Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Te spalanie
4.8 - 4.9 pali na trasie
to według komputera czy raczej starą metodą, lejesz pod korek i zapisujesz stan licznika i wyjeździć prawie do rezerwy i znowu do pełna i zapisać stan licznika oraz policzyć ile wyszła średnia na 100 kilometrów ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
według komputera to 320d bez problemu zrobię trasę Olsztyn-Gdańsk-Olsztyn wliczając ekspresówkę koreczki itp. ze średnią 3,8 :cool2:
Opublikowano

Witam!

Wiem że takich pytań było pewnie tysiące lecz potrzebuje indywidualnej pomocy.

Mianowicie chciałbym zakupić e46 lecz nie potrafię zdecydować się w kwestii silnika, w roku robię około 10tyś km, na samochód chciałbym przeznaczyć do 16tyś ale nie wiem czy lepszy disel czy benzyna, gdybym brał benzynę chciałbym samochód zagazować w miesiącu na eksploatacje byłbym w stanie przeznaczyć około 1500zł ale przy gazie i tak bym został. Poszukuje samochodu dynamicznego nie interesuje mnie silnik benzynowy 116km lecz też nie potrzebuje potwora typu 3.0. Jestem laikiem i nie wiem jak wygląda awaryjność poszczególnych silników czy to benzyna czy disel wiec proszę o wyrozumiałość.

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szukaj zadbanego 323i, będzie w sam raz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Pytasz :

na co przy kupnie tej wersji musiałbym zwrócić uwagę

Zacznę listę;

Rozkodować VIN i sprawdzić czy jest zgodny z opisem.

Sprawdzić przebieg czy zgodnie z licznikiem.

Podpiąć pod kompa z odpowiednim programem.

Czy lakier jest oryginalny.

Zawieszenie, układ kierowniczy, sprawdzić czy nie ściąga

Układ hamulcowy.

Czy nie pluje olejem na zimnym jak i na ciepłym

Jaki olej czy nie za gęsty bo może być specjalnie gęsty aby zmniejszyć ubytki.

Odkręcić korek oleju na biegu jałowym i sprawdzić czy się normalnie zachowuje na tą sytuację.

Wszelkie wycieki

Jak zapala na zimnym jak i na gorącym.

Czy nie kopci , na zimnym , rozgrzanym, wolne obroty , przyspieszanie , po nocy.

Wszystko elektryczne.

Zrób sobie listę i będziesz jechał po kolei.

Może najpierw zrób sobie trening i posprawdzaj wszystkie auta w okolicy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Dziękuje za odpowiedź, a których wad wystrzegać się najbardziej i omijać, bo wiadomo nie jest to nowy samochód i niektóre mankamenty trzeba będzie zaakceptować i np naprawić na własną rękę?
Opublikowano

Ludzie

a) wszystko jest tyle warte, ile ktos chce za to zaplacic.

Przykladowo, moj znajomy sprzedal niedawno 330d 2000r cala do lakierowania, nie wkrecajaca sie powyzej 4000rpm, spawana z dwoch i z przebiegiem realnym kolo 500tys za prawie 15tys zl.

Nowy wlasciciel stwierdzil, ze to najlepsza jaka jezdzil...

b) jest na forum tyle juz przegadane o typowych usterkach, ze szkoda o tym znowu pisac

c) jak ktos chce 1500zl miesiecznie przeznaczyc na paliwo a nie wie co ma kupic to moge powiedziec jedno - chcialbym miec takie problemy

 

Co do wskazania komputera 320d 3,8 litra? No chyba z gorki, ze zgaszonym silnikiem, albo skrajny prawy, 6 bieg i 90km/h.

 

Moj rekord na komputerze to jak jeszcze mialem nie modzone 318d na kolach 15'' 140km/h na tempomacie caly czas autostrada z Wroclawia do Karlsruhe to bylo 4.5l/100km.

