Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

I skoro to ma być jednak zabawka to mimo wszystko zrezygnowałbym jednak z 3.0 d. To jest fantastyczny silnik i na pewno byłbyś bardzo zadowolony z takiego auta, ALE.... przez to że jest tak poszukiwany będzie Ci jeszcze trudniej znaleźć dobry egzemplarz. Wrócę więc do mojej sugestii: od 2,5 litra w górę (czyli silnik M52: 323,325,328), być może ograniczyłbym się nawet do przedliftów. Nie upieraj się przy tym na jeden typ nadwozia. No i koniecznie warsztat jak już znajdziesz "perełkę jedyną taką ZOBACZ", tylko nie spodziewaj się cudów, najstarsze auta mają już po 16 lat. Późniejsza eksploatacja do tanich też nie będzie należała, jak na swoje czasy E46 były skomplikowane konstrukcyjnie i wcale nie niezawodne, z wiekiem będzie tylko gorzej.

 

 

Z drugiej strony.... wg. mojej totalnie nieobiektywnej opinii, E46 jest pięknym autem które - jeżeli o nie dbasz - naprawdę daje dużo radości z jazdy, nawet jeżeli jest to tylko bida-seria z dychawicznym M43TUB19 jak moje :cool2:

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja mam e46 2000r 136KM, zrobilem wszsytko(10-15tys zl) a wartosc i tak pewnie jest ok 10tyś, więc bardziej by mi się oplacalo rozkrecic i na czesci sprzedac, bo 20tys nikt mi nie da.
Opublikowano
ja swoja mechanicznie mam ogarnieta, oprocz przysiadajacych obrotow po odpaleniu - nie wiem czemu tak sie dzieje niejeden raz probowalem cos z tym zrobic jak i nie jeden mechanik. niestety zaczyna rdzewiec, blotniki przod, ranty drzwi. i sie bije z myslami czy zrobic ja sobie czy sprzedac, a sprzedac to pewno dostane 8k ;)
Opublikowano

Michał1koko witaj !

Nie zmam celu założenia tego wątku bo chyba nie sądzisz że to podziała jak ogłoszenie kupna i będziemy ci dzwonić z propozycjami sprzedaży ? od tego są inne działy.

Jest już wątek: Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania, tam poczytaj i dyskutuj.

Może to przeczytaj :http://www.blogomotive.pl/index.php/2012/03/07/295-ile-naprawde-kosztuje-uzywane-auto/

Za tą kasę co piszesz (12K) jesteś w stanie coś znaleźć ale to wymaga czasu i szczęścia lub czyjegoś nieszczęścia bo na szybkiego musi auto sprzedać.tak czy tak to nawet jak już coś znajdziesz to jak auto będzie 14 letnie to i tak po roku zacznie sie sypać wiec trzeba być na to przygotowany i potrafić samemu zdiagnozować ale jak sie boisz usmarować w oleju to lepiej kup nowe.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale jak sie boisz usmarować w oleju to lepiej kup nowe.

 

Wiesz co Faliszewice, jak czytam Twoje wypociny, to mnie krew zalewa. Piszesz straszne bzdety i to w wielu tematach w wielu działach. Odnoszę wrażenie, że specjalnie nabijasz sobie cyfrę postów.

 

Jakby kolegę było stać na nówkę, to by się tu nas nie pytał i właśnie Twoje słowa:

 

Michał1koko witaj !

Nie zmam celu założenia tego wątku bo chyba nie sądzisz że to podziała jak ogłoszenie kupna i będziemy ci dzwonić z propozycjami sprzedaży ?

 

a kolega zapytał, czy za taką kasę kupi coś sensownego, nie prosił o propozycję, może zacznij czytać ze zrozumieniem, chyba, że już polskiego zapominasz..

 

Oczywiście, są na takie pytania specjalne działy, ale tak jest zawsze z nowymi forumowiczami i trzeba brać na to poprawkę, bo nie wszyscy są super ogarnięci z różnymi forami, mój pierwszy post na tym forum został zamknięty, bo jak większość nie przeczytałem regulaminu.

 

Faliszewice, jak już coś piszesz, to pisz z sensem, bo 99% Twoich wypowiedzi nie wnosi nic do żadnego z tematów, w których się udzielasz.

