Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
A silnik 2.0 ( bo rozumiem że chodzi o 320i, M52TU) według wielu użytkowników jest najgorszym możliwym rozwiązaniem

Chyba wg użytkowników 318i, 323i, 325i itd. Ja miałem 320i i nie narzekam, tematu spalania nie poruszam bo wywody prowadzące do 320i=330i w spalaniu są śmieszne.

Co do samych BMW bez klimy, to trzeba wyjaśnić, że ciężko znaleźć model bez klimy, choć są. A "pokrętła" nie oznaczają braku klimy tylko w 90-95% przypadków klimatyzację manualną.

A porównywanie silników w e39 - e46 nie ma sensu bo w podobnych rocznikach są one takie same.

 

Aktualnie szukam tylko z e46, ale zastanawiają mnie ceny BMW z silnikami e39, są one dość atrakcyjne.

e39 nie powinno być tańsze od e46 z tego samego rocznika, bo to w końcu wyższa klasa. Okazji nie ma, są tylko dobrze cofnięte liczniki lub dobrze wstawione ćwiartki :cool2:

 

Szukając aut z przedziału cenowego jak to w ogłoszeniu, to nic ciekawego nie znajdziesz z 2000r :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dziękuję za odpowiedzi.

 

Nie ma już ogłoszenia o tym bmw, które opisywałem. Ale jeżeli jest tak jak mówicie to, czy pokrętła, czyli manualne sterowanie klimą można zamienić na automtyczne z tym fajniejszym panelem? Tzn wymiana tego panela jest możliwa i możliwe jest, że będzie działało??

 

Interesuje mnie silnik e46 bo miałem taki w roverze 75 i spisywał się doskonale, był to diesel akurat. Palił 6 litrów, kopa miał chociaż tylko 115 koni było w nim. Patrząć na BMW, które z tym samym silnikiem ma 136 konikow wnioskuje, że napewno lepiej się nim jeździ.

 

Nie ograniczam się do diesla czy benzyny jest mi to obojętne w zasadzie. Bardziej mnie interesuje prawidłowość pracy silnika, robienie tygodniowo ok 5-6 tys km nie jest dla mnie niczym zaskakującym i auto musi ciagnąć do przodu. Rover 75, który miałem spisywał się z tym silnikiem doskonale, ale wkr...ł mnie w nim wysprzęglik i pompa sprzęgła, które padały średnio po pół roku. Ale to dlatego, że te części były akurat roverowskie a nie produkcji BMW. Dlatego szukam BMW 320 z tym silnikiem, nie chcę większego BMW bo akurat to mi się podoba, wygląd wnętrza to jak się domyślacie pozostałość po roverze lubie jasne skóry w środku. wymieszane z metalicznymi kolorami lub pseudodrewnem.

 

O silniku e39 piszę dlatego, że trochę zgłupiałem, szukając auta spotkałem 520 z tymi silnikami tańsze od 320, ale z silnikiem e46.

 

Jak więc wyżej wiem, że e46 napewno dobrze się spisuje, z waszych postów wynika, że nadal lepiej tego szukać, teraz pytanie o benzynowe - mają jakieś wady tzn. uszczelki pod głowicą słabe itp??

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc "silnik E46 E39". Z mojej wiedzy wynika że są to modele BMW :wink: A z twoich wypowiedzi wynika, że interesuje cie model E46 coupe. Kwestia wyposażenia to już loteria... ale można w czasem coś dorzucać :cool2: Co do silników... jeżeli robisz takie dystanse tygodniowo to tylko diesel! A jeżeli diesel to tylko M47N [2.0Cd 150hp na CR] lub ewentualnie M57N 3.0Cd [ale to już drogi interes].
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to już nie bardzo rozumiem. Bo mając rovera 75 zawsze słyszałem, że mam silnik e46. I że e39 to także określenie modelu silnika. Jeśli źle rozumiem niech mnie ktoś wyprostuje.

 

Podsumowując silnikm, który miałem w roverze 75 był satysfakcjonujący, wygląda na to, że ten sam silnik ma bmw 320d z tym, że jego moc jest wieksza o 21 konikow.

 

Konkretnie to mówię o tym aucie lub o tym

 

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/bmw/seria-3/e46-sedan-320-d-150km.html

 

lub o tym

 

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/bmw/seria-3/e46.html#seria-3-e46-coupe

 

ale to czy będzie diesel czy banzyna jest mi obojetne. Gazu nie toleruje :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ktoś Cię wprowadził w ogromny błąd! Albo mówił, że masz silnik TAKI JAK W [trójce] E46. Modele BMW są poszeregowane według serii: 1,3,5,6,7,8,Z,X,M,HYBRYD. A te znowu podzielone na modele nadwozia np dla serii 3ek są nimi: E30, E36, E46, E90, E91, E92, E93.

