Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie,

 

Jestem nowy na forum i nie jestem jeszcze posiadaczem BMW, ale mam nadzieję, że spotkam się ze zrozumieniem i pomocą. Chcę kupić E46 Coupe w Benzynie pod LPG. Lubię raczej dynamiczny a jednocześnie odpowiedzialny styl jazdy, czyli mówiąc inaczej umiarkowany z naciskiem w stronę agresywnego. Dlatego też i318 raczej wykluczam. Dlatego pierwsze pytanie który silnik najlepiej znosi LPG? Nie krzycznie, że grzeszę itd... Albo LPG albo nic, dużo jeżdżę i dbam o auto.

Na co zwracać szczególną uwagę przy oględzinach auta w tym modelu?

 

Na początek chyba te dwa pytania wystarczą, a zamiast tego opiszę moje oczekiwania, założenia i możliwości.

1. Nie szukam okazji z przebiegiem 180tyś dla 15 latka bo w Piotrusia Pana już dawno nie wierzę.

2. Nie szukam sposobu by negocjować cenę argumentując, że ten sam rocznik można kupić 2x taniej (bo można).

3. Nie szukam auta, którego właściciel się pozbywa po roku lub dwóch, przecież nikt nie pozbywa się dobrego auta (szczególnie BMW) tak szybko

4. Oczekuję dobrego stanu blachy, podwozia, zawieszenie itd, przewiduję remont silnika w czasie do 1 roku od zakupu (tzn. wolę być przygotowany na taką ewentualność)

5. Zakładam instalkę LPG renomowanej firmy (dotychczas zawsze montowałem BRC) w zaufanym warsztacie

6. Na dzień dobry wymieniam wszystko co należy wymienić wg. zaufanego mechanika który jest fanem i właścicielem BMW i na bieżąco wymieniam oleje itd.

7. Od auta oczekuję dobrego wyposażenia (ABS, ESP, klimatronic, mile widziany TCS [ASR] i szklany dach i obowiazkowo tempomat) ogólnie nie trudno o takie wyposażenie

8. Zakładam przebiegi ok 15-25tyś rocznie i użytkowanie auta przez min. 5lat

9. Nie śpieszy mi się z zakupem, puki co mam czym jeździć.

10. Nie mam ściśle określonego budżetu, teoretycznie mógłbym kupić E90 ale unikam okazji i nie szutka się spłukać do zera.

 

Czy oprócz wskazówek na co zwracać uwagę w tym modelu (moj mechanik tego modelu za dobrze nie zna jeszcze) możecie polecić jakieś miejsce gdziesz szukać sprawdzonych aut, bezwypadkowych i z nie cofanymi licznikami o 300tysi? Rozważam zakup auta w PL jak również biorę pod uwagę inne kraje (Holandia, Belgia, Austria, Szwecja ostatecznie Niemcy, ale tam dużo okazji jak w Polscie). Jestem ze Śląska (Katowice) ale mogę pojechać do 400km w pewne miejsce. Oczywiście pierwszeństwo mają ogłoszenia prywatne ale tu ciężko o dobrą i prawdziwą okazję (nie chodzi o cenę lecz stan).

 

Mam nadzieję, że ktoś to przeczyta i udzieli kilku rad.

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam.

 

Rozglądam się za BMW E46 i trafiłem na taką ofertę.

http://allegro.pl/bmw-318i-w-oryginalnym-malowaniu-climatronic-alusy-i4755464656.html

Co o niej sądzicie? Nie za tania?

 

 

ciekawe informacje w opisie :) posiada 3 zaprawki ale w oryginalnym malowaniu, to już daje do myślenia że był dzwon a na górze w informacjach pisze że bezwypadkowy, nieuszkodzony. To jak to jest 3 szpachle i nie uszkodzony ?

Opublikowano

RoQi witaj !

Piszesz byle pisać ale podstawa to określenie w jakim budżecie ma sie zamknąć to auto

Nie mam ściśle określonego budżetu,

To tak jak sprzedający w ogłoszeniu nie poda ceny i jak zadzwonisz to Ci powie że poda cenę na miejscu , to co pojedziesz ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Zalozmy, ze chwilowo zaczynam watpic w znalezienie fajnej 328, mam na oku 325 i 323, jak to jest z tymi silnikami ? Przyjmijmy ze 323 325 i 328 pala tyle samo przy spokojnej jezdzie, wiec temat spalania mozna pominac. Jak jest z awaryjnoscia ? 325 rzeczywiscie jest lepsze od 323 jesli chodzi o ewentualne problemy, awarie ? Bo spotkalem sie z taka opinia i chcialbym to zweryfikowac :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witajcie,

 

Co sądzicie o tym egzemplarzu?

http://otomoto.pl/bmw-330-m-pakiet-204km-shadow-line-17-19-m-C34697343.html

 

Przedni zderzak wydaje się nie najlepiej spasowany, zastanawia brak zaślepki od ucha do holowania. Z drugiej strony środek zdaje się potwierdzać zadeklarowany przebieg. Z góry dzięki za opinie.

