Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wszystko zależy jakie miasto, jakie odcinki (odległości, ilość świateł), natężenie ruchu, noga kierowcy itp. :roll: W moim przypadku przy spokojnej jeździe dane fabryczne + kilkanaście %. Uzyskanie wyników katalogowych to już zaawansowany ecodriving. Oczywiście pamiętajmy o realnym sprawdzeniu spalania od tankowania do tankowania bo komputery kłamią :norty:

 

Poliftowe 318d w sedanie ze skrzynią 6b według instrukcji obsługi pali średnio 0,1l mniej niż 320d :cool2: w trasie tyle samo, a w mieście różnica wynosi 0,3l na korzyść 318d

 

chyba rozwiałem wszelkie wątpliwości :cool2:

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Trasa codziennie 10 km do pracy po 11 godzinach do domu czyli praktycznie zimny silnik. Po drodze 7 świateł a stoję przynajmniej na 3. Chyba 2 razy potężne korki w miescie. Styl jazdy "normalny" czyli zmiana przy 2.5 - 3.5 tys obr. Przy dystrybutorze wyszło idealnie 7.0 litra. Najwiecej bo ponad 8 spalił jak pojechałem pojeździć troche w zakrętach.

lepiej żeby pchało niż ciągnęło.


http://www.motostat.pl/user_images/63351/icon1.png

Opublikowano
Sory ludzie ale jak czytam Wasze posty, to po większości, żal d...e ściska ...

Chcesz dieslowi podnieść moc o około 1/2 i masz zamiar pojeździć nim parę lat ? :duh:

Zapomnij. Opcje są takie:

1- włożysz w to KUPE kwitu i będzie zrobiony na lata i będzie miał moc, lecz taniej

sumarycznie wyjdzie kupienie M-ki

2- włożysz w to mało kasy, wyjdzie mocny ale nie na lata

3- będziesz chciał ztuningować go żeby posłużył dłużej, ale inwestując mało,

będzie miał mało mocy

 

Masz duże ambicje i chyba myślisz że jak kupisz chipboxa na allegro za 200zł,

to masz 30 koni więcej i nic więcej nie potrzeba.

 

BŁĄD. :nienie:

 

Do rzeczy, postaram się to streścić na moim przykładzie.

Kupiłem 2,8 benzynowe. Miałem zapas około 5 tys. sosu na tuning. :norty:

Udałem się do 3 (podobnież najlepszych) firemek, w obrębie warszawy

zajmujących się tuningiem. Wiesz jak się to wszystko skończyło ?

Nie stuningowałem NIC. Czemu ? Bo żeby z moich niecałych 200 koni

wejść na pułap np 250 koni, trzeba modyfikować skrzynię biegów.

Seryjna nie podoła, tak samo WSZYSTKIE INNE PODZESPOŁY.

Mają swoją granicę wytrzymałości, gdzieś 20-30 koni dalej,

ale nie 50-100! Auto nie rozpadnie się od razu ale długo to Ty nie pojeździsz.

Jak się okazało ile tysięcy kosztuje przerobienie mojej skrzyni,

żeby podołała mocy podobnej do oczekiwanej przez Ciebie,

to osiwiałem, tysiące złotych, za samą skrzynię, która jest początkiem!

 

Zdaj sobie sprawę z tego, że nie wystarczy mu dodać mocy,

auto musi być do niej przystosowane!

 

Poza tym od razu widać, że to takie marzenie ściętej głowy..

Ej chłopaki, kupię bmw, może.. i chciał bym go stuningować, może,

bo nie wiem jak i za ile... no ale chciał bym mieć tak ze 300 koni.

 

TO SE KUP M-ke tak jak ktoś już napisał i popukaj się w głowę.

Na M nie masz kasy a nagle na tuning auta takiego kalibru masz???

