Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

witam serdecznie wszystkich forumowiczów

 

w najbliższym czasie planuje zakup mojej wymarzonej e46, silnik na pewno 2.0, przedlift tylko kwestia jaka buda, i tu pojawia się moje pytanie: czym poszczególne wersje nadwozia różnią się od siebie. wiem ze polift coupe ma ledy z tyłu, a jak z przedliftem? Są jakieś smaczki wyróżniające tą wersję?

 

No i drugie pytanie, lepiej szukać auta w Niemczech czy może Holandii, (patrzyłem na autoscout, znacie jakieś dobre stronki z ofertami? ) przebywam aktualnie w nl i trochę tu tych beemek jeździ.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jakie wyniki spalania zadowoliłyby Cię? :P

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak bys przeczytal jeden post wczesniej to dowiedzial bys sie ze polecalem program przeszukujacy kilka portali jednoczesnie.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

widziałem ten post, trochę źle się wyraziłem. na samym autoscoucie mam ponad 600 ofert e46 z niemiec w tym silniku, za to w Holandii wyszukiwarka znajduje ich tylko 70. także pytam głównie o witryny holenderskie jeśli w ogóle jest sens tu kupować auto? właśnie znalazłem coś takiego zaledwie 20km ode mnie, dziwi mnie ta niska cena trochę...I found this offer at AutoScout24.

 

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=255616261

 

edit: no chyba że te programy przeszukuja całą Europę, tak czy owak póki co nie mam dostępu do komputera

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tego to nawet nie wiem bo szukalem tylko w DE wiedz nie zwracalem na to uwagi, co do rynku holenderskiego nie mam zadnych doswiadczen :|

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
max 12 w strefie miejskiej

To w grę wchodzi max 2.0 r4 143km..12 to absolutne minimum w mieście dla r6, masz tu dane fabryczne dla 330i,w mieście 12,8l a śmiało można dodać 20% do wyniku deklarowanego przez producenta:

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/283/e46_330i.html

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do oceny konkretnych egzemplarzy jest inny dział:

viewforum.php?f=44

Przeczytaj regulamin, vin jest obowiązkowy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Wiem... już się na to naciąłem :)

Jak zdobędę nr VIN to napiszę w tym dziale.

 

Jeśli chodzi o ten konkretny model e46 330xd...

Jak spisuje się napęd XDrive? Daje sobie rade w zimie?

Napęd jest stały na obie osie (z odpowiednim przydziałem mocy w zależności od przyczepności danej osi) czy jest dołączany?

Opublikowano

Jeśli chodzi o spalanie to x będzie palił troszkę więcej niż zwykłe d.

Aby mieć w miarę zbliżone dane, wejdź na auto centrum i sprawdź spalanie użytkowników i sugeruj się średnim jakie podają, z reguły we wszystkich autach jakie miałem się sprawdzało.

Jeśli mieszkasz w pagórkowatym terenie, to spalanie będzie pewnie troszkę większe.

Moje zwykłe d przy 140 w trasie (no prawie 140, bo 90 km z 230 było już po normalnej krajówce) wyszło z tankowania 6,5, ale po mieście + troszkę mieszany już 9 (nadmieniam, że moja noga jest jakaś ciężka)

Następną sprawą jest to, że jak będziesz jeździł tylko krótkie odcinki, to czy diesel Ci się opłaca (dbanie o turbo itp, itd)

Opublikowano

Co masz na myśli pod pojęciem "dbanie o turbo" ?

 

Dłuższe trasy na pewno też się znajdą :)

Czyli ogólnie 330xd to dobry wybór? Znajdę coś sensownego do 20tys czy raczej nie?

Spalanie poniżej 10l jest idealne!

 

Wcześniej zastanawiałem się (i w sumie nadal zastanawiam się) nad Audi a6 c5 Q - tylko, że spalanie tam wynosi ponad 12l... a to jest sporo.

Opublikowano

Jak chcesz by służyło, to już się nie da tak, że masz pilną sprawę na mieście i ciśniesz mu, a jak wjedziesz na parking to gasisz.

No dobra, da się a dlaczego nie, ale turbo wypadało by schłodzić, ile czasu, nie wiem ale ta minuta powinna chyba wystarczyć (dla przykładu toyota dla verso podaje chyba dwie minuty)

Czyli d na krótkie trasy raczej nie, a moc kusi, no może z tym, że trzeba w miarę dbać, aby później się nie zdziwić, że naprawy kosztowne.

Co do spalania to powinieneś się zmieścić w tych 10.

Sprawdź sobie te raporty spalanie no "auto" i będziesz wiedział, czy Cię to zadowala

Opublikowano

Raczej nie ma zamiaru żyłować samochodu. W praktyce do "celu" mam 3km (w jedna stronę nawet na luzie bym dojechał :D - w drugą stronę jest już podjazd pod górkę), więc autko zazwyczaj na tej trasie będzie kursowało.

Myślę, że 2, 3min jeszcze nikogo nie zbawiły i da się tyle poczekać.

 

Raporty wskazują średnie spalanie poniżej 10l - moim zdaniem nie jest to dużo jak na 4x4.

