Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakbym miał kupować BMW to chyba najsensowniejszym wyborem silnik 2.5 l 170 km. Co sądzicie jeszcze o 2.2 jest tak samo trwały jak 2.5 ? te moce spokojnie by mi wystarczyły.

Ewentualnie jakiegoś kopciucha Audi. Jeszcze jedno pytanko orientuje się ktoś jak to jest z Volvo s60/ s80 ? Autko też bardzo przyjemne dla oka i w sumie blacha ocynkowana wydaje mi się, że też mógłbym nad tym pomyslec. Diesle Volvo dają rade ?

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Podobno najlepsza konstrukcja to 2,5 litra i 2,8litra bo moce sensowne i nie biorą oleju. Ja posiadam 330ci i na 2500km muszę dolać 1/4 litra oleju wiec tyle co nic :mrgreen: .
Opublikowano
Tyle jakbym miał dolewać to tragedii nie ma wszystko jest do przeżycia :D. Mi aż tak duży motor jak 3.0 nie jest potrzebny. Zazwyczaj jeżdzę do pracy w jedną stronę mam 10 km, w weekend jakiś wypad itp kilometrów się troche nastuka więc myślę o LPG. Narazie najlepszą opcję to widzę włąsnie to E46 ale jestem ciekaw jeszcze tego Volvo co wspomniałem wyżej no i Audi
Opublikowano

hmm jak by to rzec :norty: wybierz markę... volvo audi lub bmw aa i pamietaj jeśli nie chcesz zbyt często odwiedzać forum to zastanów się dwa razy :norty:

 

miałem audi nie wiedziałem co to forum :mrgreen:

Opublikowano
Tyle jakbym miał dolewać to tragedii nie ma wszystko jest do przeżycia :D.

 

Pozwolę sobie wyjaśnić że wynik 1/4 litr na 2500km to bardzo dobry wynik bo te silniki potrafią zaszokować apetytem na olej, pozatym 3.0 ma tendencje do utraty mocy z upływem lat ale i na to jest sposób :D .

 

Kolega skols003 dobrze ci radzi silniki 2.8 litra nie ma apetytu na olej i trzyma seryjną moc przez długie lata.

Opublikowano
Nie przejmuj się zaraz się dowiemy ,że opony są dobre używane i bez sensu kupować nowe, hamulce i amorki z SRL-a są bajecznie tanie więc utrzymanie nie doprowadzi właściciela do ruiny :mad2: No i palić będzie mało bo można zamontować LPG za 1,5 tysia :)

 

1,5tyś zł to starczy tylko na butle gazowa, wlew paliwa i kawałek rurki żeby prosto gaz w dolot tłoczyć :norty:

Opublikowano
No zawsze można kupić używaną z żuka i będzie git! :D
Opublikowano
Jak radzą wszyscy 328i będzie najlepszym wyborem, ja od siebie moge dodać, że posiadam e46 z silnikiem 320i m54b22 170km + lpg i jestem bardzo zadowolony, spalanie lpg w cyklu mieszanym (70%trasa 30%miasto) to okolo 9l, co prawda samachod mam od około roku ale do tej pory zadnych awarii związanych z silnikiem nie miałem, auto zarowno na PB jak i na LPG chodzi tak samo
Opublikowano

Witam wszystkich jestem nowy na tym forum gdyż wczesniej posiadalem inne auto ale planuje przesiasc sie na bmw e46 , wiec w temacie bmw jestem troche zielony , no tyle co poczytalem co nieco na forach , a mam do was prosbe czy moglby mi ktos doradzic czy ktoras z tych bmw jest godna uwagi:

 

http://olx.pl/oferta/e46-2-8-2x-vanos-okazja-wyjazd-CID5-ID6iaYj.html#2953d6a88f

 

wiem ze w niej nie powinno byc jeszcze liftu ale rozmawiajac z gosciem ponoc zmienial przod bez bicia , ale jak to z ludzmi troche to grubymy nici szyte chociaz powiem ze z wygladu mi sie podoba i druga:

 

http://olx.pl/oferta/bmw-e46-328ci-CID5-ID6F0d3.html#2953d6a88f

 

Bardzo prosze o rade i z gory dziekuje:)

Opublikowano

pierwsza mi się nie podoba.. ta przeróbka na lift oraz białe zegary. Kto montuje białe zegary w BMW i z jakiego powodu?.. i te zdjęcia.. zrobione tak że nic nie widać;)

 

druga spoko. jakoś bardziej do mnie przemawia :mrgreen: choć nie wiadomo jak mechanicznie.

