Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
michukca, przeczytaj ten wątek, tu naprawdę znajdziesz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania. Jak nie chce Ci się czytać wszystkich 240 stron to cofnij się o 10 od tej do tyłu i czytaj do przodu. W jednym zdaniu: Możesz znaleźć tanie BMW i to nawet w niezłym stanie, ale jego eksploatacja dużo kosztuje, o dieslach zapomnij.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano
Może dlatego, że świeżak ma 243 strony, na których znajdzie odpowiedzi na swoje pytania, tylko nie chce mu się szukać, a takich jak on jest co najmniej dwóch na tydzień?
Opublikowano
Kolego, masz prawie 300 stron wskazówek, trochę własnego wysiłku nie zaszkodzi, a nie oczekujesz wszystkiego na tacy. Temat wałkowany miliony razy, ale każdy nowy na forum musi przyjść i napisać to samo pytanie po raz setny zamiast siąść i spokojnie poczytać i przyswoić wiedzę. Jak nie masz czasu na czytanie i śledzenie działu opinii o ogłoszeniach to w dużym skrócie - chcesz frajdy bierz r6, chcesz r6 - przygotuj kasę, chcesz dobre r6 z małym przebiegiem z konca produkcji w coupe i nie złożone z dwóch przygotuj dużo więcej niż sobie założyłeś. Takie sztuki spokojnie schodzą za 30+ tys. No ale wiadomo, nie każdy to rozumie.
Opublikowano

Z reguły na aukcjach wszystkie wyglądają świeżo :) Niestety większość tylko wygląda .

Jak będzie źle wyglądał na zdjęciach to większość go nawet nie pojedzie oglądać podobnie jak ktoś uczciwie powie ,że coś jest do roboty czy do polakierowania.

Cóż taki kraj i tacy ludzie .

Tak na marginesie to wolałbym przedlift w fajnym stanie niż naciąganie się na najtańszego polifta na siłę . Po 2 uważam ,że wcześniejsze egzemplarze są mniej problematyczne :)

Opublikowano
Przewalkowalem juz kilkadziesiat stron i jeśli faktycznie użytkowanie tego samochodu wiąże sie z takimi kosztami to chyba jestem zmuszony zrezygnowac i poszukać r6 w modelu starszym
Opublikowano
Szkoda, ze zamiast dać wskazówki swiezakowi postępujesz w ten sposób

dostałeś prostą i jasną odpowiedz co możesz kupić.Ty jednak chcesz kupić coś na co nie masz pieniędzy.Zatem kupuj,czego jeszcze chcesz?

Opublikowano

Witam

 

Wpadla mi w oko trzystaosiemnastka E46.

Ogłoszenie wygląda na prywatne i zastanawiam się żeby pojechać obejrzeć.

Co prawda miała być 320+ ale cóż... ;]. Może warta uwagi.

Czy ktoś byłby w stanie rozkodować mi VIN i napisac czy ten silnik nie będzie problematyczny pod LPG.

Coś kojarze, że 318 mają swoje mankamenty ale może sie mylę - niestety mam juz mentlik od nadmiaru wiedzy którą próbuje przyswoic na raz ;]].

> WBAAP71090PW44852

 

Z góry dziękuję.

Opublikowano

odnośnie konkretnych aut masz odpowiedni dział, zamieszczasz tam ogłoszenie i VIN. Rozkodujesz sobie również sam, przynajmniej częsciowo, wystarczy wpisać w google dekoder vin BMW :) zajmuje to minute. Wyposażenie jako takie ci pokaze, rocznik, czy kierownica po lewej etc.

 

odnośnie poszczególnego silnika również uzyj szukajki. Jedyny silnik z którym sobie słabo radzą gaziarze to valvetronik z poliftowego 318 który ma 143 konie (brak przepustnicy i podciśnienia w kolektorze). Reszta jest normalnej budowy, klasycznej :)

szukam
Opublikowano
Panowie potrzebuje fachowej pomocy , mam możliwość kupienie e46 320 wersja 170kucy 2004r okolo 130k przebiegu sprawdzonego potwierdzonego , ogólnie wydaje mi się że jest tzw wersja podstawowa i dokładnie nie wiem jakie wyposażenie się tam znajduję czy to zupełny golas mógł by mi ktoś z kolegów rozkodować vin i podpowiedzieć co tam jest i czy bliżej się autem zainteresować czy odpuścić , wcześniej jeździłem trochę inną marką i się nie znam na Bmw więc jeżeli ktoś by mi pomógł to z góry dzięki. Ostatnie 7 cyfr vin: KK56669
Opublikowano
Kolego-mając 5zł. trudno jest kupiś coś co kosztuje 7zł.Ponadto napisz jakie to istotne dla Ciebie różnice są w e 46 przed i po lifcie.

