Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
tyle że w dieslu olej znika przez niesprawną turbinę a nie przez sam silnik ....

 

ale znika :) klekoty i benzyny każdy będzie drążył temat co jest lepsze :)

brokat_
  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kolego ja ci dam tylko jedną radę przy zakupie

 

napewno masz jakiś tam budżet i zacznij szukać auta w tym przedziale , tak jak wcześniej pisałem porób sobie sita

1 sprawdź realny przebieg auta po vinie - sprzedawca jak nie ma nic do ukrycia to ci go poda

2. od razu pytaj się czy będzie miał coś przeciwko jak pojedziesz z autem na przegląd

to przez telefon załatwisz jak koleś coś kręci albo nie chce podać vinu olej - tak jak koledzy pisali e46 jest od groma ofert

 

3. nie napalaj się sprawdzaj dokładnie auto - warto zainwestować w miernik a najlepiej pojechać z kimś co zna się na blacharstwie

i koniecznie sprawdzić auto na przyrządach czy zawieszenie nie wybite , czy rama prosta itd to wszystko ci wyjdzie na przyrządach i na kompie wszystkie błędy itd - owszem to kosztuje 200 zł ale zaoszczędzi ci później masę wydatków i nie będziesz musiał pisać na forum Help - auto padło :)

4 nie kupuj od handlarza czy z komisu

 

i od razu powiem że znaleźć auto 10 letnie nie bite jest praktycznie niemożliwe , ale też jest mnóstwo aut po delikatnych stłuczkach naprawionych fachowo - to jak naprawiony był samochód pokaże ci miernik i przegląd , szpachla od razu ci wyjdzię , 2 lakierowanie też ale niektórzy maskę malują chociażby dlatego że jest mnóstwo odprysków od kamieni :) nie zawsze to oznacza że dzwon był :)

sam się kurcze zastawnawiam czy nie odświeżyć bo mam sporo odprysków na masce :) ale może przesadzam :)

 

a to czy wybierzesz 320d , 320i czy coś innego to już od budżetu twojego zależy , dla diesla przebieg 200 tys jeżeli jest prawidłowo eksploatowany i naprawiany na orginalnych częściach to niedużo , benzyne kupisz napewno z mniejszym przebiegiem chyba że ma lpg ale ja takie auto bym już omijał , co do spalania to nie wierz w bajki - benzyna ci spali o wiele wiecej , wrzucanie LPG to koszt i to niemały i LPG to dla mnie jednak nieporozumienie

 

jak kupisz zadbane 320d będziesz się cieszył wrzucisz chipa i będziesz śmigał - tylko automata nie kupuj :)

benzyna jest fajna ale jak dla mnie niestety za dużo pali i nie można jej tak łatwo z chipować , ale jak wolisz posłuchać silnika to kupuj benzyne choć 4 cylindrówka nieporaża niczym , rzędowa 6stka to poezaja - tylko kogo stać tym jeździć i tak zawsze człowiek ma dylemat :)

 

ale nic dzisiaj 20 baniek w totka można trafić :) gram a jak wygram będzie m-ka hehe :) pomażyć można :)

Opublikowano

witam, jestem świeżo po sprzedaży mojej Hani 1,5 benzyna z dużą mocą i ładnym momentem... ale nie w tym rzecz, rozglądam się za ładną czarna BMW w przedziale 1999-2001 rok (starsze modele mi się nie podobają, na nowsze brak kasy)... i tu kwestia jest taka że interesuje mnie diesel, tylko i wyłącznie lecz ciężko się zdecydować po między tą 136 konna jednostką a ta 196 konną... koszta ubezpieczenia będą wysokie ale nie szkodzi :)

i tu moje pytanka do właścicieli tych samochodów, lub do tych którzy mieli, jeździli takowymi...

 

- jak z momentem, godny uwagi, porównywalny do wysoko obrotowych silników Hondy?

- spalanie? co do d320 doczytałem sie, nize wiem jak to wygląda w d330

- awaryjność... zmora kierowców po poprzednich właścicielach... jak to wygląda z waszego punktu widzenia

 

z góry dzięki za mądre odpowiedzi które dadzą mi do myślenia... bo mechanikiem nie jestem

PS. przepraszam że założyłem taki temat ale najnowsze wypowiedzi znalazłem z 2009 roku a w 2 lata dużo mogło się wydarzyć

