Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Lepiej kup M57N odrazu zaczynasz z 204 km potem katy out większy IC i jeżeli auto trzyma serię to w granicach 300 km osiągniesz
  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Spodziewałem się takiej odpowiedzi, usłyszałem to z takiego nie pewnego źródła.

 

rafalb33 "kosmetycznych" przeróbkach, co masz na myśli?

Opublikowano

Przejrzysz parę tematów, galerii, zapoznasz się bliżej z tematem bmw diesel to zrozumiesz o co chodzi z kosmetyką,

Przypuszczam, że założyłeś że każde 184 ma 184 i każde 204 ma 204 ...

Bierz 204, najlepiej w najlżejszej budzie w manualu i ori mPak, bo w zwykłym zderzaku większego fmic nie wciśniesz a dokładane to zawsze dokładane, choć jak trzeba to trzeba.

Opublikowano
tzn ze wyciagasz silnik robisz swap na m3 i cieszysz sie moca :D

 

 

sorry, musialem

 

 

Nie ma za co :D. Na kimś trzeba pożartować heh :).

Będzie maszyna zerknę w 100% żeby nie popełnić jakiegoś błędu.

Apropo, te 204 są 2003+ w górę TYLKO, czy 204 może być np 2001?

Jest pełno tych "204" z 2001 :>

Opublikowano

No nie ma pełno 204 z 2001 ... wskaż proszę - 204 z tego co gdzieś czytałem "szło" od marca 2003.

To mało ważne, jak już będziesz się szykować na 330d 204 to po vinie sobie zobaczysz ...

Opublikowano
Kup sobie wersje 204 konna, i duzo latwiej zrobisz z niej 300 koni, kolega z forum zenek koksownik ma 297koni i ma zrobiony przelot i program tyle ze w seri mial nie 204 tylko 220 koni, bo lepiej silnik pracuje w polifcie bo jest comon rail ciszej i precyzyjniej , wie doinwestuj i kup 204konnna, a wiadomo co trzeba wymienic , by zyskac moc , to inter, dolot, turbo ,wtryski . wywalenie katalizatorow, i programik
Opublikowano
Kup sobie wersje 204 konna, i duzo latwiej zrobisz z niej 300 koni, kolega z forum zenek koksownik ma 297koni i ma zrobiony przelot i program tyle ze w seri mial nie 204 tylko 220 koni, bo lepiej silnik pracuje w polifcie bo jest comon rail ciszej i precyzyjniej , wie doinwestuj i kup 204konnna, a wiadomo co trzeba wymienic , by zyskac moc , to inter, dolot, turbo ,wtryski . wywalenie katalizatorow, i programik

Common rail jest i tu i tu. W 204km jest CR drugiej generacji z dużo większym potencjałem. Po za tym turbo w serii jest w stanie napompować do prawie 300km.

 

W 184km w zasadzie nic po za tym co pisałem nie idzie zrobić za normalne pieniądze. 220km+ i kończy się zarówno paliwo i turbo . Turbo idzie łatwo wymienić, ale z wtryskami nic nie zrobisz i tu praktycznie kończy się zabawa.

Opublikowano

No, ja oczywiście jak wyżej, ale znaleźć 330d manuala we względnie dobrym stanie i choćby mPakiem, lub chociaż lifestyle graniczy z cudem.

A i w de coraz mniej tego.

Opublikowano
Oczywiście samochód ma mi służyć na parę lat, dlatego tuning ma być w granicach rozsądku żeby mi się nie rozleciała za rok i żebym mógł nią pojeździć.

 

300 KM w takim silniku to nie tuning w granicach rozsądku :D Po pierwsze nie wyciągniesz tyle z tego silnika a po drugie to nie takie małe koszta jak program za 2k. Myślę że + IC + porządny przelot z downpipem i turbo + wtryski z 335d i mapa to zbliżysz się do 7-8k za taką zabawę. Dodatkowo będziesz musiał najprawdopodobniej wsadzić sprzęgło od radzikowskiego i rozpórki w tył i przód żeby buda była sztywniejsza. Przerabiałem temat u znajomego i to nie jest takie hop siup poza tym pewnie auto będzie miało nie mały przebieg tak więc to tym bardziej wyklucza poddawanie go takim przeróbkom. Ja miałem 204 KM i 220 tys. przebiegu i nic nie robiłem z racji tego że szkoda mi było silnika. Z diesla wyścigówki nie zrobisz.