 

 

http://forum.bmw-3city.pl/printview.php?t=12964&start=0&sid=f4fae3eadb01a3b071f499e92425a48c

Szybko się go pozbywa chyba że nie została sprzedana ale mam wrażenie że gdzieś ten garaż już widziałem tylko że one wszystkie podobne :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Witajcie,

 

Co sądzicie o tym egzemplarzu?

http://otomoto.pl/bmw-330-m-pakiet-204km-shadow-line-17-19-m-C34697343.html

 

Przedni zderzak wydaje się nie najlepiej spasowany, zastanawia brak zaślepki od ucha do holowania. Z drugiej strony środek zdaje się potwierdzać zadeklarowany przebieg. Z góry dzięki za opinie.

 

Załóż temat w odpowiednim dziale. M-pakiet :mad2:

Opublikowano

Witam:-)

 

W sumie to jestem nowy na forum i nie bardzo orientuje się czy już ktoś poruszał ten temat więc jeśli tak to z góry przepraszam i proszę o odesłanie do odpowiedniego tematu:-)

 

Sytuacja wygląda tak. Niedawno kupiłem E46 z silnikiem 2.5 benzyna coupe i ogólnie rzecz biorąc jestem bardzo zadowolony a wręcz zakochany w tym aucie. Mój przyjaciel również "choruje" na ten model lecz z racji większego budżetu celuje w wersje poliftowe. Jednak ciężko jest mu znaleźć wersje silnikową 2.5 z jego wygórowanymi wymaganiami co do wyposażenia. Okazuje się że jego wymarzone BMW kupi bez problemu lecz z silnikiem 3.0 i to właśnie jest jego prośba do was. Czy jest na forum osoba, która miała styczność z tymi dwoma silnikami w kwestii eksploatacji (chodzi tu o szczere przedstawienie różnic w spalaniu, cenach części, awaryjności czy też bezawaryjności tych silników... w sumie wszystko co mogłoby dać mu wstępny ogląd na sytuację). Jeśli ktoś mógłby doradzić byłbym bardzo wdzięczny.

 

Z góry dzięki za pomoc:-)

pozdrawiam; lechu889

Opublikowano

Wiele osób twierdzi że silniki 2.2, 2.5, 3.0 spalają bardzo podobne ilości paliwa. Jak przestudiujesz dane katalogowe to spalanie wersji 325i oraz 330i jest niemal identyczne, a wręcz czasami mniejsze w 330i. Dla przykładu według katalogu 320i ze skrzynią automatyczną pali w trasie 7,3l, 325i 7,2l, natomiast 330i 7,0l. Wersje ze skrzynią manualną wszystkie mają po 6,9l.

Zasadniczo są to te same silniki różniące się pojemnością, więc wszelkie awarie, naprawy itp. będą zbliżone.

 

Pamiętaj o tym że tak czy siak nawet poliftowy samochód będzie miał minimum 9 lat, więc bardziej skupiłbym się na znalezieniu egzemplarza w dobrym/bardzo dobrym stanie niż wybrzydzanie z wyposażeniem czy kolorem :wink:

Opublikowano
Dzięki wielkie, mam tego świadomość i ja właśnie szukałem samochodu pod względem stanu technicznego a nie wyposażenia jednak kolega ma trochę inny punkt widzenia niż ja :-) W kwestii spalania podałeś wartości katalogowe ale czy w praktyce faktycznie spalanie tych dwóch silników będzie do siebie zbliżone czy jednak będzie spora różnica?
Opublikowano

Nie wiem bo nie miałem tych aut :wink: natomiast z moich ogólnych doświadczeń wynika że auta przy normalnej/spokojnej jeździe palą ok 20% więcej niż wynika to z danych fabrycznych :wink:

Według mnie większe znaczenie ma homo sapiens za kierownicą niż różnica 0,5l pojemności - tak czy siak cylindrów jest 6 ;)

Opublikowano

To autko co o nim piszesz

Szybko się go pozbywa

w Czerwcu miało 220tys km a teraz w Październiku 198tys km , chyba sprzedawca się zorientował że szukający w wyszukiwarkach dają opcję poniżej 200tys km

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja mam 3.0 pali srednio 12 przy szybkiej jezdzie. Na trasie zejsc ponizej 10 jest raczej ciezko (chyba ze 90kmh na 5tym biegu) polift ma chyba skrzynie 6 biegowa wiec spalania na trasie powinny byc nizsze.
Opublikowano
Jak jest kasa to brać 3.0 po lifta

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Poczytaj dane techniczne-całkowicie się zgadzają.Jeśli ktoś napisze że trzy litrowe R6 pali w mieście 10 litrów to więcej z takim osobnikiem nie gadaj.Krótkie przebiegi itp.-masz zimą 15 litrów i tyle.Chyba że miastem nazywamy pustynię błędowską.

