Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega chce diesla, bo mu zależy na momencie obrotowym a wciskacie mu najsłabsze benzyny :shock:

Śmiało szukaj zadbanego 320d i przy Twoim przebiegu rocznym jak będziesz musiał w jednym roku wymienić turbinę, 2 wtryski, dwumasę to i tak wyjdzie taniej biorąc pod uwagę niższe spalanie :cool2:

Ja przez 3 lata nie przekroczyłem 3 tysi na części eksploatacyjne a są w tym dwie zmiany oleju :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Starego to już absolutnie nie. Wiadomo, że te obecne są już inne, ale mimo wszystko wolałbym benzynę. Teraz jak czytam, że diesle to i tamto jakieś koła pasowe, dwumasowe , pompy , wtryski, turbiny.

Ja ze z moim autem nigdy nie byłem u mechanika, śmiga bez problemowo, a jakieś duperele typu wężyk, rurka, odma, cewka, świeca, tarcze, klocki, i inne wymieniam sam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale tego nie wymienia się co pół roku tylko raz na 200k km..tylko każdy właściciel kopciucha musi mieć świadomość, że może trafić na niego, tak jak już pisałem robiąc 20k km rocznie i tak wyjdzie taniej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Tak jak mówiłem-kwestia kalkulacji-z tym,że nie wiem czy Kolega robiąc głównie miasto będzie zadowolony z ropniaka....po 3-4 km silnik jest dopiero rozgrzany i wtedy diesel może zacząć oszczedzać.Ale jeśli gasi auto po przejechaniu kilku km to nie wiem czy oszczędności będą takie namacalne...co innego trasa,ale Kolega sam mówi,że głównie po mieście jeździć będzie.

Jęśli jest to miasto i to na krótkich dystansach to auto z wersją benzynową jest moim zdaniem racjonalnym rozwiązaniem.

Myślę,że główny zaintersowany powninien wziąśc kalkulator do ręki i obliczyć:

-spalanie

-koszt częsci ekspolatacyjnych i osprzętu

-relacje pb do on

to wszystko porównać z rocznym średnim przebiegiem z uwzględnieiem ile miasto a ile trasa.

To prosta matematyka a da odpowiedź na pytanie co lepeiej wybrać:diesla czy pb

Oczywiście zakacentuje to co już pisałem wcześniej:łatwiej znaleźć nastoletnią zadbaną pb niż diesla-aczkowliek kto szuka ten znajduje.

Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach życzę :wink:

Opublikowano
Kolega chce diesla, bo mu zależy na momencie obrotowym a wciskacie mu najsłabsze benzyny :shock:

Śmiało szukaj zadbanego 320d i przy Twoim przebiegu rocznym jak będziesz musiał w jednym roku wymienić turbinę, 2 wtryski, dwumasę to i tak wyjdzie taniej biorąc pod uwagę niższe spalanie :cool2:

Ja przez 3 lata nie przekroczyłem 3 tysi na części eksploatacyjne a są w tym dwie zmiany oleju :roll:

 

A widzisz-masz zadbane auto-ale nie da się ukryć,że ciężko o zdabanego diesla który ma przeszlo 10 lat i w którym wydatki ograniczać się będą tylko do rzeczy o których wsponiałeś( w preskpektywiue 3 lat)-znacznie cześciej wygląda to po prostu gorzej.Łatwiej dorwać zadbaną benzynę

Opublikowano

Cześć, koledzy w temacie bmw siedzę od dobrych 9 lat jednak do tej pory były to głownie modele E30 i E36 z racji praktycznie zerowej dostępności na rynku sensownego E36 z motorem 2.8 z ostatniego roku produkcji w wersji touring stwierdziłem ze podniosę poprzeczkę i poszukam E46 również z ostatniego roku produkcji w związku z tym kilka pytań:

1.Interesuje mnie benzyna od 2,5 w górę, jakie przebiegi robią motory M54 bez większego remontu?? Zdaję sobie sprawę ze najmłodsze modele będą miały 10lat, i przebieg realny między 250 a 300tys, czy przy takim przebiegu nastawić się od razu na wymianę/remont jakiś elementów??

