Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

To chyba taka naturalna kolej rzeczy: Przychodzi "nowy" chce kupic bmw jest w fazie rozentuzjazmowania, bo ma te 15 k to za tyle kasy to może wręcz przebierać w nadwoziach i silnikach jakie mu pasują. Potem jest etap zaprzeczenia jak forumowicze, mówią dosyć dobitnie, ze może byc problem z takim e46 w coupe z R6, które sie będzie kupy trzymali. No i jak to, co oni na głowę upadli 15 letnie auto i tyle kasy ?! Pewno chco mnie nastraszyć bo sami przeplacili ! No i przychodzi etap kolejny, mianowicie oglądanie wyszukanych perel ( a w takim konkretnym budżecie to jest w czym wybierać prawda ) no i jest etap pogodzenia sie z przykra prawda i gdzies w głębi, może pod nosem przyznania racji, ze no ciężko w tym budżecie kupic " Full opcje " a polifta to juz nie ma o czym gadać. Stracone kilka stów na paliwo , lub sporo więcej, drugie tyle na sprawdzenie aut czas pomijam.

 

Sam to przerabiałem, może naszczescie nie straciłem tyle kasy na dojazdy i spr. Przekonałem sie , ze 22-23 k przedliftowe 328 to nawet Malo. No chyba, ze na wejściu władowanie kilku k jest akceptowalne. Koniec końców kupiłem 323 moze nie w Full wypasie, ale w miare zadbane, gdzie wliczylem, ze z 3-4 trzeba włożyć, aby auto bylo takie jak chce, no ale ja mam spore wymogi jesli chodzi o stan wizualny i techniczny. Ktos tam pewno i kupilby takie za 10 k przetyral te 2 lata jako tako, a potem sprzedal dalej, ale stad potem sie zlomy na naszym rynku biorą, a dobrych aut brakuje, a jak juz się pojawia to nie kosztują tyle co reszta allegrowego zlomu. Wiadomo to dotyczy kazdej marki, ale pierwszy raz mam do czynienia z bmw i tutaj te dysproporcje cenowe sa najwieksze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Co się dziwić sprzedawcom aut co od roku im stoi na placu kilkanaście aut nie sprzedaniach jak widzą że ceny spadają , więc walczą na forach aby trzymać ceny.Tak czy inaczej to okazje się zdarzają np znajomy wyjechał za robotą do Niemiec tam sobie kupił E46 i po jakimś czasie dla żony w PL też kupił E46 po kilku latach zdecydowali się wszyscy przeprowadzić do Niemiec a te auto w Polsce poszło po taniości bo nie było zrobione na błysk oka i kobieta nie umiała wciskać bajerów itd

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Wraz z nadejściem wiosny planuję zakup "nowego" autka. Przekopałem większość tematów na różnych forach w necie, opinii na temat aut które chciałbym kupić, lecz wciąż mam pewne pytania.

 

Roczny przebieg 20-25 tyś km.

Auto użytkowane codziennie 14 km do pracy w jedną stronę(małe miasto) + jakiś wypad na weekend.

 

Aktualnie posiadam Mercedesa w202 1.8 B sedan i szukam jakiegoś następcy.

Głównie interesuje mnie Audi a4 b5 z końcówki produkcji 99-01.

Celowałbym najchętniej w jakieś kombi, gdyż lubię pakowne auta, sedan wydaje mi się trochę za mały. Gdybym znalazł w dobrym stanie to też oczywiście bym kupił ;)

Nastawiam się na silnik benzynowy z możliwością montażu LPG. Wybór padł na 1.8t 150 km. Myślałem też nad 2.4 + LPG, lecz to już dość droższa eksploatacja ( rozrząd, spalanie,opłaty, podobnież problemy z wyciekami oleju ).

Kilka pytań odnośnie motoru ? Jaka jest faktyczna trwałość tego silnika i jego osprzętu ( głównie chodzi mi o turbinę )

Ile trzeba przygotować na ew. wymianę turbo ? 2000 zł ? 1000 zł na regeneracje ?

Chciałbym się też dowiedzieć jak wygląda wymiana paska rozrządu w tym aucie.

W Mercedesie mam łańcuch więc jeden problem mniej.

Jak jest faktycznie z zawiasem w tych autach ? Interesuje mnie tylko zawias dobrej jakości nie jakaś chińska tandeta.

