Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No to okolo 15tysiakow ci zostaje na samo auto bo gaz i zmiana dokumentow to prawie 5tysi.wiem bo sam zakladalem gaz do 2.5 i nie jest to tanie ale warto.

tak mniej więcej licze wlasnie ok 15-17 na sam zakup, ogloszen jest kilka ale wlasnie nie mam jak tego sprawdzić...

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Perelek nie ma,chyba ze w salonie,ja tez kupilem compakta i mechanicznie wszystko bylo ok przez 3lata,i problemy sie zaczely.a cale bylo malowane niewiem z jakiego powodu,ale pewnie walniete bylo tragedi z lakierem nie ma ale jesli chcialbym sprzedac to juz problem i tak to jest z kupnem i sprzedarza,niestety rynek jest pelny aut z niespodzianka:D
Opublikowano

Aut z niespodzianką? Pewnie, że będziesz miał niespodziankę, jak kupisz "zadbaną, bezwypadkową, nieskręconą, w idealnym stanie, od pierwszego właściciela - dziadka z Niemiec" trzylitrową e39 lub e46 za 15k, najlepiej w m-pakiecie i polifta :duh: Cudów nie ma i albo się obniża wymagania co do stanu i przeszłości auta (kolokwialnie mówiąc kupuje się szrot, ale wypasiony, by sąsiad był zazdrosny :norty:), albo szuka się podstawowych wersji wyposażenia i R4 pod maską i wtedy jest jeszcze szansa na w miarę przyzwoite auto w tej cenie.

 

@fokoslaw: tu masz dział, gdzie możesz wrzucać konkretne auta do oceny - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=44. Pamiętaj tylko by dodać VIN. Powodzenia.

Opublikowano
Aut z niespodzianką? Pewnie, że będziesz miał niespodziankę, jak kupisz "zadbaną, bezwypadkową, nieskręconą, w idealnym stanie, od pierwszego właściciela - dziadka z Niemiec" trzylitrową e39 lub e46 za 15k, najlepiej w m-pakiecie i polifta :duh: Cudów nie ma i albo się obniża wymagania co do stanu i przeszłości auta (kolokwialnie mówiąc kupuje się szrot, ale wypasiony, by sąsiad był zazdrosny :norty:), albo szuka się podstawowych wersji wyposażenia i R4 pod maską i wtedy jest jeszcze szansa na w miarę przyzwoite auto w tej cenie.

 

@fokoslaw: tu masz dział, gdzie możesz wrzucać konkretne auta do oceny - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=44. Pamiętaj tylko by dodać VIN. Powodzenia.

dzięki Edek - działam :)

Opublikowano
No wlasnie o to mi chodzilo ze kazdy ma wymagania a przeciez to sa auta co maja 10 i wiecej lat,raz mnie zatkalo jak uslyszalem od kupca ze za precyzyjnie sie prowadzi i napewno byla bita ostro.no madre?
Opublikowano

A mi kolego chodzi o to, że nawet 10 letnie auta mogą być w bardzo dobrym stanie, tylko że te auta nie trafiają na polski rynek, albo trafiają bardzo rzadko, bo dla Polaka ceny na zadbane auta są w jego mniemaniu "wygórowane" i za kwotę, za którą można kupić golfa IV tdi szuka jak najmłodszego BMW z 6 garami. A jeśli już portfel jest bardziej zasobniejszy i pozwala na zakup lepszego samochodu, powiedzmy e46 z nieskręconym budzikiem i przejrzystą historią za tyle ile kosztuje realnie dobry samochód w DE, to co robi Polak? Zaczyna szukać w tych pieniądzach e90 i pierwsze pytanie do sprzedającego: "a ile Pan opuści?".

