Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A i tak może się trafić podpicowany babolek ................ :mrgreen: (chociaż droższe egzemplarze lepiej rokują ............ ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też, ja oglądałem kilka e46 330 coupe przed lift w cenie około 25k i ostatecznie skończyło się, że kupiłem auto od Zenek pestka za trochę większą kwotę i jak na razie jest ok, jak nic nie wyjdzie to będę człowieka polecał.

Miałem w samochodzie uszkodzony drążek od strony magla koszt: drązek kompletny lemfordera 210zł + osłona 40zł robota na godzinę w domu + zbieżność przodu 70zł. Pierdoła a kasuje ładnie, jak myślisz każda inna awaria to koszty, czujniki to koszty a tylko ori jakoś pracują.

 

Acha chłopcze jedna ważna informacja dla Ciebie zakup coupe to koszt, serwis to jeszcze większy, na dzień dobry licz ubezpiecznie ac oc itp mnie wyszło 1500zł z lawetą wszędzie plus ochrona skłądek itp. Cena samochodu i do tego dolicz od razu 5k wolnej kasy na serwis w ciagu pierwsego miesiąca i dbanie jak nie masz tyle to zapomnij o tym samochodzie. A jak masz kasę na polifta to już sugeruję doskładać te kilka zł do e92.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam gości co mają auta za 30 tyś i ac nie wykupują... :duh: Tylko ktoś ograniczony kupuje używany samochód za prawie całą gotówkę jaką ma, pakiet startowy to przeważnie koło tysiąca złotych ubezpieczenie koło 1200zł jak masz wszystkie zniżki... Jedyne odstępstwo to jak kupujesz auto które znasz. Ja osobiście mam tylko jednego kolegę który dba o auto tak jak ja i od niego kupiłbym w ciemno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiego auta używanego, do którego nie trzeba dokładać. Jeśli nie w kwestii mechaniki, to np. wyglądu - np. zmiana felg wg swojego upodobania, pielęgnacji itd. Ale wiadomo, że są janusze, które nie dołożą ani grosza, a jak zacznie się sypać to odsprzedaż.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :) Nikogo to pewnie nie zdziwi, że piszę w tym temacie bo planuję zakupić bmw e46. Naoglądałem się już sporo egzemplarzy w internecie i jestem zielony... Jest wiele ofert poliftowych bmw do 20 tys. (tyle planuję wydać), a z tego co wyczytałem na forum to większość z nich okaże się jeżdżącymi złomami. W takim razie chciałbym się dowiedzieć czy lepiej zaryzykować czy kupić przed liftowe e46? Czytałem że trójki sprzed 2002 roku miały sporo awarii, szczególnie jeśli chodzi o silniki. Jaki silnik więc wybrać? 2,8? Z tego co pamiętam to ten silnik był najczęściej polecany, ale mogę się mylić. Na pewno chcę motor benzynowy (nie jeżdżę w dalekie trasy więc bez sensu pakować się w diesla, a benzynę zawsze można zagazować).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakiet startowy w wyskokości 1 tysiac to może ale do mojego civica 1,4 97 jak go kupiłem 4 lata temu, anie do e46 330 xD

Oc wziąłem głownie przez elektronikę no i chcę wymienić szybę za rok na oryginalną.

Ano każdy samochód to skarbonka niezależnie od modelu, roku i firmy kwestia tylko jak duża.

 

Kuba co chcesz kupić? Mój e46 coupe 330 wyszedł mnie jak na razie z ubezpieczeniem, gazem i podstawowymi pierdołami bez filtrów olejów i innych płynów już 33k a koniec to widać na wiosnę jak zrobię wymianę płynów i filtrów.

Określ się jaką chcesz budę i ile masz kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mopsisko wymienia się filtry i oleje natychmiast gdy kupuję się samochód bez historii jak mój civic, a w tym wypadku zakładam, że ksiązka, aso i Zenek nie zrobili mnie w (męski narząd rozrodczy) i faktycznie 3k temu była wymiana oleju itp.

Zawieszenie jest ok, jestem już po zbieżności itp zabawach.

 

Kuba zajrzyj do działu "Co sądzicie o tym BMW z ogłoszenia? Opinie na temat samochodów na sprzedaż" zobacz te wszystkie okazję, które ludzie dają pomnóż cenę przez 10-20% i w tej cenie szukaj samochodu. 3-4k z ubezpieczeniem czy bez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba witaj !

Widzę że lekcje odrabiasz

Naoglądałem się już sporo egzemplarzy w internecie i jestem zielony...
Już czas ruszyć w teren na oględziny : kupić nie kupić ale potargować warto.