Większych bzdur dawno nie czytałem. :lol: Skrzynia manualna w bmw bardzo,bardzo rzadko pada. Poza tym że "tuning" benzyny i diesla to dwa światy a zrobienie m52b28 na 250km w wolnossaku jest mało realne to nwet gdyby się udało to jestem pewien że nawet seryjne sprzęgło by sobie poradziło (ewentualnie seryjne z m54b30) a co dopiero pancerna skrzynia getrag.

Opublikowano
A ja właśnie nie zgodzę się z Tobą. To co gość napisał powinno być wywieszone w każdym garażu, który oferuje tunning jakiegokolwiek auta. Te podzespoły nie padną od razu, ale na pewno padną szybciej niż w aucie, które nie było ruszane. Sama nauka. Każda część projektowana jest na konkretne obciążenia o wtedy wytrzyma x lat, x obrotów, x cykli. Jeśli podniesiesz moc to siły działające na każdy podzespół są całkiem inne. Jeśli ktoś uważał na fizyce to wie, że podniesienie prędkości dwukrotnie zwiększa siły działające na te ciało czterokrotnie. Skrzynia, wały i wszystko inne co się kręci dostaje po d... bardziej niż się wszystkim wydaje i zgodnie z prawami fizyki to nie ma prawa wytrzymać takiej samej ilości kilometrów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jak wytłumaczysz wielu forumowiczów z konkretnym podniesieniem mocy, którzy jeżdżą bezproblemowo kilka lat i jakoś korby im się nie ukręciły :mrgreen: każda część jest projektowana z zapasem bezpieczeństwa, często bardzo dużym.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nie napisałem, że to korby muszą im się ukręcić już tu i teraz. Wiem o tym, że każda część jest projektowana tak jak piszesz, sęk w tym, że nigdy nie wiesz gdzie ten zapas jest. Jedna część wytrzyma podniesienie mocy o 30%, a druga padnie przy 15%. Nie chciałbym rozpoczynać wojny na temat, który był wałkowany tutaj pewnie kilka lub kilkanaście razy. Chodzi mi tylko o to żeby przy tunningu brać to pod uwagę i mieć świadomość tego co może się stać, bo nie są to kompletne bzdury, jak napisał kolega powyżej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega pisząc bzdury miał na myśli pewnie porównywanie podniesienia mocy 330d do 328i, bo to jest śmieszne :lol: raczej logiczne jest to, że jak koś podnosi moc to zdaje sobie sprawę, że zaraz może skończyć się sprzęgło, przeniesienie napędu, które dawało radę przy serii po przyroście mocy będzie prosić się o wymianę itd., normalne zużycie, nie widzę w tym nic nadzwyczajnego. Jeśli dodatkowo program jest zrobiony z głową, czyli moment trochę "wyżej" to i sprzęgło lub skrzynia automatyczna będą miały się dobrze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Panowie , każdy ma swoją racje ale jak się samemu dokładnie nie zna jak to trzeba zrobić tylko chciało by się komuś z ogłoszenia powierzyć silnik do majstrowania to bym był sceptyczny.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aha :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Inna sprawa to że autor wątku tu ostatnio był w Maju więc do tego czasu (Październik ) chyba już zrealizował swój plan ? może sie odezwie ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Dzisiaj oglądałem 318i 143KM i drżało w nim sprzęgło. Najbardziej podczas jazdy przy zmienianiu biegów, na wolnych obrotach, minimalnie, ledwo wyczuwalnie...

 

Autko odpuszczam, bo jeszcze inne rzeczy mi sie nie podobaly. Ale tego sprzęgła jestem ciekaw... W dieslu było by jasne - dwumas, natomiast tutaj, w benzynie, co to mogło być?