 

 

Michał, za 12-13 kupisz bez problemu dość dobre autko około 2000 rocznika.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
ja swoja mechanicznie mam ogarnieta, oprocz przysiadajacych obrotow po odpaleniu - nie wiem czemu tak sie dzieje niejeden raz probowalem cos z tym zrobic jak i nie jeden mechanik. niestety zaczyna rdzewiec, blotniki przod, ranty drzwi. i sie bije z myslami czy zrobic ja sobie czy sprzedac, a sprzedac to pewno dostane 8k ;)

 

 

Nie dostaniesz. Ja się bujam właśnie ze sprzedażą mojej sztuki - touring, 2000r, diesel 136 koni, dość sensownie wyposażona, auto po zakupie robiło praktycznie całą Europę, więc musiałem inwestować - mechanicznie zbudowałem ją od nowa nie licząc się z kosztami, także inwestycja już przerosła cenę zakupu i to bardzo grubo, wczoraj dosłownie odebrałem ją z konserwacji podwozia, gdzie została gruntownie odczyszczona i kolejne 5 lat z korozją powinien być spokój, i co?

 

I jajco, schodzę z ceny już z 13000 do poziomu 8500, i jedyne co mam to propozycje zamiany na audice A6 2.5tdi, chyba z 10 takich dostałem. A oglądać był jeden typ, handlarz z okolicznej wioski, dawał łaskawie 5000. Generalnie dla E46 przyszedł czas niełaski - ani to kultowe auto, ani to jakaś wyjątkowa bryka - ot, coś pomiędzy powoli "kultowiejącą" e36 a pożądaną i co ważne taniejącą w oczach E90 - takie brzydkie kaczątko ginące marnie w porównaniu cenowym z nowszym modelem. I pomijam kwestie stanu technicznego - bo książkę można by napisać. Ja wiem, mam przedlifta, tyle, że dla poliftów też już różowo nie jest, bo dając 20000 za polifta niejeden mądrala pomyśli, "a, dorzucę 5000 i mam E90". I tutaj zaczynają się schody.

 

Ja osobiście waham się jeszcze - schodzić z ceny, no tylko ile można, czy nie sprzedawać i patrzeć jak marnieje na parkingu, bo już praktycznie nią nie jeżdżę - i jedno i drugie mi roboty nie robi, ale alternatywy nie ma, no chyba, że zajechać na śmierć techniczną i z honorami pożegnać w drodze do zgniatarki.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Michał, za 12-13 kupisz bez problemu dość dobre autko około 2000 rocznika.

 

Dość dobre na pewno nie bez problemu chyba, że "dość dobre" w odniesieniu do rocznika czyli 14-letnie. I wcale nie chodzi o kasę tylko o jakość tego co stoi w ogłoszeniach/komisach. Z własnego podwórka; E46 które widuję u siebie przedstawiają w większości stan średni i dobry o ile są użytkowane przez ludzi maniaków, cała reszta niestety wygląda gorzej niż inne marki z podobnych roczników. :duh:

 

carl0s: widać ten typ tak niestety ma. Szczęście w nieszczęściu moje się sprzedało za dobre pieniądze.

Opublikowano

zależy czego oczekujesz od 15to letniego auta za 12tys zł :) da się kupić e46 za 13tys jeśli się pogodzisz z tym że to nie będzie igła i będzie wymagała wkładu finansowego :)

 

dla przykładu moje e46 328 w automacie :

 

- salon Niemcy od 2007roku w kraju

- zapłaciłem 14tys zł

- wydatki : opony, serwis olejowy, świece, gaz, pare uszczelek, koszt rejestracji, podatek,nabicie klimy i inne drobne pierdoły (nerki,wkłady lusterek,geometria)

 

i wyszło ok 8tys

 

czyli już masz 22tys; a jeszcze zimówki trzeba kupić i pewnie niedługo amortyzatory tył do wymiany będą :)

 

a igłą nie było i nie będzie nigdy :) ale potrzebowałem dupowozu i nie narzekam, kilometry tłukę, 8tys w 2miesiące;

 

wydaje mi się że kupisz przedlifta 2.0 benzyna spokojnie; wrzucisz trochę na start i będziesz jeździł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Michał, za 12-13 kupisz bez problemu dość dobre autko około 2000 rocznika.

 

Dość dobre na pewno nie bez problemu chyba, że "dość dobre" w odniesieniu do rocznika czyli 14-letnie.