 

Nic dodać nic ująć...

 

Rozkodowany vin:

 

 

Data for vehicle identification number: WBAEV11040KK56669

Model description: 320I

Market: Europa

Type: EV11

E-Code: E46 (4FL)

Chassis: Limousine

Steering: links

Doors: 4

Engine: M54 - 2,20l (125kW)

Drive: Heckantrieb

Transmission: manuell

Body Color: Schwarz 2 (668)

Upholstery: Stoff Jacquard/grau-(war Titangrau) (H9TT)

Production date: 14.09.2004

Assembled in: München

 

 

Code Serienausstattung Standard Equipment

S210A

Dynamische-Stabilitäts-Control Dynamic stability control

S2AAA

BMW LM Rad Ellipsoidstyling 46 BMW light alloy wheel, ellips. styl. 46

S520A

Nebelscheinwerfer Fog lights

S530A

Klimaanlage Air conditioning

S548A

Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer

S550A

Bordcomputer On-board computer

S832A

Batterie im Kofferraum Battery in luggage compartment

S851A

Sprachversion deutsch Language version German

Code Sonderausstattung Optional Equipment

S167A

Abgasnorm EU4 EU4 exhaust emissions standard

S1CAA

Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles

S320A

Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering

S428A

Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit

S441A

Raucherpaket Smoker package

S473A

Armlehne vorne Armrest front

S495A

Dreipunktgurt u. Kopfstütze hinten Mitte 3-point belt and headrest, center rear

S502A

Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system

S522A

Xenon-Licht Xenon Light

S660A

Radio BMW Reverse (C42) Radio BMW Reverse (C42)

L801A

Länderausführung Deutschland National Version Germany

S863A

Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe

S879A

Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German

S8SPA

Steuerung COP Control unit COP

Opublikowano
Auto golas. Z ciekawego wyposażenia tylko ksenon. Nawet klima na pokrętła. Aczkolwiek, jeśli przebieg potwierdzony, auto bezwypadkowe, mechanicznie bez zarzutu i cena do przełknięcia to można się zainteresować. Oczywiście, zależy w jaki sposób będzie Ci służyć - jeśli jako zwykły dupowóz na dojazdy do pracy, to wyposażenie wystarczające wg mnie. Chcesz ciekawszej wersji, wypasu, komfortu i wodotrysków - niestety nie ta opcja.
Opublikowano
A czy w standardzie dochodzi jak rozumiem Abs,elektryka szyb przód, centralny zamek i poduszki jeżeli tak to ile 4? , Generalnie auto jest po lekkiej kolizji akurat robione w znajomym warsztacie blacharskim świeżo sprowadzone od 1 właściciela przebieg sprawdzony . Środek czysty zadbany cena około 18k + opłaty co myślicie?
Opublikowano

Witam wszystkich :) Od kilku dni czytam ten wątek i trochę tego jest. Im więcej czytam, tym mniej wiem. Ilu użytkowników, tyle opinii. Obecnie jeżdżę starą Hondą Civic, która nigdy mnie nie zawiodła. Niestety, jak na Hondę przystało, zaczyna ją zjadać ruda. Poza tym komfot jazdy i wyciszenie w tym 3d hatchbacku również pozostawia wiele do życzenia. Od pewnego czasu rozważam zmianę auta na E46 z 6cyl 170km silnikiem. To, czy będzie to sedan czy touring zależy od tego, w jakim stanie znajdę daną wersję. O wyżej wymienionym silniku przeczytałem już na forum wiele pozytywnych opinii i wydaje mi się, że to rozsądny wybór. Początkowo planowałem budżet ok 15000PLN i import auta z Niemiec. Po głębszej lekturze zasobów forum zrozumiałem, że to zbyt mało. W związku z tym, podnoszę budżet do 20000. Z racji pojemności silnika i co za tym idzie bandyckiej akcyzy, chyba zrezygnuję z importu i zacznę szukać w Polsce (wysoce prawdopodobne, że od użytkownika tego forum), choć na 100% tej opcji jeszcze nie odrzuciłem. Autokomisy odpadają, allegro chyba też. Nie jestem zwolennikiem kupna auta na 2 lata i późniejszej sprzedaży. Wolę kupić auto, doprowadzić do przyzwoitego stanu i użytkować jak najdłużej. W Hondę nie opłaca mi się pakować pieniędzy. Po przeczytaniu niniejszego wątku mam do Was kilka pytań:

