Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
AndrewZew, daruj sobie, gdzie tutaj ktoś napisał o "tuningu" choinkami, ringami i spoilerami? To nie jest tego typu forum. Po prostu wiemy że eksploatacja takiego auta kosztuje, wiedzę tą zdobyliśmy często na własnych błędach, a Ty z tego co widzę zaliczasz się do naiwnych którzy uciułali trochę grosza i myślą że już są paniskami bo stać ich na prestiżową markę. Wielu podobnych do Ciebie się już przejechało na takich kalkulacjach, bo stare auta marek premium mogą być wyjściowo tanie, co stwarza wrażenie że są dostępne - tylko że potem pojawia się drugie dno, bo eksploatacja BMW, Mercedesa, Volvo, Jaguara czy innego Lexusa okazuje się znacząco droższa niż kilkuletniego kompakta. Chcesz mieć fajne auto które dobrze się prowadzi a jego eksploatacja nie trzepnie Cię po kieszeni? Kup Focusa II.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano
Tłumaczenie nic nie da.Niech sobie Kolega kupi Audi z silnikiem 2,0 tdi i trafi na serię ze słynnym uszkodzonym napędem pompy oleju.I d... pęka.Zawieszenie przód,i znów coś pęka, :mrgreen: .Lub może Opla Vectrę II z silnikiem 2,2 diesel o oznaczeniu DTR.Połknie mu klapki, a EGR wysiada 3 razy w miesiącu.Lub nieco długo czasu minie zanim się kapnie dlaczego przy dużych mrozach nie chce odpalać.Bowiem nie wiedzieć czemu sterownik świec sygnał bierze z temperatury płynu.I mnóstwo innych spraw.Zatem albo się słucha i wyciąga wnioski pt. stać mnie lub nie,albo jezdzi się złomem udając iż "mam BMW",albo kupuje coś co można za posiadane pieniądze ogarnąć.
Opublikowano

Focusa II? A jaka jest roznica w utrzymaniu Focusa II TDCI od BMW w dieslu?

Tak jakby focus nie mial dokladnich takich samych, tak samo zuzywajacych sie czesci (dwumasy, wtryski, cuda wianki). Podejrzewam wrecz ze zawieszenie wybija sie szybciej.

Opublikowano
Focusa II? A jaka jest roznica w utrzymaniu Focusa II TDCI od BMW w dieslu?

Tak jakby focus nie mial dokladnich takich samych, tak samo zuzywajacych sie czesci (dwumasy, wtryski, cuda wianki). Podejrzewam wrecz ze zawieszenie wybija sie szybciej.

 

OK, nie doprecyzowałem, miałem na myśli 1.6 benzynę :wink:

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano

ford to jest go wno wort

Dajcie juz spokój

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

1.6 benzyne z podwojnym turbo i bezposrednim wtryskiem? :)

Nawet benzyniaki w nowych odslonach to juz taki sam problem jak cala reszta.

 

No dobra, odpuszcze Ci, focusa 1.6 mozna kupic jeszcze wolnossacego.

Choc wolalbym chyba wolnossace E36 (M50B25) albo E46 od Focusa II.

 

Puzonn, a fiat jego brat ;)

Opublikowano

ja poszedłem w zabytek i wcale nie żaluje :D e36 fajne miesiste auto, z wyglądu może nie kozak ale jak w środku siedze to nie widze jak wygląda :P do tego duża benzyna, nie pali wiele, można gazować bez problemu to wtedy już nawet 1.5dci ma podobne koszty utrzymania jeśli chodzi o paliwo :)

 

podsumowując, jeśli ktokolwiek chce auto kupić za 15tys to powinien mieć 18 uzbierane i bez żalu przeznaczyć te conajmniej 3tys na rzeczy po kupnie. Sprawa kolejna, szczerze wam polecam benzyny, jak bardzo byś nie kupił zadbanego diesla to i tak masz 90% szans że trafisz na drogą awarie, turbo, dwumas ze sprzęgłem, wtryski. No musisz trafić ponieważ któryś z tych elementów bedzie wymagać naprawy i wtedy cała oszczędność diesla idzie w diabły. Po trzecie wystarczy nie patrzeć na przebieg oraz szukać auta prywatnego (lub szukać samemu do sprowadzenia).