 

Ty akurat piszesz o silniku diesla 1,8d M47N [115hp]. To jest słabszy "brat bliźniak" jednostki 150 konnej! Dlatego Ci napisałem, że jeżeli robisz takie mega trasy to rozglądaj się za 2,0 M47N [150hp]. Odpuść sobie diesl'a o oznaczeniu M47 [136hp] jeżeli nie lubisz majsterkowania pod maską. Generalnie to CRy mają słabe punkty i ostatnio coraz więcej ich na forum z grubymi problemami, ale fakt faktem są zdecydowanie lepsze niż przestarzałe M47 [136hp]... jednak mojemu "staruszkowi" i tak nie dają rady :twisted: pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź teraz już wiem o co biega :)

 

Ostatnie drobne pytanie

 

2,0 M47N [150hp], który polecasz to jaki rocznik?? Bo ogłoszeniach niestety nie podają tych danych i zawsze muszę szukać po rocznikach modelu a potem dopiero patrzę jaki silnik ma.

 

 

To jest auto które polecasz z silnikiem o którym mówisz??

 

http://otomoto.pl/bmw-320-150km-skora-serwis-bezwypadek-C16559458.html

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,0 M47N [150hp], który polecasz to jaki rocznik??

Ciebie interesuje E46 320Cd [coupeta]. Według RealOEM ten model z tym silnikiem wychodził od marca 2003 roku. Zobacz sam:

http://www.realoem.com/bmw/select.do?kind=P&series=E46&body=Cou&model=320Cd&zone=ECE&prod=20030300&motor=M47N&steering=L&arch=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki za informacje, już bardziej nie mogli namieszac z modelami.

 

chce poprostu dobre auto, z silnikim wystarczajaco mocnym, aby nie mieć problemow z wyprzedzaniem i trwalym jednoczesnie. Coupe czy seden to jedna broszka. Byle nie kombi!! :)

 

ten niebieski co pokazalem tez mi sie podoba i silnik chyba jest wlasnie dobry. Tylko to ciemne wnetrze no ale to juz kwestia gustu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chce poprostu dobre auto, z silnikim wystarczajaco mocnym, aby nie mieć problemow z wyprzedzaniem i trwalym jednoczesnie.

BMW E46 M47N [common rail CR] 150hp/4000obr i 330Nm/2000obr. Wykonać rutynowe naprawy/wymiany, które ogarniesz sam w zaciszu własnego garażu i będziesz się cieszył zdrowym, pięknym i silnym autem, które daje cholerny komfort i przyjemność z jazdy :cool2: Oczywiście należy brać pod uwagę przy zakupie sprawdzenie auta w każdy możliwy sposób, aby później uniknąć niemiłych rozczarowań i gadki że "już nigdy nie kupię BMW!" :wink:

Coupe czy seden to jedna broszka. Byle nie kombi!! :)

coupeta to sportowy wóz, sedan to sportowa rodzinna limuzyna, touring [kombi] no niestety ja nie mogę patrzeć na to "coś" :roll: Co do wyposażenia to sam zauważyłeś, że BMW oferuje naprawdę dużo bajerów i cena tego auta w stosunku do tego wszystkiego jest rozsądna! Jeszcze jak Ci się trafi sztuka w MPakiecie to już w ogóle bajka! :modlitwa: :wink: pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silników... jeżeli robisz takie dystanse tygodniowo to tylko diesel! A jeżeli diesel to tylko M47N [2.0Cd 150hp na CR] lub ewentualnie M57N 3.0Cd [ale to już drogi interes].

 

starszy 3.0d M57 184KM też jest niczego sobie, tak samo jak nie bardziej pancerny, a na dodatek nie trzeba w nim wywalać klapek bo ich nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coupeta to sportowy wóz, sedan to sportowa rodzinna limuzyna, touring [kombi] no niestety ja nie mogę patrzeć na to "coś" :roll: Co do wyposażenia to sam zauważyłeś, że BMW oferuje naprawdę dużo bajerów i cena tego auta w stosunku do tego wszystkiego jest rozsądna! Jeszcze jak Ci się trafi sztuka w MPakiecie to już w ogóle bajka! :modlitwa: :wink: pozdr

 

no bez przesady kombiaki też są fajne :cool2: hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

starszy 3.0d M57 184KM też jest niczego sobie, tak samo jak nie bardziej pancerny, a na dodatek nie trzeba w nim wywalać klapek bo ich nie ma.

 

Silnik jest super i ma spory potencjał , jednak klapki trzeba wywalić......... na szczęście tylko w automacie.

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://otomoto.pl/bmw-330-3-0-d-po-oplatach-C16026774.html

 

Panowie nie chcę przeginać, ale czy cena za to auto jest sensowna??

 

Coś z nim musiało być nie tak, bo lampa prawa tylna jest inna.

 

Pisze też o wymianie wtryskiwaczy - duży to kosz z robocizną??

 

Ale właśnie takie autko mi się podoba i silnik jest z tych, które chwalicie :) a i mi te 180 KM bardzo się podoba.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam jedna osobe i poleca 330d bo fajnie sie jezdzi ale rowniez wymieniala wszytskie wtryski - 4000zl.

