Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przepraszam za błędną odpowiedź, co do pojemności faktycznie nie ma takiej 2,2 co do momentu obrotowego to tez sie myliłem faktycznie jest taki sam w 323 jak 325 :mad2:, ale 323 osiąga max moc przy niższych obrotach niż 325 a zarazem jest bardziej elastyczne, bo nie trzeba jej kręcić a wiadomości w większości czerpie z forum napewno nie chciałem nikomu źle podpowiadać wiem ze kolega ma 325 i będzie je zachwalał widocznie ugodziłem w jego meskoś, jeśli poprawi ci to humor to masz najszybszy i najpiękniejszy samochód :)
  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
musisz sobie odpowiedzieć na pytanie po co Ci auto jak planujesz nim jeździć - powiem krótko zaczynamy od 8l/100km dla 320 i teraz masz takie różnice co silnik wyże plus 1l/100 więc na 330i wychodzi 11l/100km . Ja posiadam właśnie 330i i wychodzi od 10-11 średnio. może zacznij od 320i będziesz miał się na co przesiadać bo mocy zawsze mało ja już bym chciał więcej.Kup taką która będzie w najlepszym stanie nie kieruj się samym silnikiem -chyba że już się określileś
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli chcesz najtansze w utrzymaniu i zeby mniej paliło to rozgladnij sie raczej za r4 318i bo wiadomo ze r6 bedzie drozsze do utrzymania a 320i to raczej najgorsza opcja bo spalanie nie wiele nizsze niz 325i a osiagi nie sa rewelacyjne jak na r6.

 

Tak samo można podsumować 318i vs 320i spalanie niewiele niższe a osiągi żadne. Cała różnica w kosztach eksploatacji to 2 świece i litr oleju :mrgreen:

Kultura pracy i brzmienie R6 to coś co BMW wyróżnia. Po za tym kolega pyta o 320i-325i.

 

były jeszcze 323 2,2l ale tego nie polecam:)

 

Nie było 323 2,2l kolego, nie pisz bzdur.

 

Jak bys nie zauwazyl to kolega ptał jaki silnik polecacie i zaznaczyl ze ma byc najtanszy w utrzymaniu i małe spalanie a te modele ktore wymienił to były przykłady. Czytaj uwazniej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak bys nie zauwazyl to kolega ptał jaki silnik polecacie i zaznaczyl ze ma byc najtanszy w utrzymaniu i małe spalanie a te modele ktore wymienił to były przykłady. Czytaj uwazniej.

 

Tytuł wątku brzmi:

320i 323i 325i - jaki wybrać do taniej eksploatacji?

 

Jaka jednostke polecacie zeby nie byla droga w utrzymaniu?

To chyba nie oznacza najtańsza ??

 

2.0i 150KM? lub 2.3i 172KM? 2.5i 190KM?

Moze nie do końca precyzyjnie kolega podaje parametry mocy silników ale jednak sugeruje jaki przedział mocy i silnik bierze pod uwagę.

 

A jak już jestem taki ociężały i nie zrozumiałem pytania, to jest tak jak napisał kolega GR:

"Najtańszy będzie zawsze najmniejszy"

Opublikowano
dziekuje koledzy za wszystkie podpowiedzi i rady! Jezdzilem juz BMW 318is 174KM coupe zczipowane frajda byla, takze mam jako takie obycie z tylnim napedem. Mialem 3 latra przerwy z bmw i teraz chcialbym cos nowszego i wygodnego czyli e46. Cena jaka chcialbym przeznaczyc to 20tys. max!wiem ze 6cylindrowe silniki sa najmniej wadliwe tylko nie wiem w jakiej pojemnosci wystepuja. Nie jezdze jak wariat raczej spokojnie z glowa. tylko zastanawia mnie fakt dlaczego wiekszosc poleca albo 2.8 albo 3.0 :shock:
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Więc jeśli nadal ma być najtańsza, to szukaj 320i. Proste. :roll:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jezdzilem juz BMW 318is 174KM coupe zczipowane frajda byla, takze mam jako takie obycie z tylnim napedem.

