Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam pytanie do użytkowników BMW E46. Ile średnio wychodzi utrzymanie takiego auta? Czy jeśli jeździ się 20 000 km rocznie to jest szansa że na części pójdzie mniej jak 4000 pln (licząc, wszystko prócz paliwa i opłat, czyli opony, paski, olej też)?

Czy przednie zawieszenie leci tak często jak w E34 czyli co roku praktycznie coś do zrobienia?

Co sądzicie o takim aucie:

 

http://otomoto.pl/bmw-318-okazja-okazja-okazja-C17194904.html

 

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dla mnie taka zielona żaba na wypasie BEZ KLIMY plus opłaty nie jest więcej warta.

 

Wołabym rzeczywiście zadbanego golfa w tych pieniądzach, bo tą igłą z linka to ani nie poszalejesz, ani nie pokłujesz w oczy sąsiadów.

Opublikowano

zależy do czego Ci potrzebne auto .

 

Jeśli do szpanu , to słuchaj innych / ja mam niewiele do powiedzenia

 

Jeśli dojazd do pracy /szkoły /studia - to kupuj. Tylko - sprawdź to auto przed zakupem .

Mechanik/kolega jest dobry na wszystko ; ewent. stacja diagnostyczna/koszt.ok.300zł -ale warto ...

 

Mam taki 1.8i / koszty , m.in. :

-ubezpieczenie OC/AC ok. 2x700zł/co pół roku [specjalnie tak piszę ,aby łatwiej "przełknąć" koszty]

-paliwo, ... sam sobie policzysz...

-wymiana oleju/filtrów/...co rok... / olej, bańka , koszt patrz --allegro...

/ filtr oleju , ok. 25zł

/ filtr powietrza , ok. 25-35zł

-klimatyzacja/ po zakupie , dopełnić ..., oczyścić ... , ok. 100-150zł///doczytałem się--bez klimy//

-przegląd 1xrok, ok. 96zł

-opony , zależnie jaki masz stan opon przy zakupie , ewentualny koszt ===patrz na prz. oponeo.pl

-jeśli zawieszenie przy zakupie masz O.K. , to przez rok pojeździsz .

 

Co dalej? Mechanik / kolega Ci powie , jak go obejrzy ...

No i sprawdź wszystkie elektryczne "przyciski" / czy to działa...

Na moje oko to ma zdołowany licznik km... Ale to wcale nie zamyka zakupu ...

Sporo się rozpisałem , ale.. Reszta należy do Ciebie...

panta rei
Opublikowano

Ten benzyniak będzie tańszy w utrzymaniu niż diesel z tego rocznika.

Cena jest niska...ale bez przesady, auto jest gołe i jakby nie było już kilkunastoletnie. W Polsce większośc jeździ "rocznikiem"

Opublikowano
Dla mnie nie wiem o co chodzi pytającemu???? Jak można pytać o to ile kosztuje utrzymanie auta ?????? Jak chcesz dbać to kosztuje a jak nie to nie :mad2: Co za pytanie. Ile rocznie wydaje się na części- bez sensu :duh:
Opublikowano (edytowane)

BMW E46 320d vs 318d

 

Witam Wszystkich jestem "świeżakiem" ;p na tej stronie i proszę o wyrozumiałość jest to mój 1 temat. Więc mam kłopot od zawsze chciałem mieć bmw ze względu na niesamowity wygląd i silniki a konkretnie chodzi mi o wersje e46 po lifcie silnik 2.0 150km CR od ponad roku jest to mój cel który chce zrealizować w lipcu rozglądałem się po allegro giełda samochodowa czy różne komisy za tym autem chce wydać maksymalnie 25tys myślę że starczy lecz po oględzinach niektórych aut naprawdę z roku 2002 są w ubogim stanie itp ;/ i dość wymęczone samochody ;/ sprzedający zapewniają przebiegi ok 180 tys. ale większość na oko widać ponad 230tys.....

W tym momencie mam problem........ostatnio spotkałem wuja który sprzedaje niedługo swoje bmw a dokładnie e46 2004 rok. czarna sedan listwy chromowane nawigacja 16:9 w środku cała czarna dobre wyposażenie skrzynia 5 manual tempomat czujnik deszczu zmierzchu ksenon multi kierownica i chyba czarna podsufitka jak dobrze pamiętam ściągnięta rok temu z kraju przebieg 170tys udokumentowany nie bita ale tu mnie troche zniechęcił jeden pewien fakt silnik 1.8 d 115 km pytam znajomych jedni odradzają bo straszny muł itp ;/ ze nie uciągnie tej kasty nie powiem zależy mi czasem na dynamicznej jeździe nie chce byc zawiedziony tymi115ps>>

 

