Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co oznacza 3l 180+ koni? Słyszałem, że m54b30 nie trzymają mocy, ale 180 z 231km..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Hej,

 

w związku z tym, że rozglądam się za E46 (sedan/kombi najlepiej w benzynie) miałbym do Was kilka prostych pytań:

 

1. Czy w wyposażeniu standardowym był tempomat czy raczej powinienem spodziewać się go w VINie?

2. Pytanie jak wyżej tylko dotyczące składanej kanapy - wiem, że nie zawsze da się ją złożyć ale też nie widziałem tego na liście wyposażenia po rozkodowaniu numerów VIN kilku samochodów. (może miałem pecha po prostu i trafiłem same z nierozkładaną kanapą :))

3. Czy ma ktoś może wymiary otworu załadunkowego i samego bagażnika pomierzone w cm? Chodzi mi o sedana.

 

Dysponuję budżetem do 20tyś. i zastanawiam się w jaki model najlepiej celować. Planowałem 318i bądź 320i ale do tej pory niestety mój wzrok przyciągnęły jedynie większe silniki. Czy w tej kwocie jest sens zastanawiać się w ogóle nad np. 325i? Poniżej kilka przykładów:

 

http://otomoto.pl/bmw-325-e46-touring-C34350547.html

http://otomoto.pl/bmw-325-super-stan-doinwestowane-C34615842.html

http://allegro.pl/bmw-e46-325-xi-bezwypadkowy-i4669181779.html

 

Dodam, że największy problem mam z... żoną, która pragnie samochodu w czerwonym kolorze. Niestety widzę, że w PL dużo ich nie ma ;)

Opublikowano
Rozkładana tylna kanapa była dostępna jako opcja w wyposażeniu. Żeby mieć tempomat musisz mieć multifunkcyjną kierownicę, najlepiej z fabryki, bo z dołożonymi to nigdy nic nie wiadomo. IMHO, za 20k zapomnij o polifcie 325i w nienagannym stanie. Przedlift wątpię, ale może znajdziesz.
Opublikowano

Cześć,

zamierzam kupic E46 po liftingu. Rozważam te dwie wersje z tytułu, generalnie bylem nastawiony na 318i; prosta benzyna na łańcuchu + lpg = tanie jezdzenie, ale neistety poczytałem forum i ten silnik wcale nie jest taki prosty - jakieś ślizgi, łańcuchy, uszczelki itd.

 

A więc może diesel...

Była jedna wersja silnika 2.0d 150km? jeśli było kilka to, która jest najlepsza i czym sie różnią? Czy średnie spalanie na poziomie 7l, a nawet 6.8 przy jeździe na trasie i po małych miasteczkach (bez korków) jest realne?

 

Autem będe robił około 2300km miesięcznie i planuje je kupić gdzieś na rok, także oszczędności z jazdy na LPG nie były by jakies ogromne w przypadku 318i. Martwi mnie tylko awaryjnośc 2.0d - turbina, wtryski, dwumas...

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Nie wiem czy to jest akurat tylko przypadłość mojego samochodu, ale po zamontowaniu lpg, po jakimś czasie zostaje uszkodzony sterownik kolektora DISA, już 2 mi padły (pękająca membrana).W Bmw mi powiedzieli, że to właśnie częsta usterka przy lpg.

 

Jak dla mnie lepszy wybór to 320D

Opublikowano

Jeżeli już to bierz 320d m47n mniejsze prawdopodobieństwo pękniecia wału

 

318i z tego co kojarzę jest n42 i chyba n46 któryś z nich jest mega skomplikowany... ciągłe jakie dzwięki z rozrządu itp

Opublikowano
Obawiam się że kupowanie używanego auta to nie zamawianie w salonie. Osobiście nastawiałem się na małą benzynę, ale okazało się że podaż na naszym rynku jest znikoma. Trafił się diesel i 4 lata bez jakiejkolwiek awarii przy silniku/przeniesieniu napędu. Trzeba tylko kupić dobre auto i o nie dbać niezależnie od wersji silnikowej :cool2:
Opublikowano

Oczywiście, że podstawą jest stan techniczny. Generalnie w w ogóle nie brałem pod uwagę diesla, dopiero jak poczytałem, że ta benzyna wcale nie taka prosta i bezawaryjna to się zacząłem zastanawiać. Teraz jeszcze jak piszecie, że LPG psuje zawór DISA, a to pewnie kilka stówek jest...

