Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ten dział jest pełen podobnych, a nawet identycznych pytań i odpowiedzi. Z zakupem samochodu pewnie się nie pali, więc mógłbyś przejrzeć ten dział - znajdziesz tu naprawdę dużo przydatnych informacji. Tym bardziej, że nie zadajesz nietypowych pytań wymagających wiedzy eksperckiej w dziedzinie inżynierii czy znajomości BMW (którą wielu tu obecnych forumowiczów posiada), tylko Twoje pytania są na takim poziomie ogólności, że odpowiedzi na niektóre mógłbyś znaleźć nawet w Wikipedii. Więc trochę chęci i własnej inicjatywy :cool2:
Opublikowano

Wiesz, zeby te pytania mialy jakis sens.

Co to za stwierdzenie, ze projektancji zmienili konepcje i w tym samym modelu, z tym samym silnikiem nie ma silnika. To co, wycieli dziury w podlodze a tobie dali szate jaskiniowca i maczuge gratis?

Sorry stary, ale wchodisz np tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E46 i na dole masz rozpiske silnikow z latami produkcji. Duzo wysilku? Zero.

 

Instalacja gazowa to samo. Mozesz wlozyc za 2500zl, mozesz za 3000zl, mozesz wtrysk cieklego gazu nie wymagajacy reduktora za 4,5-5tys zl.

Skoro wiesz, ze samochod z tego rocznika bedzie kosztowal zadbany 12-14tys zl to powiedzmi, kto normalny wlozy do niego gaz za 5tyszl (co stanowi jakies 40% wartosci) skoro ma przeznaczone 1500zl na paliwo.

Wnioskuje, ze tras po 500km dziennie nie robisz, bo wtedy szukalbys diesla. Skad wiec w ogole zainteresowanie instalacja gazowa? Jestes fanatykiem tego rozwiazania czy jak?

 

Usterki. No tak, najswiezszy samochod w tym modelu ma 13 lat. Jak myslisz, co moze sie z dnia na dzien popsuc w 13-letnim samochodzie, ktorego przeszlosci nie znasz?

Wszystko, poczynajac od pierdol typu centralny zamek, idac przez kluczyk do tegoz, a konczac na vanosie, sondach lambda, lozyskach kol, wahaczach. Generalnie to naprawde nie jest Opel Corsa. Nie wazne, ze to stary model BMW, ceny czesci sa mniej wiecej takie same niezaleznie od generacji i okreslilbym je jako premium. Na dzien dobry przyszykuj te 5tys zl, ktore chciales wydac na gaz, bo na pewno szybko je wlozysz w dopieszczenie samochodu.

 

A typowe usterki: http://www.autocentrum.pl/autorentgen/bmw/seria-3/e46/ Duzo wysilku? Znowu pierwsze z gory w google.

 

Wiec ERGO - jak koledzy wyzej pisza, nie zadales sobie nawet minimum wysilku, zeby znalezc odpowiedzi, a pytania masz podstawowe.

Zobacz jakie pytania maja inni, piszacy w tym dziale. Bo jak ktos po raz setny pisze - a ile ten silnik ma koni, a w jakim roczniku go robiono, a ktory mocniejszy, a ktory wiecej spali to mnie juz bierze na wymioty.

Spytaj jeszcze jaki olej zalac i jakie wycieraczki kupic, to bedziemy mieli komplet pytan, ktore powtarzaja sie na forum co 5 minut, a na ktore google odpowiada w 5s.

Opublikowano

Panowie ! Panowie ! każdy ma swoją rację , starzy forumowicze chcieliby aby nowe pytania były pytaniami naprawdę nowymi a nie powielanie już istniejących. Jak mamy to samo pytanie powielane setki razy to się robi zaśmiecanie forum .

Generalnie forumowicze są pomocni i chętnie odpowiadają ale jak co tydzień jest to samo zagadnienie powielane przez tz nowego to chłopakom puszczają nerwy i odpowiadają z sarkazmem.