Od początku byłem za 2.0 150km i tutaj pytanie czy wziąść od rodziny sprawdzony pucowany nie oszczędzano na niego kasy dobry przebieg nie bity mega dobra opcja jak dla mnie czy szukać dalej starsza bo 2002r a nie 2004 nie znam historii itp i pewnie nie na takim wyposażeniu... jeszcze co mnie przekonuje do tej wersji 318d że bym zmienił mape znajomy mi polecił kolesia za 600zł podniesiona moc o 35km wtedy by było tez 150km ale tez boje sie ze przy sprzedaży kiedyś kupujący będzie myślał ze była zmieniona mapa typowa aby katować auto a ja raczej tego nie bede robił>>>>

 

Chciałbym usłyszeć wasza opinie ludzi co posiadają 320d i 318d < najlepiej osoby które maja 318d i zrobili zmiane mapy na ok 150km bede wdzięczny za wypisanie czy sa problemy z autem a szczególnie zalety:)>>>>>>> czy brać sprawdzony i mega opcja plus zmiana mapy czy szukać 320d i nie mieć pewności co do przebiegu i czy był bity proszę o rady dzieki

Edytowane przez wichura22
Opublikowano
a co myslisz jak ja poddam zmianie mapy na 150km? bedzie jakas duza różnica jak ta wersja 150 konna z 2 litrów? w senscie pracy silnika itp

 

320d 150KM ma mocniejsze sprzęgło, mocniejsze koło dwumasowe i większe tarcze hamulcowe. sprzęgło w 320d 150KM jest takie samo jak w 330d - znosi naprawdę dużo i trudno je zabić. w 318d jest już inne, więc jak podniesiesz moc do 150KM to licz się z jego zmniejszoną trwałością (chociaż nie powinno się ślizgać).

 

też staliśmy w moim ojcem przed takim wyborem jak kupował swoje 320d... znajomy proponował pewne 318d 2004... nie skorzystaliśmy w końcu :mrgreen:

Opublikowano
ja mam 318d i nie narzekam , zaden muł ciagnie z niskich obrotow i ladnie jedzie

 

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :) Jakbyś pojeździł 320D 150 PS czy 330D zmieniłbyś zdanie i doszedł do wniosku, że jednak muł :)

Opublikowano
przesiadziesz sie z lambo do 330d tez muł bedzie .... w 318d manual nie ma klapek zawirowan , oplatyy nizsze niz w 330d :) punkt widzenia zalezy :>
Opublikowano
przesiadziesz sie z lambo do 330d tez muł bedzie .... w 318d manual nie ma klapek zawirowan , oplatyy nizsze niz w 330d :) punkt widzenia zalezy :>

 

Zgadza się - punkt widzenia zależy...

Ale ile miejsca nad głową w porównaniu z Lambo (poza tym to forum BMW) :D

Klapki tylko w 330D z automatem. W manualu bez klapek.

Opublikowano
osobiscie decydował bym sie na przejażdzkę zarówno 318 jak i 320 i porównał sobie,lecz wydaje mi się że bmw 320 CR do 25 tyś to chyba najczęsciej auta które lata świetnosci maja za sobą,a wydatki przed sobą, tutaj masz pewniaczka z niezłym wyposazeniem i bedzie to twoja 1sza BMW wiec moze lepiej zacząć od mniejszego silniczka i z czasem "piąć się do góry" :D Ja zaczynałem od 316 :cool2:
(*pozdrawiam*)
Opublikowano

jak na 1 BMW to czy kupisz 318d czy 320d będziesz zadowolony tylko pod warunkiem że:

 

Podejdziesz do tematu zakupu nie emocjonalnie a racjonalnie

porób sobie sita :

1 .sprawdź przebieg auta po Vinie - telefonicznie sprawdzisz , jak ci nie chce podać lub dziwnie się tłumaczy - olej sprawę choćby to było najpiękniejsze BMW jakie widziałeś

2 zadaj Pytanie czy będzie Pan miał coś przeciwko jak autem pojadę na przegląd - dalej jak wyżej

3 od handlarza nie kupuj - gumy pewnie będą stare ściachane itd powyciągane wszystko co się da byle jak największy zysk miał sprzedawca , warto też zobaczyć od kogo kupujesz auto - czy gość dbał o nie czy jeździł np na badziewnych oponach - wiadomo że orginalnych części to raczej ten Pan nie kupował

4. sprawdź wygląd ogólny - szpary itd najlepiej jedź z kims co się na tym zna , warto w miernik lakieru zainwestować - jak znajdziesz szpachle omijaj szerokim łukiem !!!