Nie jestem przeciwnikiem diesli bo lubie nimi jeździć, natomiast dziesiejsze 10 letnie diesle generują tylko koszty. Oszczędności one generowały przez pierwsze 5 lat użytkowania i pierwsze 200tys które było właśnie w te 5 lat lub nawet krócej. Potem już loteria niestety.

 

Nie patrzymy na rocznik i na przebieg a na stan auta i wtedy możemy smiało jeździć fajnym autem.

 

Oraz bezcenne miny każdego kto pyta badź wsiada do starszego auta i sie dziwi ze to jeździ normalnie, ba nawet lepiej niż niektóre parolatki. Teściu się pukał w czoło jak kupiłem 20 letnie bmw :P jak zrobił traske 600km ze mną to się mocno odmieniło i jednak fajne auto.

szukam
Opublikowano
AndrewZew, daruj sobie, gdzie tutaj ktoś napisał o "tuningu" choinkami, ringami i spoilerami? To nie jest tego typu forum. Po prostu wiemy że eksploatacja takiego auta kosztuje, wiedzę tą zdobyliśmy często na własnych błędach, a Ty z tego co widzę zaliczasz się do naiwnych którzy uciułali trochę grosza i myślą że już są paniskami bo stać ich na prestiżową markę. Wielu podobnych do Ciebie się już przejechało na takich kalkulacjach, bo stare auta marek premium mogą być wyjściowo tanie, co stwarza wrażenie że są dostępne - tylko że potem pojawia się drugie dno, bo eksploatacja BMW, Mercedesa, Volvo, Jaguara czy innego Lexusa okazuje się znacząco droższa niż kilkuletniego kompakta. Chcesz mieć fajne auto które dobrze się prowadzi a jego eksploatacja nie trzepnie Cię po kieszeni? Kup Focusa II.

A powiedź mi którym autem jeździ się za darmo? Chętnie sobie takie sprawie :duh: Jeżeli uważasz, że BMW e46 to prestiżowy samochód to wyjrzyj z okna i zobacz ile tego prestiżu stoi na parkingach, nie wszystkie to topowe m-pakiety 330 i lub d, ale żeby kupić ten model to nie muszę wyjeżdżać nawet z miasta (aktualnie w mojej okolicy jest wystawionych więcej E46 niż Passatów). Widzę, że tak jak większość to Twoje pierwsze auto lub naprawdę 15 tys. to dla Ciebie dużo za BMW, bo skoro polecasz Focusa II to chyba nigdy nie naprawiałeś zawieszenia w tym samochodzie, ani nie robiłeś blacharki (silniki mają bardzo fajne).

 

Liczyłem że w temacie o E46 poczytam coś o tym modelu, jakie są jego mocne lub słabe strony, na co zwrócić uwagę przy zakupie E46. Ale widzę, że to już chyba za stary temat, albo zbyt ciężki dla niektórych. Tuleje zawieszenia, amortyzatory, rozrząd czy komplet nowych opon to nie są tylko kwestie E46 - informuję, że takie elementy eksploatacyjne znajdują się w każdym aucie nie tylko w waszych E46 i każdy wie, że te elementy się zużywają i trzeba je wymieniać. Może w E46 szybciej, ale tego nie wiem. Wspomniany Focus ma bardziej rozbudowane zawieszenie, Passat czy Audi jeszcze bardziej i pokuszę się o stwierdzenie że są nawet droższe w eksploatacji zawieszenia. Nasze piękne drogi sprawiają, że nie ważnie w jakiej marce, ale zawieszenie zawsze jest do roboty.

Opublikowano
Tłumaczenie nic nie da.Niech sobie Kolega kupi Audi z silnikiem 2,0 tdi i trafi na serię ze słynnym uszkodzonym napędem pompy oleju.I d... pęka.Zawieszenie przód,i znów coś pęka, :mrgreen: .Lub może Opla Vectrę II z silnikiem 2,2 diesel o oznaczeniu DTR.Połknie mu klapki, a EGR wysiada 3 razy w miesiącu.Lub nieco długo czasu minie zanim się kapnie dlaczego przy dużych mrozach nie chce odpalać.Bowiem nie wiedzieć czemu sterownik świec sygnał bierze z temperatury płynu.I mnóstwo innych spraw.Zatem albo się słucha i wyciąga wnioski pt. stać mnie lub nie,albo jezdzi się złomem udając iż "mam BMW",albo kupuje coś co można za posiadane pieniądze ogarnąć.