Starzy bywalcy to forum uważają za własny dom i jak ktoś im tu zaśmieca to ich to wnerwia .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Cieszę się, że poruszyliście temat wycieraczek. Bo ja nie wiem czy VALEO czy BOSCH... :( :( :(

 

Żartowałem, nie spinajcie się. :D

Co do spalania to wiadomo, że czy to benzyna czy gaz czy diesel - każdy silnik spali tyle samo czyli dokładnie tyle ile mu wlejesz. :cool2:

Edytowane przez lord_Simon
Opublikowano
co powiecie o silniku w e46 z 2004r o oznaczeniu M47D20U1, to już CR? jak się sprawuje? jakie ma sprzęgło, ile mm (bo 2mas jest chyba oczywistym faktem?)? jakie ma felery? a jakie plusy?
Opublikowano

Kazdy silnik po FL byl z CR.

Ten, skoro jest z 2004 jest raczej EUR4. Ma sterowana elektronicznie zmienna geometrie, sondy lambda i inne wtryski.

Sprzeglo SAC 240mm, wieloklin na ta wieksza ilosc zebow (nie wiem czy to ma dla Ciebie w ogole jakies znaczenie).

Tak, dwumas jest oczywistym faktem.

 

Felerow nie ma, to byly ostatnie dobre diesle bmw (to i M47N2).

Plusy to male spalanie, dobra dynamika, dobry potencjal pod chipa.

 

Oczywiscie z czasem zuzywa sie turbina i system wtryskowy, ale nie uznaje tego za minus, bo jest to czesc wspolna wszystkich samochod z turbina i bezposrednim wtryskiem.

Opublikowano

a te klapki w kolektorze w nim występują? jak tak czy warto je zaślepiać? Pytam się bo po weeknedzie będę oglądam e46 z tym silnikiem.

Potencjał na ile? Tak myślę jak bym już ją miał, to większy IC, może wtryski od 150km (ale to jak by tfu padły), kat by by, i do tego chip tuning, ile by wyszło (160KM)?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a te klapki w kolektorze w nim występują? jak tak czy warto je zaślepiać? Pytam się bo po weeknedzie będę oglądam e46 z tym silnikiem.

Potencjał na ile? Tak myślę jak bym już ją miał, to większy IC, może wtryski od 150km (ale to jak by tfu padły), kat by by, i do tego chip tuning, ile by wyszło (160KM)?

 

 

Klapki występują i ci bardziej zorientowani je wywalają. Ja np. jeszcze nie wywaliłem i nie mogę spać spokojnie... Przyrost mocy po wirusie, z tego co się naczytałem, to 180KM lekko.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a te klapki w kolektorze w nim występują? jak tak czy warto je zaślepiać? Pytam się bo po weeknedzie będę oglądam e46 z tym silnikiem.

Potencjał na ile? Tak myślę jak bym już ją miał, to większy IC, może wtryski od 150km (ale to jak by tfu padły), kat by by, i do tego chip tuning, ile by wyszło (160KM)?

Nie mówisz przypadkiem o 318d? :roll: nie każde 318d po lifcie jest na cr, do 31.03.2003 jest na vp44 a od 31.03.2003 na cr, 160km pewnie jest do osiągnięcia z takiego silnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

tu mowa o 07.2004r A przyrost spory tylko co na to sprzęgło? Mysłałem aby chip zrobić u Bagora. Jakie są objawy padających wtrysków? A czym się różni silnik w 318d 115km i 320d 150km?

A czy wywalać przezornie te klapki czy nie? czy oprócz tych metalowych zaślepek, które zasłaniają otwór po klapkach, trzeba coś jeszcze robić?

Opublikowano
tu mowa o 07.2004r A przyrost spory tylko co na to sprzęgło? Mysłałem aby chip zrobić u Bagora. Jakie są objawy padających wtrysków? A czym się różni silnik w 318d 115km i 320d 150km?

A czy wywalać przezornie te klapki czy nie? czy oprócz tych metalowych zaślepek, które zasłaniają otwór po klapkach, trzeba coś jeszcze robić?

 

Poszukaj w moich postach o tym, czym rozni sie 318d od 320d.

Bez problemu zrobisz z jednego drugie, tylko musisz miec sporo samozaparcia.

 

Moj silnik to EUR3 CR 318d, bylo jeszcze wczesniej VP44, a ten, o ktorym piszesz, bedzie jak pisalem na wtryskach EUR4.

Pomylilem sie tylko ze sprzeglem, bo myslalem, ze o 320d pytasz. W 318d jest 228mm i to jest slaby punkt tego samochodu. Zeby wlozyc wieksze najlepiej przelozyc skrzynie i wal z 320d.