Auto przy normalnym użytkowaniu spokojnie będzie nabijało km na takim zawiasie ?

Jak wygląda eksploatacja dwumasu ? Ew. koszt wymiany ?

 

Myślalem także nad a6 c5, lecz mam pewne obawy, że 1.8t nie radziłby sobie dość dobrze w tej budzie i wtedy warto kupić V6.

Między klasą a4, a a6 eksploatacja bardzo się różni ? Wiadomo a4 jest lżejsza, pewnie mniej spali.

 

Jestem dość spokojnym kierowcą, lecz także lubię wcisnąć pedał gazu i pokręcić trochę auto pod czerwone pole.

Silniczek 1.8t w budzie a4 da mi tą przejemność z jazdy ? :)

 

Jak wygląda koszt założenia LPG do 1.8t ?

 

Budżet jaki mam na auto to 16 tyś zł. Nie ukrywam, że chciałbym kupić auto za jakieś 13-14 tyś i zostawić sobie trochę na pakiet startowy.

Ewentualna poprawa zawiasu, wymiana rozrządu i części eksploatacyjnych.

Zaznaczę, że szukam auta w jak najlepszym stanie z solidnym wyposażeniem. Czy w tych pieniądzach uda mi się trafić coś konkretnego, co cieszylo by oko i posłóżyło pare lat ?

 

Początkowo zastanawiałem się też nad BMW e46 z motorem 2.2/2.5, lecz przeglądając ogłoszenia kompletnie się załamałem.

Jeśli już jest jakieś autko co wygląda w miarę wporządku to strasznie drogo się ceni, w dodatku to jeszcze przed lift...

 

Czy w tych pieniążkach znalazłbym jakieś zadbane e46 z motorownią o oznaczeniu 323 170 km ?

Nie ukrywam, że nie chciałbym się przesiadać na FWD, strasznie się tego boję ;P

 

Wydaje mi się, że Audi biję BMW pod względem karoserii w miare dobrego cztero cylindrowego silnika i to tyle.

Miałem okazję pojezdzić starszym bratem e39 2.5 170 km i wrażenia z jazdy były świetne, lecz koszty ekspoloatacji już mi się tak nie podobają.

Nie chodzi o spalanie, zawsze można ratować się cyklonem, lecz o ceny części, czujników itp.

Jeśli ktoś kupi zjechanego grota to pożal się Boże...

e46 ma jakieś poważniejsze wady konstrukcyjne na które cierpi ? Słyszałem, że ma dość kiepski tylni zawias, mocowany do karoserii tak ? Jeśli się mylę to wybaczcie.

 

Moje pytanie brzmi czy warto szukać e46 w tych pieniążkach czy lepiej odpuścić i poszukać Audi ?

Jak wyglądała by eksploatacja tych aut ? A4 b5 1.8t 150km vs e46 2.5 170 km ?

Czy ten motor 1.8t faktycznie jedzie tak żwawo jak ludzie go zachwalają ?

 

Proszę o pomoc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeszcze jedno pytanko zadam. Jak to jest z tymi komisami? Można znaleźć ciekawy egzemplarz czy raczej sobie darować i patrzeć na prywatne ogłoszenia tylko? Wiem, że dużo złego się mówi o komisach, ale może nie jest tak źle :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie rób błędu jak Staszek i kupuj audi, audi nie psuje się a bmw to wiadomo..dodatkowo na bmw lecą sarny..pod koła oczywiście, więc kolejny minus :?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest źle. Ja przeglądając ogłoszenia handlarzy odrzucam od razu ponieważ oni są nastawieni na zysk. Zysk znaczy że auto było tańsze, podpicowali i chcą zarobic.

 

Prywatny sprzedający zazwyczaj nie szuka zysku, po prostu sprzedaje bo albo potrzebuje sianko albo np. zmienia na droższe czy inne. Prywatny zazwyczaj autem jeździ, a skoro jeździ, wozi dziecko może żone, to i może czasem olej zmienił, może jako tako hamulce działają, w komisie czy u handlarza jak postoi rok to sie zniszczy bardziej niż jakby zrobiło ze 30tys. Według mnie jest wieksza szansa na dobre auto, szansa ta rośnie wraz z latami spędzonymi u jednego człowieka. Im dłużej auto u kogoś tym jego stan zazwyczaj jest lepszy.