 

Dość dobre jako 14 letnie auto i nie mów, że to nie możliwe, auto Carlosa jest pięknym przykładem. 8000 dla Carlosa i jeszcze chłopakowi na drugie auto dla żony zostanie, albo dobre wakacje :D

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Dość dobre jako 14 letnie auto i nie mów, że to nie możliwe, auto Carlosa jest pięknym przykładem. 8000 dla Carlosa i jeszcze chłopakowi na drugie auto dla żony zostanie, albo dobre wakacje :D

 

Takie auta o ile się sprzedają za takie pieniądze /bo właściciel się na to zdecyduje/ to znajdują kupca bez ogłoszeń i pośredników. Za 8kzł , nawet za 2x tyle nic mądrego młodszego się nie kupi w klasie niższej nie mówiąc o czymś co by odpowiadało e46, a do sensownego e90 musi dołożyć z 25kzł do tych 8kzł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To powiedz to Carlosowi, sam powiedział, że praktycznie odrestaurował autko, a i tak nie może znaleźć klienta właśnie za 8...

 

Ludzie żyją w jakimś matrixie, myślą, że jak parę lat temu zapłacili za swoje laleczki 20tysi, to dziś dostaną tyle samo. Dopiero jak zaczną sprzedawać, to dochodzi do nich, że auto jest warte połowę tego co kiedyś zapłacili..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Ja się nie chcę powtarzać, ale sprzedaż auta dzisiaj to grube zderzenie z rzeczywistością, czego życzę wszystkim marzycielom rzucającym kwotami które oni uważają za jak najbardziej odpowiednie - w normalnych realiach rynkowych - OK. Ale polskie realia są nienormalne, i nie ma co się odwoływać do mobile, autoscouta czy innych "w niemczech". Używanie auta w PL to dla niego wyrok "niesprzedawalności" w normalnych pieniądzach.

 

Ale to nic. Dzisiaj aż wsiadłem w autko, zrobiłem "rundkę" po mieście, nawdychałem się oparów rozpuszczalników pozostałych po konserwacji, i od razu czuję się spokojniejszy.

 

Zdjąłem też kartkę o sprzedaży.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Cześć

 

W najbliższym czasie wrzesień/październik przymierzam się do zakupu samochodu. Dosyć mocno zastanawiam się nad zakupem bmw e46. Czy w budżecie 15-17k jestem w stanie kupić sensowny model (nie wymagający wkładu finansowego)? Najchętniej chciałbym wersje polifcie ale od biedy przedlift też się nada. :)

 

Jeśli chodzi o silnik to rozważam tylko i wyłącznie wersje benzynowe. Interesują mnie głównie 2 opcje:

 

2.0 - 143KM

2.2 - 170KM

 

Specjalnych wymagań co do wyposażenia nie mam ale elektryczne szyby + klimatyzacja to chyba podstawa w tym modelu. :) Marzą mi się fotele z m-pakietu ale w tej cenie chyba nie ma szans co nie?

 

Czy kupno e46 w takiej opcji w dobrym stanie jest możliwe w tej cenie? Jeśli nie jest to zbytnim lenistwem z mojej strony to czy możecie powiedzieć coś więcej na temat kosztów utrzymania BMW? Dużo różnych opinii słyszałem, ale żadnej jednoznacznej odpowiedzi. Czy faktycznie e46 jest dużo droższe w utrzymaniu od przykładowego golfa4?

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano
Każda rzecz jest warta tyle za ile ktoś jest gotów za nią zapłacić lub ktoś jest gotów za tyle a tyle ją sprzedać.Wierzcie lub nie ale 2-3 miesiące temu na parkingu zaczepił mnie gość,zapytał na ile wyceniam swoją 318i przed liftem(dodam,że auto jest zadbane,praktycznie bez wkładu,po wyminie uszczelki misy olejowej ani śladu wycieków nie ma,chodzi równo,cicho itd itd-generelanie rok czasu przeszło auto mam i jestem zadowolony)...powiedziałem 15 tys-był gotów ją kupić aczkowliek cene chciał zbijac.Nie sprzedałem i nawet tego nie rozważałem.
Opublikowano
jeszcze się pytał kiedy będę chciał sprzedawać-odpuścił kiedy mu powiedziałem,że nie wcześniej niż za rok.Wtacając do meritum:za 12-13 koła da się kupić juz e46 ale umówmy sie-będzie to auto wymagające zapewne doinwestowania,zwłaszcza w naszych polskich(nienormalnych jak wsponiał Kolega Carlos)realiach
Opublikowano

Polift 320i 170KM w tej kwocie zadbanym na pewno nie będzie. Będzie albo po przygodach, albo z dużym przebiegiem, albo golas, albo wszytko na raz. Możesz poszukać 323i przedlift, może coś ustrzelisz. A jeśli nie chcesz być leniwym to poczytaj parę stron wtesz, temat wałkowany wzdłuż i wszerz. I zajrzyj na blog, do którego linki podsyłał kolega kilka postów wyżej - zobaczysz, co to są koszty w przypadku BMW, jeśli się o niego dba.