Opublikowano
Szczerze to zupełnie nie rozumiem po co te wszelkie kombinacje. Nie lepiej od razu kupić taką wersję jakiej się chce? Przecież przekładanie skrzyni, wału, wtryskiwaczy, itp. to są spore koszty. E46 nie jest jakimś rarytrasem, na chwilę obecną na samym allegro jest ponad dwa tysiące egzemplarzy do wyboru :cool2:
Opublikowano (edytowane)

To podziel sie tymi kosztami prosze z nami :).

Jesli mam np padniety wtrysk albo dwa, to po co mam wkladac od 318d, skoro moge od 320d?

Do tego kompa i EWS za 200zl i mam 320d. Sprzeglo wytrzymuje spokojnie.

 

Jak pada sprzeglo przekladam ze skrzynia (300zl) i walem (100zl).

 

Laczny koszt to wiec 600zl ekstra. Nie doprowadzilo mnie to do ruiny, musze powiedziec.

Natomiast jesli twoje doswiadczenia w tej materii sa inne, to prosze podziel sie.

 

Dla niektorych jest to tez kwestia zabawy, pasji, hobby. Wiesz, swapuja na silniki od M-ki do compactow, uturbiaja silniki wolnossace itd.

Gdyby wszyscy mysleli takimi kategoriami, to by zabraklo prawdziwych pasjonatow, ktorzy chca modyfikowac swoje autka a nie jezdzic standardem. Oczywiscie szanuje ludzi, ktorzy chca miec oryginal pod kazdym wzgledem, tylko nie lubie jak ktos mi mowi, ze robie zle bo "poprawiam fabryke, a fabryka wie najlepiej".

 

Jak smaczek powiem Ci, ze 318d ma swoje plusy jak krotszy kolektor dolotowy bez klapek i brak rownowazenia walu korbowego (przez co pracuje kulturalniej niz 320d).

 

PS: W Polsce rarytasem jeszcze czesto Seicento z 99, bo gro ludzi zarabia minimum krajowe.

Takze akurat to, co jest rarytasem a co nie jest, jest bardzo wzglednym pojeciem. Nie wszyscy maja tak dobrze w naszym cudnym kraju.

Edytowane przez dxtr71
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak coś padnie i można kupić lepsze za niewiele więcej to wiadomo, że warto ale po co kupować sprawne 318d od razu z myślą, żeby przerobić na 320d? Jak ktoś chce 320d to takiej wersji niech szuka....

 

 

Edit: no jak ktoś lubi takie rzeczy bo to jego hobby to już inna sprawa :cool2:

Edytowane przez lord_Simon
Opublikowano

Ok już tłumaczę mój punkt widzenia.

Auta kupuje sprawne, bo ani sam nie jestem mechanikiem, ani nie mam jakichś specjalnych znajomości, więc na niskie ceny napraw/modyfikacji nie mam co liczyć.

 

Cała rozmowa w tym dziale tyczy się zakupu auta - więc nie wiem czemu zakładasz padnięte wtryski na dzień dobry

Większość osób jak ja nie zna się na tym i nie kupi sobie kompa na allegro, to samo dotyczy wału, skrzyni itp. (jeszcze trzeba mieć sporo szczęścia by trafić te części jakby nie patrzeć z kilkunastoletnich aut w znośnym stanie- bo niby skąd one są? z rozbitków i zajechanych trupów itp., przecież nie z ASO). Trzeba udać się do mechanika który za flaszkę tego wszystkiego nie zrobi. Także te 600zł które wyliczyłeś dla siebie dla zwykłego "Kowalskiego" trzeba policzyć x2 lub x3.

 

Sprzęgło dla 318d i 320d jak sam zauważyłeś jest inne. Wytrzymać pewnie wytrzyma, ale z pewnością krócej bo przecież z jakiegoś powodu jest inne.

Konstruktorzy także założyli że dla modelu 320D potrzebne są większe hamulce, większe koła i pewnie jeszcze coś tam innego

 

Taki jest mój punkt widzenia.

Opublikowano

Coz. Podyskutujmy. Mam hamulce jakie mialem, roznia sie o szalone 18mm z przodu.

Czy jak zaloze te, z 320d to stanie w miejscu? Zapewniam Cie, ze nie. Za to na zime moge zalozyc 15'' co na zime jest plusem dla mnie.

