan odnosnie bmki.

Jak tam jest z rozrzadem, czy jest pasek czy lancuch? Jaki koszt wymiany w silniku 2.0 150 ps z 2007r?

Auto ktore znalazlem to automat, ile tam jest przelozen? Czy automaty sa awaryjne?

Nie interesowalem sie bmkami i ciekaw jestem jak jezdzi sie autem z napedem na tyl i to w automacie.

Jak wyglada sprawa z wygluszeniem? Czy przy predkosci 160 jest cicho?

Niestety mazda nie jest dobrze wygluszona i mnie to denerwuje bo jezdze autostradami i jest glosno.

 

Aha a jak automat radzi sb na autostradzie? Daje rade?

Opublikowano

z 2007r to juz chyba e90 :P

 

silnik 2.0 150 koni był do 2001r. Benzynowe r6.

 

Chyba że o dieslu mówisz.

 

Z automatem dupy nie urywa, auto dośc ciężkie, jakieś małe miejskie kompakty bedą i tak ci uciekać :P celuj w wieksze pojemnosci bo spalanie takie same, koszty obsługi takie same a radosci wiecej.

 

Automaty mają 5 biegów.

szukam
Opublikowano
Na turasów to ty uważaj bo oni też lubią sobie podpicować furke i przekręcić liczik.. tak samo jak ruski. To jest czasami gorsze ścierwo niż polskie handlarze
Opublikowano (edytowane)

Witam,

Piszę tutaj w ramach, że jeden drugiemu, stara się pomóc ,więc i ja napiszę parę słów.

Otóż umówiłem się ,i byłem obejrzeć autko, z linka

http://olx.pl/oferta/bmw-seria-3-e46-coupe-328-sekwencja-lpg-m-pakiet-navi-skora-bbs-stan-wzorprywatnie-CID5-IDcptCr.html#c2ce031365

WBABM51090JH26698

Autko miało być wstanie idealnym,

w realu malowane drzwi lewe , lewy , błotnik tył, malowane wnętrze bagażnika "Koła zapasowego".Widać na tylnym słupku odcięcie lakieru,

rdza klapa tył, pod ramką rejestracji(purchle), maska przód odpryski,szyba prawy róg odpryski od kamieni, do naprawy

Przód auta nie spasowany , zderzak nie leży ,jak należy ponoć dołożony z m pakietu urwane zaczepy czy coś.

Przód lewy najwyraźniej dojechany, lampa lewy przód poklejone zaczepy, nie pasują wg spasowania przednich lamp z błotnikami.

 

W aukcji opisane ani grama rdzy wręcz ideał za te pieniądze miała być igła.A pytałem o wszystko szczegółowo i prosiłem o szczerość

Do autka miał obyć mnóstwo papierów po zajechaniu na miejsce, brak , gdzieś są, trzeba poszukać,ale głównie to nie ma.Miałem się do niczego nie przyczepić, i odjechać autem do domu niestety...

Straciłem paliwo, cały dzień zmarnowany i rozczarowanie.

Dlatego piszę jakby ktoś jechał pół Polski jak ja , to niech liczy się z tym że opis odbiega od stanu faktycznego.

Wszystko byłoby w porządku gdyby sprzedający był szczery, a nie po zajechaniu , trudno weźmie ktoś inny.

 

Autko oglądane na placu gdzie klepią wozidła.

Pozdrawiam

Edytowane przez Grzechu_DG
Opublikowano
Może to jakiś krypto handlarz :lol: lecz z drugiej strony nie ma też czego oczekiwać po 16letnim aucie stanu idealnego. Ja bardziej martwiłbym się o stan mechaniczny
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

Piszę tutaj w ramach, że jeden drugiemu, stara się pomóc ,więc i ja napiszę parę słów.

Otóż umówiłem się ,i byłem obejrzeć autko, z linka

http://olx.pl/oferta/bmw-seria-3-e46-coupe-328-sekwencja-lpg-m-pakiet-navi-skora-bbs-stan-wzorprywatnie-CID5-IDcptCr.html#c2ce031365

WBABM51090JH26698

Autko miało być wstanie idealnym,

w realu malowane drzwi lewe , lewy , błotnik tył, malowane wnętrze bagażnika "Koła zapasowego".Widać na tylnym słupku odcięcie lakieru,

rdza klapa tył, pod ramką rejestracji(purchle), maska przód odpryski,szyba prawy róg odpryski od kamieni, do naprawy

Przód auta nie spasowany , zderzak nie leży ,jak należy ponoć dołożony z m pakietu urwane zaczepy czy coś.

Przód lewy najwyraźniej dojechany, lampa lewy przód poklejone zaczepy, nie pasują wg spasowania przednich lamp z błotnikami.

 

W aukcji opisane ani grama rdzy wręcz ideał za te pieniądze miała być igła.A pytałem o wszystko szczegółowo i prosiłem o szczerość

Do autka miał obyć mnóstwo papierów po zajechaniu na miejsce, brak , gdzieś są, trzeba poszukać,ale głównie to nie ma.Miałem się do niczego nie przyczepić, i odjechać autem do domu niestety...

Straciłem paliwo, cały dzień zmarnowany i rozczarowanie.

Dlatego piszę jakby ktoś jechał pół Polski jak ja , to niech liczy się z tym że opis odbiega od stanu faktycznego.

Wszystko byłoby w porządku gdyby sprzedający był szczery, a nie po zajechaniu , trudno weźmie ktoś inny.

 

Autko oglądane na placu gdzie klepią wozidła.

Pozdrawiam

wrzuć do działu nie polecam

http://s2.postimg.org/dj1zhsshx/Fire_Shot_Screen_Capture_021_BMW_Seria_3_E46.jpg

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.