Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
...ja przez 6 lat wymieniłem termostat a kolega przy 300 tys cewkę zapłonową...

No tak, patrząc w ten sposób to rzeczywiście M54 nie jest awaryjne. Pali sobie olej, na hamowni ledwo 200 koni, wykres momentu obrotowego pokrzywiony jak paralityk, "gumowa" reakcja na gaz, niepłynne schodzenie z obrotów itp - ale polaka obchodzi to, że zawsze jakoś odpala i jakoś jedzie. Tak, to bezawaryjny silnik.

 

Ktoś wyżej napisał, że zadbane 330 e46 z końcówki produkcji można dostać za 30tys.zł <- NIE MOŻNA.

 

Chyba Twój...

 

Obce są mi takie przypadłości

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tak, tylko że jak ojciec jeździł moją 330stką, to żadnej z tych przypadłości nie zauważył. Silnik zawsze odpala i równo buczy, więc czym się przejmować? BEZAWARYJNY. Jak nie widać różnicy to po co przepłacać.

 

Inna sprawa, wiosną zmieniam markę jednostki napędowej, bo BMW od czasu pierwszego vanosa w M50TU przestał robić dobre silniki.

Opublikowano
Tak, tylko że jak ojciec jeździł moją 330stką, to żadnej z tych przypadłości nie zauważył. Silnik zawsze odpala i równo buczy, więc czym się przejmować? BEZAWARYJNY. Jak nie widać różnicy to po co przepłacać.

 

Inna sprawa, wiosną zmieniam markę jednostki napędowej, bo BMW od czasu pierwszego vanosa w M50TU przestał robić dobre silniki.

Po co takie osoby rejestrują się na forum o tematyce BMW ??

Nie rozumie tego...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
330Ci M54 i nic innego. Jak się kupuje od świadomego użytkownika to dawno wszystkie problemy związane z uszczelkami, czujnikami ten silnik ma za sobą. :cool2:
Opublikowano
A ja ponowię moje pytanie :)

mam do przeznaczenia 30-40 tyś zł,ekonomiczny sedan benzyna z możliwością założenia instalacji gazowej bo przebiegi będą wynosić ok 20 tyś rocznie, (...) Zależy mi na tanim w eksploatacji, mało awaryjnym oraz mało palącym, nie mam ciężkiej nogi chodź czasem na autostradzie lubię się " przebiec "

 

No to na pewno odpusc e60, a także e90, jesli chcesz w tej cenie auto malo awaryjne i tanie w eksploatacji.

 

Kup zdrowe 318i poliftowe, jak najmlodsze i z jak najmniejszym przebiegiem, dasz za to ok. 25 tys zł lub troche wiecej.

 

Ewentualnie jak cos mocniejszego to 325i lub 330i, szczegolnie te ostatnie jest juz na prawdę mocne, za ok. 30 tys zł dostaniesz łądną zdrową sztukę.

To auta które bedą rokowały długą bezproblemową eksploatację. Te silniki lubią gaz.

 

O e60 za 30-35 tys zł i taniej ekzplaotacji zapomnij raz na zawsze. Znienawidzsz marke BMW, zostaniesz z gratem na którym stracisz mase czasu i nerwów.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Takkkk M54B30 kocha gaz ;).

Juz na benzynie co bardziej wyjechane sztuki ciagna po 1l/1000km oleju. Zagazuj to jeszcze i oczekuj efektu LPG boosta.

 

To juz faktycznie lepiej 318i, byle N42 a nie N46.

Opublikowano

Nie kocha gazu, to wiadomo. Ale ludzie gazują i jeżdzą.

Tak czy inaczej - za 30-35 tys zł wolałbym 330i + gaz, niż e60 + gaz, czy nie daj Boze e60 diesel...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Takkkk M54B30 kocha gaz ;).

Juz na benzynie co bardziej wyjechane sztuki ciagna po 1l/1000km oleju. Zagazuj to jeszcze i oczekuj efektu LPG boosta.

 

To juz faktycznie lepiej 318i, byle N42 a nie N46.

 

 

chyba mi sie wydaje ze lepsze jest n46 od n42

Opublikowano
Nie kocha gazu, to wiadomo. Ale ludzie gazują i jeżdzą.