 

Ogólnie sprawdziłem już 2 zasady które zadziałały, 2 ostatnie auta kupiłem najdroższe jakie były wystawione w danym momencie i trafiłem dobrze. Lepiej kupić starszy model ale z końca produkcji na full wypasie i zadbany niż biedny nowszy model. Szukasz e46 za 12-15k, kup mega zadbane e36 w bogatej wersji i z fajnym 2.8 silnikiem, często od pasjonata są takie auta.

Kolejna metoda to kupno auto z bogatego domu, kilka aut było kupione jako 3 czy tam 4, zazwyczaj zadbane, nie jest zmeczone. Kupowałem tak w rodzinie auto terenowe które służyło kobiecie do jazdy na ferie i podjezdzanie pod dom który był na stromym wzniesieniu no i jak nowe było.

 

Nie jest to regułą, ktoś na pewno kupił auto z komisu dobre, ktoś na pewno wtopił u prywatnego. Ale to wiadomo, ja przedstawiłem szanse tylko :) według mnie wieksze u prywatnego na dobre auto.

 

I jedna na koniec zasada, dobre auta sprzedają sie szybko (nie leża miesiacami na allegro) lub dobre auta zostają po znajomych i rodzinie.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukasz e46 za 12-15k, kup mega zadbane e36 w bogatej wersji i z fajnym 2.8 silnikiem, często od pasjonata są takie auta.

Nie wiem czy to bezpośrednio do mnie, czy ogólnie, ale tylko przypomnę że szukam e46 za 20k a nie 12 :D

Co do samochodu z bogatego domu to raczej trudne będzie w przypadku 15 letniego e46 :P

Ale okej, komisy idą w odstawkę

 

Pytałem bo zazwyczaj oni sprowadzają auta z całej Europy, wziąłby mi zaprzyjaźniony komis sprowadził takie E46 od prywatnego właściciela z Holandii, Szwajcarii, Belgii czy niewiadomo skąd tam i może nie wyszedłbym na tym źle. Ale skoro lipa z komisami to lipa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do Ciebie :) tylko często tutaj tacy trafiają i pisze ogólnie.

 

przestrzegam też przed autami z forum z działu giełda, 90% tam to auta od użytkowników z jednym postem (ogłoszeniowym) i to tyle. W ogóle to w dziale giełda zrobiłbym jakiś limit postów który trzeba mieć aby móc wystawić ogłoszenie.

 

Jeśli masz pewnośc że sprawadzą ci takie auto jak mówisz czyli wynajdą ci prywatne za granicą to oczywiście że tak. Gorzej jak auto dostaniesz prosto zza odry od komisu od turka i weźmiesz bo od znajomego. To jest też bardzo dobra opcja czyli znalezienie auta prywatnego i przyciągniecie go sobie tutaj. Jest tylko minus, tam auta prywatne są droższe niż u nas, do tego baw się w opłaty (chore jeśli silnik wiekszy jak 2l) wiec takie auto zazwyczaj wyjdzie drożej co nie znaczy źle bo bedzie odpowiedni stan.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny raz : coupe przedlift z R6B20[ale b20] pożądne kupisz za 4 do 5 tys.eur.Co nie oznacza iż nic nie trzeba będzie robić.Trzeba będzie.A jeśli zamierzasz prawdziwie dbać o auto to bedzie tego dużo.Tyle że z takim egzemplarzem sobie poradzisz.Z takim doskonałym za 10tys. napewno nie.Amen-z mojej strony, :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak.. wszyscy mowia, ze jak juz ok 15 tys to kupuj e36 z mitycznym pod maska.. Tylko proszę mi znaleźć oryginalne e36 z 2.8 z fabryki;) tego po prostu nie ma, w ogole powyzej 2 litrow tragedia jest. Co do e46 wiadomo, że najlepiej mieć górkę pieniędzy przeznaczone i drugą na naprawy i doposazenie w listwy 'M' na widok ktorych wiekszosc dostaje orgazmu... Prawda jednak jest taka, że 20-23 tys za przedliftowe e46 to już szczytowa kwota ( która wcale nie gwarantuje igiełki) oczywiscie mówię o Polskim rynku. W praktyce wyglada to tak, ze ile byśmy nie mieli do wydania, podstawowa zasada to sprawdzić dobrze auto przed zakupem. Model za 15 tys moze okazac się bardzo przyzwoity, a ten za 20 juz nie koniecznie. Osobiście gdybym w tym momencie mial dylemat bmw za 20 tys, odezwałbym się do chłopaków z Puław, lub po prostu śledził ich ogłoszenia, ostatnio poszło bardzo fajne 328 z jasnym wnetrzem w okolicach Twojego budzetu i mysle, ze na pewno pewniejsze takie auto niż od 'Mirka' :) pozdrawiam.
"Bmw z małym silnikiem jest jak eurofighter bez uzbrojenia" J.C
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o jakieś konkretne odpowiedzi, jest to forum bmw ale chcialbym uzyskać jakaś obiektywna odpowiedz.