To musiał być czip + naklejka inaczej nie ma szans na +30% mocy w benzynie. :norty:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
szansa jest i na więcej, pytanie tylko ile zostało tam jeszcze z oryginalnego isa ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

i samym chipem taki przyrost w benzynie? :liar:

daj namiary na tunera, zaaplikuję swojej :D 330tce też :D

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Przepraszam za błędną odpowiedź, co do pojemności faktycznie nie ma takiej 2,2 co do momentu obrotowego to tez sie myliłem faktycznie jest taki sam w 323 jak 325 :mad2:, ale 323 osiąga max moc przy niższych obrotach niż 325 a zarazem jest bardziej elastyczne, bo nie trzeba jej kręcić a wiadomości w większości czerpie z forum napewno nie chciałem nikomu źle podpowiadać wiem ze kolega ma 325 i będzie je zachwalał widocznie ugodziłem w jego meskoś, jeśli poprawi ci to humor to masz najszybszy i najpiękniejszy samochód :)

 

Po pierwsze nie wiem, jaka jest to różnica w osiąganiu max momentu obrotowego ale zapewne niewielka i nie robi ona większej różnicy. Po drugie jest silnik 2.2 tylko miał oznaczenie 320 i był to już silnik M54. A po trzecie zapewniam Cie, że nie ugodziłeś w moją "męskoś" a już tym bardziej męskość. Nie jestem fanatykiem 325 i na pewno nie będę go ślepo zachwalał bo do dziś uważam, że źle zrobiłem kupując ten akurat model ponieważ biorąc pod uwagę stosunek mocy do spalania to pod każdym względem wygrywa dla mnie 330 i stojąc dziś przed wyborem auta zainteresowałbym się właśnie tym modelem. Jednak skoro autor wątku ma do wydania 20k i chce kupić coś zadbanego to raczej może rozglądać się tylko za 320, którego osobiście bym nie kupił ponieważ z racji 6 cylindrów pali już nie mało a wciąż 'nie jedzie'.

 

Ps. Nie zamierzałem Cie atakować tylko wyprowadzić z błędu :cool2: Pzdr.

Opublikowano
Jesli chcesz najtansze w utrzymaniu i zeby mniej paliło to rozglądnij sie raczej za r4 318i bo wiadomo ze r6 bedzie drozsze do utrzymania a 320i to raczej najgorsza opcja bo spalanie nie wiele niższe niz 325i a osiagi nie sa rewelacyjne jak na r6.

 

Ja z perspektywy czasu nie wział bym juz r4 z jednego powodu, ja żeby dynamicznie ruszyć muszę wysoko go kręcić i mówię tutaj o jeździe na co dzien nie ściganiu się, r6 jednak ten moment wyższy posiada i moim zdaniem na dziś dzień tego błędu bym nie popełnił bo wydaje mi się ze spalanie będzie naprawdę podobne, nawet jesli miałby spalić liter więcej to warto, choćby dla kultury i dzwieku silnika a tak kolego orientacyjnie ci napisze auto cztery osoby bagaznik na full wypełniony klima non stop jazda dynamiczna na a4 ze 3 razy budzik sie zamknął i mało kiedy schodziłem ponizej 160 i na 430 km zjadł mi 37 litrów czy to duzo? według mnie nie dlatego sadze ze bm-ki wcale duzo nie palą tylko one potrzebują jednego- autostrad.

Opublikowano
Witam wszystkich ja bym wybrał 323 lub 325 palą nie wiele więcej niż, 320 ale przyśpieszają dużo lepiej 323 ma wyższy moment obrotowy niz. 325 moim zdaniem jest bardziej elastyczna pojemność mają taką samą 2,5l były jeszcze 323 2,2l ale tego nie polecam:) a tak wogule jak robisz taki mały przebieg to poszukaj sobie 330 pozdrawiam

 

kolego mógłbys mi to wytłumaczyć dlaczego?

Opublikowano
Jaka jednostke polecacie zeby nie byla droga w utrzymaniu? , chodzi mi o spalanie i czesci, itp. ?