2.Czy ten model ma jakieś typowe bolączki?? rzeczy które muszę obejrzeć przy oględzinach auta?? (interesuje mnie tylko touring)

3.Jak z zabezpieczeniem antykorozyjnym tych modeli - jakieś typowo punty gdzie pojawia się rdza?

4.Zakładając kupno jednego z większych silników benzynowych z manualem zakładam spalanie w małym mieście w którym mieszkam na poziomie 12 litrów czy to jest realne założenie??

Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.

Opublikowano

Poczytaj sobie o m54 - b25/b30 lubią popijać olej, w zależności od stanu - mogą wciągać nawet więcej niż 1l/1000 km. W temacie remontu w tym wątku wypowiadał się kolega Qwet (jakieś 70-100str wcześeniej). Można próbować zalewać gęstszym olejem, ale nie zawsze pomaga. Ponoć nie ma m54 przed remontem, który nie spija oleju :mrgreen: Przy przebiegu rzędu 250-300k km już nadchodzi ten moment, kiedy warto się zastanowić nad doprowadzeniem silnika do porządku, a mianowicie pierścieni tłokowych, uszczelniaczy zaworowych itd. Popijanie oleju zazwyczaj wiąże się też z nietrzymaniem seryjnych kucyków pod maską - trzeba sprawdzać na hamowni.

 

O touringu jako nadwoziu się niestety nie wypowiem.

 

Jeśli chodzi o spalanie - moja po Warszawie wg komputera pali 12,4l. Ale nie wiem, na ile te komputerowe wyliczenia odzwierciedlają rzeczywistość - nie interesuje mnie to aż tak bardzo, bo frajda z jazdy wynagradza ból przy kasie na stacji :mrgreen:

 

Także życzę powodzenia i wytrwałości w poszukiwaniach zadbanego egzemplarza!

Opublikowano
Janekkk sam bym chcial sie jeszcze trochę dowiedzieć, ja szukam tego 143 konnego prawdopodobnie będę brał z de bo u nas ciężko co znalezc, boję sie tylko tego silnika bo trochę sie naczytalem negatywów na jego temat. Myślę jeszcze nad saabem 9-3 od 2002 r lub s60. Ale nie ukrywam na pierwszym miejscu bmw kwestia tylko silnika

 

Myślisz nad Saab-em?.To lepiej zaprzestań tych rozmyślań.Kiedy Saab był Saab-em ,było ok.Odkąd stał się Oplem jest kotastrofa.

 

 

Czy ja wiem...czytalem troche na ten temat i nie jest tak zle, napewno gorsza jakość wykończenia ale są tez plusy jak tańsze łatwiej dostępne części, s60 ładny samochodzik i fajnie się tym jeździ i jak juz to pewnie szukał bym tego d5 163 km. Więc albo e46 143 konny albo saab 2.0 t albo s60 d5

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Saaby sa unikalne ale jakość zwłaszcza wnętrza nie powala, miałem okazje pojeździć 95 najnowszym i ani silnik najmocniejszy diesel ani wnętrze na kolana na nie powala (a nowy kosztował koło 200tys). Po 2 latach tez pojawiła sie rdza na klapie... Chociaż piękne auta, no i "nocny tryb samolotowy" fajny bajer
Opublikowano

Trzy i pól roku temu kupiłem Compacta 320 td, więc mogę się podzielić kilkoma moimi spostrzeżeniami.

Jeśli chodzi o newralgiczne punkty, które należy sprawdzić przy zakupie, to oprócz standardowych rzeczy, które zostały tu już napisane, również szczerze polecam podłączyć auto do kompa - wszystko ładnie wyjdzie co nie gra. Ponadto, może to trochę głupie, ale sprawdź czy działają wszystkie guziczki i przełączniki :) Moja ma chyba tendencje do takich awarii. Są to zazwyczaj pierdoły i nie wykosztujesz się przy naprawie, ale dla mnie mega frustrujące :P

Jeśli chodzi o silnik. Ja robię rocznie koło 17 tyś km, z przewagą na trasie, więc dla mnie diesel super. Koszty ropy mniejsze niż pb, a gęba się cieszy jak na trasie spalanie spada do 4,5 l/km. Twoja jednak decyzja i sam musisz obliczyć co bardziej ci się będzie opłacało. Wszystko myślę, że już na ten koledzy wcześniej napisali.