5 jak autko przejdzie wyżej sita to bezwzględnie jedź na przegląd( wydajesz 25 tys to 200 zł cię nie zbawi) na przeglądzie ci pokaże w jakim stanie masz amorki , hamulce , czy ściąga czy czteroślad , podepnij pod kompa - wywali ci wszystkie błędy , te 200 zł może ci się szybko zwrócić bo będziesz miał atut i możesz się potargować z ceną

6 sprawdź elektrykę , powłączaj i posprawdzaj całe wyposażenie auta - często coś nie działa

 

u mnie się to sprawdziło , zima mineła i nie "zakwitł" mi samochód , od zakupu tylko alternator mi zastrajkował :)

jak masz z pewnej ręki ładnie wyposażone 318d - ja bym kupił - możesz pojeździć poglądać sobie 320d - szybko ci się odechce jak zobaczysz jekie parchy ludzie sprzedają , zresztą to samo się tyczy 318d ,

 

Pamiętaj że dzisiaj trudniej jest sprzedać , BMW jest mnóstwo ofert , nie śpiesz się nie kup trupa bo będziesz przeklinał w pień markę BMW - bo częśći do tej marki nie są tanie , Kup autko na które będzie cię stać nim jeździć i go eksploatować

 

i pamiętaj kupujesz auto używane , licz się z usterkami i naprawami , weź auto w dobrym sprawdzonym stanie - a czy to będzie 318d czy 320d to zwykle decyduje o tym stan auta , wyposażenie i oczywiście CENA :)

 

tutaj na tym forum ludziom się w dup... poprzewracało , 330d to mocne auto i eksploatcja tego samochodu jest dużo droższa , o 330i czy m3 nie będe wspominał choć napewno znajdzie tu się mnóstwo bogaczy co będą przekonywali że benzyna jest tańsza od klekota :) ale to bogacze oni nie liczą kasy :) też dąże do tego żeby przestać liczyć kasę :)

 

i slogan BMW "radość z jazdy" jest w 100% zasadny , prowadzenie tego auta sprawia przyjemność - to różni tą markę od innych ,

 

Powodzenia w szukaniu i spełnienia swojego marzenia - JA spełniłem swoje :) BMW ma to wszystko co chciałem od niego :)

Opublikowano
Tak jak pisałem auto z pewnej ręki od wuja przebieg oryginalny nie było na nim oszczędzania dobry stan czarny lakier idealny i dobre wyposazenie tak jak pisałem, myśle że wezme ją i wgram mapę na 150km i że bedzie wszystko ok z autem :)
Opublikowano

Jeśli masz 25.000 i ani grosza więcej, to bym brał tą od wujka.

 

Przekonuje mnie dobre wyposażenie i to że auto jest z pewnej ręki. Marzenia marzeniami, ale czasem trzeba zejść na ziemię. Przeciągu robić nie będzie, ale myślę, że się nie zawiedziesz. Za 25.000 kupisz ugryzioną zębem czasu 320d i co z tego, że silnik na papierze będzie miał 150KM jak nie wiadomo ile z nich zostało naprawdę :-)

Opublikowano
Bierz od wuja ,chyba ze masz komleksy jak co poniektórzy .Do normalnej jazdy wystarczy , ale jak na światłach musisz udowadniać swoją wyzszość to sory 318 wszystkich nie pokonasz .A tak na serio to zakup samochodu uzywanego jeszcze w naszym kraju to niestety niemałe ryzyko .Więc jak masz pewniaka od rodziny to myśle ze warto wybrać tą opcjie.
Opublikowano
Bierz od wuja ,chyba ze masz komleksy jak co poniektórzy .

 

Oj to chyba za mocno powiedziane...Gdy gdy ktoś lubi mieć większą frajdę z jazdy to musi mieć kompleksy? To chyba raczej kompleksy mają Ci, którzy nie mają odwagi dokonać bardziej szalonego wyboru w postaci większego silnika, z większą mocą... Każdy wybiera to co lubi i na co w danej chwili pozwalają mu fundusze, tudzież sytuacja życiowa. I nie musi to świadczyć o jakimkolwiek kompleksie.

A na miejscu wichury wziąłbym auto od wuja...masz wtedy na jego temat praktycznie pełna wiedzę co na pewno zaowocuje w przyszłości mniejszą liczba niespodzianek.

Opublikowano

a ja ci polecam 320i 150 km 6cylindrów ten samochód aż śpiewa nie masz problemów z turbiną z pompą z wtryskami jak to się dzieje w dieslu .Do zagazowania nie namawiam osobisty wybór, ja zagazowałem i jak na razie nie żałuję takie czasy.Jak kupowałem miałem tylko dylemat manual czy automat i wybrałem automata. Ważne żeby kupić pewne auto ja zamówiłem sobie u kolegi żeby mnie z niemiec sprowadził.

pozdrawiam Adam :D :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.