Opublikowano

Jak widać autor się nie pojawił :wink:

A co do wytrzymałości podzespołów w bmw po podniesieniu mocy to jeśli się nie ma własnego doświadczenia (ja akurat jakieś mam) to wystarczy poczytać fora driftowe i racingowe i tam można się dowiedzieć jak mocne są skrzynie i ogólnie układ przeniesienia napędu...żeby potem takich banialuków nie wypisywać :lol:

Opublikowano

Z tego co orientuję się przy tym silniku jest dwumasa, chociaż według VINu i BMWSTORE mój były Compact e46 316ti 1.8 niby ma 1 masę, a według IterCarsu są takie i takie, więce faktycznie zagadka co tam jest?

 

PS. Odnośnie e46 fl 318d z 2002r to silnik CR czy pompa 44vp? Czy warto się zainteresować się E46 z tym silnikiem? Jak się sprawuje? Co je boli? Szukam wszelkich rad, co sprawdzić itp. Jak na pompie vp to 2mas czy 1mas, bo CR to pewnie 2mas?

O wszelkich info i radach będę wdzięczny :)

Opublikowano

318d po 03/2003 mialo CR. I CR i VP mialy dwumas. Zdecydowanie lepszy jest ten z CR. Z technicznego punktu widzenia jest to tak oczywiste, ze nawet nie warto tlumaczyc.

 

Z tego co sam posiadam i doswiadczylem powiem, ze oczywiscie ze wzgledu na mniejsza moc 318d traktowane tak samo jak 320d pali mniej.

Mniej o jakies 0.5 litra w praktyce.

 

Po zmianie wtryskow, skrzyni i walu mam mniej wiecej o tyle wieksze spalanie. Pewnie jakbym zmienil jeszcze dyfer to byloby jeszcze troszke inaczej.

Trzeba pamietac, ze wtryski w 320d nie bez powodu sa bardziej wydajne, tak samo trubo. No i przleozenia skrzyni oraz dyfra troszke inne.

 

Natomiast roznica mocy jest odczuwalna i jednak warto miec 320d a nie 318d. Choc nie powiem, ze 318d to taki kompletny mul, jakby to sie moglo wydawac patrzac na moc.

Jak jestes spokojnym kierowca to wystarczy.

Opublikowano

Według mnie realna różnica w średnim spalaniu na poziomie 0,5l w praktyce jest nie zauważalna. Przytoczone przeze mnie wyżej dane fabryczne wskazują różnicę na poziomie 0,1l przy średnim spalaniu, więc żadną. E46 samo w sobie jest bardzo ciężkie, więc jeżeli podróżujesz samemu nie ma problemu, jednak jak jadą 3 osoby to pedał gazu trzeba depnąć odpowiednio głębiej niż w mocniejszej wersji, co paradoksalnie przy podobnym stylu jazdy spowoduje większe spalanie.

Tak czy siak przy poszukiwaniach kilkunastoletniego auta bardziej skupiłbym się na znalezieniu ciekawego zadbanego egzemplarza, a nie na skupianiu się na danym silniku. Cztery lata temu szukałem 318i, potem brałem pod uwagę od 316i po 330i, inne modele itp., a w rezultacie trafiłem na 320d. Grunt to fajny egzemplarz który będzie dawał przyjemność

 

Powodzenia w poszukiwaniach

Opublikowano

A czemu tylko sterowanie elektroniczne turbo jest dobre? Jaka to dla Ciebie roznica czy sterowane tak czy tak?

E60 530 ma 218KM, mocniejsze nieco sprzeglo i sterowanie podcisnieniem turbo. Przynajmniej tansze w naprawie jak sie zwali, bo wymieniasz zaworek i po ptokach.

 

Wazne, zeby bylo po 2003 i 204KM. Inaczej nawet 250KM bedzie wyzwaniem. W 184KM musialbys zmienic skrzynie, sprzeglo, wal, dyfer, polosie i oczywiscie turbo oraz wtryski. Tylko z czego wezmiesz do tego wtryski? Nawet nie wiem czy do straszego sterownika idzie zakodowac te z 535d, ale wydaje mi sie, ze nie.

 

W M57N na dobra sprawe robisz chipa i masz pod 250-260KM.

