Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
O kupnie aut masz specjalny temat więc tam na pewno znajdziesz wiele informacji. Ja na twoim miejscu zainteresowałbym się sedanem skoro chcesz mieć więcej miejsca. Co do tego na co zwrócić uwagę zapytaj Staszka kol. bmtriko już on zna bolączki tych modeli. Swoją drogą czemu diesel a nie benzyna na pewno była by mniej problemowa.
  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Szybko odpowiem na część pytań:

-Tak,silnik o którym mówisz ma pojemność skokową 1995-jest to oczywiście silnik z turbodoładowaniem(BMW 320td)

-części o których mówisz można zdiagnozować u ogarniętego mechanika...ja na Twoim miejscu przyjrzałbym się przede wszystkim turbosprężarce(jej regeneracja to kosztowna sprawa-a zakup nowej to koszt liczony w tysiącach)

Ogólnie polecam Tobie mimo wszystko wersję benzynową tak jak to sugerował Kolega Zbyszek-a czemu?BMW E46 to już nie nowe auta,wersje wysokoprężne mają z reguły za sobą bardzo duże przebiegi(tylko czasem nie sugeruj się przebiegami podanymi na allegro) i w związku z tym trzeba liczyć z tym,że mogą występować kosztowne awarie osprzętu silnika.Po prostu znalezienie ogarniętego nastoletniego diesla jest zadaniem niezwykle trudnym-dlatego lepiej pomyśleć o benzynie(znalezienie zadbanego auta tutaj też nie jest łatwe ale będzie łatwiejsze niż znalezienie diesla)Zasadniczo polecam udać się za autem do naszych zachodnich sąsiadów.Co do wersji nadwoziowej-w compakcie nie ma zbyt wiele miejsca(wielkościowo to auto pokroju golfa)-jak potrzebujesz więcej miejsca może warto rozważyć sedana bądź wersje touring?Oczywiście ostateczna decyzja co do wersji nadwoziowej i silnikowej należeć będzie do Ciebie.Pozdrawiam

Opublikowano
Jeszcze może rozwinę myśl co do diesli-bo zaraz ktoś pomyśli,że jestem przeciwnikiem aut napędzanych ropą(a tak nie jest)-wziąwszy pod uwagę auta z lat 2000-2003 istnieje dużo większe prawdopodobiństwo,że znajdziemy zadbany samochód z silnikem napędzanym pb niż z dieslem(choć oczywiście znaleźienie ogarniętego diesla też nie jest niemożliwe)-myślę,że akurat z tą myślą zgodzi się większośc użytkowników tego forum.Z drugiej strony też musisz sobie odpowiedzieć na pytanie ile km średnio rocznie będziesz przejeżdżać?
Opublikowano

A powiedz mi, jak się tyczy sprawa z dyframi? Faktycznie są nie warte naprawy? No i najważniejsze: Czy za te 12 tysi warto kupować taki samochód czy najlepiej sobie odpuścić i kupić te mondeo?

 

I jak jeszcze możecie podpowiedzieć to ile kosztują części eksploatacyjne (rozrząd, zawieszenie.)

Opublikowano
za 12 tysięcy kupisz ale musisz mieć jeszcze te 2-3 tysiące na ewentualne naprawy. Układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy i olewanie tematu może zakończyć się w najlepszym przypadku wymianą uszczelki pod głowicą. Sprawa z dyfrem nie wiem jak wygląda bo nie spotkałem się z takim przypadkiem. Części eksploatacyjne są w umiarkowanych cenach. Rozrząd jest na łańcuchu, więc jak wszystko z nim w porządku to nie ma co tego ruszać, za paski i napinacze zapłaciłem 200zł, podobnie kosztuje termostat, zawieszenie to wydatek najmarniej kilkuset złotych ale bliżej tysiąca. Silnik do normalnej codziennej jazdy jest rewelacyjny, da się normalnie wyprzedzać a przy tym mało pali, średnie spalanie to około 7 litrów na 100km. Jak masz jakieś pytania to śmiało, postaram się rozwiać Twoje wątpliwości. BMW to na pewno lepszy wybór niż mondeo.
Opublikowano
Nie wiem czy tak na oko da radę, ale jakaś faktura była by wskazana.