 

W każdym razie życzę powodzenia każdemu, kto szuka najmocniejszych wersji silnikowych z "full wypasem" za 15k! Jak to się mówi - do odważnych świat należy! :cool2: Tylko nie psioczcie później na markę ;)

Opublikowano
Wiem ze malo trafia do polski,sam siedze we wloszech i czasami przejade po komisach albo gazetke kupie z ogloszeniami i to co widze to szok,auta maja po 300tys przejechane z 2005 2007 roku,polak kupi i co?czary mary i jest 100tys,a jak cos pukniete to za grosze sprzedaja bo tu spiewaja sobie 80-90€ za godzine blacharze wiec nie oplaca sie naprawiac.a jak jest cos fajnego to i kosztuje jak kosztowac powinno.prosty przyklad alfa 159 2008r 89tys przebiegu stuknieta w polsce naprawa by kosztowala okolo 3tys zl,do sprzedania za 1500€,w polsce cena naprawionej ponad 30tys zl.mozna zarobic?
Opublikowano
A mi kolego chodzi o to, że nawet 10 letnie auta mogą być w bardzo dobrym stanie, tylko że te auta nie trafiają na polski rynek, albo trafiają bardzo rzadko, bo dla Polaka ceny na zadbane auta są w jego mniemaniu "wygórowane" i za kwotę, za którą można kupić golfa IV tdi szuka jak najmłodszego BMW z 6 garami. A jeśli już portfel jest bardziej zasobniejszy i pozwala na zakup lepszego samochodu, powiedzmy e46 z nieskręconym budzikiem i przejrzystą historią za tyle ile kosztuje realnie dobry samochód w DE, to co robi Polak? Zaczyna szukać w tych pieniądzach e90 i pierwsze pytanie do sprzedającego: "a ile Pan opuści?".

 

W każdym razie życzę powodzenia każdemu, kto szuka najmocniejszych wersji silnikowych z "full wypasem" za 15k! Jak to się mówi - do odważnych świat należy! :cool2: Tylko nie psioczcie później na markę ;)

 

myslisz ze to jest szrot? moim zdaniem nie mozna zakladac ze kazdy samochod jest krecony itd...

szkoda ze nie w PL...

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-525i-touring-leder-xenon-audioystem-sitzheiz-berlin/195164602.html?lang=de&pageNumber=2&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=7%2C8%2C9%2C75%2C10%2C76%2C11%2C12%2C13%2C88%2C14%2C77%2C15%2C56%2C78%2C72&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.makeId=3500&makeModelVariant2.modelId=16%2C17%2C74%2C18%2C19%2C20%2C21%2C22%2C65%2C23%2C66%2C24%2C25%2C26%2C67%2C70%2C86&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=190&minPowerAsArray=PS&fuels=PETROL&fuels=GAS&fuels=LPG&fuels=CNG&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&maxPrice=3500&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=200000

 

albo:

Opublikowano

Nie zakładam, że każdy samochód to szrot, jeśli samochód stoi w DE ;) To, co wkeiłeś:

1. samochód lekko puknięty.

2. Powiedzmy, za 3k euro pójdzie. Plus opłaty i już mamy 16k zł na dzień dobry. Do tego doliczyć trnasport, wyżywienie, ewentualnie nocleg, wymiana błotnika i reflektora - dodaj jeszcze ze 2k minimum. I to przy założeniu, że jedziesz sam.

3. To touring.

4. To e39 - nie wiem, dlaczego, ale e46 są droższe od e39 przy porównywalnym wyposażeniu i modelu.

 

Podsumowując - za taki samochód musiałbyś wyłożyć plus minus 18k, jeśli jedziesz po niego sam. A handlarz na takim aucie za transport doliczy z 1,5-2k i plus musi na nim zarobić, myślę, że minimum 2-3k, jak nie więcej. Więc od handlarza musiałbyś go odkupić uczciwie za 20-22k. A Ty szukasz za 17. Widzisz różnicę?

Opublikowano
Nie zakładam, że każdy samochód to szrot, jeśli samochód stoi w DE ;) To, co wkeiłeś:

1. samochód lekko puknięty.

2. Powiedzmy, za 3k euro pójdzie. Plus opłaty i już mamy 16k zł na dzień dobry. Do tego doliczyć trnasport, wyżywienie, ewentualnie nocleg, wymiana błotnika i reflektora - dodaj jeszcze ze 2k minimum. I to przy założeniu, że jedziesz sam.