Tak czy inaczej - za 30-35 tys zł wolałbym 330i + gaz, niż e60 + gaz, czy nie daj Boze e60 diesel...

 

Nie generalizuj. Jaka roznica czy masz 3.0i w 330i czy w 530i?

Jaka roznica czy masz 330d czy 530d? Akurat np E60 w poczatkowych latach produkcji mialo M57N2, ktore bylo lepsze od M57N znanego z E46 i wg mnie (nie tylko mnie w sumie) jest to najlepszy diesel w BMW.

Fakt wtryski czy turbo wieczne nie sa, ale tez nie padaja co 50tkm.

 

A stwierdzenie, ze gazuja i jezdza to juz w ogole. Pewnie, znam takich co jezdza z permamentnie skrecona kierownica, luzami w zawieszeniu czy klockami, po ktorych zostala juz tylko blaszka. Jezdza? No niby jezdza.

Natomiast dalej podtrzymam stwierdzenie, ze M54 to nie sa wymarzone silniki do gazowania i lepiej gazowac M52 albo N42.

Opublikowano

A więc oglądałem dokładnie samochód, przejechałem się i muszę stwierdzić, że dla mnie jest w super stanie, jak na 14 letnie auto. Lakier jest w bdb stanie, żadnych braków, wgniecen czy rdzy, oprócz wspomnianej klapy bagażnika (po lewej i prawej stronie tablicy rejestracyjnej). Sprzedający poinformował mnie o lekkiej naprawie blacharskiej tzn. Nadkole kierowcy, lampa zmieniona na również oryginał Bosch), maska i zderzak. Całość jest tak zrobiona, że nie ma różnic między w szczelinach pomiędzy elementami, a lampa jest zmieniona na również oryginał. Od spodu nie jest zgnita, nie cieknie nic. Na stacji diagnostycznej wyszło, że jest tuleja na prawym i lewym kole do zrobienia (200 zł za jedną tuleje?), do zrobienia jest też lewy tylny ręczny bo prawie go nie ma, nożny jest idealny (czyżby linka tylko?). Hamulce są wzorowe, amortyzatory po 58-64 procent.

 

 

Sprzedający zgodził się ostatecznie na 14100 zł. Czy warto z takimi drobnymi ustarkami? Moim zdaniem tak, a wy jak uważacie?

Opublikowano
hmm trudno powiedziec:) jezeli to tylko tuleje?? no to pryszcz bo prosta wymiana bez wykrecania wahacza tak jak to bylo w moim przypadku. Amorki jak bys chcial zmienic to 1000zl i masz wszystkie nowe sachsa:) ruda do zrobienia nie ma wyjscia. Najwazniejszy jest silniczek. Wedlug mnie to jedz do goscia z ranca, odpal sobie sam auto zeby bylo zimne i zostaw na wolnych obrotach wtedy zobaczysz jak chodzi silniczek na zimnym aha no i olej sprawdz przed odpaleniem taka moja mala sugestia. Czy tanio czy drogo nie mam pojecia, pewnie siedzisz na allegro caly czas i zapewne ogladales juz pare aut tego typu, wiec sam powinienes go wycenic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak tylko tyle i stan Ci odpowiada to cena jest bardzo dobra jak na 328i, tuleje kosztują 200 z groszem za dwie sztuki a ręczny pewnie wystarczy wyregulować, częsty problem w e46, regulacja jest dobrze opisana w sam naprawiam e46.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Na razie zrobię tylko tuleje, hamulec ręczny i wymiana płynów+ filtry. Rdzę zrobię na wiosnę. Autko już odpalalem zimne i rozgrzane-bez uwag.

 

Jestem już zdecydowany i dzisiaj je kupię. Ostatnie oględziny i kupno auta :-)

Opublikowano

Wiesz, system valvetronic jest dosc skomplikowany.

Gaz troche szybciej wypala zawory i osobiscie to ja nie uzwam tego polaczenia za dobre. Ale to jest moje przekonanie. Jak mowisz, ludzie jezdza na LPG na czym popadnie.

Raczej chyba trzeba przyjac generalna zasade, ze im nowszy silnik, tym delikatniejszy i gorszy do gazowania.