Dodatkowo, jak sie ma sprawny samochod, to pali mniej wiecej tyle ile pokazuje komputer i liczenie z pelnego baku mija sie z celem. Chociaz wtedy mialem pelny bak, przeliczylem i wyszlo to samo.

Opublikowano
Mateuszu bo masz "cięższą nogę" na długich odcinkach :P .
Opublikowano

 

Co do wskazania komputera 320d 3,8 litra? No chyba z gorki, ze zgaszonym silnikiem, albo skrajny prawy, 6 bieg i 90km/h.

 

Moj rekord na komputerze to jak jeszcze mialem nie modzone 318d na kolach 15'' 140km/h na tempomacie caly czas autostrada z Wroclawia do Karlsruhe to bylo 4.5l/100km.

Dodatkowo, jak sie ma sprawny samochod, to pali mniej wiecej tyle ile pokazuje komputer i liczenie z pelnego baku mija sie z celem. Chociaz wtedy mialem pelny bak, przeliczylem i wyszlo to samo.

 

Pozwolę się nie zgodzić z tym komputerem :cool2: U mnie tak jak wspomniałem jestem w stanie wykręcić wynik na kompie 3,8l/100km jadąc w normalną trasę z postojami, z kręceniem się po mieście itp.

realne spalanie wynosi wówczas ok 5,3l/100km. Kiedyś robiłem pomiar między Ostródą a Olsztynem - tylko trasa i wyszło bodaj 3,2-3,4l/100km, czyli realnie pewnie zbliżone do katalogowych 4,5l/100km.

 

6bieg i 90km/h to nic innego jak zabójstwo dla przeniesienia napędu. Nawet ekonomizer wskazuje że optymalną prędkością obrotową dla spalania jest ok 2200, co dla 90km/h daje 4/5 bieg. Bieg nr 6 ma sens przy stałej prędkości od 120km/h, przy niższych według ekonomizera lepiej jechać na biegu 5 i nie męczyć auta :wink:

 

We wszystkich e46 z jakimi miałem do czynienia komputer kłamał i przy normalnej jeździe - nie ecodrivingu wskazywał wyniki podobne do katalogowych :cool2:

 

A u mnie to i takie cuda miały miejsce :cool2:

 

20121029_122635.jpg

Opublikowano

No to faktycznie cuda jak Ci 3,2l pokazuje.

Jest to fizycznie niemozliwe. Takie wyniki ciezko osiagnac w 1.2 TDI w Lupo.

Traktowalbym to jednak raczej jako jednostkowy przypadek i rodzaj uszkodzenia, bo znam pare osob z 320d i jestes zdecydowanie wyjatkiem.

Albo fkatycznie uprawiasz ekstremalny eco-driving :).

Opublikowano

Jeżdżę bardzo spokojnie ale nie ekstremalnie :wink: oczywiście realne zużycie jest odpowiednie wyższe. Może być też tak że przy bardziej dynamicznej jeździe komputer bardziej dokładnie wylicza spalanie.

Na forum były także wątki o tym że można z poziomu inpy "wyregulować" te przekłamanie, ale ja się szybko przyzwyczaiłem. Na dzień dzisiejszy po półtora miesiąca od ostatniego tankowania, przy średniej ok 37km/h komp wskazuje spalanie 5,1 :cool2: więc jednak musi kłamać :wink:

Pamiętam jak pojechałm oglądać 320d Touring, a tam na kompie spalanie 4,5l/100km to się od razu podjarałem :lol: ale właściciel szybko sprowadził mnie na ziemię - realnie w trasie bliżej 6 niż 4 :wink:

Opublikowano

Witam, jestem nowy i podepnę się pod ten temat żeby nie zakładać nowego.

