Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Robiąc 60tys rocznie raczej patrzy się na spalanie... To nie jest mało i trzeba szukać dobrej jednostki. Dlatego benzyna to z oznaczeniem m52 lub m52tu. Dwa najmniej awaryjne benzynowe jednostki. M54 nie wytrzyma juz tak wielkich przebiegów i ma kiepskie uszczelnienia i więcej trochę elektroniki.

 

A jak sprawdzę jaki to motor w aucie chodzi o to oznaczenie co piszesz ??

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Po vinie. Od 2000r raczej już są m54. Do końca 98r m52 od 98r któregoś miesiąca wszedł m52tu. Pewnie trochę mało dokładnie to opisałem bo na 100%pewny nie jestem. Im starsza e46 to benzynowe r6 wytrzymalsze.
Opublikowano

Witam,

Zdałem ostatnio prawo jazdy i planuję kupić sobie Bmw E46, zastanawiam się tylko jaki silnik będzie dla mnie odpowiedni, czy jakaś benzyna czy może diesel ?

Szukam silnika, który będzie mało awaryjny, będzie stosownie palił oraz jego osiągi będą w miarę okey.

Mój sąsiad mechanik posiada BMW E46 z silnikiem 1.8 w benzynie i ogólnie sobie chwali silniki benzynowe.

Dodam, że zazwyczaj tym samochodem będę się poruszał po mieście, a tylko parę razy w tyg będę się nim wybierał dalej.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
No, dieselkiem to najlepiej właśnie na zimno. Taki już ich urok, im większa pojemność skokowa i im chłodniejszy, tym mniej palą. Tym bardziej, że taki 2.0D 150 KM to nie jeeeeedzie, zupełnie nie jedzie.
Opublikowano
Chciałem się zapytać czy jest sens kupić to auto? Widzicie coś nie tak? Bo ja jedynie coś na tylnym nadkolu.

 

http://otomoto.pl/bmw-328-e36-e46-320i-lpg-kombi-full-opcja-C35984997.html

 

Jest dział od tego wrzuć tam z vinem ja już wyrwiesz od sprzedawcy, może ktoś pomoże. Wg mnie tak na pierwszy rzut oka, po tym jak wiszą zderzaki to widać, że oba były zdejmowane -nie jest to jeszcze zarzut w 16-letnim aucie, sam swoje lakierowałem, ale dowiedz się po co je ściągał/zakładał. Przebieg... no cóż :P

 

Od zderzaczków to się odczep :D Ślizgi miały prawo już się "wyrobić" każde e46.. cierpi na takie cuś, koszt naprawy mały.

U mnie było ładnie od produkcji, auto przyjechało do polski i efekt podobny..

 

Ale mniejsza oto, Kombi przed liftem hmm to koszt az taki nie duzy. Silnik też nie jest jakiś specjalny.

Warto zwrócić na fajnie wypindlowaną skórę :roll: i silnik uwalony olejem i wszelkim brudem. Gałeczki nie widać, chyba nie ori.

Lany najgorszy olej od początku istnienia tego auta.. Wątpię, że był wymieniany, zapewne sprzedawca oszczędzał. Więc :D ja już bym zrezygnował.

Opublikowano

jakie trasy robisz? Jak krótkie odcinki to diesel raczej odpada.

W Polsce większość diesli tych 2.0 to szroty z 500 tys minimum. Jak masz brać to 3.0 :D poleciłbym. Spalanie podobne, a nawet mniejsze.

PS: Z Benzyny poleciłbym 2.0 po lifcie 143 km. Tak samo, ciężko dorwać dobry stan. W większości do zrobienia uszczelniacze zaworowe, sprawdzenie rozrządu.

No i tyle jeśli chodzi o oszczędność.

Opublikowano
jakie trasy robisz? Jak krótkie odcinki to diesel raczej odpada.

 

Jak już mówiłem, w tygodniu zazwyczaj poruszałbym się tylko po mieście oraz czasami poza miasto. W weekendy dopiero wybierałbym się na dłuższe wyprawy (100km+).

Więc raczej na razie mało bym jeździł tym samochodem.

 

A jeszcze zapytam z ciekawości, jak się sprawuję silnik 330i (3l benzyna).

Mój znajomy się nad nim zastanawia i już się napalił na ten silniczek. Jest wart uwagi ?

Opublikowano

No myślę że jakąś benzynkę 1.8 za 10-15k to moze bym jakaś ciekawą znalazł. Jak wiadomo to jest "loteria".

A tak poza tym, gdzie napisałem że samochód ma kosztować 10-15k zł :P ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwsze słyszę, że w e46 było m52, na dodatek 2.0d w e46 nie ma żadnych problemów z rozrządem :shock: to nie n47 z początku produkcji w e9x..nie wiem czy jeździłeś autem na gazie, w sumie to czym tyle km teraz nabijasz? Ale do kosztów przejechania 100km musisz doliczyć też benzynę, bo jak odpalasz auto i zanim osiągnie odpowiednią temperaturę pracuje na benzynie, więc średnio 1l/100km (w mieście i krótkie odcinki oczywiście więcej). Jeszcze raz napiszę, że 2.8 to dobry wybór, ale przy takich przebiegach, na dodatek większość na trasie, taniej będzie dieslem, nawet 3.0, bo na trasie nie spali dużo więcej od 2.0. Przejedź się 2.8, 2.0d, 3.0d i zobacz co bardziej Ci leży :wink: jaki budżet? Jakie nadwozie?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Do miasta jest najlepszy diesel a w mieście najmniej pali 330D o ile nie jeździsz po mieście więcej jak 10km.