 

Wysłane z mojego GT-I9070

 

Właśnie z pośpiechu zapomniałem jej wziąśc, a czy np nie można tego wyczuc gdyz na nowym sprzegle i dwumasie zrobione zostało około 10-15 tys km, więc powinno byc to wyczuwalne chodzi chocby w sprawie sprzegła ?

Opublikowano
Janekkk sam bym chcial sie jeszcze trochę dowiedzieć, ja szukam tego 143 konnego prawdopodobnie będę brał z de bo u nas ciężko co znalezc, boję sie tylko tego silnika bo trochę sie naczytalem negatywów na jego temat. Myślę jeszcze nad saabem 9-3 od 2002 r lub s60. Ale nie ukrywam na pierwszym miejscu bmw kwestia tylko silnika
Opublikowano

Decyzja o wyborze compacta a nie sedana czy kombi została podjęta ze względu na miejsce parkingowe przed domem na którym parkuje. Już i tak compact jest troche za duży i będzie wystawać na chodnik, nie mówiąc już o sedanie czy kombi.

 

W związku z tym, że jednak compact, to diesel ponieważ czytałem i wiem, że nie da się zamontować butli gazowej w miejsce koła zapasowego bo tam go nie ma. Zapas jest pod samochodem, a tam butla to max 20l wejdzie - nie widze siebie tankując gaz co 180km.

 

Bagażnika i tak już małego nie chce sobie zagracać butlą. Wiem też, że te silniki benzynowe po lifcie 16 zaworowe maja problemy z całym tym zespołem napinaczy łańcucha rozrządu czy jak to tam się nazywa. Poza tym nie każdy gazownik ogarnia valvetronika.

 

Rocznie pokonuje około 20tys km. Niby nie dużo, ale jazda na benzynie mnie przeraża cenowo.

Opublikowano

20tys km to nie tak malo, diesel bedzie ok

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Mianowicie, silnik 320d 150km w compakcie ze względu że jest on produkowany od 2001 roku to jest to nowszy model na common rail i czy ma pojemność 1995cm - czy to jest prawda?

Prawda, w Compact nie było silników na pompie, występowały tylko na CR.

Podczas oględzin samochodu na co muszę zwrócić szczególną uwagę diagnozując np. pracę silnika. Gdzie MUSZE zajrzeć, co usłyszeć i co zdbadać czy podotykać żeby nie kupić studni bez dna.

Temat rzeka, compact to e46 więc i takie same rozwiązania. Patrz na rdzę, przy przednich nadkolach i progach plus tylne nadkola tam gdzie zachodzi tylny zderzak.

Co do diesla to dobrze przelicz konieczny pakiet startowy i roczny koszt utrzymania 316ti/318ti oraz 318td/320td. Dobrze się zastanów i napisz czy robisz krótkie odcinki po mieście i jak często robisz trasy. Przy kupnie weź kogoś z komputerem i programem INPA, podczas pracy na biegu jałowym sprawdzasz parametry. To samo podczas jazdy. Znajdź posty forumowicza Roger Nysa, w jego podpisie masz obrazek jakie wartości ma mieć turbina w silniku M47TU, tzn wymagane i realne. Jeśli sprzedający nie będzie zgadzał się na podpięcie komputera to obracasz się na pięcie i rezygnujesz.

Od 3/2003 była zmiana i silnik 320td ma skrzynię sześcio biegową, są chyba jakieś różnice co do dwumasu wiec trzeba sprawdzić ceny.

Na pewno auto z tym dieslem jak każde ma swoje czułe punkty, zatem bardzo was proszę o podanie kilku najważniejszych.

