Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

czytam i czytam i nie wierzę w to co widzę 30 tyś 38 tyś ?? ja powiem tak : na moje e46 330d 1 marca spadło drzewo jak sobie w nim wygodnie siedziałem ....i dzięki bogu zaparkowałem metr w dobrą stronę autko za moim fotelem przestało istnieć :( PZU wyceniło moje e46 z 09 2001r z nawi tv skóra i xenonem w mpakiecie (dołożonym przeze mnie ) na...... 23900 zł tyle im z tabeli wyszło . zmuszony zostałem do szybkiej decyzji i: obejrzałem 4 piekne 330d z polski powyżej 30 tyś ::) i pewnie nie wyglądały lepiej niż moja po zmiażdżeniu ale się wyklepały polakierowały i były miodzio... Straciłem nadzieję i zacząłem szukać w DE : i kupiłem szybko 330d po lifcie z 09 2002 od priv niemca za 6900 euro

i wiecie co : auto oglądałem z nim w salonie bmw niederlassung i pełna historię mi pokazali i wszystkie faktury i lakier sprawdziłem i jeszcze dwa komplety felg dostałem alu lato i zima i w dodatku prowadzimy korespondencje meilową na bieżąco oryginalny przebieg 184000 potwierdzony przez Pana z BMW i czytam jakie to wielkie pieniądze trzeba wydać za 320d to mi się płakać chce :) no ktoś powie że to m57 a nie m57n - ok ale ja miałem m57 przez 3 LATA i nic jej nie zarzuciłem. Więc do autora wątku szukaj a znajdziesz i nie napalaj się i szukaj prywatnego sprzedawcy Niemca (nie ruski czy turek ) mogę napisać na priv więcej ..Bardzo pozytywnie zaskoczony jestem transakcją a że kasę w kasie BMW w salonie sprawdził ... no w końcu z Polski jestem :)

Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam wszystkich jestem nowym użytkownikiem forum tak jak założyciel tego tematu i jestem w takiej samej sytuacji jak on. Teraz posiadam omege 2.0 16v bez gazu. na dniach ja sprzedaje i chciałbym kupić właśnie e-46 touring. Po przeczytaniu setek postów dostaje już szału co do wyboru silnika (diesel czy benzyna) po przeczytaniu cen napraw diesla się przestraszyłem. Jest bardzo duże prawdopodobieństwo to ze zaraz po zakupie coś padnie pompa lub turbina??? Z uwagi na to, że jestem jakieś pół roku po ślubie i jeszcze nie jesteśmy zdecydowani gdzie będziemy mieszkać na zakup bmki mam przeznaczone 20 tys. zł. resztę oszczędności muszę zostawić na remont lub kupno mieszkania, ale do rzeczy waham się cały czas miedzy benzyna 1.8 lub 2.0 a dieslem 2.0 (136PS) rok auta minimum 1999 lub 2000 i wzwyż, jeśli chodzi o dystanse jakie pokonuje to do pracy mam jakieś 14km w jedna stronę przynajmniej raz w tygodniu na jakieś zakupy trasa 30km w jedna stronę no i jak tylko się udaje to dochodzi wyjazd na weekend gdzieś dalej. Tych 320d jest dużo na rynku a rozpiętość cenowa też jest spora. aha i jeszcze jedno większość sprzedających posiada książkę serwisowa z wpisanymi oczywiście przebiegami poniżej 200tys.km, to są w miarę wiarygodne przebiegi czy doszło już do tego, że je też podrabiają na potęgę tak jak kręcą liczniki??? Będę wdzięczny za każda odpowiedz na mój post. Z góry dzięki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jestem nowym użytkownikiem forum tak jak założyciel tego tematu i jestem w takiej samej sytuacji jak on. Teraz posiadam omege 2.0 16v bez gazu. na dniach ja sprzedaje i chciałbym kupić właśnie e-46 touring....i.

 

Jakiś czas temu też miałem podobny problem. Nie wiedziałem czy kupić diesla czy benzynę. Wcześniej jeździłem Vectrą z 2,0 dieslem. Nie paliła mało ale miałem dojście do ON w dobrej cenie więc nie przejmowałem się tym zbytecznie. Niestety przez okres 24 m-c wywaliłem sporo kasy na naprawy a w tym także regeneracja pompy (auto osobiści przyprowadzili z DE od znajomego i autko było w b. dobrym stanie). Nie chcę cię tu straszyć ale w BMW z silnikiem M47 też siedzi ta pompa tj. Bosch VP44. Pompa dość awaryjna i wrażliwa (Bosch zaleca wymianą jej co 180 000).