 

No, dieselkiem to najlepiej właśnie na zimno. Taki już ich urok, im większa pojemność skokowa i im chłodniejszy, tym mniej palą.

 

W Polsce większość diesli tych 2.0 to szroty z 500 tys minimum. Jak masz brać to 3.0 :D poleciłbym. Spalanie podobne, a nawet mniejsze.

PS: Z Benzyny poleciłbym 2.0 po lifcie 143 km. Tak samo, ciężko dorwać dobry stan. W większości do zrobienia uszczelniacze zaworowe, sprawdzenie rozrządu.

No i tyle jeśli chodzi o oszczędność.

chłopaki to nie temat złotych myśli :duh: normalnie jak to czytam to zwątpiłem :mad2:

 

jeszcze ktos uwierzy w te BZDURY

- 330d nigdy nie spali tyle co 320d, mowa o sprawnych egz, rożnica to minimum 1litr, zazwyczaj 2litry w góre, w zaleznosci od warunkow, gdzie np zimą w miescie 2litry wciagna 7-8 a 330d lekka reka ponad 10l, jak ktos chce dodac kolejne zlote mysli, proponuje sprawdzic sobie spalanie nie z licznika a dystrybutora, to ze 3.0d pali mniej jak 2.0d to juz złota mysl miesiąca, jakim trzeba byc kretynem aby to pisac wole nie myslec :duh: pisza to osoby ktore 3.0d widzialy na YT a 2.0d slyszaly pod kauflandem....

- czym zimniej tym diesel pali wiecej, znika jego ekonomiczność w stosunku do PB, czym krótsze trasy w miescie tym mniej oplaca sie brac diesla, spalanie to najmniejszy problem, diesel musi byc dogrzewany i robic troche kilometrów....

"do miasta dobry diesel ale jak nie robisz wiecej jak 10km"- ło matko a to dobre chłopcze, ty wogle chodziłes do szkoly, podstawy podstaw działania mechaniki, od tego zacznij

- kolejna złota mysl, 2.0d to szroty z 500tys km ale juz 3.0d to malina, pewnie nikt kto kupuje 3.0d nie tlucze nia kilometrow, do tego tylko 2.0d, 3.0d tylko do koscioła, bzdura, 3.0d tlucza tych km tak samo duzo jak 2litry, kazdy diesel przy pewnych przebiegach bedzie wymagac okreslonych wymian.....uwaga eksploatacyjnych !, szprzeglo, dwumas, wtryski, turbo, w jednym bedzie drozej(3.0d) w drugim taniej (2.0d), pomiajam moc, kultrure pracy, dzwięk silnika, to przemawia wiadomo za czym i nie ulega dyskusji

to tak samo jak porownac padline pt. 2.0 143km(szrot jakich mało, nie polecam) do r6 benzynki, ani to nie jedzie, ani nie brzmi, nie mowiac o tym jaki to szrot i silnik spacjalnej troski

 

wiadomo ze kazdy swoje chwali ale litosci, z umiarem wolf :nienie:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
puzonn poczekaj zaraz wolf wklei Ci link z wikipedii o ironii, więc wiesz :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

kurde maniek Ty to zawsze na strazy jesteś ;)

 

mozna walic ironią ale z umiarem, są ludzie ktorzy na forach szukaja cennych informacji a ten temat powinien właśnie lecieć do kosza....

 

edit

 

To może sprostuje, chciałem tylko przekazać, że ciężko o dobry egzemplarz w tym kraju. Każde E46..

Uważam, że każdy silnik jest warty uwagi tylko wszystko w zależności od potrzeb.

Łatwiej będzie dorwać go poza granicami polski.

mhhhmm nie wiedziałem o tym, dzięki za te cenne informacje

stałem sie mądrzejszy o 2pkt IQ

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

wszystko w kwestii E46, w tym szczególnie motorów, zostało tu na forum powiedziane i powtórzone z pięset razy, w stosownym temacie

 

jeśli ktoś moje słowa o dieselku, spalaniu i o tym, że 3.0 chleje mniej niż 2.0 wziął na serio.... to w sumie brak mi słów

 

temat oczywiście do kosza, podobne pojawiają się regularnie i są równie bez sensu

Opublikowano

Temat do kosza.

puzonn co do moich postów nie wyczułeś tej delikatnej ironii, chłopak zadaje pytanie z serii jestem blondynką "czy ten fioletowy samochód jest dobry"

 

Chce kupić samochód to ma wielki temat o tym plus powinien trochę się pouczyć aby mieć jakiekolwiek pojęcie o samochodach. Sam nic nie wie, więc niech lepiej mu ojciec pomoże.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.