Opublikowano
Może napisz ile masz przeznaczone na auto- taka ciekawostka ostatnio sprawdzałem na autoscout ile kosztują faktycznie nie bite z prawdziwym nie olbrzymim przebiegiem e46 i zacząłem od strony nie nr1 a ostatniej 25, e46 z przebiegiem ponad 100 tys nie bite od 1 lub 2 własciciela z kompletem kluczyków i serwisowany do konca a dokładnie 316i 116km 1.8 z 12 miesięczną gwarancją to grubo ponad 30 tys bliżej 40 rok 2004
Opublikowano

rozumiem 6cy to wersja d330 tak

dodam jeszcze że mam kaski w zakresie 17tyś więc jak obserwowałem allegro i otomoto to powinno się coś takiego znaleźć tylko czy czarne :P

Opublikowano
rozumiem 6cy to wersja d330 tak

dodam jeszcze że mam kaski w zakresie 17tyś więc jak obserwowałem allegro i otomoto to powinno się coś takiego znaleźć tylko czy czarne :P

 

za tyle to bedzie problem nawet z 320d nie patrz na najniższe ceny na alledrogo bo w większości to sztrucle... szwagier ma hanie tyle ze 1.4 vtec i naprawde jak na benzyne dół ma super(jak na taka pojemność) i całkiem żwawo to chodzi... nato miast w 320d silnik zaczyna zapitalać od 1700-2000 i całkiem fajnie ciagnie a w szczególnośći przy wyższych prędkościach... oczywiscie ryku vateca sie nie spodziewaj tylko turboklekotu :cool2:

Opublikowano

no widzisz ja miałem 1,5 z małym dodatkiem od mechanika, nie wiem ile miała, ale szła :P

a nie patrze na najniższe ceny... jest parę dobrych linków za przystępną cenę...

a przynajmniej tak mi się wydaję oglądając zdjęcia...

Opublikowano

http://moto.allegro.pl/bmw-320d-m-paket-limuzyna-klimatronic-i1448308615.html

 

http://otomoto.pl/bmw-320-diesel-136-ps-C17128262.html

 

http://otomoto.pl/bmw-320-czarna-2-0diesel-pelna-opcja-C17343707.html

 

takie przykłady...

 

dodam że ciężko mi dogodzić, wiem chce jak najtaniej jak najlepiej. to co musi mieć taka moja przyszła BMW to białe kierunki przód - bok - tył. na pewno 4el. szyby jak i klimę el. no i czarna bo jak dla mnie bmw musi być czarne, a z resztą HAnie miałem srebrną.

Tylko nie piszcie że się nie da, bo mnie załamiecie i kupie RENAULT

Opublikowano

Nie będę wklejał całych linków to z autoscouta mobile dla mnie straciło wiarygodność

 

-€ 4 400,-

260 000 km

10/2000

 

-€ 4 500,-

285 000 km

06/2000

 

€ 4 950,-

262 201 km

06/2001

 

€ 5 000,-

384 000 km

04/2000

 

Więc za twoją kwote kupi e46 z przebiegiem sugerując sie tym co wkleiłem ok 400tys co ja pisze ponad jak stać Cie na drogie naprawy to bierz

Opublikowano

Kolego, za te pieniądze to nic sensownego nie kupisz no chyba , że chcesz tyle samo później dołozyć. Generalnie diesel jeżeli jest źle eksploatowany jest dużo droższy w utrzymaniu niż benzyna. Jeśli naprawde chcesz kupić taki egzemplarz to tylko z pewnej ręki w przeciwnym razie może Cie to drogo kosztować. A co do tego czy 320d czy 330d to to 3-litrowy silnik byl kilkukrotnie wybierany silnikiem roku wiec ta opinia ma uzasadnienie że jest naprawde godny polecenia. Koszty eksploatacji są sporo wyższe, dwa wtryski więcej, inne hamulce inne koła (mniej niż 17 cali nie wejdzie) i jeszcze kilka innych.

Co do hondy to mialem vti 5 generacji , teraz mam 330d z małym plusikiem i do pałowania po miescie zdecydowanie lepsza honda ale w trasie już diesel zamiata .

Opublikowano
Ale czy ty nie kumasz, że za taką kasę nie kupisz 320d w dobrym stanie( o 330d już nie wspomnę). Później będziesz narzekać że bmw to złom bo się ciągle psuje
Opublikowano

no zgodzę się z wami bo nie mam innej opcji, nie mam nikogo kto chce takową Bunie sprzedać, lecz mam znajomego co ma ucho jak komputer i nie musi widzieć, słyszy co jest nie tak ( mam nadziej że mnie nie zawiedzie, emerytowany kierowca autobusów), a z resztą zainwestuje 200zł i pojadę na stacje diagnostyczną żeby przebadać wszystko...

mój szwagier dał mi dobrą radę żeby na razie nie kupować diesla bo na zimnym silnik chodzi za głośno i nie wiadomo czy tak zawsze klekoce czy teraz( wydaje mi się że dobra rada). z resztą będzie jechał ze mną jak już będę kupował...