Zrobić sobie rozpiskę i w co najmniej 10 autach sprawdzać to samo to Ci się wyrobi opinia o stanie technicznym .

Czasem ktoś spuszcza z ceny bo kasa jest potrzebna a kupujący myśli że to podejrzane auto ,dlatego samemu należy ocenić stan techniczny pojazdu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez ubezpieczenia, ubezpieczenie wliczam oddzielnie bo to wydatek rzędu 1,5k. Przeglądałem te okazje, zresztą roi się od takich na serwisach. Widziałem nawet poliftowe e46 2.0 z gazem stag'a za 15k...mam niedaleko do sprzedającego więc planuję się wybrać. Wiadomo że pewnie będzie coś nie halo, ale zobaczyć zawsze warto :) Za jakim silnikiem najlepiej się rozglądać w wersji sprzed 2002? Bo jeśli chodzi o wersje poliftowe to oglądam 2.0 - 2.5

 

Przez chwilę byłem w takim transie że prawie kupiłem taką "minę", bo szukałem e46 po 2002 filtrując wyszukiwanie do 15tys. :P na szczęście poszedłem po rozum do głowy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty to się lepiej dowiedz jakie są wtryski w gazie i reduktor co byś nie miał miny pod tytułem valtechi i za 10k wymiana no i podepij samochód pod komputer co by nie było, że gaz i tysiąc błędów.

Co do silnika to za takim na którego Cię stać i tyle ja bym brał 3.0 R6 ale nie wiem czy w cenie 20k znajdziesz dobrego w sedanie bez gazu.

Ja bym obejrzał z 2-3 sztuki za15k aby wiedzieć czego szukać :D

Jak jesteś zdecydowany na e46 i chcesz tylko taki samochód to kup kabel do diagnostyki tego gościa polecam http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=16&t=142872 kupiłem do niego i nie mam kłopotu i przynajmniej wiem, że samochód pięknie chodzi na gazie i benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie r6 są dobre, nie mają jakiś potencjalnie drogich napraw. Czasem jakiś czujnik, czasem coś zadbać o chłodzenie czyli wisko albo zbiorniczek wyrównawczy, VANOS lub podwójny zależy jaki silnik, ale jeśli nie grzechota to git. W razie czego wiele osób potrafi go regenerować. Ogólnie czy r6 przed liftem czy po lifcie to palą tyle samo paliwa czy to pb czy lpg. A jeżdzą albo lepiej albo gorzej w zależności od mocy. Jedynie 330i ma wrodzoną usterkę odnośnie słabych pierścieni i potrafi pić olej :) ale za to nie pali dużo i zawsze można zrobić remoncik jeśli chce się polatać dłużej.

 

Warto auto diagnozować komputerem, jak już bierzesz z gazem to sprawdź ile na tym gazie zrobiło i czy elementy instalacji są odpowiednie do silnika bo jak jakaś taniocha za 2tys wrzucona i zrobione juz z 50tys na słabym gazie to wzrasta ci drastycznie szansa że dopadnie cie remont głowicy :D

 

słusznie zakładasz 3/4 tys po kupnie i trzymaj się tego. Nie oglądaj auta sam, nie kupuj sam. 90% osób kupuje na emocjach i jeśli nie masz kogoś z boku żeby spojrzał trzeźwo to możesz wtopić. Najlepiej bądź cierpliwy, nie warto według mnie jeździć na drugi koniec polski bo za duże ryzyko powrotu po 5 minutach oglądania. Lepiej szukaj w miare bliskich odległościach żebyś nie marnował kupe kasy na paliwo.

 

Postaraj się namierzyć jakiegoś forumowicza z twojego regionu, może jeździ takim, może ci pokaże jak jeździ sprawne i zadbane auto, może za opłatą alkoholową wybierze się z tobą obejrzeć. Możesz poszczególne auta wrzucać do działu z vinem. Niektóre już po zdjęciach widać że nie warto jechać. Bedziesz mieć wtedy punkt odniesienia jak pojedziesz coś oglądać.

 

Możesz też przeglądać forum w dziale sprzedaży, może ktoś chce sprzedać i nie ukrywa historii oraz napraw.

 

Na koniec weź pod uwagę że dobre auta sprzedają się szybko oraz zostają po rodzinie i znajomych. Takie co wiszą rok czasu na portalu niestety sugeruje że wielu było i nikt nie kupił czyli trzeba szukać dalej.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czasie pojadę obejrzeć więc wypytam o szczegóły instalacji lpg. Co do podpięcia pod komputer to jasna sprawa :) A jak sądzicie? Warto jeszcze wybrać się na stację diagnostyczną?