Szczegolnie dlatego, ze nowe silniku sa alu, maja odelzone elementy, turbiny, bezposrednie wtryski, plastikowe doloty itd.

 

Pewnie inaczej ma sie sprawa jak wlozysz tam gaz za 5000zl, czyli system z plynnym LPG, bo to mozna nawet do silnikow z bezposrednim wtryskiem (N46 juz nie ma bezposredniego?).

Natomiast czy warto inwestowac 5000zl w LPG?

Opublikowano
A ja ponowię moje pytanie :)

mam do przeznaczenia 30-40 tyś zł,ekonomiczny sedan benzyna z możliwością założenia instalacji gazowej bo przebiegi będą wynosić ok 20 tyś rocznie, samochód bedzie jeździł po mieście Kraków oraz dwa razy w tygodniu trasa 30 km w jedną stronę, chciałbym się dowiedzieć czy warto rozglądać się w tej kwocie za e60 oraz jakie koszty eksploatacji tego pojazdu porównując do e90 albo e46, jak te pojazdy wypadają pomiędzy sobą, nigdy nie jeździlem bmw ani żadną taką porządną maszyną tylko skodą felicią oraz oplem astrą II, jak się sprawuje napęd na tył podczas deszczu czy sprawia problemy, jak w zimie? trasa którą będzie pokonywał będzie po zaśnieżonych " zadupiach " gdzie raz na tydzień ktoś odśnieży drogę, proszę o odpowiedzi osób które posiadają te pojazdy w wersjach benzynowych i ze skrzynią manualną, tylko taka mnie rajcuje :). Zależy mi na tanim w eksploatacji, mało awaryjnym oraz mało palącym, nie mam ciężkiej nogi chodź czasem na autostradzie lubię się " przebiec "

 

 

No to ja wrócę do Twojego pytania i dam Ci 2 odpowiedzi, dłuższą i krótszą. Krótsza: żadne BMW nie spełnia Twoich kryteriów. Dłuższa: w takiej kwocie nie ma możliwości kupna BMW które jest tanie w eksploatacji i bezawaryjne; bezawaryjne może być z salonu, a jak do tego masz pakiet serwisowy to faktycznie tylko lejesz paliwo i jeździsz. Dozbieraj tylko 100 tys. do tych 40. A wracając do świata używanych - o E60 już Ci koledzy powiedzieli, E90 za 40 tys. może być już w miarę zadbane ale dla odmiany jest bardziej skomplikowane konstrukcyjnie i ew. naprawy będą droższe. E46 to już stare auta, najstarsze prawie osiągają pełnoletniość z wszystkimi tego konsekwencjami. OK, staniały, ale utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym kosztuje coraz więcej. A BMW nigdy nie były wzorem bezawaryjności. Z tego co napisałeś potrzebujesz auta na co dzień, na którym będziesz mógł polegać a nie ładnej zabawki na weekendy; MĄDRE rozwiązanie jest jedno - kup jakiegoś 3 letniego, 5 drzwiowego hatchbacka z wolnossącą benzyną, dowolnej marki. To najlepsze, najbardziej uniwersalne auta, a w ostatnich latach naprawdę zrobiły się komfortowe a niektóre nawet dają frajdę z jazdy.

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano
Wiesz, system valvetronic jest dosc skomplikowany.

Gaz troche szybciej wypala zawory i osobiscie to ja nie uzwam tego polaczenia za dobre. Ale to jest moje przekonanie. Jak mowisz, ludzie jezdza na LPG na czym popadnie.

Raczej chyba trzeba przyjac generalna zasade, ze im nowszy silnik, tym delikatniejszy i gorszy do gazowania.

Szczegolnie dlatego, ze nowe silniku sa alu, maja odelzone elementy, turbiny, bezposrednie wtryski, plastikowe doloty itd.

 

Pewnie inaczej ma sie sprawa jak wlozysz tam gaz za 5000zl, czyli system z plynnym LPG, bo to mozna nawet do silnikow z bezposrednim wtryskiem (N46 juz nie ma bezposredniego?).

Natomiast czy warto inwestowac 5000zl w LPG?

 

 

No własnie ciekawe czy mozna gazowac. Gazownicy powiedzieli ze nie ma problemu z zalozeniem. No jest ciekaw czy ktos tutaj gazowal n46

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.