Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rozpoczynam przygodę z marką, która zawsze mnie pociągała... BMW :)

Na celowniku E46 po facelifcie. Do tej pory jeździłem dieslami, ale rozważam także PB z LPG.

Mam dwa wymagania, musi być tempomat, i musi być 6 biegów do jazdy w przód :)

Jeżeli diesel, to 320d 150 KM, jeżeli benzyna... to nie mam swojego typu ale coś w podobnej mocy zapewne.

Auta używam głównie do dojazdów do pracy ( 15 km w jedną stronę, codziennie ), raz na miesiąc trasa 500 km.. rocznie robię 20-25 tyś km.

Auto dla 3-osobowej rodziny ( ja, żona, córka 2 latka ( ISOFIX!! :) ) a wiec nadwozie zapewne touring...

Rozważałem Merca C ale to nie to czego szukam ;)

Do tej pory jeździłem Mazdami, mam o nich dużą wiedzę ale Mazda 6 do mnie nie przemawia ze względu na zacierające się diesle.. ( pracuje w ASO Mazda i znam tę markę na wylot ;) )

Jakieś wskazówki, aby później nie żałować? W ogłoszeniach widzę przebiegi diesli rzędu 200-250 tyś km ( w PL odpowiednio 150-170 tytś km :mad2: ), nie przeraża mnie to, bo obecne auto ma grubo ponad 300 tyś km ( Mazda 323 bj Z 99R ) i jeździ ale korozja je zżera :cry:

Jak najszybciej poznać prawdziwy przebieg auta ( czy odpięcie jakiegoś czujnika i sztuczne zgenerowanie błędu pozwoli poznać prawdziwy przebieg?! ), jak z historią auta po nr VIN w ASO ( zaprzyjaźnione ASO BMW jest w stanie pomóc w tej kwestii? ).

Mam nadzieję, że nie zawracam Wam niepotrzebnie głów... Jeśli popełniłem jakąś gafę, proszę o wyrozumiałość...

Pozdrawiam

Piotr.

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Najlepiej szukac auta z pełną historią serwisową, skoro masz znajome ASO BMW to powinno byc latwiej sprawdzic taką historię. Poza tym jako mechanik powinenes wiedziec, ze nie tylko przebieg jest wazny, ale przede wszystkim stan techniczny.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Najlepiej szukac auta z pełną historią serwisową, skoro masz znajome ASO BMW to powinno byc latwiej sprawdzic taką historię. Poza tym jako mechanik powinenes wiedziec, ze nie tylko przebieg jest wazny, ale przede wszystkim stan techniczny.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Najlepiej szukac auta z pełną historią serwisową, skoro masz znajome ASO BMW to powinno byc latwiej sprawdzic taką historię. Poza tym jako mechanik powinenes wiedziec, ze nie tylko przebieg jest wazny, ale przede wszystkim stan techniczny.

Dokładnie. Stan techniczny jest najważniejszy. Ale jak wiadomo ważną sprawą jest to czy auto ma jakieś wady związane z awariami. Żebyśmy nie wydali nie wiadomo ile siana na naprawę bo możemy zbankrutować.

Opublikowano

Witam, planuje kupno BMW E46, interesuje mnie wyłącznie sedan w benzynie. Choć dieslem mojego wujka też fajnie się jeździ, lecz nie robię wielkich kilometrów więc na dłuższą metę benzyna będzie bardziej opłacalna. I mam dylemat, nie wiem czy pokusić się na przed lift z 1998 roku 318i za 12 tyś złotych. Czy może pozbierać więcej i rozglądać się za egzemplarzem już po liftingu ?? Oczywiście nie jestem z tych którzy napalą się na pierwszy lepszy egzemplarz, i kupią tzn " okazje" która będzie skarbonką. Na razie mój budżet to 15 tyś. Co o tym wszystkim myślicie ? :D

 

 

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.

Opublikowano

@edek.by - Tak, wiem że za 15 tys nie kupie lifta, chodziło mi czy w tym budżecie kupie przed lift-owy egzemplarz ? I czy opłaca się wo gole go kupować ? Czy dozbierać 25 tys i kupić już lifta ? Dodam że to będzie mój pierwszy zakupiony samochód, więc nie chce kupić skarbonki. ;)

 

 

PS: Oczywiście wszystkie naprawy na czas jak najbardziej, chodzi o to by nie kupić zajechanego trupa ;)

Opublikowano
Czy się opłaca? Nie wiem, zależy czego oczekujesz od samochodu. BMW nie jest tanim w utrzymaniu autem, nie znosi tanich zamienników. Zajrzyj na strony sklepów internetowych, sprawdź ceny, zobacz czy Ci się kalkuluje zakup takiego samochodu. Za 15k myślę, że dałbyś radę znaleźć przedlifta z R4, ale pewnie i tak byś do niego dołożył. 25k - budżet z którym można się rozglądać za poliftami, np. 318i. Może nawet uda Ci się wyrwać 320i.
Opublikowano

Zdaje sobie z tego sprawę. Generalnie jak zdałem prawko dużo jeździłem autami z przednim napędem, kiedy wujek użyczył mi na tydzień swoje poliftowe E46 320d to kiedy przesiadłem się z BMW do auta z przednim napędem, to po prostu nie umiałem jechać tym samochodem -,- . W BMW super prowadzenie, i jeśli chodzi o hasło reklamowe BMW w pełni się z nim zgadzam. Jak wracałem nią z trasy do domu zawszę okrężna drogą ;) W tym momencie służyła by mi jako auto na co dzień (do szkoły, wyjazdy na jakieś dłuższe trasy max 100/150km)

 

 

Dzięki, za pomoc ;)

Opublikowano
Przedliftowe R6 dwulitrowe może kupisz po długotrwałym szukaniu.Diesla lub mocniejszego R6-nie.O R4 nie piszę bo nie znam się i nie lubię, :mrgreen:
Opublikowano

Witam.

