Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pytasz o e60 w temacie dedykowanym e46 :mad2: Swoją drogą e60 za 30k i marzenia o bezawaryjności i taniej eksploatacji - powodzenia.

proszę doczytaj mój post do końca i dopiero się wypowiadaj

 

Doczytałem i Ci odpowiedziałem.

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

chcesz auto niezawodne, tanie w eksploatacji i mało palące. To nie BMW

Chcesz BMW to płać, to są auta PREMIUM a nie budżetówki w stylu Dacii. To, że auto kosztuje 30k (trup e60) to nie znaczy, ze na naprawy i paliwo wydasz tyle samo co w Octavii za 30k.

Opublikowano
to już wybiliście mi z głowy e60, pytanie jak się ma e46?, przeglądam fora i już dostaje kręcioła od tego każdy pisze coś innego
Opublikowano
Czy takie mocowanie można jakoś naprawić? Nie wiem czemu, ale wszyscy znajomi straszą mnie wysokim spalaniem tego silnika, w okolicach 15/100km.
Opublikowano
Ale co chcesz wiedzieć o e46? Masz cały temat poświęcony temu modelowi - kopalnia wiedzy - zadaj sobie trochę trudu i poczytaj. Ceny na części znajdziesz tu: http://czescidobmw.pl/. Jeździsz po nieodśnieżonym zadupiu - szukaj wersji xi, tylko przygotuj się na więszke wydatki. Chcesz mieć frajdę - szukaj R6 pod maską. Chcesz mieć tanio i niezawodnie - przesiadź się na rower, bo nie ma używanego samochodu, który nie będzie wymagać inwestycji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na krótkich odcinkach w mieście i przy ciężkiej nodze może tyle palić, ale na trasie 7-8 jest jak najbardziej realne, średnio licz 12l.

Można naprawić, blacharz poradzi sobie z tym, kilka stówek będzie to kosztować + ewentualnie (raczej pewne) tuleje i robi się ładna sumka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
a czy ja wspomniałem coś o niezawodności? napisałem mało awaryjny, liczę się z tym że po zakupie utopię w pojazd trochę kasy na początek, każdy szuka czegoś innego, forum jest od tego żeby zapytać, uwierz mi przeleciałem mase forum, artykułów ale nadal nam niedosyt informacji
Opublikowano
hej. ja mam 328ci. Silnik mocny i tak jak koledzy pisza ze od 4tys ladnie cisnie:) spalanie wedlug mnie bardzo niskie ja mam lpg dobrze zalozone przez toudiego. 11.5-12l przy zwawej jezdzie, sanki juz spawalem ale to wada fabryczna nic strasznego:) wspomaganie tez ma wade i tez moze pasc ale takie sprawy to normalne sa bo jak by stal w garazu to by sie nis nie psulo:) pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to już wybiliście mi z głowy e60 (...)

 

No to wisisz piwo chłopakom, którzy Ci ten pomysł skutecznie z głowy wybili. A jakbyś czasem jeszcze miał jakieś wątpliwości to swego czasu był odcinek "Zakupu kontrolowanego" z pewnym wojskowym co się uparł na e60 za jakieś 30tys PLN. Polecam obejrzeć :norty:

Opublikowano
3.0 byłoby rewelacyjnym kompromisem osiągów i kosztów, gdyby nie było tak awaryjne, bo pali naprawdę niewiele. Niestety koszty napraw momentami są ciężkostrawne.

 

M54 jest awaryjne?

A mógłbyś rozwinąc temat, bo ja przez 6 lat wymieniłem termostat a kolega przy 300 tys cewkę zapłonową.

Opublikowano

Dobrze, ze mu M5 za ta kase nie pokazali... :shock:

Pokatnie znam przypadek E60 535d w podobnych pieniadzach. Powiem tak, to nigdy nie sa historie z happy endem.

Opublikowano
jak wspomaganie padnie to pyk i nie ma. Nic nie wycieka tylko sie lopatki miela. Ja mam wstawiona pompe od 330i tam juz ta wada jest poprawiona:) sanki zrobilem za grosze bo 200zl ale to u znajomego choc duzo jest z tym roboty ogolnie chca od 500zl w gore bo sie orientowalem. Uszczelniacze na vanosach tez padaja ktore oczywiscie ja mausze juz wymienic w niedlugim czasie:) czyjnik ABS tyl tez lubi sie zepsuc niestety:) ale jak stoji w gazrazu to sie nic nie psuje:))
Opublikowano

od dłuższego czasu poluję na zdrową poliftową 330i..

Miałem okazję oglądać 3 szt. 2x Kombi ( w automacie ) i 1x Coupe

We wszystkich był ten sam problem - " To nie jedzie "

W przypadku kombi w automacie - ok , masa i skrzynia trochę zabiera, ale coupe powinno jakoś się zbierać. Z każdego wychodziłem z pewnym "niesmakiem"

Kolejnym wielkim problemem jest to co wspomnieli koledzy wcześniej - ciężko znaleźć zadbaną sztukę w "przyzwoitych" pieniądzach

Opublikowano

Z własnego doświadczenia M54B30 E46 kombi ze skrzynią SMG. Jazda spokojna 10l krótkie odcinki 7km.