 

Jeśli macie się tak wypowiadać to darujcie sobie, szkoda waszego i mojego czasu.

 

 

Ale nie szkoda Ci było czasu na tą opowieść o audi w dodatku na forum bmw?

 

Jeśli już jest jakieś autko co wygląda w miarę wporządku to strasznie drogo się ceni, w dodatku to jeszcze przed lift...

 

Czy myslaleś że za 16kk kupisz polifta w super stanie?? proszę Cię zejdź na ziemie... :8)

 

 

 

 

Myśle ze niema co więcej pisać. Pozdrawiam Cię :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie myślałem, że kupię polifta chcę poprostu poznać realia czy w tej cenie uda się ustrzelić jakieś r6 pod maską z 99-00 roku czy poprostu wybrać inną markę.

Jeśli nie potraficie odpowiedzieć na to pytanie to dla mnie to forum jest bezużyteczne. Chyba po to istnieje, żeby można było zaczerpnąć rady kolegów po fachu tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o jakieś konkretne odpowiedzi, jest to forum bmw ale chcialbym uzyskać jakaś obiektywna odpowiedz.

 

Jeśli macie się tak wypowiadać to darujcie sobie, szkoda waszego i mojego czasu.

 

pewnie wojna troli zaraz zacznę, ale co mi tam ..

 

Odradzam BMW i Audi, bo widzę, że brak Ci cierpliwości. Poszukaj wśród japońców (produkowanych w kraju kwitnącej wiśni, a nie montowanych w Europie). Jeśli samochód ma Ci służyc jako nudne wozidło do dojazdu do pracy, to zaloguj się na innym forum. [peace]

Beemka to ładne i ciekawe auto, ale trzeba się liczyć z jego humorami. Będziesz żył dla tego auta. Poświęcisz mu więcej czasu niż rodzinie lub swojemu obecnemu hobby. Chyba, że jesteś pasjonatem, masz dostęp do warsztatu, narzędzi i lubisz ciągłe niespodzianki. Zapewniam, że nie możesz pozwolić sobie na odsunięcie w czasie naprawy choćby pojedynczej usterki, bo w momencie będzie ich tyle, że nie ogarniesz ich wcale i końcu Cię to przerośnie.

Japońcem będziesz jeździł każdego dnia, kręcił na każdym biegu do odcinki i lał najtańszy olej. W beemce będziesz wymieniał odmy, płukał silnik co wymianę, otwierał tylko jedne drzwi kluczykiem, a resztę ręcznie, prasował matę pasażera, wyciągał klapki z kolektora, wymianiał łańcuch i uszczelniacze zworów co 80 tyś. km, lambdy, vanosy, czujniki położenia wału i inne, cewki zapłonowe, silnik valvetronica, dwumas, wyciągał skrzynię, żeby drążek nie latał jak miotła w wiadrze. W końcu zamiast rozmów przez Skype'a bedziesz wisiał na INPIE, założysz konto na youtubie z filmikami makro każdego boku silnika i pisał nowe posty na tym forum z cyklu "pomóżcie".

Beemka to świetne auto, jak uda się je wyprowadzić na prostą, ale i tak musisz ją rozpieszczać bardziej niż własną kobietę.

Przemyśl swój wybór ponownie. :think:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za te kasę to odpuść E46. Liczysz na lifta z dobrym wypo za taką cene? POZDRO ZIOM

Jeśli nie masz kolejnych 5 tys na przywrócenie stanu tego auta do przyzwoitego. To nie.

Jeśli przerażają cie tak proste rzeczy to :duh: co tu mówić o spalaniu.

PS: Myślę, że to prowokacja lub ciągle ta sama osoba, zadająca ciągle te same pytania.

 

Nie obraź się, ale jesteś kolejną osobą która pisze o tym...