3. To touring.

4. To e39 - nie wiem, dlaczego, ale e46 są droższe od e39 przy porównywalnym wyposażeniu i modelu.

 

Podsumowując - za taki samochód musiałbyś wyłożyć plus minus 18k, jeśli jedziesz po niego sam. A handlarz na takim aucie za transport doliczy z 1,5-2k i plus musi na nim zarobić, myślę, że minimum 2-3k, jak nie więcej. Więc od handlarza musiałbyś go odkupić uczciwie za 20-22k. A Ty szukasz za 17. Widzisz różnicę?

nie doczytales, na sam samchod 15-17 , z rejestracja ok 20-21 tys-bez gazu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to tak:

realnie przy własnym imporcie szukaj zadbane egz:

328 max 2000r

330 z rok młodsze.

chyba że kupisz zadbane 330d w sedanie :arrow:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
A wlasnie jakie sa oplaty przy silnikach powyzej 2.2 pojemnosci?

 

Akcyza - jeśli samochód ma pojemność ponad 2000 cm3 - 18,6% ceny pojazdu (przeliczonej z EUR na PLN po kursie NBP z danego dnia).

 

@pete, najstarsza 330i to będzie 2000r, czyż nie?

Opublikowano
to tak:

realnie przy własnym imporcie szukaj zadbane egz:

328 max 2000r

330 z rok młodsze.

chyba że kupisz zadbane 330d w sedanie :arrow:

rzeczywiście ladnie wygląda, jak ja scigna do PL to będzie miała 190 tys przebiegu...

wole jednak benzynę.

  • Moderatorzy
Opublikowano

1.Jeżeli przyprowadzisz auto z tablicami to przegląd 100, jak bez tablic(laweta) to 169 zł.

2.Odprawa celna (akcyza) jak auto powyżej 2.0 to 18,6% ceny pojazdu.

3.Opłata skarbowa za akcyzę 17 zł.

4.Tłumaczenie papierów w zależności od tłumacza to ok. 250zł.

5.Papier ze skarbówki o zwolnieniu z podatku Vat dla pojazdów z Unii Europejskiej 160 zł.

6.Opłata ekologiczna 500zł. (recykling).

Nie zapomnij spisać umowę dwujęzyczną, to oszczędzisz na jej tłumaczeniu.

Z wszystkimi papierami idziesz do Wydziału komunikacji i rejestrujesz.Koszt 200.Jeżeli samochód przyjechał bez tablic musisz doliczyć jeszcze koszt tablic tymczasowych tzw. próbnych.

Do tego dolicz czas i mnóstwo biegania :mrgreen:

PS.Jeżeli przyprowadzisz auto na tablicach przewozowych to musisz te tablice zdać.Do tablic też jest taki różowy dowód rejestracyjny.Musisz wykupić też OC na przyjazd jak będziesz już znał dane samochodu-np. przez telefon w jakimś liberty, link itp.

Miłego biegania życzę :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ad 1 jak masz ważny przegląd nie musisz go robić (czasem parobasy w urzędach tego nie wiedzą i się stawiają)

od 08.10.2012r bez tablic nie zrobisz przeglądu

ad 4 przy dużej podaży biur tłumaczeń w dużym mieście to już ok 100zł, nawet z taką opcją że wysyła się zdjęcia dokumentów i daje do wglądu przy odbiorze.

 

dodatkowo ode mnie :mrgreen:

przed powrotem warto w Zulassungsstelle wykupić tablice wywozowe z czerwonym paskiem (tablice z żółtym paskiem nie uprawniają do wjazdu za granicę Niemiec w tym i polski!).

w razie kolizji możesz być bez samochodu i ze zdrowym debetem na koncie.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wiem, że przeglądu niby nie trzeba, a jednak niby trzeba. Przy rejestracji i tak jest tyle latania, że nie wskazane jest jeszcze więcej, dlatego czasami lepiej olać to, a poza tym mamy już przegląd na cały roczek.