 

najlepiej oglądnij i się przejedź ;)

Opublikowano
Zawsze się zastanawiam, co ludzi tak ciągnie do takich ulepów domowej roboty? Przy odsprzedaży musiałbyś trafić na wielbiciela takich dziwnych kombinacji, albo na jelenia, który nie wie, co kupuje i czego chce. Ale to Twoja kasa i Twój wybór! :cool2:
Opublikowano

jak to co, polift w cenie przedlifta :cool2:

 

albo ktoś lubi powypadki :mad2:

 

 

trzeba umieć rozróżnić 'smaczne' modyfikacje- choćby DOBRZE dołożony mpak, ale widząc przeróbkę na polift, białe zegary boję się wiedzieć co tam jeszcze zaszły za zmiany..

Opublikowano

Ten drugi nie wyglada na ulepa, na pierwszy rzut oka.

Raczej poza drobazgami typu nerki i rozporka wyglada dosc oryginalnie. Wlasciciel nie odwalil wsi.

Opublikowano
Owszem, w przypadku tego drugiego można zadzwonić do właściciela po VIN, żeby zobaczyć, z czym to auto wyjechało z fabryki i poprosić o skany KS potwierdzające typowo polski przebieg. Może uda się dowiedzieć się coś więcej.
Opublikowano

Witam ponownie

 

Chciałem podsumować moje wcześniejsze posty bo trochę tu pisałem. :)

Finalnie wybór padł na e46 318i po lifcie 143km. Ogłoszenie poniżej:

http://allegro.pl/bmw-e46-318i-2-0-143km-piekna-czarna-niemcy-skora-i4503170928.html

 

Samochód został sprawdzony w BM Cars w Mysłowicach. Do roboty w zasadzie tylko łącznik stabilizatora i uszczelka pod miską olejową. Nic nie wskazuje na to żeby przebieg był kręcony. Wnętrze jest na prawdę w bardzo dobrym stanie. Dawno nie widziałem tak zadbanej E46. Panowie z BM Cars nie dopatrzyli się wypadkowej przeszłości auta. Malowany był tylko lewy dolny próg, była rysa przez całą długość. Cała reszta oryginał.

 

Albo jest to nieprawdopodobna perełka albo nieprawdopodobny kant. W każdym bądź razie jestem zadowolony, bo bemka wygląda ślicznie. Ciężko oderwać od niej wzrok. :)

 

Dziękuje za rady i pomoc w wyborze.

Pozdrawiam

 

Edit:

 

Tak na szybko, to radio ma mp3? :)

Opublikowano

Za 20tys 2002 rok 318i nie spodziewalbym sie niczego innego, niz UNIKATU.

Radio nie ma MP3. Skoro masz w posiadaniu wystarczylo wlozyc plyte z MP3, zeby sie przekonac. Spytaj jeszcze, czy ma 16 calowe felgi, bo na zdjeciach nie widac.

Opublikowano

Właśnie nie miałem pod ręką dlatego zapytałem. :) Szkoda.

Koła - 16 cali. W ramach negocjacji dostałem drugie koła na oponach zimowych, 15 cali. Wyglądają jak nowe.

Opublikowano (edytowane)
ogłoszenie już trochę wisi; przede wszystkim po takich modyfikacjach trzeba sprawdzić kompem jak to wszystko współgra ze sobą. Osobiście bym tego nie kupił za takie pieniądze, choć nie powiem- być może i pewnie jest tyle warte, ale spore ryzyko wpakowania się w koszty robi swoje szczególnie przy tej cenie... Edytowane przez beltusss
Opublikowano

Dziendobry, witam :)

 