Planuje kupić e46 sedan benzyna z uwagi na niskie przebiegi ( ok 20 tyś rocznie ) głównie miasto ( Kraków) raz/ dwa w tygodniu trasa ok 30 km w jedną stronę, preferuję skrzynie manualną, silnik do 2 litrów oraz chciałbym żeby nie był to smok który pochłania mega dużą ilość paliwa, brana pod uwagę instalacja lpg w późniejszym czasie, budżet 20-25 tyś, prośba o pomoc wygląda następująco potrzebuję wersję która będzie mało awaryjna, czy pchać się w np. nawigację?, na co zwrócić uwagę przy zakupie tego egzemplarza, jakie koszty utrzymania, mam 21 lat moim wcześniejszym pojazdem była astra II kombi i chciałbym się dowiedzieć czy napęd na tył podczas deszczu sprawia duże problemy oraz w zimie?, te trasy będą robione na tzw. "zadupia" gdzie jedynie ktoś od czasu do czasu wyjdzie z łopatą i odśnieży drogę, proszę o jakieś sugestje, podpowiedzI, Z góry dziękuję wszystkim za pomoc

Opublikowano
Kup mojego :roll: po co szukać heh. Żartuję :wink: Każdy dodatek może się zepsuć ale wcale nie musi. Awaryjność danych wersji silnikowych to kwestia statystyki, przy kilkunastoletnich autach bardziej skupiłbym się na znalezieniu zadbanego egzemplarza. Sprawne auto, z dobrymi hamulcami, oponami, z ustawioną geometrią nie sprawia żadnych problemów na drodze, oczywiście przy założeniu że kierowca jedzie normalnie a nie w stylu domorosłego rajdowca :wink: ESP reaguje bardzo szybko i sprawnie. Zwykle koszty eksploatacji są większe dla mocniejszych 6cio cylindrowych motorów. Np. droższe ubezpieczenie, konieczność stosowania 17calowych kół -zimowe opony są bardzo drogie, droższy serwis, wyższe spalanie itp. Temat rzeka :cool2: choćby w tym wątku losowo możesz poczytać strony. Według mnie jak ma być benzyna to model 318i wydaje się optymalny. 320i fajne, ale spala katalogowo podobnie do 325/330i, a przez pojemność ponad 2l akcyza jest wysoka co w rezultacie daje znacznie wyższe ceny :wink: Od razu mogę także napisać że można sobie darować oglądanie najtańszych egzemplarzy bo przy kilkunastoletnich autach lepiej jednak by kupić zadbane :wink: by potem nie płakać na forum że się psuje co tydzień
Opublikowano

b) jest na forum tyle juz przegadane o typowych usterkach, ze szkoda o tym znowu pisac

Słuchaj, skoro zadałem to pytanie to znaczy że nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi i pytanie zadałem w odpowiednim dziale, wiec skoro nie masz nic do powiedzenia zwyczajnie nie odpowiadaj.

c) jak ktos chce 1500zl miesiecznie przeznaczyc na paliwo a nie wie co ma kupic to moge powiedziec jedno - chcialbym miec takie problemy

Tutaj natomiast moje pytanie nie brzmiało "Miesięcznie chce przeznaczać 1500zł na paliwo i kto chciałby mieć tak samo jak ja?" wiec nie rozumiem po co ta głupia odpowiedź.

 

Moje pytania są nadal aktualne (co do modelu e46 323i):

Jakiej ceny za instalacje gazową mam się spodziewać przy kupnie 323i?

Jakimi rocznikami się interesować?

Których wad wystrzegać się najbardziej i omijać, bo wiadomo nie jest to nowy samochód i niektóre mankamenty trzeba będzie zaakceptować i np naprawić na własną rękę?

Opublikowano

ceny instalacji gazowych do silników 6cio cylindrowych zaczynają się od ok 3000zł, widziałem także takie po 6000zł, więc zakładam że kwota ok 4000zł powinna wystarczyć na normalną instalację

 

model 323i był bodaj produkowany przed liftem, więc w grę wchodzą roczniki 1998-2001

 

wystrzegać się aut zajechanych, kombinowanych, katowanych itp.