1. Czytam, że niektórzy co 9 miesięcy (lub stosunkowo krótkich przebiegach) robią wymianę wszystkich filtrów, płynów itd. Czasem remonty silnika. Czy to norma, czy pasjonackie zboczenie?

2. Na przestrzeni tych ponad dwustu stron nie natknąłem się na wiele opini dotyczących korozji. Jak to wygląda z waszego doświadczenia? Czy warto ew dodatkowo zakonserwować newralgiczne pod tym względem punkty i inwestować w to auto żeby nim jeździć jak najdłużej?

3. Czy zawieszenie w porównaniu z innymi markami jest rzeczywiście słabsze, czy to opinia wyrobiona przez agrotunnerów z adhd, którzy chcąc latać bokiem kończą na krawężnikach, a na dziurawej drodze cisną ile się da to, co jeszcze zostało z tego, co fabryka dała? Czy przy normalnej eksploatacji zawieszenie jak i silnik wymagają większej uwagi niż w innych autach?

4. Jakie macie przebiegi na tym silniku? Czy przy terminowych serwisach dojedzie do 600, 700tys.?

5. Jeśli nie BMW z różnych względów, to co użytkowaliście i byliście zadowoleni, co polecacie w tej kwocie?

 

Ogólnie zależy mi na aucie dobrze wyciszonym, z zawieszeniem od którego nie wypadają plomby, i możliwie mało awaryjnego. Zdaję sobie sprawę, że za te pieniądze nie kupię nowego samochodu, jednak czytając o tym że ktoś prz rocznym przebiegu 6tys dokonał rutynowego przeglądu silnika i wyłożył 1500PLN, albo żeby kupić auto w przyzwoitym stanie trzeba ok 30tys, to za tę cenę już można wybrać kilkuletnie auto krajowe z niższej klasy i innej marki z tak niskim przebiegiem, że eksploatacja i koszty użytkowania nie spowodują zawału serca czy siwienia.

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Opublikowano
(...) Od pewnego czasu rozważam zmianę auta na E46 z 6cyl 170km silnikiem.

 

Dobry wybór.

 

(...)

Ogólnie zależy mi na aucie dobrze wyciszonym, z zawieszeniem od którego nie wypadają plomby, i możliwie mało awaryjnego. Zdaję sobie sprawę, że za te pieniądze nie kupię nowego samochodu, jednak czytając o tym że ktoś prz rocznym przebiegu 6tys dokonał rutynowego przeglądu silnika i wyłożył 1500PLN, albo żeby kupić auto w przyzwoitym stanie trzeba ok 30tys, to za tę cenę już można wybrać kilkuletnie auto krajowe z niższej klasy i innej marki z tak niskim przebiegiem, że eksploatacja i koszty użytkowania nie spowodują zawału serca czy siwienia.

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

 

Zwykle na początku jest dużo do zrobienia i rachunki rosną do 2-3 tysięcy, natomiast później wydatki są niższe. Problem z tym że jak Ci padnie Vanos albo wyrwie mocowanie tylnego zawieszenia to jedna usterka może mocno uderzyć po kieszeni. Problem z BMW jest taki że są one bardziej skomplikowane technicznie niż ich równolatki popularnych marek i z czasem, gdy auto się starzeje, to skomplikowanie staje się przekleństwem bo o wiele więcej może się sp.... Podstawowe pytanie jest takie: do czego potrzebujesz tego BMW? Dla sloganowej "radości z jazdy" i ładnego wyglądu czy jako urządzenia do przemieszczania? Jeżeli to drugie to kup raczej nowszą hondę, jeżeli to pierwsze i Twoje dochody pozwolą na utrzymanie BMW.... brnij w to dalej, bo warto :wink:

 

Co do Twoich pytań:

 

ad 1. zboczenie.