 

Zeby spalić niedużo i mniej wydawać na części a cieszyć się z posiadania BMW to najlepiej kupić model 316i lub 318i.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
r6 jednak ten moment wyższy posiada i moim zdaniem na dziś dzień tego błędu bym nie popełnił bo wydaje mi się ze spalanie będzie naprawdę podobne, nawet jesli miałby spalić liter więcej to warto, choćby dla kultury i dzwieku silnika

 

Spalanie R4 i R6 w BMW w żadnych warunkach nie bedzie podobne, nawet w autostradowych. Litr różnicy? To można między bajki włożyć.

Owszem, jadąc w trasie różnice miedzy R6 a R4 są troche mniejsze w spalaniu. Chociaż R6 jak sporo wyprzedzasz robi się prawdziwy wir w baku. Wiadomo jak jedziesz równo autostradą to spalanie spada, ale ile jest takich dróg w Polsce? na typowych trasach jak Gdańsk-Warszawa, czy Kraków-Warszawa zeby jechac dynamicznie i w miare szybko musisz często wyprzedzac i hamować w zabudowanym. W takich warunkach jazdy R6 ostro pije z baku.

 

W dodatku wielka różnica w spalaniu występuje gdy jezdzisz po miescie. 13/100 na miasto takie jak Warszawa to dolna granica w BMW R6. Jak jest zima, krótsze dystanse czy ostrzejsza jazda to 14-15 litrów to bedzie norma.

 

A 318i w takich miejskich warunkach spala maksymalnie 10/100 km.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Jednak skoro autor wątku ma do wydania 20k i chce kupić coś zadbanego to raczej może rozglądać się tylko za 320, którego osobiście bym nie kupił ponieważ z racji 6 cylindrów pali już nie mało a wciąż 'nie jedzie'.

 

 

Tak 320i pali sporo, ale czy "nie jedzie" ? Ma 9,9 sekundy do setki - więc jest juz to naprawde dynamiczne auto. Choc wiadomo ze w porównaniu do 330i wypada blado :D

 

W relacji koszty/osiagi/komfort najrozsądniejszym kompromisem jest 318i. Albo diesel, ale to nie z budżetem 20 tys zł.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Tak 320i pali sporo, ale czy "nie jedzie" ? Ma 9,9 sekundy do setki - więc jest juz to naprawde dynamiczne auto. Choc wiadomo ze w porównaniu do 330i wypada blado :D

Weź pod uwagę 323 a 320. Pewnie Twoje auto wcale dużo więcej nie pali od 320 a mimo to różnice w osiągach już są dość znaczne, dlatego zawsze powtarzam, że imo 320 nie jest dobrym wyborem, ale pewnie zaraz "zje" mnie grono posiadaczy tego modelu twierdząc, że jest zupełnie odwrotnie.

 

 

W relacji koszty/osiagi/komfort najrozsądniejszym kompromisem jest 318i. Albo diesel, ale to nie z budżetem 20 tys zł.

Tu się zgadzam, diesel za 20k zł mógłby okazać się na początku droższy w utrzymaniu niż M3 :mrgreen:

Opublikowano
r6 jednak ten moment wyższy posiada i moim zdaniem na dziś dzień tego błędu bym nie popełnił bo wydaje mi się ze spalanie będzie naprawdę podobne, nawet jesli miałby spalić liter więcej to warto, choćby dla kultury i dzwieku silnika

 

Spalanie R4 i R6 w BMW w żadnych warunkach nie bedzie podobne, nawet w autostradowych. Litr różnicy? To można między bajki włożyć.

Owszem, jadąc w trasie różnice miedzy R6 a R4 są troche mniejsze w spalaniu. Chociaż R6 jak sporo wyprzedzasz robi się prawdziwy wir w baku. Wiadomo jak jedziesz równo autostradą to spalanie spada, ale ile jest takich dróg w Polsce? na typowych trasach jak Gdańsk-Warszawa, czy Kraków-Warszawa zeby jechac dynamicznie i w miare szybko musisz często wyprzedzac i hamować w zabudowanym. W takich warunkach jazdy R6 ostro pije z baku.

 

W dodatku wielka różnica w spalaniu występuje gdy jezdzisz po miescie. 13/100 na miasto takie jak Warszawa to dolna granica w BMW R6. Jak jest zima, krótsze dystanse czy ostrzejsza jazda to 14-15 litrów to bedzie norma.