Jeśli chodzi o awaryjność i naprawy (w moim przypadku) wygląda to następująco:

1. Wymiany/naprawy eksploatacyjne, które i tak będziesz musiał kiedyś zrobić, niezależnie w jakim stanie będzie auto:

- przednie zawieszenie - amory, wahacze z tulejami, drążki kierownicze z końcówkami, łączniki stabilizatorów,

- akumulator - bo był jeszcze oryginalny i w zimie nie dawał już rady,

- koło pasowe - zapobiegawczo, bo dawało już pierwsze oznaki zużycia,

- wymiana odmy,

- tarcze hamulcowe przód plus klocki i czujnik, oraz klocki tył razem z czujnikiem,

- tuleje wahacza tylnego.

Dodam tylko, że przednie zawieszenie było trochę zaniedbane przez poprzedniego właściciela, więc aż tyle tego wyszło.

 

2. Co się faktycznie zepsuło:

- wymiana łącznika świateł (przód) oraz czujnika regulacji świateł,

- zamek drzwi prawych,

- przednie przewody hamulcowe (elastyczne),

- rolka napinająca pasek klinowy,

- naprawa instalacji elektrycznej pdc,

- wymiana czujnika DSC (na pompie hamulcowej) - jak dotąd to była jedyna rzecz, która faktycznie w jakimś stopniu wpłynęła na możliwość użytkowania auta.

- teraz pojawił mi się wyciek oleju, więc do wymiany będą uszczelka pokrywy głowicy (tak to się chyba nazywa) oraz uszczelka przy intercoolerze.

 

Pominąłem oczywiście oczywiste oczywistości, czyli wymiany filtrów, płynów, żarówek itd.

Pozdro

Opublikowano

witam wszystkich serdecznie

 

ciekawa historia: znalazlem ladne e46, sprawdzam vin, okazuje sie, ze (byl) to anglik.

obejrzalem mimo to auto: wszystko elegancko spasowane, nie ma sladu, zeby było przekladane, nie ma sladu, żeby było bite, wszystkie szyby oryginalne, zadbany i od dawna w Polsce. co wzbudzilo moje zainteresowanie to luzny drazek skrzyni biegów (gdzies czytalem, ze to przypadłość e46 przekladanych) i fotele manualne zamiast elektrycznych...

o co tutaj chodzi, ktos ma jakis pomysl?

 

pozdrawiam

Opublikowano
Chodziło mi o 2.0 t tak naprawdę to każdy samochód może sie sypać zależy jak dbał poprzedni wlasciciel albo nabywca myślał że ma szczęście I kupił okazję a później narzeka. Ja bym zdecydował sie na bmw ale...w grę wchodzi tylko 2.0 143 km. I wszystko bylo by proste gdyby nie to że naczytalem sie trochę na jego temat wiem że jest problematyczny ( chociaż kolega ma i sobie chwali ) co trochę dało mi do myślenia .
Opublikowano
A powiedz mi, jak się tyczy sprawa z dyframi? Faktycznie są nie warte naprawy? No i najważniejsze: Czy za te 12 tysi warto kupować taki samochód czy najlepiej sobie odpuścić i kupić te mondeo?

 

I jak jeszcze możecie podpowiedzieć to ile kosztują części eksploatacyjne (rozrząd, zawieszenie.)

 

Rozrząd wytrzymuje tyle co cały silnik 400 tys km, do 500 tys km jak go nie przegrzejesz.

 

Duzo bardziej wolałbym 318i przedliftowe niz nawet parę lat nowsze Mondeo....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Nie było mnie pewien czas na forum gdyż moje e46 zakończyło żywot po przez zerwanie łańcucha :( mam nadzieję, że nowy nabywca poradził sobie z usterką i cieszy się komfortem i dynamiką :P Ale do rzeczy po rocznej przerwie od marki BMW postanowiłem wrócić !! Chce ponownie kupić e46 po faceliftungu min 2003r silnik 2.0d 150 KM czyli identyczne do tego co posiadałem lub 3.0 D <--- znajomy mnie nakręca ! nie będę pytał o awaryjność ponieważ jest mi znana w obydwu silnikach :) bardziej interesuje mnie skrzynia automatyczna ! od roku jeżdżę z tym wynalazkiem i szczerze nigdy więcej ręcznej skrzyni. Pytanie do posiadaczy, który silnik lepiej współpracuje ze skrzynią oraz jak wygląda eksploatacja takiej skrzyni ?? czy jest awaryjna ? oczywiście jak się dba tak się ma ale większość egzemplarzy posiada na liczniku już ponad 200k Km ! warto się pakować ? No chyba, że na forum ktoś ma na tyle mocną siłę perswazji, że przekona mnie do silnika Pb oczywiście + skrzynia automatyczna !