 

ad 2. Konserwować zawsze warto, natomiast z rdzą nie jest najgorzej. BMW strasznie (nomen omen) wtopiło w procesie produkcyjnym w jednym momencie, zabezpieczenie kataforyczne (ta kąpiel pod napięciem) była wykonywana po nałożeniu masy zabezpieczającej, więc pod nią jest goła blacha i tam lubi gnić - mówię o tym momencie: 6:40 na filmie https://www.youtube.com/watch?v=NF4bxCl9d1s). Uwaga też na korozję pod uszczelkami.

 

ad 3. Nie jest tak źle jak w Audi A4 B5-B6, gdzie z przodu jest zawieszenie wielowachaczowe, natomiast faktycznie, co jakiś czas trzeba wymieniać wachacz lub przynajmniej tuleje i końcówki drążków. Z tyłu jest solidniej, ale z drugiej strony w tym wieku może być już konieczna wymiana wszystkich, 19 bodajże tulei.

 

ad 4. Przy właściwej eksploatacji BMW jest naprawdę nie do zajechania - tu masz przykład, co prawda e39 ale dużo analogii konstrukcyjnych, powiedziałbym wręcz że E46 będąc prostsze spisze się jeszcze lepiej: viewtopic.php?f=19&t=263044

 

ad 5. Cóż, wracamy do pytania do czego potrzebujesz auta. Moim autem na co dzień jest pogardzane przez wielu Renault Megane. Tylko że jest to świeże, bezpieczne, pewne, kilkuletnie kompaktowe kombi z ekonomicznym dieslem i jako urządzenie do przemieszczania się z A do B nie ma nic lepszego. Więc kierując się rozsądkiem kupiłbym na Twoim miejscu jakiegoś nowego (lub relatywnie nowego) kompakta. A jeżeli auto ma po pierwsze dawać radochę a dopiero potem Cię transportować - polecam.

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano

Niklucas dziękuję za odpowiedź. Auto ma być jednocześnie d...wozem po mieście, a kilka razy w miesiącu ma mnie przewieźć z A do B ( od 200 do 300km). Ogólnie w miesiącu ok 400km do pracy (bez korków) i ok 1000-1200km w trasie. Zależy mi również na komforcie i radości z jazdy (raz jechałem E39 kolegi, nie pamiętam jaki silnik, ale jakiś ponad 2,5l. Jeździłem wtedy Toyotą Coro(zją)llą 1.3 na gaźniku. To było moje pierwsze auto, od roku miałem prawo jazdy. POEZJA. Nigdy tego nie zapomnę. Nie wiadomo kiedy a na blacie 170km/h, cicho, nie czuć prędkości, silnik mruczy przyjemnie, poczucie bezpieczeństwa w trakcie wyprzedzania.... Obłęd....I w zasadzie do dziś niczym innym mi się tak nie jechało). Zapomniałem jeszce zapytać:

1.Czy z tym silnikiem w sedanie są egzemplarze ze składaną kanapą?

2. Czy na forum jest ktoś godny zaufania, kto zajmuje się sprowadzaniem tych aut w możliwym stanie i potrafiłby je przetransportować tak, żeby akcyza była mniejsza (no i później złożyć do kupy jak trzeba, żeby nic nie zostało jak po naprawie starego kaseciaka :)) ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. są wersje sedan ze składaną kanapą.ile procentowo posiada ciężko stwierdzić.

2. z akcyzą nic nie wymyślisz,chyba że będziesz robić przekręt.jak silnik do 2.0l to w 1000zł max się zamkniesz.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
A czy w samym VIN-ie jest litera lub cyfra określająca to, czy w danym egzemplarzu jest składana kanapa? Ew czy po zdekodowaniu VIN-u otrzymam taką informację?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
system załadunku będzie w vin.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Przede wszystkim ( jezdzilem 3 civicami, dwoma 6 genami i jednym 7 05 rok w sporcie i pakiecie type r ) nie wierz, lub nie oszukuj sie, ze BMW bedzie kosztowalo w utrzymaniu tyle co civic. Spokojnie, ale to spokojnie pomnoz razy dwa. Civic jest prostym japonskim, moze niewygluszonym autem, ale przedewszystkim tam sie totalnie nic nie dzieje i nie psuje, a eksploatacja kosztuje grosze, naprawde trzeba kupic zajezdzonego fest trupa, aby miec problemy.. BMW nie jest tanie, moze czesci takie jak tarcze, klocki itp wychodza czasem nawet korzystniej niz do civica ( 300 mm hebel porownuje, który mialem w Hondzie ) to pamietaj, ze w BMW masz np 4 sondy, masz mnostwo czujników, które lubia pasc nawet z powodow czysto eksploatacyjnych. Masz taka odme, masz disa, masz tyl naped i dodatki z tym zwiazane ( wyrywajace sie sanki z podlogi, wymiany tulei tylnych sanek itp ). Maglownice, które lapia luzy jak sie patrzy itd