Ja przyprowadziłem na żółtych i....dobrze było.Przepisy się zmieniają i czasami ciężko nadążyć.

Te z czerwonym paskiem są dość drogie, o ile pamiętam coś chyba około 200 euro i trzeba się po nie wystać w naszym odpowiedniku wydziału komunikacji.

A jak rejestrują auta Ci co przywieźli na lawetach bez tablic?Albo Ci z tablicami z tektury wypisane flamastrem?

Tak czy inaczej jak dla mnie było dużo za dużo skomplikowane to wszystko zwłaszcza, że z czasem u mnie słabo.Zeszło mi chyba z miesiąc zanim ogarnąłem to wszystko :mrgreen: .

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

bez tablic trzeba wziąć tymczasowe czerwone za 62zł.

bez tablic nikt przeglądu nie zrobi.

tydzień temu zafirę rejestrowaliśmy.

przegląd uznany i nie czepiali się że w czerwonych blachach moje nazwisko.

kiedyś kręcili aferę z tego powodu.

naprawdę te żółte to na przypał się jedzie.w razie bum jest płacz.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano (edytowane)

Witam panowie.

Przymierzam się do kupna BMW E46.

Moje roczne przebiegi to ok 10tys. km także instalacja gazowa nie wchodzi w grę.

Szukam BMW po lifcie ponieważ strona wizualna również jest dla mnie ważnym aspektem. Myślałem o wersjach silnikowych:

1. 318 143km z 4 cylindrowym silnikiem.

2. 320 150km z 6 cylindrowym silnikiem.

3. 320 170km z 6 cylindrowym silnikiem.

 

 

Najbardziej skłaniam się ku opcji numer 3 ale w ostateczności jeżeli trafiłby się ładny egzemplarz za godziwe pieniądze to chętnie bym kupił tą 143 konną.

Obecnie jeżdzę accordem z 2000r w automacie która pali ogromne ilości paliwa jak na 2 litrowy silnik (14-15 litrów w 100% miasto). Jak sprawa ma się z BMW z w/w wersjami silnikowymi?

Głównie jeżdżę po mieście ale w weekend czasami zdarzają się dalsze wyjazdy w trasę i wtedy konsumpcja paliwa jest na akceptowalnym poziomie czyli ~8 litrów.

 

Teraz kolejna sprawa na co zwrócić uwagę przy kupnie auta ponieważ nie mam nikogo znajomego kto specjalizuje się w markach BMW. Jedynie mogę poprosić o pomoc znajomego który jest mechanikiem-lakiernikiem z naciskiem na lakiernik żeby pojechał ze mną i obejrzał auto z grubsza.

Do tej pory wyczytałęm że trzeba obadać czy nie ma wycieków z silnika oraz sprawdzić cewki czy były wymieniane bo po 100000 km już należy je zmienić. Oczywiście posłuchać jak pracuje silnik i czy nie wydobywają się metaliczne dzwięki itp.

 

No i kolejna rzecz to którą wesję silnikową polecacie ze względu na awaryjność, moc w stosunku do pojemności.

Przyznam że accordem jeździ się fajnie ale niestety jest trochę przymulona jak dla mnie.

 

Ostatnie pytanie to jak wygląda sprawa z korozją nadwozia/podwozia bo honda gnije od środka jak i od spodu. Natomiast na lakier na nadwoziu nie mogę narzekać bo trzyma ładnie bez oznak rdzy.

 

Budżet.

Myślę że w 20tys. powinienem znaleźć coś godnego uwagi powiedzmy z 2002 roku ?

Edytowane przez remekrr
Opublikowano
1.Jeżeli przyprowadzisz auto z tablicami to przegląd 100, jak bez tablic(laweta) to 169 zł.

2.Odprawa celna (akcyza) jak auto powyżej 2.0 to 18,6% ceny pojazdu.

3.Opłata skarbowa za akcyzę 17 zł.

4.Tłumaczenie papierów w zależności od tłumacza to ok. 250zł.