Opublikowano
kdamian jak dzwignia zmiany biegow jwst luzna,to zdaje sie,ze jak sciagano skrzynie biegow,to ktos zapomnial wlozyc bolec loza lewarka zmiany biegow w odpowiednie miejsce.Mialem tak w jednym e46.10 minut roboty od spodu i bolec byl na miejscu,a drazek sztywny jak siurak majdana.
Opublikowano
Witam wszystkich.kolega chce kupic compakta i polecam jestem posiadaczem bmw w tej wersji i super sie tym jezdzi tylko ja mam 325ti i z sekwencja.przynajmnie wyroznia sie z tlumu sedanow i coupe.chociaz jedni go chwala za taki wyglad inni gania.na temat silnika napedzanego ropa to male doswiadczenie mam bo poprostu mi nie podobaja sie diesle wole gazolinke :D nawet zagazowana :D
Opublikowano

Witam, ostatnio zacząłem rozglądać się za "nowym" samochodem i wybór padł m.in. na E46. Oglądałem dwie sztuki 318d 116KM, obie z 2002 roku. Pierwsza miała coś ze wspomaganiem i biegi ciężko wchodziły, poza tym całkiem mi się podobała. Dziś oglądałem drugą, wspomaganie ok, biegi też wchodziły ok ale gdy silnik schodził z obrotów to było słychać, że turbo gwiżdże i coś lekko zawieszenie jest puknięte.

Szukać dalej czy zastanawiać się nad którąś z nich? Za 15k kupi się coś w miarę dobrego czy tylko same śmieci w tej cenie?

Opublikowano
Witam serdecznie wszystkich forumowiczow.jestem tutaj zalogowany od niedawna i potrzebuje dosc szybko pomocy i wiem ze byc moze gdzies ,kiedys juz ktos zadawal to pytanie ale tak jak pisalem na poczatku to dosc palaca sprawa.Od zawsze jezdzilem bmw zaczynalem od e-30 ale dlugo by pisac.Wpadla mi w oko e-46 330ci w manualu.O ile mniej wiecej orientuje sie w silnikach i modelach z lat 90' to o tym konkretnym motorze niewiem nic.Moze ktos podpowiedzialby mi jakie sa jego najwieksze bolaczki i czy moze zamiast 3.0L moze inny motor legitymujacy sie wieksza moca?Jesli ktos posiada taki model lub podobny prosze o opinie na co zwrocic uwage przy zakupie itd. :?: Prosilbym o szybka odpowiedz,jeszcze raz sorki jesli duplikuje temat.Pozdrawiam wszystkich.Łukasz :8)
Opublikowano

231km a mocniejsze jest juz tylko m3 343km i m3 csl 360km (tutaj pisze z pamieci to moge sie mylic)

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
to dosc palaca sprawa.

 

Na tyle paląca, że nie znajdziesz pół godziny na skorzystanie z forumowej wyszukiwarki lub google'a? Samochód Ci podprowadzą? Bez jaj.Temat M54B30 przewijał się mnóstwo razy i na tym forum, i w tym wątku i na innych forach.

 

W skrócie - szukaj tematów o braniu oleju i nietrzymaniu mocy. Podczas zakupu jedź na serwiś lub ASO podpiąć pod kompa, sprawdzić blachę i historię.

Opublikowano
też szukałem 330ci hehe a stało się tak że mam 318i w sedanie hahaha bo też byłem tak napalony jak ty, a koledzy mają rację na pewno nie jest to tak szybki temat żebyś nie zdołał sobie goooglować zalet i wady spalanie i koszta części eksploatacyjnych :) na szybko to można kupę robić :) proponuję ostudzić umysł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.