Tak więc decyzja padła na Pb oczywiści z silnikiem M52 (większego nie potrzebuje) w przedbiegach odpadł mniejszy bo już taki miałem. Oczywiście mniejsze silniki nie są złe ale teraz rozumiem dlaczego wszyscy mówią że BMW musi mieć R6 i im większy tym większa frajda. Decyzja oczywiście należy do Ciebie. Jeżeli zależy ci na taniej jeździe to zawsze możesz założyć LPG ale musisz sobie przeliczyć czy taka inwestycja się opłaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ale np. takich 1.8 jest mało w kombi. Byłem dzisiaj w Gliwicach na giełdzie było chyba z 10szt. e-46 ale żadna z tym motorem 7/10 to były właśnie 320d. Miałem jedna ładna 1.8 koło Wrocławia ale się spóźniłem :( poszła w 5 dni od wystawienia ogłoszenia no i naszła mnie myśl nad tym właśnie dieslem, jest dużo większy wybór. Większość drogi jaka pokonuje to trasa wiec myślę ze w 7-8l/100 ON się spokojnie zmieszczę. Dojścia do ropy tez mam (2,50 za l), co prawda nie takie żebym wogóle na stacje nie podjeżdżał ale zawsze się coś skubnie. A większego silnika nie chce ani w benzynie ani w dieslu bo nie mam jeszcze pełnych zniżek na OC no a po drugie nie potrzebuje jakiegoś demona prędkości, żeby się ścigać od świateł do świateł. Chce po prostu ładna bawarke do przemieszczania się:) inne auta w kombi mi się jakoś nie podobają a na vectry, passaty, golfy, i astry już nie mogę patrzeć. Na giełdzie to dzisiaj aż się roiło od nich.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hym mój przyjaciel ma 136kM 2,0d i auto kupił okazyjnie za 13,500 tysia do opłat 99rok...jakiś rok temu to było - zrobił nią 35000 tyś kilometrów.Auto z włoch ogólnie całe troszkę poobijane więc do poprawek blacharskich ale bez tragedii - tak że jeździ nią już rok i cały czas nie ma weny by ją poprawić. ale do rzeczy znam to auto dobrze więc napiszę o awariach jakie miało :

1. pierwsza rzecz zaraz po zakupie to tuleje wahaczy przednich - założył febi

2. wymiana przewodu hamulcowego ( stary był lekko popękany ) też zaraz po zakupie

3.termostaty oba egr i główny - awaria ujawniła się z początkiem chłodnych dni :)

4.awaria pompy paliwa tej w zbiorniku ( usterka dopadła go w DE na trasie ) całkowity koszt operacji 265eurków BMW serwis niemcy usterka wystąpiła około trzech miesięcy po zakupie.

5.problem z żaluzją chłodnicy - dokładnie nie pamiętam o co chodziło to było też od razu po zakupie:)

I to by było na tyle na szczęście tego co spotkało go przez ten rok .chyba nie ma tragedii

Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze takie pytanie czy ten silnik 2,0d jest dużo bardziej awaryjny od np. tych z vw popularnych 1.9tdi???

Ilu z was czyli posiadaczy 320d wymieniało pompę lub turbinę i przy jakim przebiegu. Jeśli ktoś pamięta to jaki był koszt tego?

 

Silniki diesla w BMW nie są bardzo awaryjnymi jednostkami, (ale niestety duża większość aut jest zajeżdżona i przebieg w granicach 200 000 km w roczniku 99/00 jest raczej niemożliwy). Co do silników 1,9 tdi to faktycznie są one bardziej wytrzymałe (stara konstrukcja, większa tolerancja na złą jakość ON, itp.).