Teraz zrobiło się ciut zimniej i pali 11l.

 

Te silniki są bezawaryjne. Flagowe jednostki BMW nagradzane wiele razy za silnik roku.

Ten kto pisze że one są usterkowe to albo trafił na ten "1"% albo nie wiem co robił.

 

Co do hamowni to wiadomo że macie rację, warto sprawdzić, natomiast sprawa się komplikuje przy SMG, mało kto decyduje się na to, ze względu na możliwość uszkodzenia skrzyni podczas hamowania.

 

od dłuższego czasu poluję na zdrową poliftową 330i..

Miałem okazję oglądać 3 szt. 2x Kombi ( w automacie ) i 1x Coupe

We wszystkich był ten sam problem - " To nie jedzie "

W przypadku kombi w automacie - ok , masa i skrzynia trochę zabiera, ale coupe powinno jakoś się zbierać. Z każdego wychodziłem z pewnym "niesmakiem"

Kolejnym wielkim problemem jest to co wspomnieli koledzy wcześniej - ciężko znaleźć zadbaną sztukę w "przyzwoitych" pieniądzach

 

Co to znaczy "przyzwoite" pieniądze ??

Za zadbane 330i z końcówki lat trzeba dać 30k+

Opublikowano
od dłuższego czasu poluję na zdrową poliftową 330i..

Miałem okazję oglądać 3 szt. 2x Kombi ( w automacie ) i 1x Coupe

We wszystkich był ten sam problem - " To nie jedzie "

W przypadku kombi w automacie - ok , masa i skrzynia trochę zabiera, ale coupe powinno jakoś się zbierać. Z każdego wychodziłem z pewnym "niesmakiem"

Kolejnym wielkim problemem jest to co wspomnieli koledzy wcześniej - ciężko znaleźć zadbaną sztukę w "przyzwoitych" pieniądzach

 

 

A wiesz dlaczego możesz mieć odczucie "że to nie jedzie"?

 

Bo ten silnik ciągnie równo od 1000 do 6000 obrotów. Nie ma nagłego przyrostu mocy, turbodziury czy nagłego zadziałania vanosa. Liniowy przyrost momentu i w tym jest problem. Wielokrotnie już tutaj pisałem , że np w porównaniu ze starym M20B25 zastosowanym w e30 ten silnik to "zabawka dla dziewczynek"

Opublikowano
od dłuższego czasu poluję na zdrową poliftową 330i..

Miałem okazję oglądać 3 szt. 2x Kombi ( w automacie ) i 1x Coupe

We wszystkich był ten sam problem - " To nie jedzie "

W przypadku kombi w automacie - ok , masa i skrzynia trochę zabiera, ale coupe powinno jakoś się zbierać. Z każdego wychodziłem z pewnym "niesmakiem"

Kolejnym wielkim problemem jest to co wspomnieli koledzy wcześniej - ciężko znaleźć zadbaną sztukę w "przyzwoitych" pieniądzach

 

 

A wiesz dlaczego możesz mieć odczucie "że to nie jedzie"?

 

Bo ten silnik ciągnie równo od 1000 do 6000 obrotów. Nie ma nagłego przyrostu mocy, turbodziury czy nagłego zadziałania vanosa. Liniowy przyrost momentu i w tym jest problem. Wielokrotnie już tutaj pisałem , że np w porównaniu ze starym M20B25 zastosowanym w e30 ten silnik to "zabawka dla dziewczynek"

 

to fakt, ale jak potrzymasz go na 5k obrotow i walniesz w pedal, to wtedy czuc ze jedzie ;)

Opublikowano
...ja przez 6 lat wymieniłem termostat a kolega przy 300 tys cewkę zapłonową...

No tak, patrząc w ten sposób to rzeczywiście M54 nie jest awaryjne. Pali sobie olej, na hamowni ledwo 200 koni, wykres momentu obrotowego pokrzywiony jak paralityk, "gumowa" reakcja na gaz, niepłynne schodzenie z obrotów itp - ale polaka obchodzi to, że zawsze jakoś odpala i jakoś jedzie. Tak, to bezawaryjny silnik.

 

Ktoś wyżej napisał, że zadbane 330 e46 z końcówki produkcji można dostać za 30tys.zł <- NIE MOŻNA.

Opublikowano

Nie zapominajmy jeszcze o jednym bardzo ważnym wątku.

Te silniki nie pracują poprawnie na gazie.

Także precyzujcie swoje wypowiedzi. Należałoby je podzielić na tych którzy mają inst. gazową oraz na tych którzy jej nie mają.

Tylko nie mówcie że to nie ma znaczenia :lol:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja a propos tego, ze nie jedzie, to ja uwazam rownomierne rozlozenie mocy i momentu za najwieksza zalete tego auta. Moze mniej przez to szarpie, ale za to przyrost mocy jest bardzo przewidywalny. Zupelnie cos przeciwnego mam w octavii 1.4turbo tam zalaczenie turbiny daje takiego kopa, ze az gaz trzeba odpuszczac bo kola piszcza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.