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanko odnośnie 318d. :P

 

1)

 

2)

 

Silnik z pierwszego linku to pompa wtryskowa a z drugiego CR, tak? Te obudowy zawsze takie były, czy występowały CR, które wyglądały tak jak ten z pierwszego linku?

Opublikowano
Wystarczy spojrzeć w nr vin sprawdzić datę produkcji i już wiadomo jaki silnik pod maską, no chyba że obawiasz się że ktoś przełożył silnik... bo i takie kwiatki się zdarzają :wink:
Opublikowano

Jako że to mój pierwszy post na forum, witam wszystkich. Od razu też przejdę do meritum i napiszę bez ogródek:

 

Przymierzam się do kupna auta za jakiś czas. Rozglądam się za Audi A3/A4 z 1999-2001 roku lub właśnie BMW e46. Czy warto w ogóle się rozglądać za przedliftem z budżetem 10-12k zł? Chodzi mi konkretnie o 318i (118km) + chcę wrzucić LPG.

Wiem, że rewelacji w kwestii wyposażenia nie ma się co spodziewać - chodzi mi raczej o to, czy to auto za takie pieniądze będzie w ogóle jeździć, czy też będzie tylko skarbonką bez dna.

Wcześniej miałem Audi A4 z 1995 roku (1,8 20V 125km) ze stosunkowo słabym wyposażeniem i w dość kiepskim stanie. Byłem nawet zadowolony, choć przyznam że wolałbym nieco mniej zaniedbane auto, niż tamto (dla ciekawskich mogę wrzucić fotki %-)) - także wymagań zbyt wysokich nie mam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bierz audi..już mamy tu jednego marudę, który przesiadł się z a4b5 na e46..audi podobno tylko tankował a przez bmw rzuciła go kobieta jego życia :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Bierz audi..już mamy tu jednego marudę, który przesiadł się z a4b5 na e46..audi podobno tylko tankował a przez bmw rzuciła go kobieta jego życia :mrgreen:

 

maniks :mrgreen:

Opublikowano

Wybaczcie Panowie, tudzież Panie ale nie mogę patrzeć co wy tu wpisujecie. Posiadam 318d, faktem jest że chyba mam cudowny egzemplarz który posiada 90% oryginalnych części BMW. Jeżeli ktoś się śmieje że ten samochod spala 4 - 5 litrów to ja się śmieje z niego - bo tyle spala i nie mam na głowie kapelusza i nie jeżdżę 90. 4.8 - 4.9 pali na trasie, w mieście na klimie potrafi spalić 8 jak się chce, przy normalnej jeździe - 5.5 - 5.8. Przykładowo Polska - Czechy - Austria - Włochy - Francja - Polska średnia - 5.1 i tu uwaga - box na dachu, predkość max 120 - z boxem wiecej nie można. Wymieniam filtry i olej nabieżąco ( elf 10w40), jak ściągne osłony pod spodem to silnik i skrzynia ma taki kolor jak wyszedł z salonu (prawdopodobnie nigd nie miał wycieku). Jeżeli ktoś nie wierzy, zapraszam do Ustki, mam do dyspozycji kanał możemy wjechać zobaczyć. Z pełnym szacunkiem do każdego użytkownika forum - jak nie wiesz, nie masz, nie jeździłeś - to nie pisz głupot.

 

P.S moje e46 wgniata w fotel na każdym biegu i czego jak czego ale mocy to mu nie brakuje ....

Opublikowano
A tak nota bene - zapłaciłem 12 900. 320 000 przebiegu, w serwisie powiedzieli ze lewe drzwi i dach były lakierowane. Posiadam o lutego - pali na dotyk, nie kopci rok 2003. Pojechałem do Włoch i Francji bez najmniejszego problemu. Jedyna naprawa którą moge uznac to - wymiana odmy.
Opublikowano

Zbliza sie pora snu wiec bajki są wskazane :)

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.