 

I nie ma używanego samochodu, do którego nie trzeba dołożyć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To powiedz to Carlosowi, sam powiedział, że praktycznie odrestaurował autko, a i tak nie może znaleźć klienta właśnie za 8...

 

Widać ..... nie ma popytu na to co sprzedaje, a z drugiej strony podaż tego modelu z takim silnikiem jest masakryczna. Wystarczy zobaczyć co oferuje allegro i otomoto i jakich proporcjach diesel/benzyna sedan/touring/coupe.

Opublikowano
Siedzi ktoś w silnikach 318i 143km po lifcie? Niby awaryjny silnik, a jednak dużo osób go poleca. Co tam było z nim nie tak? Jest pełno filmików jak coś stuka itp. Na pewno wadliwy napinacz rozrządu, ale na szczęście jest tani :)
Opublikowano

Krzysiek witaj !

Piszesz

Faliszewice napisał(a):

ale jak sie boisz usmarować w oleju to lepiej kup nowe.

 

 

Wiesz co Faliszewice, jak czytam Twoje wypociny, to mnie krew zalewa.

Hmm... coś się tak nastroszył ? Co piszesz pod dwoma nikami i to było do Ciebie ?

Jak tak bardzo Cie krew zalewa to mnie zaraportuj o zbanowanie !

Ja uważam ze każdy możne mieć inny punkt widzenia i go może wyrazić byle nie wprowadzać innych w błąd i nie obrażać.

Pozdrawiam

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmm... coś się tak nastroszył ? Co piszesz pod dwoma nikami i to było do Ciebie ?

Jak tak bardzo Cie krew zalewa to mnie zaraportuj o zbanowanie !

Ja uważam ze każdy możne mieć inny punkt widzenia i go może wyrazić byle nie wprowadzać innych w błąd i nie obrażać.

Pozdrawiam

 

No i to jest właśnie bezsensowność Twoich wypowiedzi...

 

Nie muszę pytać o cenę, sensowność zakupu e46 pod innym nickiem, bo powiem Ci w tajemnicy, że od dwóch lat mam e46, a pomiędzy czasie miałem 6 innych, kupionych na zarobek/handel. Znam ceny i realia, pytać się nie muszę, a tym bardziej zakładać nowe konto na forum..

 

Raportować Cię??? nigdy nikogo nie zakapowałem i nigdy tego nie zrobię !!!

 

Inny punkt widzenie... oczywiście możesz mieć, ale pisz z sensem. Kolega zapytał o BMW do 13tyś, a Ty mu piszesz żeby lepiej kupił nowe :shock: No za 13tyś to może nowy skuter, ale nie BMW serii 3.

 

Pomyśl co Twój post wniósł do tego tematu, pomogłeś chłopakowi, czy tylko się z niego ponabijałeś?

 

Nie zapomnę, gdy kiedyś inny kolega zapytał co sądzimy o pewnym dodatku do paliwa, odpisałem, że używam i polecam, a Ty mnie oskarżyłeś podejrzane reklamowanie tego specyfiku, gdzie ja tylko odpowiedziałem na zadane pytanie, to przedstawia sensowność Twoich postów, a raczej jego brak....

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

"Polift 320i 170KM w tej kwocie zadbanym na pewno nie będzie. Będzie albo po przygodach, albo z dużym przebiegiem, albo golas, albo wszytko na raz. Możesz poszukać 323i przedlift, może coś ustrzelisz. A jeśli nie chcesz być leniwym to poczytaj parę stron wtesz, temat wałkowany wzdłuż i wszerz. I zajrzyj na blog, do którego linki podsyłał kolega kilka postów wyżej - zobaczysz, co to są koszty w przypadku BMW, jeśli się o niego dba.

 

I nie ma używanego samochodu, do którego nie trzeba dołożyć."

 

Poczytałem i chyba faktycznie zdecyduje się na zadbanego przedlifta. Koszty części spore (nie ma jakiś tańszych zamienników?), ale myślę że auto jest tego warte. :)

Może uda się coś sprowadzić na własną rękę z Niemiec. W każdym razie jak coś kupię to na pewno się pochwalę. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.