 

To grzechotanie to słychać cały czas? Jakie byłyby ewentualne koszty regeneracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto, nawet za takie pieniądze to warto do ASO jechac. Nie wiem ile taki przeglad ale z 200zł ? 300zł ? jak już ci sie auto mega podoba i chcesz targać do domu to warto je zabrać do ASO.

 

uszkodzonego vanosa nie da się przegapić :P bo rzęzi.

 

wiele filmików jest na ten temat.

 

co do LPG to jak jedziesz oglądać dany silnik czy to m52 czy m54 to najlepiej na forum LPG (jest używane jedno tylko) sprawdzić jaka powinna być instalacja. Często instalacje są za słabe, na niskiej jakości elementach, auto podczas jazdy popija benzyne bo na samym gazie nie potrafi jechac.

 

odnośnie danego silnika jest o kazdym wiele napisane, wystarczy poszukać.

Najpierw forum czytaj, potem na forum pisz - taka złota zasada.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry. Mam w garażu E46 fl touring 318d M47N z Maja 2003r manualna skrzynia biegów, czy w tym silniku są te pie... klapki w kolektorza ssącym??

Mam jeszcze parę pytań:

-czy zaślepiać EGR?

-czy po zaślepieniu trzeba jechać na kompa?

-co da zaślepienie EGRu i ewentualne usunięcie klapek (oprócz spokoju bo nic się nie urwie i nie na broi w silniku)

-czy trzeba wymienić uszczelki, jak tak to które?

 

Pytam bo w przyszłym tygodniu będę zabierał się za czyszczenie kolektora ssącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje ze 318d fabrycznie nie ma klapek a 99%, planujesz czyszczenie kolektora to sie upewnisz, uszczelki kolektora zmień

z jakiego powodu chcesz pozbyc sie egr ?

 

co da zaslepienie egr to sobie poczytaj w necie co to jest i jakie są tego skutki, moze wywalic check engine jak masz eu4, temat klapek byl tyle razy poruszany ze wstyd pytać a jeszcze większy wstyd odpowiadać dla takich leni patentowanych jak ty

dodam tylko ze w bmw masz chłodniczke spalin która jest połączona z malym obiegiem i egr pelni wazna funkcje i nie mam na mysli dopuszczania spalin

ale to ruszysz głową znajdziesz na forum to czego szukasz, wałkowane wielokrotnie

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak poczytałem, to wywalenie klapek daje lepszego kopa do tego nie ma takiej turbo dziury.

Klapki to chyba ekologiczna fanaberia?!

Co do EGR to chyba zostawić, a tylko jak będę czyścił kolektor to go przy okazji wyczyścić, dobrze myślę?

Nie daje mi spokoju czy mam te klapki czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejne bzdury wyczytałes

 

klapki mają wplyw na emisje spalin to ich cel, na nic wiecej, reszta to wymysł wyobraźi heńków na forach

robiłem pomiar przed wywaleniem klapek i po, identyczne pomiary, na klapkach 1km więcej = błąd pomiarowy, wykres ten sam, wiem co pisze

 

gdy sa zamkniete to pogarsza sie góra silnika, strata mocy około 10% przy wyzszych obrotach, logicznie ze ecu ich nie zamyka przy bucie ale jak sie zatną w takiej pozycji to bedzie strata mocy

gdy ich nie ma = są otwarte pogarsza sie emisja spalin, nic wiecej, moc nie wzrasta bo i tak sa otwierane przy przyspieszaniu

normalnie pracują sobie na niskich obratach i przy niskich wartosciach wtrysku, po wywalniu komp nie wie ze klapek nie ma (gruszke sie zostawia aby układ podcisnieniowy nie głupiał i caly układ sobie chodzi sterując jedynie sztangą), mapy nikt nie edytuje heeh, steruje sobie czym moze aby normy emisji spalin byly osiagane

 

egr wyczysc, jest to zalecane, sprawdz tłoczek itp

egr ogranicz, lepsze to jak wywalenie w eu4

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Klapek w 318d nie ma.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puzonn sam widzisz, sporo bzdur jest w necie, ważne że nic specjalnie po ich usunięciu się nie dzieje. Co do EGR to będę chyba tylko czyścił.

Pytam się o klapki bo jak będę demontował kolektor to chcę już mieć zaślepki, a jak ich nie będzie a zakupię to szkoda kasy.

Z tego co według Vinu i strony bmwstore wyszło że klapki były przy skrzyni autoamtycznej, a w manualu nie było ich, czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W 318d w żadnej wersji nie było klapek.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.