 

BTW. Jak będziesz szukał 330d to tylko z 2004 roku z elektronicznym sterowaniem turbiny. Wcześniejsze miały sterowanie na podciśnieniu.

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
No nie ma pełno 204 z 2001 ... wskaż proszę - 204 z tego co gdzieś czytałem "szło" od marca 2003.

To mało ważne, jak już będziesz się szykować na 330d 204 to po vinie sobie zobaczysz ...

 

O to właśnie chodzi, Pablo napisał..

Jest pełno aukcji wystawionych gdzie niby jest 204 KM, a to te ponizej 2003.

Co do 300 KM, to nie będzie auto do wyścigów ciągle, będę tym autem jeździł na co dzień.

Co jakiś czas pojadę na jakiś zlot czy 1/4, według mnie jak będę dbał to nic się nie stanie.

Opublikowano
Oczywiście samochód ma mi służyć na parę lat, dlatego tuning ma być w granicach rozsądku żeby mi się nie rozleciała za rok i żebym mógł nią pojeździć.

 

300 KM w takim silniku to nie tuning w granicach rozsądku :D Po pierwsze nie wyciągniesz tyle z tego silnika a po drugie to nie takie małe koszta jak program za 2k. Myślę że + IC + porządny przelot z downpipem i turbo + wtryski z 335d i mapa to zbliżysz się do 7-8k za taką zabawę. Dodatkowo będziesz musiał najprawdopodobniej wsadzić sprzęgło od radzikowskiego i rozpórki w tył i przód żeby buda była sztywniejsza.

Trochę przesadzasz z tymi cenami.

Downpipe z RM Motors to ~ 500zł. Mam u siebie już z 3 lata i jest ok.

IC chińczyk z allegro (bardzo dobrej jakości) ~400zł. Do tego kolanka i jakieś pierdoły powiedzmy 200zł.

Z wydechem poza dp i katami nie koniecznie trzeba coś robić.

Za wycięte katy w dobrym skupie dostaniesz minimum 800zł (bez problemu), więc część się zwraca.

Do tego strojenie +-1500zł i przy odrobinie szczęścia i zdrowej serii możesz mieć okolice 280-290km. Na fabrycznym turbo i wtryskach.

Czyli mamy okolice 1800zł. W zaokrągleniu bez problemu można się zmieścić w 2k. Cena kosmetyczna jak za taki przyrost.

Oczywiście fabryczne sprzęgło może szybko dać ciała, ale to chyba oczywiste przy takim podniesieniu mocy.

Opublikowano (edytowane)

Rafał oczywiście że możemy zrobić to po kosztach ale z tego raczej nie wyciągnie ok 300 KM. Jeśli celujemy w porządne rzeczy jak np. wydech w MG motorsport i IC na zamówienie a nie gotowe zabawki to suma drastycznie wzrsasta wszystko zależy czy ma to być na gotowcach czy na hand made.

 

Powiedzmy cen z głowy tak sobie postrzelam

 

- program 2k

- wydech 1,5k

- ic 1k

- wtryski 2,5 k

- turbina 2k?

- sprzęgło 1k?

- rozpórki 0.5k?

 

Trochę tego jest co? :D

 

Edu z BMW Sport robił swoje 330d na grubych modach więc możesz poczytać jego wątek.

Edytowane przez Jac3k
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano

Z takich ciekawostek. Z mojego 204km po modyfikacji:

 

Intercooler z FMIC - 770zł

Downpipe RM Motros - 550zł

Program - 1100zł

 

Mam na razie 270KM/540NM przy czym przy wyższym momencie oczywiście drży przeniesienie napędu. Więc kolejny etap sprzegło i docisk o Radzikowskiego 1200zł i zobaczymy co dalej zdziałamy. Więc już zaczynają się robić koszty

Opublikowano

maciek 06:

Intercooler z FMIC - 770zł

Downpipe RM Motros - 550zł

Program - 1100zł

 

Czyli co, jak zrobię taki zestaw wyjdzie koło 270 tak jak piszesz?

Według mnie wystarczająco dużo, nie musi być 300 bo tak powiedziałem.

A już widzę że od tego momentu są schody, bo skrzynia itd.

Tak więc wydaje mi się że spokojnie uda mi się taki efekt osiągnąć.