Powiem Ci w sekrecie, ze mam znajomych, ktorzy bawia sie w tunning subaru i latem maja 4 tloczki brembo z przodu a zima zakladaja mala serie i 15''.

 

Mowisz, ze ciezko dostac dobre ze szrota czesci, to jak chcesz kupic sprawne czesci, w tym samym wieku, na jezdzacym samochodzie?

W dodatku po czym stwierdzasz, ze masz sprawne wtryski? Po samych korekcjach? Jaka masz pewnosc, ze miesiac po kupnie nie padna.

Ja np swoje sprzedalem, sprawne i w tej kasie kupilem inne uzywki od 320d i przelozylem sam. Koszt 4 nowych podkladek pod wtryski.

Dokupilem kompa i EWS i to tyle.

 

Sprzeglo 228mm wytrzymuje duzo wiecej niz te 150KM, wlasciwie to chodzi o moment a nie moc, ale mniejsza o to. Jak obijesz kevlarem tarcze albo organikiem to i 180KM zniesie.

Ja dodakdowo zakladam, ze jak kupisz super wychuchany egzemplarz to bedzie mial do 200tys na blacie i sprzeglo i tak sie posypie za lada moment.

Tak naprawde kupowanie samochodu z ori przebiegiem 150tkm do 200tkm to blad, bo po 150tkm zaczyna sie wymiana wszystkiego po kolei. Mozesz sie klocic, ze tak nie jest, ale tak jest.

Bosch np wtryski wg instruckji serwisowej ocenia na wytrzymalosc 150TKM. Turbina wytrzymuje do 200TKM (potem puszcza olej w najlepszym przypadku, zacina sie zmienna geometria itd). Do tego sterowanie podcisnieniem, amortyzatory itd itd.

 

Wieksze kola to juz nadintepretacja. Kolo to felga i opona. Czy 15'' z opona 65 jest wyzsze od 17'' z opona 45? Nie jest, kola roznia sie jedynie szerokoscia a i to niewiele bo na zime BMW przewiduje do 330d np 205/50/17. Wielkosc felgi zwiazna jest tylko z wielkoscia zaciskow hamulcowych. W zimie jazda na 15'' ma wiecej plusow i defacto jakby sie dalo przekladac hamulce plug and play, to ludzie by to robili, uwierz mi.

 

Ale ok, ja Cie od twoje punktu widzenia odciagal nie bede. Po prostu nie odciagaj innych, od ich punktow widzenia, bo twoj wcale nie koniecznie musi byc sluszny. Niektorzy np sa mechanikami, a inni nie potrafia samemu kola zmienic. Zakladam, ze jak ktos mnie pyta o wielkosc tarczy sprzegla, to raczej nie jest zwyklym Kowalskim. Zwyklemu Kowalskiemu sprzeglo kojarzy sie z takim pedalem po lewej stronie od hamulca i niczym wiecej.

Opublikowano
Jak coś padnie i można kupić lepsze za niewiele więcej to wiadomo, że warto ale po co kupować sprawne 318d od razu z myślą, żeby przerobić na 320d? Jak ktoś chce 320d to takiej wersji niech szuka....

 

 

Edit: no jak ktoś lubi takie rzeczy bo to jego hobby to już inna sprawa :cool2:

 

Simon, prawda.

Ja zalozylem, ze kolega rozwaza kupno 318d bo trafil na bialego kruka, a o wymiane elementow pyta po prostu przyszlosciowo?

Inaczej szukanie celowo 318d faktycznie jest dosc dziwne.

Ja swoje kupilem przypadkiem, mowie to bez bicia, a zmian dokonywalem troche z potrzeby, troche z checi zmiany czegos, jakies 2 lata po kupnie a nie z doskoku.

Opublikowano
Nie kłócę się, nie mam zamiaru dyskutować i zaśmiecać forum. Przedstawiłem jedynie mój punkt widzenia :wink: Każdy ma swoje racje.
Opublikowano
Ogólnie sprzedałem E46 Compact 316ti i szukam nowego auta, nie chce zmienić marki (chociaż inne też marki wchodzą w grę). Mam na oku 318d więc się pytam, chyba po to jest forum aby pytać się, podpowiadać, doradzać itp :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.