Co do kosztów naprawy pompy VP44 to są dwie opcje (silnik M47):

1. Tańsza wiąże się z naprawą sterownika oraz mechaniczną regeneracją pompy – koszt około 1400-1500zł. (nie wiem jak długo taka pompa będzie bezawaryjnie pracowała)

2. Droższa wiąże się z wymianą sterownika oraz mechaniczną regeneracją pompy – koszt około 2500 zł. (po takiej operacji pompa powinna wytrzymać kolejne 150 000 – 200 000 km)

Nie naprawiałem turbiny, ale z tego, co wiem to koszt takiej operacji może zawierać się w zakresie od 500zł do 1000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
czytam i czytam i nie wierzę w to co widzę 30 tyś 38 tyś ?? ja powiem tak : na moje e46 330d 1 marca spadło drzewo jak sobie w nim wygodnie siedziałem ....i dzięki bogu zaparkowałem metr w dobrą stronę autko za moim fotelem przestało istnieć :( PZU wyceniło moje e46 z 09 2001r z nawi tv skóra i xenonem w mpakiecie (dołożonym przeze mnie ) na...... 23900 zł tyle im z tabeli wyszło .

 

Skarbówce przy wyliczeniu podatku wyszło by pewnie podstawy kolo 30kzł, mylisz PZU z Caritasem.

 

zmuszony zostałem do szybkiej decyzji i: obejrzałem 4 piekne 330d z polski powyżej 30 tyś ::) i pewnie nie wyglądały lepiej niż moja po zmiażdżeniu ale się wyklepały polakierowały i były miodzio... Straciłem nadzieję i zacząłem szukać w DE : i kupiłem szybko 330d po lifcie z 09 2002 od priv niemca za 6900 euro

 

Za rok młodsze auto z opłatami i kosztami sprowadzenia dałeś pewnie min. 10kzł więcej niż wyliczyło Ci PZU za Twoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że niektórzy przeglądają jeszcze mój wątek. :D

Znalazłem dość ciekawy egzemplarz w Niemczech, który znajduje się nieopodal mojej rodziny więc mogą podjechać go zobaczyć. Chciałem najpierw zapytać Was co sądzicie o tej ofercie i o aucie. Czy nie rzuca się Wam coś podejrzanego na pierwszy rzut oka ?

Mnie martwi cena ale jak wezmę pod uwagę, że auto jest pewne to może da się to ścierpieć choć ta zasrana akcyza spowoduje, że do auta będę musiał dopłacić jeszcze jakieś 6k zł (przy obniżeniu wartości przez rzeczoznawcę).

Proszę o Waszą opinie czy warto się interesować tym modelem i ofertą.

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=128737605&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2003-01-01&maxFirstRegistrationDate=2004-12-31&ambitCountry=DE&zipcode=77815&zipcodeRadius=100&transmissions=MANUAL_GEAR&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Od pytań dot. auta na sprzedaż z ogłoszenia jest specjalny dział.

Od wolnych spostrzeżeń o dieslu czy też benzynie jest przyklejony wątek.

Zamykam.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedz. Chodzi mi tylko o to, żeby zaraz po zakupie wydać kasę na takie rzeczy jak olej, filtry itp. Z czasem wiadomo, ze coś może paść, ale boje się takiej poważniejszej usterki zaraz po zakupie. Wydaje mi się, że tak z dnia na dzień, czyli dnia zakupu i kolejnego nic poważnego się nie stanie. Bo zaraz po zakupie jeśli chodzi o silnik wymienię olej i filtry. Coś jeszcze trzeba wymienić zaraz po zakupie, gdy się nie wie kiedy i co było wymienione?? bo ten motor 2,0d jest na łańcuchu prawda?? Jak jeszcze ktoś chce się podzielić tym o co pytałem wcześniej chętnie poczytam, będę wdzięczny za odpowiedź.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skarbówce przy wyliczeniu podatku wyszło by pewnie podstawy kolo 30kzł, mylisz PZU z Caritasem.

no nie wiem czy mylę bo Pzu wyceniło by mi to auto w dniu szkody na 28000 ?? czyli 4100 więcej czyli jakieś oszustwo w majestacie prawa się

odbywa ( w zależności od potrzeby tabele są różne )

 

Za rok młodsze auto z opłatami i kosztami sprowadzenia dałeś pewnie min. 10kzł więcej niż wyliczyło Ci PZU za Twoje.