Opublikowano

maciek 06:

Intercooler z FMIC - 770zł

Downpipe RM Motros - 550zł

Program - 1100zł

 

Czyli co, jak zrobię taki zestaw wyjdzie koło 270 tak jak piszesz?

Według mnie wystarczająco dużo, nie musi być 300 bo tak powiedziałem.

A już widzę że od tego momentu są schody, bo skrzynia itd.

Tak więc wydaje mi się że spokojnie uda mi się taki efekt osiągnąć.

Opublikowano

Trzeba brać jeszcze poprawkę na wał. U znajomego wibracje podczas przyspieszania były spowodowane słabo wyważonym wałem napędowym.

Dlatego jak już było napisane samo podniesienie mocy może być w miarę tanie, jednak trzeba brać poprawkę na sprzęgło, napęd etc.

Opublikowano

Sory ludzie ale jak czytam Wasze posty, to po większości, żal d...e ściska ...

Chcesz dieslowi podnieść moc o około 1/2 i masz zamiar pojeździć nim parę lat ? :duh:

Zapomnij. Opcje są takie:

1- włożysz w to KUPE kwitu i będzie zrobiony na lata i będzie miał moc, lecz taniej

sumarycznie wyjdzie kupienie M-ki

2- włożysz w to mało kasy, wyjdzie mocny ale nie na lata

3- będziesz chciał ztuningować go żeby posłużył dłużej, ale inwestując mało,

będzie miał mało mocy

 

Masz duże ambicje i chyba myślisz że jak kupisz chipboxa na allegro za 200zł,

to masz 30 koni więcej i nic więcej nie potrzeba.

 

BŁĄD. :nienie:

 

Do rzeczy, postaram się to streścić na moim przykładzie.

Kupiłem 2,8 benzynowe. Miałem zapas około 5 tys. sosu na tuning. :norty:

Udałem się do 3 (podobnież najlepszych) firemek, w obrębie warszawy

zajmujących się tuningiem. Wiesz jak się to wszystko skończyło ?

Nie stuningowałem NIC. Czemu ? Bo żeby z moich niecałych 200 koni

wejść na pułap np 250 koni, trzeba modyfikować skrzynię biegów.

Seryjna nie podoła, tak samo WSZYSTKIE INNE PODZESPOŁY.

Mają swoją granicę wytrzymałości, gdzieś 20-30 koni dalej,

ale nie 50-100! Auto nie rozpadnie się od razu ale długo to Ty nie pojeździsz.

Jak się okazało ile tysięcy kosztuje przerobienie mojej skrzyni,

żeby podołała mocy podobnej do oczekiwanej przez Ciebie,

to osiwiałem, tysiące złotych, za samą skrzynię, która jest początkiem!

 

Zdaj sobie sprawę z tego, że nie wystarczy mu dodać mocy,

auto musi być do niej przystosowane!

 

Poza tym od razu widać, że to takie marzenie ściętej głowy..

Ej chłopaki, kupię bmw, może.. i chciał bym go stuningować, może,

bo nie wiem jak i za ile... no ale chciał bym mieć tak ze 300 koni.

 

TO SE KUP M-ke tak jak ktoś już napisał i popukaj się w głowę.

Na M nie masz kasy a nagle na tuning auta takiego kalibru masz???

Opublikowano

Sorry ale nie porównuj kosztów modyfikacji wolnossącej benzyny do klekota.

Wszystko już zostało chyba powiedziane, i jakie koszty mogą czekać. Autor sam zdecyduje.

Należy pamiętać, że takie 330d to mimo wszystko TANI w eksploatacji, zakupie i spalaniu samochód a nie M :duh:

Opublikowano
maciek 06:

Intercooler z FMIC - 770zł

Downpipe RM Motros - 550zł

Program - 1100zł

 

Czyli co, jak zrobię taki zestaw wyjdzie koło 270 tak jak piszesz?

Według mnie wystarczająco dużo, nie musi być 300 bo tak powiedziałem.

A już widzę że od tego momentu są schody, bo skrzynia itd.

Tak więc wydaje mi się że spokojnie uda mi się taki efekt osiągnąć.

