Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od kilku tygodni obserwuję bacznie temat (przymierzam się do e46) i jedno, co zdążyłem zauważyć to fakt, że obecni kierowcy BMW niezwykle troszczą się o portfele potencjalnych przyszłych właścicieli pojazdów tej marki. Doprawdy - miłe i budujące. :norty:

 

A no i faktycznie zauważyłem już w ciągu tych 3-4 tygodni, że w kółko padają te same pytania. %-)

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

@kuba46

 

Naprawdę uznałeś za konieczne zaśmiecenie kolejnego tematu na forum? Myślisz, że w ciągu tych kilku tygodni coś się zmieniło, że nagle wszyscy powiedzą Ci "Bierz chłopie e46 po lifcie za 10k, zero wkładu, lejesz olej opałowy i jeździsz!" ?

Serio?

Opublikowano
moim zdaniem troche zle robisz. Mowisz, ze sporo odkladales te 16.5 k ,ok , ale pamietaj, ze jak kupujesz takie auto 2-3 k MUSISZ miec wolne dodatkowo w razie W , bo nie jestes w stanie przewidziec niektorych rzeczy, a eksploatacja bmw tania nie jest. Na taki pakiet startowy musisz miec ta granice bledu. Wiec w zyciu nie kupowalbym auta za cala uzbierana kase tylko za dajmy te 14-15 w Twoim wypadku maks i reszte zostawil na takie podstawowy chocby serwis pozakupowy.
Opublikowano

2-3 to jest poczatek serwisu, olej filtry wszystkie i płyny (płyny to nie tylko olej, hamulcowy chociaż bo to bezpieczeństwo, wspomaniagnia, dyfer, skrzynia, chłodniczy) to jest 500 lekko, jakieś świece jeśli benzyna, serwis klimy, zbieżność po kupnie obowiązek, niech dojdą jakieś hamulce to jest 500 jeśli jedna oś po taniości, strzelmy że amory słabe wiec tutaj też 500 lekko za dwa, potem może jakieś łożysko, opony letnie-zimowe do wyboru, 3 to pęka w pierwszym tygodniu użytkowania. Potem ubezpieczenie pare stówek w zależności od sytuacji wiekowo - zniżkowej.

 

Tak troszczymy się o innych, staramy się ludziom uzmysłowić że to nie to samo co astra, wahacze wymienia się całe (chyba że ktoś wcześniej założył z wymiennymi sworzniami), z tyłu wahaczy też kilka i gum zawieszenia też wiele. Jaka frajda jeździć autem jak coś stuka. A będzie stukać, nie ma opcji że nic do roboty nie będzie bo na pewno będzie.

 

Użytkownicy BMW nie lubią gdy osoba która kupi takie auto, kupi je zaniedbane, przeliczy się z możliwościami i potem jest lament jakie to drogie i się popsuło i skąd ten zachwyt bmw jak to ledwie jeździ.

 

jeden na 50 zdarzy się że jest świadomy że kupuje auto 15 letnie, pewnie z kręconym przebiegiem i raczej mało delikatnie traktowane (klienci bmw niestety nie jeżdzą nimi jak kierowcy skód czy fiatów) i jeśli jest świadomy tego, jeśli nie oszukuje sam siebie tylko wie że po kupnie trzeba zrobić pare rzeczy i ma to zaplanowane w budzecie to taki użytkownik z marką zostaje, udziela się na forum, czyta, jak czyta to zdobywa wiedze i coraz bardziej lubi auto.

 

serio ktoś z was wolałby czytać od innych "stary bierz beemke, jak odłożyłeś 16 to kup taka za 18 i jeździj". Ja czułbym się oszukany troche. A najbardziej bym płakał jakby wymarzone auto musiało stac i czekać az dozbieram pare setek żeby nim jeździć.

szukam
Opublikowano
A jeśli napiszemy iż 15 letni pojazd by nazwać go AUTEM wymaga konkretnej ilości biletów NBP to zaraz znajduje sie grupa dupków ze stwierdzeniami : kupiłem za 15tys.leje paliwo i wszystko jest cacy.G...prawda.Trzeba zrobic CAŁE zawieszenie.Pompe wody i wspomagania.Odma,komplet uszczelek kapy zaworów.Można być ryzykantem i poczekać aż czujniki wysiądą na środku pustyni błedowskiej.Lecz mając cos normalnego w głowie wymieniamy ssący wydechowy i wału.I z dziesięć innych spraw.Cyrka : jakies 7-8 tys. i mamy AUTO.Piszę o benzynie.Nie piszę o olejach,filtrach ,oponach i kilku innych sprawach, :D
Opublikowano
Witam . Na wstępie chciałbym zaznaczyć ,aby nikt nie zarzucał mi " ponad 200 stron poczytaj sobie " poczytałem i to wiele od ponad tygodnia czytam rożne materiały , galerie , Modyfikacje rożnych użytkowników BMW e46 , ale proszę tez zrozumieć , ze nie każdy jest na tyle doświadczony i obeznany na temat tych aut . Po tygodniu czytania coraz bardziej nakręcam się na kupno e46 . A wiec tak ; Prawo jazdy mam już od ponad 3 lat , rocznie robię około 25 tys km do 30tys . A wiec do rzeczy nie wiem co wybrać zastanawiam się nad silnikami diesla 2,0 lub 3,0 bądź benzyny 2,3 , 2.8,3.0 nie wiem jaki silnik wybrać co będzie bardziej opłacalne . Mój budżet wynosi około 22tys auto chciałbym w sedanie . W jakim mniej więcej roczniku szukać tego auta? , wiadomo zawsze cos będzie do zrobienia nikt BMW nie oszczędza nie jeździ jak starszy dziadek nie ma co się oszukiwać oraz chciałbym się dowiedzieć jak to wyglada z ubezpieczeniem np na 3,0 bena przy wszystkich zniżkach . Pozdrawiam i liczę na trochę wyrozumiałości oraz pomocy ;)
Opublikowano

im wiekszy silnik tym koszty obsługi troche wieksze, spalania podobne wszystkich benzynowych r6. Są silniki przed i po liftem które się różnią. Według mnie tańszy w ogólnym rachunku bedzie benzynowiec, zawsze można LPG załozyć, zwrot w twoim przypadku po pół roku jazdy, tolerują te silniki lpg dobrze. Jedynie poliftowe 318 czyli 2.0 valvetronik jest problematyczne dla gazowników bo nie ma w kolektorze podciśnienia :)