 

no wyszło mnie 31500 :) ale z pewnej ręki i z ori przebiegiem i pełnym zestawem dokumentów, a wyszło tak bo opłaciłem uczciwie akcyzę :(

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skarbówce przy wyliczeniu podatku wyszło by pewnie podstawy kolo 30kzł, mylisz PZU z Caritasem.

no nie wiem czy mylę bo Pzu wyceniło by mi to auto w dniu szkody na 28000 ?? czyli 4100 więcej czyli jakieś oszustwo w majestacie prawa się

odbywa ( w zależności od potrzeby tabele są różne )

 

Oczywiście, że różne. A jak myślałeś. :D Wszystkie TU przy wycenie wraku maksymalnie zaniżają wartość aby wypłacić jak najmniej. US ma swoje tabele do wycen wartości pojazdu i im na ręke jest mieć wyższe widełki.

 

no wyszło mnie 31500 :) ale z pewnej ręki i z ori przebiegiem i pełnym zestawem dokumentów, a wyszło tak bo opłaciłem uczciwie akcyzę :(

 

To teraz zerknij na allegro ile tam Twoje auto jest średnio warte. :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz zerknij na allegro ile tam Twoje auto jest średnio warte. :norty:

he he raczej nie ma tu takiego auta obejrzałem kilka z alledrogo i warte są dla mnie niewiele :)

może średnia 32000 zł i jest ale to co się za to dostaje to .... Jak ktoś to przywiózł to nie po to by zarobić 1000zł :)

 

bardzo chciałem nie kupować auta za granicą i załatwiać tych wszystkich formalności lecz się nie dało :(

Smutna Polska rzeczywistość :( a jak ktoś ceni 40000 tys za takie auto to chyba nie sprzeda : )

jak kupować to nie tu :( drugi raz się o tym przekonałem - za pierwszym też chciałem kupić z Polski

Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To teraz zerknij na allegro ile tam Twoje auto jest średnio warte. :norty:

he he raczej nie ma tu takiego auta obejrzałem kilka z alledrogo i warte są dla mnie niewiele :)

może średnia 32000 zł i jest ale to co się za to dostaje to .... Jak ktoś to przywiózł to nie po to by zarobić 1000zł :)

 

Ale nie rozumiem Twojego zdziwienia? Wcześniej napisałes, że oglądałeś w kraju auta powyżej 30kzł, a za swoje ze sprowadzeniem dałeś 31500zł i zapewne to jest 'goła' cena bez kosztów transportu, czasu i kosztów wyjazdu. /a gdzei zysk?/ Żeby komuś się opłaciło go sprowadzić i coś zarobić cena w kraju musiała by oscylować w okolicy min. 35kzł. To teraz zestaw to z tym co napisałeś wcześniej, z dużo niższym cenam z allegro i stanem tego co i za ile oferują handlarze. I nie dziw się, że ktoś swoje auto ceni więcej niż to co stoi na allegro bo tam stoi to co się opłaca przywieź i naprawić z odpowiednim zyskiem.

 

Odpowiedz sobie na proste pytanie, gdyby dziś przyszło Ci sprzedać swoje świeżo sprowadzone auto ile byś za niego chciał dostać. A jak się zastanowisz to pewnie dojdziesz do wniosku który sam rzuciłeś, że tyle za niego nie dostaniesz bo przebiją Cie dziesiątki ogłoszeń handlarzy złomem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie wypada mi się z tobą nie zgodzić. handlarze złomem przebijają wszystkie ceny :)
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem ze swojej strony tylko tyle ze nie kupie juz nigdy auta w polsce chyba ze z salonu z ksiazka i od 1 wł...

Swoja kupilem pare tygodni temu w berlinie ( pierwsza mysl to złomowisko turasy brud i wogole ) przyjechala z wlocha ( to juz wogole masakra) .. wiadomo auto bylo umyte czyste itp. jak to sie mowi przygotowane na sprzedaz i wygladalo dla mnie bardzo podejzanie jak na 2004 r. z 150tkm. i w takiej cenie za 320d ..