Się kolega naczytał internetuF. 2.0 tdi VW (nie Audi), to bardzo fajny silnik, chyba że się kupi egzemplarz od sąsiada z zachodu skręcony z 500 tys na standardowe 180 :) Passata, który ma prawie identyczne zawieszenie użytkuje od ponad roku i jeszcze nic nie wymieniałem, więc sądzę że Twoja opinia pochodzi z popularnych serwisów lub też miałeś nie przyjemność użytkować zajechany egzemplarz.

Co do Opla to może jakbyś wspomniał o silniku 3.0 diesel, które były montowane też w Renault i Sabie i które przy ok. 180 tys km padały z przegrzania to może byś trafił. Ja miałem Vectrę B z silnikiem 2.0, ale kolega miał z 2.2 i zrobił tym autem ponad 150 tyś bez ingerencji w silnik - jak sprzedawał auto miało 360 tys na liczniku.

Opublikowano
Nie muszę rozmawiać z Kolegą którego Kolaga miał.Miałem Saaba SS II z 2,2 dtr,zatem nie pogadamy.Zresztą czas zakończyć wątek.Kolego nikogo tu nie interesuje co kupisz oraz czy kupisz wogóle.
Opublikowano

[quote="AndrewZew"Liczyłem że w temacie o E46 poczytam coś o tym modelu, jakie są jego mocne lub słabe strony, na co zwrócić uwagę przy zakupie E46.

 

Masz ponad 200 stron. Poczytaj sobie. Ja przeczytałem, zajęło mi to kilka dni i zapewniam Cię, ze to skarbnica wiedzy. Jednak pewnie wychodzisz z założenia po co czytać i tracić czas, zapytam, a jakiś jeleń odpowie na to samo pytanie 50. raz. A jak żaden z jeleni się nie znajdzie to trzeba wszystkich od tych jeleni wyzywać (chyba z nadzieją, ze jakiś się poczuje i Ci opowie?). Najlepsze w tym wszystkim jest to, że niby chcesz się czegoś dowiedzieć, a jak ktoś Ci mówi, że trzeba w takie E46 po zakupie wpakować 3-4 tys. PLN (kupiłem niedawno, potwierdzam) to nagle jesteś wielce oburzony, bo nie pasuje to do Twojej koncepcji, więc przyjmij to do wiadomości albo zamilcz bo nie ma sensu już bić o to piany. Napisało Ci to kilka osób i poza małymi wyjątkami takie doświadczenia ma każdy, tylko nie każdy chce się przyznać

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwsze 3 miesiące po kupnie:

-akumulator 350zł

-oleje i filtry, odma - 450zł

-tarcze tył + płyn hamulcowy - 320 zł

-używane alufelgi + nowe opony zimowe - 1700zł

-termostat głowny + termostat EGR + płyn chłodniczy - 330zł

 

3 tys jak w mordę strzelił a ciężko powiedzieć nawet, że się coś zepsuło (no może poza termostatami)

Opublikowano
AndrewZew, przerasta Cię czytanie za zrozumieniem to nic na to nie poradzę. Piszę o takich jak Ty klientach którzy myślą właśnie że E46 doda im prestiżu, bo uciułali 15 tysięcy i stać ich na prawie pełnoletnie auto MARKI która dla niektórych jest fetyszem. Ja się już poddaję, bo co chwilę pojawia się tu ktoś z Twoim podejściem, ale Twoja odporność na racjonalne argumenty jest hmmm... imponująca. Powodzenia życzę.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano (edytowane)
po to żeby nie palił jak benzyna :) pisałem że dokładnie nie wiem ile jeżdżę w roku w tyg jestem w stanie zrobić 150km + Edytowane przez KubinhoCris

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.