Aktualnie przemieszczam sie na codzien Honda civic sport 05 , ale szykuje sie zmiana i moco rozwazam przesiadke na bmw :) Oczywiscie licze sie, ze to jest troche inny samochod, oferujacy wiecej, ale tez koszta eksploatacji beda odpowiednio wieksze. Teraz pozostaje kwestia, zeby mnie nie zabily :) Na 100 stronie przeczytalem o 330 i lekko sie moze nie przerazilem ale zmartwilem bo wlasnie 330 chcialem szukac, tzn inaczej: jesli juz stwierdzilem kupowac e46 to 325/328/330 ze wzgledu na r6 , zblizone w miare spalanie i zadowolajace osiagi. Jak wyglada sytuacja z 325 / 328 , tez jest tyle niespodzianek i rzeczy na ktore trzeba uwazac ? Ogolnie jak czytam to najbardziej zachwalany jest 328 ze wzgledu na stosunek osiagi/ekonomia , jest to prawda ?

Opublikowano

@up

 

przed wszystkim..wszystkie silniki 6 garowe są dobre=) Jako wyznacznik kupna powinieneś obrać nienaganny stan auta a nie dany silnik, bo tak nigdy nie kupisz BMW, albo kupisz wkońcu na siłę zmęczony poszukiwaniami zdechłe np. 330 i będzie lament, że ciągle się coś psuje :mrgreen: . Bierz pod uwagę każdy silnik 6-cylindrowy, kieruj się stanem auta.

 

ale jeżeli już to...

zastanawia mnie co Cię przeraziło w 330. Jeżeli apetyt na olej to słusznie. 325 to jest ta sama konstrukcja, ale apetyt na olej zdecydowanie mniejszy. I właśnie ten silnik ja polecam od siebie najbardziej. Złoty środek M54 :mrgreen:

 

co do 328/323/320.. też b. dobre silniki ale starszej generacji. IMHO gorsze brzmienie silnika niż powyższe M54.

 

stosunek ekonomia osiągi logicznie najlepiej wypada 330i.

Opublikowano
Martwe, grzechoczące vanosy

Czujniki wałków położenia, wału, poziomu oleju, DSC i inne - wsadzone zamienniki FEBI

Separator oleju - słynny "ryk osła" i falujące obroty

Pompa wody - standard, jak poprzedni właściciel nie wymieniał to za chwilę poleci

Regulator ciśnienia paliwa - w filtrze paliwa, często pada

Pompa paliwa - często daje za niskie ciśnienie i wtedy wszyscy drapią się po głowie skąd check engine

Nieszczelności w dolocie trudne do wykrycia

Przepływomierz - check engine nie pokaże, ale po wymianie na nowy magicznie przybywa 10 koni,

Zespół DISA - klapka notorycznie się luzuje

Klapka w wydechu rzadko działa

Uszczelka pod głowicą czasem leci

No i nieszczęsne pierścienie tłokowe - każda 330 bierze olej, po 200tys.km ciągnie litr na 3-5tys.km, no i traci kompresję, zwykle na hamowni widać ledwo 200-210KM.

 

Tyle na temat silnika

 

A jeśli chodzi o całe auto, z racji dość dużej mocy:

Poduszki silnika - wiadomo,

Dwumasa - luzy od "sportowej" zmiany biegów

Skrzynia biegów - jak wyżej

Wał - luzy

Dyferencjał - luzy, luzy

Półosie - luzy, luzy

Jarzmo dyferencjału - nie dość że tuleje co roku wymiana to jeszcze mocowania odrywają się od podwozia razem z fragmentem blachy

 

Poza tym takie rzeczy jak maglownica, pompa wspomagania, zamki drzwi itd, rdza na nadkolach i tylnej klapie - najbardziej gniją poliftowe

 

W ogóle ciężko znaleźć dobrą 330, jak chcesz ideał to bez 50tys pln w ogóle nie podchodź.

 

pokazna lista czym mozna sie zaniepokoic :)

 

Musze dorwac/ wyblagac kogos o przewiezenie w mocniejszym e46 nie ma innej opcji.

 

Wiadomo, ze auto sie kupuje na stan a nie jak kobiety , zeby kolor pasowal do jej torebki albo butow, bo ten czerwony to taki sliczny i ojejku :)

Ale jak juz kupowac to jednak nie kupie 2.0 ani 2.2 bo kurde auto najprawdopodobniej bedzie jako weekendowe , wiec jak juz cos kupowac to wiekszego, bo ekonomia troszke schodzi na dalszy plan.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.