Powiem tak wnetrze jest jak nowe poza wypalona dziurka od peta na siedzeniu nie jest to "full wypas" ale ma wszystko co potrzeba do wygodnej i bezpiecznej jazdy, Ksiazka serwisowa na 1 rzut oka podpada ale od 1 wlasciciela i reszta tez sie zgadza. Lakier na kazdym elemencie orginalny male wgnioty na dachu i przedni zderzak wypadl z zaczepow oraz brakuje halogenu a tak.. NIC NIE STUKA NIE PUKA I JEST IDEALNE jak to mozna przeczytac na allegro tylko ze w tym przypadku tak jest naprawde i jestem bardzo zadowolony. Sprzedawca byl sklonny do negocjacji i udalo mi sie jeszcze urwac 650 euro dolozyc rolete bagaznika z drugiej ktora stala obok i alufelgi 17 org. bmw

Jak widac nawet w takim berlinie zdazyla sie okazja kupic naprawde swietne auto za dobre 5k zl taniej niz w PL... i co wiecej prawdziwa igła ;]]]

 

Duzy plus auta to

- Swietnie wygluszone wnętrze

- Brak poczucia predkosci

- ekonomiczny silnik na autobanie przy 140 na 6g pali srednio 5.5l, jadac do 120 4.7l

- Stylistyka

 

Jak do tej pory daje Duzo Przyjemnosci Z Jazdy

Pozdr.

podejzanie :arrow: podejrzanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem ze swojej strony tylko tyle ze nie kupie juz nigdy auta w polsce chyba ze z salonu z ksiazka i od 1 wł...

Swoja kupilem pare tygodni temu w berlinie ( pierwsza mysl to złomowisko turasy brud i wogole ) przyjechala z wlocha ( to juz wogole masakra) .. wiadomo auto bylo umyte czyste itp. jak to sie mowi przygotowane na sprzedaz i wygladalo dla mnie bardzo podejzanie jak na 2004 r. z 150tkm. i w takiej cenie za 320d ..

Powiem tak wnetrze jest jak nowe poza wypalona dziurka od peta na siedzeniu nie jest to "full wypas" ale ma wszystko co potrzeba do wygodnej i bezpiecznej jazdy, Ksiazka serwisowa na 1 rzut oka podpada ale od 1 wlasciciela i reszta tez sie zgadza. Lakier na kazdym elemencie orginalny male wgnioty na dachu i przedni zderzak wypadl z zaczepow oraz brakuje halogenu a tak.. NIC NIE STUKA NIE PUKA I JEST IDEALNE jak to mozna przeczytac na allegro tylko ze w tym przypadku tak jest naprawde i jestem bardzo zadowolony. Sprzedawca byl sklonny do negocjacji i udalo mi sie jeszcze urwac 650 euro dolozyc rolete bagaznika z drugiej ktora stala obok i alufelgi 17 org. bmw

Jak widac nawet w takim berlinie zdazyla sie okazja kupic naprawde swietne auto za dobre 5k zl taniej niz w PL... i co wiecej prawdziwa igła ;]]]

 

Duzy plus auta to

- Swietnie wygluszone wnętrze

- Brak poczucia predkosci

- ekonomiczny silnik na autobanie przy 140 na 6g pali srednio 5.5l, jadac do 120 4.7l

- Stylistyka

 

Jak do tej pory daje Duzo Przyjemnosci Z Jazdy

Pozdr.

podejzanie :arrow: podejrzanie

 

gratuluje zakupu tak na marginesie to przy najbliższej wymianie oleju wymien separator oleju taw. filtr odmy .

co do spalania to za bardzo nie ufaj wskazaniom kompa bo czesto przekłamuja

przyjemnosci z jazdy zycze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam wszystkich forumowiczow. :wink: Mam taki problem mam nadzieje ze wypowie sie ktos kto zna sie na rzeczy :mrgreen: Jestem zainteresowany kupnem e46. Rocznie robie okolo 8000tys.km wiec raczej diesel mi sie nie oplaca zostaje benzyna. Jaka jednostke polecacie zeby nie byla droga w utrzymaniu? , chodzi mi o spalanie i czesci, itp. ? z gory dziekuje :D lepiej wiekszy silnik i mniej koni czy mniejszy silnik i wiecej koni np: 2.0i 150KM? lub 2.3i 172KM? 2.5i 190KM?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Pierwsza sprawa - tytuł wątku, następnym razem będzie ostrzeżenie.

 

Po drugie - jak zadajesz pytanie, który będzie tańszy w utrzymaniu, to oczywiście tańszy będzie zawsze najmniejszy. Logiczne.

A co do "większy silnik mniej koni, mniejszy silnik więcej koni" - mógłbyś wytłumaczyć o co Ci chodzi? :shock:

Ogarnij trochę czego się chcesz dowiedzieć... może poczytaj już istniejące tematy?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Akurat jeżeli chodzi o modele o które pytasz to są silniki identycznej konstrukcji, różnią sie tylko pojemnością.