 

Tylko martwi mnie spalanie 320d, wkońcu 150KM i 1,5t nie może mało palić, tak mi się przynajmniej wydaje. Jestem z natury skąpym człowiekiem i nie chce żeby mi autko spalało więcej niż 7l/100km. :P Ale jak tak czytam to przy moim stylu jazdy takie spalanie jest całkiem realne - głównie trasa i małe miasteczka, w korkach rzadko stoję...

 

No i awaryjność jeszcze, ludzie taka gadają o tych turbinach, wtryskach, dwumasach... ehh

 

 

Strikxe, m47n to jest, który silnik? Bo ja tylko biorę pod uwagę 150km po liftingu. A na razie jeszcze nie jestem obyty w kodach silnikowych BMW :P

Opublikowano

Nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić do zapoznania się z wątkiem mojego auta na forum ;) Zasadniczo w każdym aucie zasada jest taka: patrzysz na dane fabryczne dodajesz 20% i wynik będzie realnym spalaniem przy spokojnej jeździe. Komputer kłamie :wink:

 

Dane książkowe dla 320D sedan z 2003 roku, skrzynia manualna 6b:

 

320D

miasto 7,9 (automat 9,7) - nigdy nie wyjeździłem całego baku po mieście dla miarodajnego pomiaru, podejrzewam 8-9-10l w zależności od natężenia ruchu, pokonywanych odległości, częstotliwości jazdy (dogrzanie silnika)

trasa 4,5 (automat 5,4) - być może z wyłączoną klimą przy zachowaniu wszelkich zasad ecodrivingu, mój rekord bodaj 4,7-4,8, realnie przy spokojnej jeździe bez szaleństw z klimą 5,3-5,5

średnio 5,7 (automat 6,9) - u mnie zwykle ok 6,5-7l, ok 40% Olsztyn miasto tysiąca świateł, 60% pobliskie krótkie trasy, jazda spokojna

 

318i

miasto 10,4 (automat 11,2)

trasa 5,7 (automat 6,3) realnie pewnie 20% więcej dla spokojnej jazdy jak powyżej

średnio 7,4 automat 8,1)

 

Według mnie dużo ważniejszym od internetowych opinii o awaryjności jest realny stan danego egzemplarze niezależnie od wersji silnikowej. Miałem już różne auta z silnikami benzynowymi, diesla , z gazem i w żadnym z nich nigdy nie miałem jakiejś większej awarii jak kilkaset zł. Inna sprawa że wszystkie były "przepłacone" jak na polskie warunki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak napisał kolega wyżej, najważniejszy jest stan konkretnego egzemplarza. Można się przejechać zarówno na 318i jak i 320d :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ze spalania 320d będziesz zadowolony ;)

 

Tylko musisz szukać egzemplarza które ma w miarę świeże sprzęgło ;)

podłączyć kompa sprawdzić korekcje wtrysków i będzie ok ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie, zależy co kupisz:) Ja ze spalania w moim automacie jestem zadowolony. Co do awaryjności, to kupiłem wczoraj Austo Świat i jest artykuł o polecanych dieslach i nie polecanych. Wiadomo 3.0 polecany i 2.0 nie polecany. Najlepsze jest to że w obu tabelach jest prawie to samo napisane. Padają turbiny, wtryski, koła dwumasowe, jak jednostki są zajechane to w ogóle kaszana. Tylko w 3.0 jest to na plus a w 2.0 na minus:) Zawsze mnie to ciekawi.
Opublikowano
Jesli kupowalbym auto tylko na rok to wzialbym na Twoim miejscu 318i. Diesel jak to diesel moze przyniesc spore koszta po zakupie.Co prawda benzyna tez ale moim zdaniem mniejsze niz Diesel.
Opublikowano
Od prawie roku posiadam M47N 150 koni. Filtry tylko i wyłącznie MAN, paliwa wzbogacone. Średnia z komputera 5.3l na sto, zrobienie 900-950 km na zbiorniku nie jest problemem - jazda dynamiczna, nie eko i mowa o proporcjach ok 70/30 trasa /miasto. Po przejechaniu 26000 mogę odpowiedzialnie stwierdzić, że na spalanie bardzo duży wpływ mają świeże filtry, dlatego też warto nie przeciągać z ich wymianami. Faktem jest ze za auto zapłaciłem więcej, niż średnia z Allegro. Podsumowując polecam, jednak tylko zadbane egzemplarze. Pozdrawiam.
Opublikowano
potwierdzam od 73000 km żadnych problemów z silnikiem wymiany standardowe ,świece ,sterownik ,termostaty ,odma, poduszki i nic więcej, dodatkowo od 30000 km zmieniona mapa ,ogólnie jestem bardzo zadowolonym posiadaczem bawarki i polecam motor m47n a szczególnie zrobić czip ,nie to auto a spala na prawdę nie wiele jak na tą masę ,ważne przy zakupie jest sprawdzić stan techniczny ja sprawdzałem bez kompa i się udało obecny stan licznika to 240tys sprzęgło ori turbo, wtryski równierz i jak narazie mają się dobrze ,była bita ale nic groźnego ale nie ma co się łudzić to już 10+ roczne auta tak ,że czego można oczekiwać ,pozdrawiam
Opublikowano