Opublikowano
Na tak krotkie odcinki diesel nie jest odpowiednim autem. Aby rozgrzać diesla musisz przejechać okolo 10 km. Nierozgrzany bedzie palił porównywalne z benzyna.
Opublikowano
Raczej nie ma zamiaru żyłować samochodu. W praktyce do "celu" mam 3km...

 

Kolego na taki dystanse zapomnij o dieslu - zabijesz go, ani się nie zagrzeje, ani pewnie po takim dystansie nie będzie Ci się chciało siedzieć kolejnej minuty i chłodzić turbo.

I tyczy się to wszystkich diesli nie tylko E46 D, a jak trafisz na nowszego z DPF to już w ogóle wpędzisz się w koszty.

 

Na takie dystanse to tylko benzyna, ale jak koledzy pisali na 12l w pagórkowatym terenie i krótkich dystansach nie masz co liczyć. Stawiam raczej na 16/18. Więc albo zostaję Ci gaz albo szukanie czegoś innego - inaczej tylko wpędzisz się w koszty.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nikogo nie zabije, nie podniecajcie się tak :mrgreen: fakt odcinki są krótkie, ale tu nie chodzi o to, że to szkodzi silnikowi diesla jakoś szczególnie, KAŻDEMU silnikowi nie jest na "rękę" częste odpalanie i gaszenie zimnego silnika, benzyna też się nie nagrzeje po 3 km :norty: sens diesla jest w tym, że przy dużych przebiegach, szczególnie na trasie sporo zaoszczędzisz na paliwie a ewentualne awarie, czyli wtryski, turbo, dwumas ze sprzęgłem, koło pasowe, które są dość drogie muszą się zwrócić i to cała filozofia :wink: pamiętaj żadne zwierzątko nie ucierpi jak będziesz jeździł dieslem na krótkich dystansach a nie mówiąc nawet o jego śmierci :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Mówię głównie odcinki 3km co nie oznacza, że zawsze tylko na takich :)

Dłuższe ekspedycje też się znajdą.

 

Skoro nie e46 330xd, to jaki inny samochód polecacie?

OFC 4x4, sedan/coupe, manual do 20tys?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja kupiłbym 325xi sedan (nie ma coupe z x!), ale to za 20k ciężko będzie, bo były tylko po lifcie..jak masz odłożone 4-5k w rezerwie to możesz brać 330xd za ok 20k i korzystać z momentu obrotowego i jako tako niskiego spalania. Nie słuchaj tych płaczków co jeżdżą 320i, bo oni diesla to tylko w salonie chyba widzieli :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam !

Chciałbym kupić BMW E46 interesuje mnie benzyna raczej z LPG, w diesla nie chcę się pakować ponieważ naczytałem się różnych opinii i według mnie jest to loteria.

Interesuje mnie kombi, sedana bym przebolał ale nastawiam się bardziej na kombiaka. Kompletnie nie wiem w jaki silnik ustrzelić r4 czy r6.

Mam przyjemność pojeździć BMW wujka e39 523 czyli 2.5l 170 km. Bardzo mi się to autko podoba lecz w kombi jest to za duża krowa :D

Jak wyglądają ceny części w E46 względem E39 ? Droższe / tańsze ?

Mój roczny przebieg to około 25 tyś dlatego myśle o LPG.

Zależy mi na płynej jeździe, żebym nie bał się np czegoś wyprzedzić. Moc we wspomnianym wyżej E39 w zupełności mi wystarcza jest jej nawet za dużo :D

Co sądzicie o poliftowym silniku 2.0 143 km ? Pod LPG dawałby radę ? Takie samo zapytanie o silniczek 2.2.

Co do przedliftu zwykłe 1.8 118 km daję radę?

Zastanawiam się czy odrazu nie celować w ten motor 2.5 l 170 km, przy dobrej instalacji było by ekonomicznie.

 

Myślałem też nad jakąś A4 ale odstrasza mnie to zawieszenie w BMW raczej nie ma tatkich niespodzianek.

Za BMW przekonuję mnie przede wszystkim układ jezdny, i silniki benzynowe. Audi nie skreślam odrazu ponieważ może jakiegoś kopciucha by utrafił lecz wolałbym trójkę.

Jak z blachą w BMW ? Przerobiłem kilka Mercedesów i mam już dość rdzy...

Kwota jaką dysponuję na chwile obecną to 15 tyś zł +/- 2 tyś. Czy w tych pieniążkach dam radę kupić coś w stanie dobrym żebym użytkował to autko przez kilka lat ?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Prawda.Jest dużo tego.

E36 trzeba przyznać,że już zaczyna odchodzić, jest już mało i to co tanie to jest w stanie agonalnym,a dobre egzemplarze są drogie.

A jakoś tam wyglądające E46 sprzedają się za +/-10 i to przesądza o wszystkim.Również ze względu na cenę pojawiło się sporo wyeksploatowanych E39.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

E39 523 dobre autko również szybkie i dobre jest e46 323

 

2.0 143km ja bym omijał szerokim łukiem..jeszcze więcej problemów niż z 320d

 

co do rdzy audi oczywiście lepsza blacha... w audi jak będziesz miał odprysk i kawałek rudej to przelatasz 2 lata i nic się nie powiększy ... w e46 będziesz miał rudej tyle co główka od zapałki i po zimie pół dłoni

 

jeśli szukasz polifta za 15koła i ma służyć parę lat to się zdziwisz :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.