 

 

Dokładnie, wszystko zależy jeszcze od kondycji silnika i osprzętu, w serii wyszło 228KM/465Nm. Z tego co rozmawiałem podczas robienia programu, to przeważnie wychodzą na ~250/500. Na prawdę zależy od wielu czynników. I raczej nie ma złotej recepty która zagwarantuje Ci założoną moc ale zawsze można w jakiś sposób to ułatwić, przez przerobienie wydechu czy intercoolera.

Opublikowano

Mikos 94 dzięki za wypowiedź :).

Widać że starasz się pomóc i tak dalej, ale zauważ że to nie jest marzenie ściętej głowy.

Młody łepek kupi sobie BMW i poszpanuje.

Jestem młodym łepkiem, ale nie odbieram tego jako szpan, czy po prostu chce mieć i tyle.

Zawsze miałem takie marzenie, zdać prawko i mieć perełke w garażu.

Prawko lada moment, a jeździć jeździłem dużo czasu wcześniej, nie uważam się za kierowcę bolidu F1

Ale mam to czego brakuje wszystkim tym co lądują na drzewach, zimną głowę i słucham się silnika.

Nie to że zrobie 300 km i będę piłował.

Wspomniano wcześniej, IC, Wydech, Program, jest to nie dużą kwotą a da masę frajdy i spełni marzenie.

Wydaje mi się że nawet 250 jakbym miał, było by fajnie.

Przy tym oszczędzając skrzynie czy inne rzeczy.

Nie bój się do hamulców też zajrzę jak i rozpórkę zrobię.

Daj mi czas do końca roku, a zobacz efekty mojego zaangażowania.

Dzięki wszystkim w temacie za wypowiedzi, naprawdę pomogło ;)

Opublikowano
Sory ludzie ale jak czytam Wasze posty, to po większości, żal d...e ściska ...

Chcesz dieslowi podnieść moc o około 1/2 i masz zamiar pojeździć nim parę lat ? :duh:

Zapomnij. Opcje są takie:

1- włożysz w to KUPE kwitu i będzie zrobiony na lata i będzie miał moc, lecz taniej

sumarycznie wyjdzie kupienie M-ki

2- włożysz w to mało kasy, wyjdzie mocny ale nie na lata

3- będziesz chciał ztuningować go żeby posłużył dłużej, ale inwestując mało,

będzie miał mało mocy

 

Masz duże ambicje i chyba myślisz że jak kupisz chipboxa na allegro za 200zł,

to masz 30 koni więcej i nic więcej nie potrzeba.

 

BŁĄD. :nienie:

 

Do rzeczy, postaram się to streścić na moim przykładzie.

Kupiłem 2,8 benzynowe. Miałem zapas około 5 tys. sosu na tuning. :norty:

Udałem się do 3 (podobnież najlepszych) firemek, w obrębie warszawy

zajmujących się tuningiem. Wiesz jak się to wszystko skończyło ?

Nie stuningowałem NIC. Czemu ? Bo żeby z moich niecałych 200 koni

wejść na pułap np 250 koni, trzeba modyfikować skrzynię biegów.

Seryjna nie podoła, tak samo WSZYSTKIE INNE PODZESPOŁY.

Mają swoją granicę wytrzymałości, gdzieś 20-30 koni dalej,

ale nie 50-100! Auto nie rozpadnie się od razu ale długo to Ty nie pojeździsz.

Jak się okazało ile tysięcy kosztuje przerobienie mojej skrzyni,

żeby podołała mocy podobnej do oczekiwanej przez Ciebie,

to osiwiałem, tysiące złotych, za samą skrzynię, która jest początkiem!

 

Zdaj sobie sprawę z tego, że nie wystarczy mu dodać mocy,

auto musi być do niej przystosowane!

 

Poza tym od razu widać, że to takie marzenie ściętej głowy..

Ej chłopaki, kupię bmw, może.. i chciał bym go stuningować, może,

bo nie wiem jak i za ile... no ale chciał bym mieć tak ze 300 koni.

 

TO SE KUP M-ke tak jak ktoś już napisał i popukaj się w głowę.

Na M nie masz kasy a nagle na tuning auta takiego kalibru masz???

 

Pierdylisz trochę trzy po trzy ... za dużo się naoglądałeś 328i w Drogówce chyba.

Poza tym co ty porównujesz koszty podniesienia mocy diesla do pb, jakbyś się z choinki urwał - sorry.

Nawiązując do abstrakcyjnej sugestii kupna m3 ... kupić to nie to samo co utrzymać mistrzu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.