Opublikowano
Ale czy ty nie kumasz, że za taką kasę nie kupisz 320d w dobrym stanie( o 330d już nie wspomnę). Później będziesz narzekać że bmw to złom bo się ciągle psuje

 

może się da... a czy będę narzekał :) hm... się zobaczy

Opublikowano
A co do tego czy 320d czy 330d to to 3-litrowy silnik byl kilkukrotnie wybierany silnikiem roku wiec ta opinia ma uzasadnienie że jest naprawde godny polecenia. Koszty eksploatacji są sporo wyższe, dwa wtryski więcej, inne hamulce inne koła (mniej niż 17 cali nie wejdzie) i jeszcze kilka innych.

.

 

a czy są to spore finansowe różnice? no bo niestety nie orientuję się w cenach części i eksploatacji BMW

Opublikowano

Wystarczy że za opony wydasz dwa razy więcej . Wtryski z tym przebiegiem mogą paść, sztuka tysiac pln ( 2 wtryski więcej 2 tysie więcej)

Olej do silnika 320d jedna banieczka 4l a do 330d dwie banieczki 4l, klocki tarcze i takie tam.

No i nie zapomninaj że do baku trzeba zalać a tu w miescie 330d okolo 10 l manual automat mysle że wiecej w trasie 7 ( wszystko zalezy od nogi) ja dosyc ostro jezdze i mi tak pali 320d bedzie tak ze 2 litry litr 2 mniej na 100.

A tak na marginesie to jest juz sporo wątkow o eksploatacji tych że diesli na tym forum .

Opublikowano

hm... no wiem że jest sporo wątków, i czytam wszystkie ale tu przepraszam administratorów forum, wolałem założyć nowy niż przeczytać 230 stron założonych przez innych bo przy końcu zapomnę co było na początku a tu będę miał całość...

co do cen eksploatacji to fakt tanio nie jest, doczytałem że oryginalne klocki tył i przód do d330 1200zł... hm

ale co do spalania to czy to jest dużo 10l w mieście (moja honda 12/14l benzyna) więc i 12l w dieslu by mnie nie wystraszyło przy 196 kucach a tam miałem z 120 koni)

tylko czy te 10l (d330) w mieście to przy ciężkiej mojej nodze realny wynik? da się tyle... dodam że w mieście jeżdżę przepisowo do 140km/h

Opublikowano

 

może się da... a czy będę narzekał :) hm... się zobaczy

 

Zazdroszcze Ci dobrego humoru i ochoty na ruletkę pt "uda się lub się nie uda" . Pytasz o radę, dostajesz czarne na białym ale uważasz, że kierowca autobusu na ucho wie lepiej...życzę wiecej zdrowego rozsądku. Nie wiem czy bierzesz pod uwagę, ze wyeksploatowany diesel jak łyknie 4-5tys zł na naprawy to nawet nie zakaszlnie a uwierz mi ze to bedzie dopiero poczatek i zmienisz nick na "smutnyChojnice". Za 17tys szukaj 318, bo 320d to będzie szmata a jak chcesz 330d to przyszykuj +10tys.

Opublikowano

a co do waszych rad, szanuje i wezmę pod uwagę ale tak dla przykładu:

mój szwagier ma audi80 w kombi z 1995 1,8d 90 koni(albo 1,9 nie wiem), ktoś by powiedział że to już babcia a tu zadziwię was bo ten samochód wytrzyma jeszcze dużo, w PL 4 lata, przy sprowadzenie 190 tys przebieg realny, teraz koło 300tys (firma częste długie trasy), spalanie na trasie do 7 litrów miasto 9l ale to nie na pusto, od 200 do nawet 500kg w bagażniku i w zawieszeniu od nowego nie ruszone nic... tylko podstawowa eksploatacja olej filtry i hamulce...

 

powiecie że nie możliwe, zapraszam w Chojnicach do pokazania...

 

a więc też nie bardzo chce mi się wierzyć że takie BMW z 1999 roku co ma 350tys przejechane skręcone do 190tys się rozleci ...

poszczególne modele może tak ale czy każdy, to skoro tak to może te modele akurat takie wadliwe są...

proszę o mądrą podpowiedz bo zawsze myślałem że niemieckie samochody oprócz Opla są bardzo wytrzymałe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.