Plus pompe podprogowa. Poza tym silnik smiga jak zloto. Jak kazde BMW jezdzi dobrze ale jest drozsze w utrzymaniu od innych.

 

Cena niska wiec pewnie nie ma tych 180 000 a moze z 280 000 :)

Jakiego rovera 75 miales??? Z dieslem od BMW (ten sam silnik co 320d CR tylko slabszy trochu) czy tez benyzne???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak... auto było trafione z przodu [a napisał że bezwypadkowy]. Wtryskiwacze to nie jest kilkaset złotych tylko potężne przedsięwzięcie. Nie chodzi tylko o samą wymianę ale dojdzie także komputerowe kodowanie dla danego cylindra. Jeżeli masz pojęcie o mechanice i ogarniasz testery samochodowe to zrobisz to sam, jeśli nie to mechanik też na tym SPORO zarobi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzięki za info.

 

Tak myślałem, że to BMW jest trafione.

 

Miałem Rover 75 w dieslu 115 konnego diesla BMW. Słabszy silnik, ale właśnie dobrze chodził. I dlatego szukam czegoś podobnego, ale w BMW.

 

Rover miał swoje słabostki tak jak pisałem wcześniej, wysprzęglik i pompa sprzęgła siadały średnio po pół roku. To był wynalazek Rovera niestety. Roverowcy znaleźli już patent na to, przerabiają wysprzęgliki BMW, ale ja już miałem dosyć zabaw z nim. Sprzedałem go. Ktoś kto mniej jeździ jeszcze się nm nacieszy, przy moich trasach słabe strony rovera wychodziły bezsprzecznie.

 

Czy jest tu gdzieś osobny dział, gdzie można prosić o ocenę auta przed zakupem tak jak yoshimura teraz mi zrobił. Na forum roverki.pl taki dział był ci co dobrze znają daną markę i model potrafią po zdjęciu ocenic czy był walony a to już duża pomoc jest, bo człowiek ostrożniej podchodzi do tego. W R75, np można było łatwo stwierdzić, czy był walony w przód, bo zawsze był problem z pasowaniem maski silnika, która po waleniu bardzo ciężko się ustawia aby były równe szpary i pare innych drobiazgów, po których można od razu poznać, że R75 był walnięty w jakiś sposób.

 

W każdym razie dzięki za zainteresowanie tematem, szukam już otwarcie teraz tego modelu co wyżej ze 180 KM. Chyba, że przypadkiem trafię 320 150 Km w naprawdę dobrym stanie.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysprzeglik siada w roverach. Regeneracja jest za 300 zl albo kupuje sie pompke od BMW i przerabia rurki.

 

Na naszym forum tez jest dzial sprzedaz i zakup -> viewforum.php?f=44

 

viewforum.php?f=5

 

Rover 75 to prawie 320d po lifcie. Ten sam silnik, zawieszenie, uklad hamulcowy itd.

Jednak ten robiony z honda wspolnie ma bardziej wytrzymale silniki ale slabsze niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ci co dobrze znają daną markę i model potrafią po zdjęciu ocenic czy był walony a to już duża pomoc jest, bo człowiek ostrożniej podchodzi do tego.

W BMW E46 najłatwiej stwierdzić czy był uderzony po wciśniętych lub odstających kantach skrzydeł zderzaków. To je tak wrażliwy temat, że po chociaż małym dzwonku żeby to ustawić do perfekcji [a tak wychodzi z fabryki] trzeba kilkanaście razy zakładać i od nowa korygować położenie ślizgów w obrocie, wysokości i wychyleniu w bok. Często należy nawet rozwiercić tuleje dystansowe, aby sobie nadać dodatkowe pole manewru. Normalnie nikt się nie chce bawić i się nie bawi w takie rzeczy i wrzuca zderzak tak jak są zainstalowane ślizgi [czyt BEZ KOREKT] i dzięki temu wiemy, że auto zostało szybko poskładane tylko na sprzedaż. Po tym 330d którego przedstawiłeś właśnie prawy przedni kant zderzaka jest wciśnięty poza obrys łuku błotnika... to zdradza powypadkową historię auta. pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To BMW, które wkleiłem wyżej - wysłałem do nich zapytanie odnośnie sprzedaży.

 

Napisałem w nim, że chcę obejrzeć auto, zbadać je w stacji diagnostycznej, dokonać pomiaru grubości lakieru i pasowania blach oraz wykonać pomiar komputerowy licznika (mam znajomego od rovera, który ma komputer), podałem cenę 18500 ze względu na wtryskiwacze :), ktoś nie wiem kto bo nawet się nie podpisał, odpisał, NIE INTERESUJE NAS OFERTA :)

 

Hm ja bym napisał, nie interesuje nas taka cena, brak możliwości negocjacji itp. A oni poprostu nie chcą nawet rozmawiać. Dziwne prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.