 

BMW to napewno mega przeskok po takim civicu. Tymbardziej, jesli przesiadasz sie z jakiegos malego szlifierkowego silnika Hondy na R6 bmw to jest znaczna roznica. Prowadzenie, wyciszenie i ogolnie komfort bedzie na duzy plus. Tyle, ze wszystko rozchodzi sie czego oczekujesz, jakie sa priorytety i jakie koszty sa dla Ciebie akceptowalne :) Pomijam kupno takiego bmw, jest to droga przez meke, kupno civica nawet jakies w miare limitowanej edycji to przy tym pikus :)

Opublikowano (edytowane)
No właśnie mam 6 gen, 1.4iS :) . Przypuszczam, że dla porównywalnego komfortu musiałbym kupić 8gen, a to też wydatek... Do tego kolejne obawy o korozję, wgniotki (nawet po lekkim gradobiciu mam, a nie wiem jak sprawa blachy wygląda w 7 i 8gen, ale cudów się nie sodziewam skoro nawet na accorda narzekają, że kiepsko z wyciszeniem i blacha gnije...). Edytowane przez RanyJulek
Opublikowano
(...) Od pewnego czasu rozważam zmianę auta na E46 z 6cyl 170km silnikiem.

 

Dobry wybór.

 

Czytałem o tym silniku M54 B22 opinie i ogólnie jest ok ale niektóre egzemplarze lubią łyknąć oleju.

Powiedzcie jak i czy w ogóle da rade to sprawdzić przy zakupie/oględzinach auta czy auto bierze olej?

Jak już mamy fizycznie auto i przejeździmy te 2000km to widzimy na bagnecie czy jest ok czy nie ale jak to sprawdzić przy zakupie?

Opublikowano
No właśnie mam 6 gen, 1.4iS :) . Przypuszczam, że dla porównywalnego komfortu musiałbym kupić 8gen, a to też wydatek... Do tego kolejne obawy o korozję, wgniotki (nawet po lekkim gradobiciu mam, a nie wiem jak sprawa blachy wygląda w 7 i 8gen, ale cudów się nie sodziewam skoro nawet na accorda narzekają, że kiepsko z wyciszeniem i blacha gnije...).

 

to nie forum o Hondzie, ale :D

5 i 6 gen gnił, 7 w góre o ile nie walone to nie rdzewieja, ewentualnie przy jakis chrom listwie czasem zlapie, ale to wszystko.

 

7 gen jest lepiej wyciszony, 8 gen tez, ale dalej to jest takie se, ze w e46 coupe bedziesz mial wyzszy poziom wyciszenia. Do tego e46 na mtechniku zawiasie i 17" oponie z dajmy na to guma 215/45/17 bedzie i tak o wiele bardziej komfortowy i mniej plomb zgubisz niz na takim civcu EP na eibachu i tej samej feldze/gumie ( 7 gen )

 

To sa rozne auta, nigdy civica bym nie porownal do e46, bardziej juz accorda. Kwestia czego oczekujesz. Taki accord 2.4 type S bedzie drogi w zakupie, ale jak nie kupisz trupa to przy aucie totalnie nic nie robisz. Demon predkosci to nie jest tylko taki no sedan do normalnego przemieszczania sie. E46 znowu naped z innej strony, plastiki w srodku troche lepsze itd, ale znowu eksploatowanie auta drozsze.

 

Sam sie przesiadlem i chyba nie zaluje, tylko nawet pakiet startowy w takim e46 wyglada troche inaczej niz w Hondzie :) Mowie, licz spokojnie razy dwa koszty utrzymania i to pomijam paliwo, bo R6 tez na kropelce nie lata, ale tragedii ni ma :)

 

No i to wszystko przy zalozeniu, ze nie kupisz zajezdzonego trupa, o co w przypadku BMW o wiele trudniej anizeli jak Honde kupujesz ( nawet type r )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.