Dzisiaj ogladalem pierwszy egzemplarz. :D 320d, 2002r . Niestety był robiony cały bok od strony kierowcy, nie było dokumentów (w sensie ksiązka serwisowa, instrukcja itd) i był tylko jeden kluczyk. poza tym nie było osłony pod silnikiem i jeszcze przy wycieraczkach było majstrowane bo leżały wysoko na szybie.

 

Ale silnik był spoko, nie kopcił, ładnie pracował - cichutko bez jakis stuków, zawieszenie także w bdb stanie, wnętrze równiez bez zastrzeżeń. Jeździło się super, auto żwawe, ciche, sztywne, wygodne, no jest dokładnie takie jakiego szukam. :)

Wolnossąca benzyna będzie na pewno bardziej mułowata, więc chyba skupie się na dieslach, no ale musze jeszcze sie przejechać jakims 318i.

Spalanie według kompa było 8,5l... :( z tym tylko, że auto raczej teraz tylko jeździ na jazdach próbnych i na krótkich dystansach, więc za bardzo się tym nie przejmuje...

 

Ten egzemplarz odpuszczam, ale po oględzinach jeszcze bardziej chce E46. :)

Opublikowano
Dzisiaj ogladalem pierwszy egzemplarz. :D 320d, 2002r . Niestety był robiony cały bok od strony kierowcy, nie było dokumentów (w sensie ksiązka serwisowa, instrukcja itd) i był tylko jeden kluczyk. poza tym nie było osłony pod silnikiem i jeszcze przy wycieraczkach było majstrowane bo leżały wysoko na szybie.

 

Ale silnik był spoko, nie kopcił, ładnie pracował - cichutko bez jakis stuków, zawieszenie także w bdb stanie, wnętrze równiez bez zastrzeżeń. Jeździło się super, auto żwawe, ciche, sztywne, wygodne, no jest dokładnie takie jakiego szukam. :)

Wolnossąca benzyna będzie na pewno bardziej mułowata, więc chyba skupie się na dieslach, no ale musze jeszcze sie przejechać jakims 318i.

Spalanie według kompa było 8,5l... :( z tym tylko, że auto raczej teraz tylko jeździ na jazdach próbnych i na krótkich dystansach, więc za bardzo się tym nie przejmuje...

 

 

kolego z czujnikiem sprawdziłeś to,że cały bok robiony?

Opublikowano
Moim skromnym zdaniem jak chcesz BMW to w zastępstwie możesz też poszukać coś z francuzów np. Renault, Peugeot - będą tak samo awaryjne, bardziej wygodne, ale mniej zapłacisz za części. Nie bierz szajsu z BMW. :D
Opublikowano
Moim skromnym zdaniem jak chcesz BMW to w zastępstwie możesz też poszukać coś z francuzów np. Renault, Peugeot - będą tak samo awaryjne, bardziej wygodne, ale mniej zapłacisz za części. Nie bierz szajsu z BMW. :D
Pomyliłeś chyba gościu forum. Takie porady nie tu, trafiłeś na ulepa to teraz odradzasz ludziom zakup? Gówno się znasz, a na temat francuskich padalców nie będę się wypowiadać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wystarczy poczytać jego posty, typowa antyreklama :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.