Panowie jak myślicie - czy za 20tysięcy złotych da radę wyrwać godny egzemplarz E46?

Najbardziej interesuje mnie nadwozie typu coupe/sedan i silnik benzynowy ( najlepiej R6 2.5litra, albo 2.8litra ).

Opublikowano

20tys to na auto? Ile na serwis i opłaty? Czy masz 20tys i chcesz bmw?

 

Bo jak ostatnia opcja to od 20k odlic z: wyjazd po auto plus sprawdzenie, opłaty, ubezpieczenie, serwis, opony. I wyjdzie Ci 15tys. Możesz oczywiscie kupic auto na miejscu, obejrzeć z kumplem, oc dostaniesz, zrobisz mały serwis i trzymać kciuki żeby nic sie nie popsuło :)

 

Tapatalk

Opublikowano

Da rade. Ja swóją szukałem bardzo długo ale udało mi się. W sumie tak jak chciałem R6 , 2.5L. Ale to trzeba być cierpliwym i trafić naprawdę na okazję.

Wszystko wyniosło mnie ~22k.

 

Jak Ci się nie spieszy to może coś upolujesz ;)

Opublikowano

Nie zależy mi na bogatym wyposażeniu. Podstawy mi wystarczają, a swoją drogą - im mniej wyposażenia, tym mniej rzeczy do zepsucia :D

Ważne, żeby samochód był sprawny.

Opublikowano
polift 325i ceny:6500-8 tys euro i więcej,za m-pakiet spokojnie można zapłacić 9 tys euro i więcej....330i to wydatek 8-11 i więcej koła euro..za m pakiet 330i spokojnie 10 tys euro.Coupe będzie jeszcze droższe.Mówię tutaj oczywiście o zadbanych,serwisowanych autach.Radzę nie sugerować się do końca cenami na allegro
Opublikowano
polift 325i ceny:6500-8 tys euro i więcej,za m-pakiet spokojnie można zapłacić 9 tys euro i więcej....330i to wydatek 8-11 i więcej koła euro..za m pakiet 330i spokojnie 10 tys euro.Coupe będzie jeszcze droższe.Mówię tutaj oczywiście o zadbanych,serwisowanych autach.Radzę nie sugerować się do końca cenami na allegro

 

Ludzie przez wiele wiele lat strasznie napompowali opinie o 330i samymi superlatywywami, ceny w DE takie same jak 2 lata temu... nic nie traci na wartości. Sam od bardzo dawna szukam zadbanej sztuki w Polsce, ale chyba sobie daruję, za tę cenę nie wiem czy warto, może i jeszcze niema zbyt dużo 330i w warsztatach ale należy pamiętać że te auta maja już 10+ lat, silniki nie są niezniszczalne, osobiście znam kilka osób z 330i + opinie z tego forum + e46 fanatics, problem z braniem oleju to standard, kwestia ILE tego oleju pali :mrgreen: bańka w końcu pęknie i ceny zaczną spadać. Na dzień dzisiejszy, za taką cenę (33000-40000zł), kupiłbym taki samochód jedynie od bardzo dobrego przyjaciela lub kogoś z rodziny :?

Opublikowano
A ile taki samochód ma kosztować? 1k euro? Każdy szuka najmocniejszej seryjnej e46 bo dalej już tylko M3, z full wypasem: żeby skórka była, nawi, SS, m-pakiet, bezwypadkowe, w ori lakierze ze 150k km na budziku max i najlepiej za darmoszkę. Ludzie, przestańce marzyć. Zadbane samochody kosztowały i będą kosztować, czy to BMW czy VW, a "bańka" nie pęknie tylko się nakręci, bo za parę lat 330Ci z dobrym wypasem i małym przebiegiem będzie rarytasem i ceny tylko pójdą w górę. Jeśli kogoś nie stać na takie auto, to nie trzeba dorabiać do tego ideologii typy "to tylko e46, jest stare", tylko szukać czegoś innego. I każdy samochód będzie miał jakieś problemy. Kwestię brania oleju w przypadku silników M54 albo się przyjmuje do wiadomości i się na to godzi, albo nie.
Opublikowano
A ile taki samochód ma kosztować? 1k euro?

 

Nie no ale mógłby kosztować 30000zł za zadbaną sztukę.... a nie 40000+. Zwłaszcza że nie wiadomo co się będzie działo z tym silnikiem za kilka lat i na takiej "inwestycji" można się mocno przejechać. Takich samochodów się nie oszczędza, ja wiem że bym nie oszczędzał po zakupie. Chciałbym go mieć ale po dokładnym przeliczeniu ile taka akcja kosztuje (tylko sprowadzenie wchodzi w grę) i jakie mogą być ewentualne naprawy, dałem sobie spokój. Jeśli kogoś stać na wydanie minimum 40000zł + ewentualne większe/mniejsze naprawy za 11~ letni samochód który w dobrym stanie na pewno warto mieć i nie straci na wartości to proszę bardzo. Jakbym miał na koncie 45000zł do przeznaczenia na samochód marzeń to właśnie taki bym kupił, chociaż to spalanie oleju w dłuższej perspektywie na pewno nie przestało by mnie martwić.

Opublikowano

Mam wrażenie, że niektórzy przesadzają z wartością trójki e46.

Rozumiem, że egzemplarze od pasjonata marki, który pieczołowicie wykonywał wszystkie naprawy mogą być dużo droższe od innych egzemplarzy, ale nie popadajmy znowu w paranoje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.