12 litrów przy szybkiej jeżdzie ?-gdzie ? na autostradzie czy dynamicznie w mieście.Bzdety.

Opublikowano

A to mnie zaskoczyłeś, że łatwiej znajdzie poliftowe 330 coupe niż 325. Z mojego półtorarocznego szukania wiem, że 330Ci, po lifcie, w mpaku, w przyzwoitym stanie to "biały" i bardzo drogi kruk ;)

 

W spalaniu duże znaczenie ma noga kierowcy, natężenie ruchu, pora roku, ale mniej więcej 330Ci po lifcie pali mi:

- autostrada 130-150 ok 8L

- trasa krajówkami, drogami lokalnymi ok 8-9L w zależności od ruchu

- po mieście średniej wielkości o umiarkowanych korkach, krótkie odcinki sporo start/stop ok 12-14L

Mam raczej lekką nogę. Przy umiejętnym korzystaniu z osiągów na krótkich odcinkach 14-17L

 

A, no i zapomniałbym o reszcie. 3.0 lubią tracić na mocy wraz z wiekiem i przebiegiem, na ogół potrzebują dolewek oleju, nawet i 1l na 1000km, często, choć nie w każdym przypadku. Cóż, więcej rzeczy nie pamiętam, reszta jak w innych r6 - wyginające się chłodnice które przepuszczają, uszkodzone czujniki poziomu oleju, sparciałe uszczelki, szczególnie ta z podstawy filtra oleju. No i tak dalej.

Opublikowano

Sam mam 325i lekko zmodyfikowany... Ostatnimi czasy jezdzilem 330i (jedno i drugie "w automacie") ...

Roznic w spalaniu prawie nie ma (sa dopiero jak sie silnik bardzo wysoko kreci), za to jest w mocy...

Osobiscie zaluje, ze wzialem 325i, a nie 330i.

Co do spalania, to u mnie wychodziok 14L/100, a oszczednie to raczej nie jezdze.

Opublikowano
Zawsze się zastanawiam, dlaczego ktoś, kto szuka 3-litrowego samochodu tak się przejmuje spalaniem. Wiadomo, że to nie seicento i nie będzie palić 5l/100km... 330i/ci to drogie samochody w zakupie i w razie problemów też potrafią generować spore koszty, a wy się martwicie spalaniem. Jak kogoś przeraża 12-15l/100km niech nie szuka takich pojemności i tyle.
Opublikowano
A JA POLECAM SILNIK 2.8 :D MAX SPALANIE 15 ALE TO MUSZ GNIESC OSTRO, SREDNIE TO 11.5-12L, ZAS EMERYCKA JAZDA WYNOSI 10L. 193KONIE JUZ LADNIE LATAJA ALE CHETNIE BYM WZIAL 330I ZAMIAST 325I. POZDRAWIAM
Opublikowano
RoQi witaj !

Piszesz byle pisać ale podstawa to określenie w jakim budżecie ma sie zamknąć to auto

Nie mam ściśle określonego budżetu,

To tak jak sprzedający w ogłoszeniu nie poda ceny i jak zadzwonisz to Ci powie że poda cenę na miejscu , to co pojedziesz ?

 

Mam w chwili obecnej 55tys oszczednosci. Dlatego napisalem ze budzet nie jest scisle okreslony, chce kupic auto warte swojej ceny, ktore mi posluzy min. 5lat bez i inwestowania majatku.czy to bedzie egzemplarz za 15 czy 25 tys nie ma znaczenie.wiem ze dla wiekszosci polakow to sie wydaje nie realne ale takie sa moje realia.tak samo nie mam parcia ze to musi byc konkretny kolor czy rok.

 

Jesli ogloszenie, rozmowa z sprzedajacym bylaby zachecajaco to bym pojechal w jakims sensownym dystansie

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Poczytaj dane techniczne-całkowicie się zgadzają.Jeśli ktoś napisze że trzy litrowe R6 pali w mieście 10 litrów to więcej z takim osobnikiem nie gadaj.Krótkie przebiegi itp.-masz zimą 15 litrów i tyle.Chyba że miastem nazywamy pustynię błędowską.

12 litrów przy szybkiej jeżdzie ?-gdzie ? na autostradzie czy dynamicznie w mieście.Bzdety.

 

tyle pokazuje komputer nie kasowany od kilku tys km. tyle, ze większość tego przebiegu (nawet powiedziałbym 90%) to trasa bo po miescie tym autem jezdze niezwykle rzadko.

a co do tematu to racja - jak ktoś liczy koszty to do 330ek trzeba mieć osobna skarbonke

Opublikowano

Doskonale wiecie iż do wszystkich R6 owa dodatkowa skarbonka jest potrzebna.Poruszając się w mieście pali od cholery i tyle.

Czyli : mało jeżdżę to mało pali,dużo jeżdżę to dużo pali.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.