Słabsze auto tj. 320i kupisz taniej bo na ogół wyposażenie ciut uboższe tez będzie. Mocniejszy silnik to wyższa cena i mniejszy wybór. Co do samej mocy to nie wiemy czym jeździłeś, czy miałeś kontakt z BMW czy nie. Jeśli latałeś jakimś słabszym autem lub jesteś świeżym kierowcą to polecam 320i , dobre auto aby poczuć kulturę silników R6 BMW i nauczyć się tylnego napędu zimą :) Nie polecam jako pierwszego tylno napędowca czegoś typu 325i czy 328i.

Co do kosztów eksploatacji to trochę więcej oleju niż w inne silniki wlewasz, ale używając dobrego oleju zmieniasz rzadziej, odpada rozrząd.

Koszty paliwa .... temat rzeka. Prawda jest taka, że większy/mocniejszy silnik pali więcej, nie są to kosmiczne różnice bo oscylują w okolicach 1-2 litrów/100km. Ale w dłuższym czasie takie spalanie się odczuwa.

Pewnie znajdą się tacy, którzy powiedzą, że jest inaczej, ale fizyki się nie oszuka :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jesli chcesz najtansze w utrzymaniu i zeby mniej paliło to rozgladnij sie raczej za r4 318i bo wiadomo ze r6 bedzie drozsze do utrzymania a 320i to raczej najgorsza opcja bo spalanie nie wiele nizsze niz 325i a osiagi nie sa rewelacyjne jak na r6.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ja bym wybrał 323 lub 325 palą nie wiele więcej niż, 320 ale przyśpieszają dużo lepiej 323 ma wyższy moment obrotowy niz. 325 moim zdaniem jest bardziej elastyczna pojemność mają taką samą 2,5l były jeszcze 323 2,2l ale tego nie polecam:) a tak wogule jak robisz taki mały przebieg to poszukaj sobie 330 pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ja bym wybrał 323 lub 325 palą nie wiele więcej niż, 320 ale przyśpieszają dużo lepiej 323 ma wyższy moment obrotowy niz. 325 moim zdaniem jest bardziej elastyczna pojemność mają taką samą 2,5l były jeszcze 323 2,2l ale tego nie polecam:) a tak wogule jak robisz taki mały przebieg to poszukaj sobie 330 pozdrawiam

 

Nie wiem skąd bierzesz dane i po co piszesz takie głupoty jak ta, że 323 jest elastyczniejsza od 325 :D Nie wprowadzaj ludzi w błąd. 323 i 325 mają taki sam moment obrotowy wynoszący 245NM, a 325 ma jedynie więcej mocy bo 192KM co mimo tej niewielkiej różnicy daje jej lepszy czas do setki o 0.8s bo wynosi on 7.2 a w przypadku 323 8s. Dodatkowo prędkość maksymalna 325 wynosi 240km/h a 323 227km/h. Na plus 325 przemawiają lepsze osiągi i nowszy silnik, który jednocześnie dla niektórych może być minusem ponieważ jest to M54 a wszyscy chyba już wiedzą, że lubią one wypić trochę oleju.

 

Poniżej odnośniki do danych fabrycznych obu pojazdów:

Dane techniczne 325

 

Dane techniczne 323

 

Na przyszłość nie wymyślaj mitów i nie wal takich herezji jeśli nie jesteś czegoś pewien. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jesli chcesz najtansze w utrzymaniu i zeby mniej paliło to rozgladnij sie raczej za r4 318i bo wiadomo ze r6 bedzie drozsze do utrzymania a 320i to raczej najgorsza opcja bo spalanie nie wiele nizsze niz 325i a osiagi nie sa rewelacyjne jak na r6.

 

Tak samo można podsumować 318i vs 320i spalanie niewiele niższe a osiągi żadne. Cała różnica w kosztach eksploatacji to 2 świece i litr oleju :mrgreen:

Kultura pracy i brzmienie R6 to coś co BMW wyróżnia. Po za tym kolega pyta o 320i-325i.

 

były jeszcze 323 2,2l ale tego nie polecam:)

 

Nie było 323 2,2l kolego, nie pisz bzdur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.