 

A 318i w takich miejskich warunkach spala maksymalnie 10/100 km.

 

No zeby spalic 13/14 to faktycznie wolna jazda to napewno nie jest. A ja dalej zostane przy swoim ze w jezdzie w moim "srodowisku" drogowym w moich warunkach spalanie R6 było by niewiele wieksze.

Opublikowano

To prawda bardzo duzo zalezy od srodowiska drogowego.

 

W miescie takim jak Warszawa, nawet nie przekraczajac nigdy 50km/h BMW R6 ciezko jest uzyskac wynik niższy niż 13 litrów. A 318i spokojnie uzyska sie wynik 10 litrow, lub nawet troszke mniej na 100 km.

 

Każdy musi sobie odpowiedziec sam na pytanie, w jakich warunkach najwięcej jezdzi, na jakie spalanie go stac itp...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
To prawda bardzo duzo zalezy od srodowiska drogowego.

 

W miescie takim jak Warszawa, nawet nie przekraczajac nigdy 50km/h BMW R6 ciezko jest uzyskac wynik niższy niż 13 litrów. A 318i spokojnie uzyska sie wynik 10 litrow, lub nawet troszke mniej na 100 km.

 

Każdy musi sobie odpowiedziec sam na pytanie, w jakich warunkach najwięcej jezdzi, na jakie spalanie go stac itp...

 

Dokładnie zgadzam sie z kolegą, moja miescina nawet nie jest ćwierć warszawą wiec za duzo swiateł i korków niema.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Pozwolę sobie podpiąć się pod wątek :)

Szukam E46 po 2002 z silnikiem 2,5 litra w benzynie i właśnie mam problem.

Czy w poliftowych były tylko M54B25 czyli 2,5 R6 192PS?

Opublikowano
Witam

Pozwolę sobie podpiąć się pod wątek :)

Szukam E46 po 2002 z silnikiem 2,5 litra w benzynie i właśnie mam problem.

Czy w poliftowych były tylko M54B25 czyli 2,5 R6 192PS?

 

jeśli chodzi o te oznaczone jako '325i' to tak.

Opublikowano

Ja mam 323i

Jest to to samo co 325i Różnica w znaczku wynika, hmmm ....długo by pisać i tłumaczyć.

 

Nie patrz na tą moc i dane w papierach bo to niemiecki trik.

Momenty obrotowe maja te same, moc max podana przy rożnych obrotach. Osiągi mają identyczne, na drodze i przy obrotach około 6200.

Moja na hamowni przy 5200obr/min miała 176KM

Obecnie po chipie ma 201KM przy 6000obr/min.

 

Żadne 2,5i i 2,8 nie ma podjazdu. Jedynie lekkie 330i w sedanie na 3 biegu mnie dogania żeby na 4 przegonić.

Popatrz sobie na youtube.

 

Każdy silnik 6R poza 2,0 jest dobry, kwestia pytania czy warto przepłacać lub pakować się w problemy z eksploatacją. Polecam M52 B25TU

 

Co do pytania - taniej eksploatacji. Spali ile wlejesz, realnie średnio między 9 a 12 ale przewagę ma nad M54 że się do niego nie dotkniesz bo nie będzie takiej potrzeby.

 

Fajnie też cyka 2,2i - ma ciekawą charakterystykę. Chętnie zakupił bym wałki rozrządu z tego silnika do mojej.

mario
Opublikowano

Dużych przelotów nie robię bo do pracy śmigam busikiem firmowym, auta potrzebuję na wyjazdy rodzinne i własne turlanie się po okolicy :lol:

Lubie mieć mocny motor ale jakoś 2,2 do mnie nie przemawia, z Twojej wypowiedzi wynika że 323 i 325 to koniec końców to samo więc kupie co pierwsze się trafi w dobrym stanie :)

Oprócz eksploatacji liczy się jeszcze frajda z jazdy :cool2: :twisted:

 

EDYTA:

Auto ma być w turingu a w nim nie montowali 323i według http://www.bmwinfo.com/23480.html

Chyba że swapowane auto trafię :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.