 

im wiekszy silnik tym wieksze np. hamulce, czasem też felgi i opony, wieksze obciązenie elementów zawieszenia szczególnie tylnego. np. do 330 albo 330d koła to conajmniej 17 cali z racji wiekszych hamulców, to podnosi koszta obsługi.

 

diesel 3l jest również warty zainteresowania ale z racji wieku i pewnie sporo wiekszego przebiegu niż na liczniku bedzie domagał się wymiany a to turbo, a to sprzegła z dwumasą, może wtryski itp. Sporo wiecej potencjalnych problemów a w mieście jak się dynamicznie jedzie to tez 12l lyknie bez problemu :)

 

 

Według mnie lepiej bedzie szukać r6 benzynowe i nawet jeśli odrobine wiecej na paliwo wydasz to mniej napraw bedzie się domagać silnik i osprzęt.

szukam
Opublikowano
Jesli chodzi o ubezpieczenie to sa rozne kwoty w zaleznosci od firmy. Popytaj albo zrob kalkulacje przez net i sie dowiesz.Jesli mialbym wybierac z tych silnikow co podales to wzialbym 2.8+lpg bo jednak sporo jezdzisz.
Opublikowano
oraz chciałbym się dowiedzieć jak to wyglada z ubezpieczeniem np na 3,0 bena przy wszystkich zniżkach . Pozdrawiam i liczę na trochę wyrozumiałości oraz pomocy ;)

 

W Warszawie przy wszystkich znizkach OC za BMW e46 323i (2,5 litra) - 650zł, M5 e39 - 750zł.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Hej. Ja miałem Compacta e46 316ti 1.8 116km 2003r na velvetroniku. Zimą spalanie w mieście ok 11L, latem ok 10L. Na trasie jest ekonomiczny, jadąc w granicach max 120km/h spali ok 6.5L. Średnie spalanie wychodziło ok 7.5L/100km.

Sedan z mocniejszym silnikiem powinien spalać pdobne ilości paliwa. Na Velvetroniku autko jeździ z dołu jak 8 zaworówka, a jak zakręcimy obrotami to budzi się w niej 16v. Co do problemów to padł mi czujnik położenia wału, padają ponoć też czujniki od wałków rozrządu oraz cewki z przewodami. Co do odczuć to mi się fajnie jeździło Compactem, na miasto całkiem fajny. Dynamiczne przyspieszenie całkiem znośne (po przekroczeniu pewnych obrotów rodził się dzikus, prawie jak Hondowski V-tec :D ). Na trasie do 180km/h szedł znośnie, dalej nie miałem już możliwości rozpędzenia. Ogólnie jak bym miał szukać autka dla siebie+1osoba to bym szukał Compacta (za cenę gofra IB mamy BMW o klasę wyższe auto), a jak mało się jeżdzi to na PB i chyba właśnie 318ti 2.0 143km. Jak dużo jeździsz to LPG (tu to nie wiem jak co bo miałęm PB), albo szukaj Diesla.

Opublikowano

Szybkie pytanko, przymierzam sie do kupna BMW e46 w benzynie sedan/coupé w manualu lub automacie. Automat to dla mnie cos nowego ale czytałem ze skrzynie ZF nie są awaryjne.

 

Mogę kupić od znajomego e46 320 w sedanie z 1998r w automacie, zadbany egzemplarz, pytanie do czy jest duża różnica mocy, w sensie przyspieszenia miedzy 320 sedan automat a 323 coupé automat? Bardziej skłaniałem sie do silnika 2,5l w coupé no ale może warto skorzystać ze sposobności o wziąć od znajomego. Pozatym czy różnica czasu poświęconego na zmianę biegu w automacie a manualu jest znaczna? Nie chce kupić muła a automat zawsze mi sie z mułem kojarzył dlatego pora sie oświecić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy jest duża różnica mocy, w sensie przyspieszenia miedzy 320 sedan automat a 323 coupé automat?

 

Śpieszę Cię oświecić.

170KM-150KM=20KM różnicy

10,9sek-9,0sek=1,9sek różnicy

 

czy różnica czasu poświęconego na zmianę biegu w automacie a manualu jest znaczna

9,0sek-8,0sek=1,0sek

 

Rozumiem, że Ty nie masz na tyle czasu, żeby poszukać w google, więc Cieszę się, że mogłem pomóc. :cool2:

Opublikowano
W Compactcie jedyne wyjście na logiczny zasięg na LPG to zbiornik w bagażniku, taki z 45L tak aby mieć zasięg te 300/350km
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tej dwójki zdecydowanie pierwsze auto zapowiada się lepiej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zapytaj dlaczego z tyłu są poliftwe lampy, a z przodu poliftowy zbiornik na płyn do spryskiwaczy. Możesz również dopytać przy jakim przebiegu została obszyta kierownica i ile koni dodaje znaczek M/// na zegarach. Dopytaj także czemu wywala błąd poduszki. Cieakawy ten stan "idealny" :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.