5.Papier ze skarbówki o zwolnieniu z podatku Vat dla pojazdów z Unii Europejskiej 160 zł.

6.Opłata ekologiczna 500zł. (recykling).

Nie zapomnij spisać umowę dwujęzyczną, to oszczędzisz na jej tłumaczeniu.

Z wszystkimi papierami idziesz do Wydziału komunikacji i rejestrujesz.Koszt 200.Jeżeli samochód przyjechał bez tablic musisz doliczyć jeszcze koszt tablic tymczasowych tzw. próbnych.

Do tego dolicz czas i mnóstwo biegania :mrgreen:

PS.Jeżeli przyprowadzisz auto na tablicach przewozowych to musisz te tablice zdać.Do tablic też jest taki różowy dowód rejestracyjny.Musisz wykupić też OC na przyjazd jak będziesz już znał dane samochodu-np. przez telefon w jakimś liberty, link itp.

Miłego biegania życzę :mrgreen:

 

niestety nie jestem fizycznie sam jechać po auto...

ale trochę biegania rzeczywiście jest :)

Opublikowano
1.Jeżeli przyprowadzisz auto z tablicami to przegląd 100, jak bez tablic(laweta) to 169 zł.

2.Odprawa celna (akcyza) jak auto powyżej 2.0 to 18,6% ceny pojazdu.

3.Opłata skarbowa za akcyzę 17 zł.

4.Tłumaczenie papierów w zależności od tłumacza to ok. 250zł.

5.Papier ze skarbówki o zwolnieniu z podatku Vat dla pojazdów z Unii Europejskiej 160 zł.

6.Opłata ekologiczna 500zł. (recykling).

Nie zapomnij spisać umowę dwujęzyczną, to oszczędzisz na jej tłumaczeniu.

Z wszystkimi papierami idziesz do Wydziału komunikacji i rejestrujesz.Koszt 200.Jeżeli samochód przyjechał bez tablic musisz doliczyć jeszcze koszt tablic tymczasowych tzw. próbnych.

Do tego dolicz czas i mnóstwo biegania :mrgreen:

PS.Jeżeli przyprowadzisz auto na tablicach przewozowych to musisz te tablice zdać.Do tablic też jest taki różowy dowód rejestracyjny.Musisz wykupić też OC na przyjazd jak będziesz już znał dane samochodu-np. przez telefon w jakimś liberty, link itp.

Miłego biegania życzę :mrgreen:

 

niestety nie jestem fizycznie sam jechać po auto...

ale trochę biegania rzeczywiście jest :)

 

fizycznie w stanie pojechać po samochód oczywiście...

Opublikowano
Witam panowie.

Przymierzam się do kupna BMW E46.

Moje roczne przebiegi to ok 10tys. km także instalacja gazowa nie wchodzi w grę.

Szukam BMW po lifcie ponieważ strona wizualna również jest dla mnie ważnym aspektem. Myślałem o wersjach silnikowych:

1. 318 143km z 4 cylindrowym silnikiem.

2. 320 150km z 6 cylindrowym silnikiem.

3. 320 170km z 6 cylindrowym silnikiem.

[...]

Budżet.

Myślę że w 20tys. powinienem znaleźć coś godnego uwagi powiedzy z 2002 roku ?

 

Ja bym szukał 320i 170km. Problem jest jednak taki, że ładnego, uczciwego polifta z tym silnikiem i z tego rocznika będzie Ci trudno znaleźć w tym budżecie. Ale cuda się zdarzają ponoć. Szukaj od prywatnych użytkowników, nie handlarzy, którzy dopiero przytargali taki samochód z DE ze 150k km na budziku i wystawiają go za 18k jako ideał od doktora/dziadka/dentysty itp. Zaglądaj na forumową giełdę, może coś się trafi.

Opublikowano

Ktoś pomoże odnośnie reszty moich pytań ?

 

edek.by,to ile trzeba wyłożyć żeby kupić zadbany egzemplarz i przez kilkanaście miesięcy nie martwić się o koszty naprawy ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.