 

Według mnie pakowanie tak drogiej instalacji mija się z celem bo sam okres wychodzenia na zero będzie dość długi, ponadto auto na gaz to także ryzyko kolejnych awarii itp.

Rozmawiamy o autach starych i nawet z racji wieku w zasadzie każdy element może się popsuć w każdym momencie - realistyczne ale prawdziwe

Opublikowano

Chlopie, ale za co ty dziekujesz. Masz problemy z logicznym mysleniem?

 

Wydaje Ci sie, ze BMW ma swoje, specjalistyczne M-powerowe instalacje gazowe?

Instalacja gazowa do silnika 6-cylindrowego kosztuje do 323i tyle co do 325i, 328i, 330i oraz Audi 2.8V6 i Uaza. Cene mozesz znalezc po doslownie dwoch kliknieciach i wpisaniu w google zlepku slow "gaz sekwencja cena".

 

Pytanie jakim rocznikiem sie interesowac jest glupie i tendencyjne. Skoro robilo sie je od 98 do 2001 to jaki bys wolal, trzy lata starszy czy trzy lata mlodszy? Mysle, ze tylko skonczony idiota wolalby trzy lata starszy (no chyba, ze stan bylby naprawde porazajacym, bo kazdy posiadacz 323i jezdzi nim tylko po bulki do sklepu i w niedziele dziadka do kosciola odwozi).

Ale odpowiadajac na pytanie (w takiej formie jak je zadales) - polecam Ci zainteresowac sie 323i z rocznika 2002-2003r. Jak znajdziesz to dopiero wtedy napisz nam na forum, jak wrazenia z jazdy.

 

Z 1500zl na paliwo, nie chodzilo mi o to, ze Ci zazdroszcze (oj niedoczekanie twoje), ale o to, ze zachowujesz sie jak baba. Niby masz hajs na 3.0 ale z drugiej strony wolalbys 1.8, bo w sumie nie wiesz sam dlaczego. Przede wszystkim usiadz sobie, zrob herbate z melisa i zastanow sie nad tym, czego tak naprawde chcesz. Mam nadzieje, ze wyjdzie Ci, ze Hondy Civic.

 

Podsumowujac - Tam na gorze, po prawej stronie naszego forum masz przycisk szukaj. Korzystanie z niego to jak korzystanie z google - podstawa w szukaniu informacji w internecie.

Opublikowano

Słuchaj po to powstało to forum i ten dział by zadawać pytania i oczekiwać na nie odpowiedzi, ty nie odpowiedziałeś na żadne z moich pytań. Nie ważne czy logiczne czy nie, nie chce ci się pisać o usterkach bo już tyle tego było wiec nie pisz i siedź cicho (naprawdę informacja o tym ze szkoda ci o nich pisać mnie nie interesuje) Tak jak zaznaczyłem w moim pierwszym poście jestem laikiem i nie wiem czy rocznik 1998 ma silnik a 2001 nie ma bo projektanci zmienili koncepcje... Nie wiem czy zaszły zmiany w modelu przez te kilka lata czy nie więc pytam.. Co do instalacji gazowych sytuacja się powtarza, nie wiem czy instalacje gazowe za 3000zł sprawdzają się w tym silniku czy lepiej do dołożyć i zapłacić 4500zł wiec pytam bo po to jest ten dział.

 

Podsumowując- Wnioskując z Twoich wypowiedzi to sam powinieneś usiąść z herbatka z melisy, wykazać trochę empatii i wtedy dopiero pomagać ludziom na forum.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
Kolego, bez przesady - oczekujesz pomocy, a ze swojej strony co zrobiłeś? Wystarczy minimum chęci, by znaleźć wystarczająco dużo informacji o interesującym Cię aucie. Każdy oczekuje gotowej odpowiedzi na tacy... :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.