Edytowane przez Wolf!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jofanka :modlitwa: :clap:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup A3 1.8 bez turbiny lub 1.6 wsadź gaz za 2k i ciesz cię szczesciem:-) za 16 k

Jest takie forum a3 którego tez jestem czlonkiem

zarejestruj sie przywitaj i tam zadawaj pytania odnośnie Audi

http://www.a3-club.net/forum/forumdisplay.php?71-Kupujemy-model-8L-%2896-2003%29

Jak być nie mógł znależć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich, jako że jestem tutaj nowy.

 

Od zawsze chciałem mieć BMW, jednak wiele osób odradzało mi te auta, twierdząc że są awaryjne i że dużo palą.

Zakochałem się w E46 - zwłaszcza kombi i nareszcie nadszedł czas aby swoje marzenia spełnić.

W związku z tym postanowiłem zwrócić się do Was jako do osób obeznanych w temacie i mam nadzieję, że "amator" uzyska tutaj pomoc :)

Do tej pory jeździłem Audi A6 2,5 TDI (140KM) i naprawdę dobrze wspominam to auto, jednak szukam czegoś mniejszego, bo jest to spory samochód na miasto.

 

Chcę kupić E46 w benzynie i być może dodać LPG - wszystko jest zależne od spalania.

Prześledziłem listę silników występujących w tym modelu i właśnie tutaj mam największy dylemat - skłaniam się ku jednostką 4 cylindrowym ze względu na niższe koszty zakupu.

Poniżej w miarę czytelnie postaram się opisać Wam czego szukam:

 

BMW E46:

Silnik: tylko benzyna (ewentualnie + LPG)

Rocznik: 1999 - 2xxx / może być przedlift, może być polift

Pieniądze: od 10 000 zł - max 15 000 zł

Przeznaczenie: 90% miasto, czasami w weekend wypad na trasę ale rzadko

Nadwozie: strasznie podoba mi się kombi, potem sedan - compact i coupe nie biorę pod uwagę (coupe jest śliczna ale cena będzie wyższa)

Wybrane silniki: N45B16 / 18 - 115KM, M43B19 - 118 KM, N42B20 - 143 KM + każda R6 :)

 

I teraz nasuwają się pytania:

 

1.) Czy za tą kwotę jestem w stanie kupić coś sensownego?

 

2.) Patrząc na wiele ogłoszeń wystawianych w PL (w tym ściąganych "igiełek z niemiec") myślę czy by samemu nie pojechać do DE i coś tam sensownego znaleźć - nie wiem, jak radzicie? Czy w PL jeszcze jest szansa wyłapać coś sensownego?

 

3.) Najważniejsza kwestia - który wg Was silnik jest najodpowiedniejszy do moich potrzeb? Wierzę, że R6 jeżdżą i brzmią jak marzenie, ale w mieście nie wykorzystam ich potencjału, ściągając samemu z DE musiałbym zapłacić "akcyzę" +/- 3000zł za pojemność powyżej 2.0, za te pieniądze będzie mega ciężko.

 

4.) Który z silników dobrze będzie tolerował LPG (myślę głównie o N42B20 - przez valvetronic - czy da radę? )?

 

Mam nadzieję, że jest to napisane w miarę czytelnie i bardzo uprzejmie proszę Was o pomoc.

 

Jeżeli temat jest napisany w złym miejscu, to przepraszam.

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary odpuść sobie BMW.

 

Ja kupiłem tanio i na dzień dobry włożyłem sporo - no ale ja to wiedziałem co robię i że to będzie kosztowało. I tak będę dokładał ale mimo tego nie zamienię na inny wóz.

 

Na allegro można kupić tanie auta no ale na pewno nie w stanie idealnym. Na zamienniki części nie patrz bo są tanie ale zazwyczaj ich trwałość to masakra.

 

Wiem co piszę bo pierwszą rzeczą jaką wymieniłem to czujnik położenia wałka rozrządu - najpierw kupiłem zamiennik bo tani i się nauczyłem. chyba jakieś 70 zł i po włożeniu auto zachowywało się jakbym nic nie zmienił, więc kupiłem oryginał za prawie 400 zł i jest ok .ak więc są ludzie tacy jak ja Wiem że drogo ale i tak nie przeraża mnie to (chociaż nie zawsze jest za co kupić)

 

Nie chcesz mieć takich problemów kup inne auto.

 

Wybór należy do ciebie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.