Sam je wymieniłeś, klapki w kolektorze dolotowym to problem, niektórzy kupują nowy kolektor a inni wywalają i zaślepiają otwory. 318TD chyba ich nie ma, ale trzeba czytać forum to się dowiesz. Jest jeszcze koło pasowe, które też może być do wymiany.

Wiem też, że te silniki benzynowe po lifcie 16 zaworowe maja problemy z całym tym zespołem napinaczy łańcucha rozrządu czy jak to tam się nazywa. Poza tym nie każdy gazownik ogarnia valvetronika.

Tak, jeśli kupisz auto zaniedbane to będzie problem, z dieslem zresztą też. Trzeba sobie policzyć co się bardziej opłaca po wszelkich wymianach, należy też mieć na uwadze przyszłe awarie i już mamy jakiś obraz.

Opublikowano
Oczywiście jest tak jak pisze Kolega"Mister 18"benzyna czy diesel to kwestia dokładnego przekalkulowania co będzie bardziej w skali rocznej ekonomiczne i opłacalne.Wiadomo diesel mniejsze spalanie ale większe koszta utrzymania osprzętu,z kolei pb z kolei większe spalanie,ale kwestie eksploatacji ograniczają się do wymian oleju i filtrów i częstszych tankowań.Dużo zależy od kondycji danego egzemplarza,ale też nie bezzasadne jest pytanie:"ile będe jeździć w mieście a ile w trasie??"Jeśli wiecej trasa to moim zdaniem diesel jeśli miasto(3-4 km i gaszenie silnika)to benzyna-Pozdrawiam
Opublikowano
Jeśli wiecej trasa to moim zdaniem diesel jeśli miasto(3-4 km i gaszenie silnika)to benzyna -Pozdrawiam

 

To bym się zastanowił nad dobrym rowerem :)

Opublikowano

Dzięki za porady.

 

W sumie zdecydowanie większość miasto, trasa około 3-4 razy w miesiącu. Około 150km w jedną stronę + 3 razy do roku 500km w jedną stronę.

 

Teraz w moim clio mam instalacje gazową bardzo dobrą - lpg tech, szybko się przełącza na gaz nawet w zimie i oszczędności związane z jazdą na gaz są bardzo duże. Średnio w moim przypadku 13zł/100km wychodzi taniej.

 

Z drugiej strony diesel do miasta to też nie jest zbyt dobre rozwiązanie, bo na pewno dłużej się nagrzewa niż taka benzynka, zatem wciąga więcej paliwa. Może dojść pewnie do takiego absurdu, że ropy spali tyle samo co benzyny.

 

Wady używanego diesla: mogące zdarzyć się kosztowne naprawy (turbo, koło pasowe, dwumas, klapki dolotowe)

 

Wady używanej PB: być może do naprawy zespół napędowy łańcucha rozrządu. (Przy instalcji lpg - znikomy bagażnik)

 

Benzyna wydaje się być tańsza w naprawach bo mniej kosztownych podzespołów może się popsuć ale ma większe spalanie i dużo mniejszą frajdę z jazdy. (niska elastyczność)

 

Spróbuje poczytać jeszcze forum - może ten model 318td po 2003 roku jest mniej awaryjny.

 

Ktoś kto ma dużą wiedzę na temat silnika 318td też może podzielić się swoją wiedzą. Może sami użytkownicy coś dodadzą do tematu.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmień na 5w40, filtry knecht, mann, bosch; wymień też paliwa i odmę jak nie ruszałeś jeszcze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Decyzja o wyborze compacta a nie sedana czy kombi została podjęta ze względu na miejsce parkingowe przed domem na którym parkuje. Już i tak compact jest troche za duży i będzie wystawać na chodnik, nie mówiąc już o sedanie czy kombi.

To co ty masz za miejsce parkingowe, że się auto osobowe nie zmieści. Nie masz możliwości parkowania poza posesją ?

 

Oczywiście jest tak jak pisze Kolega"Mister 18"benzyna czy diesel to kwestia dokładnego przekalkulowania co będzie bardziej w skali rocznej ekonomiczne i opłacalne.

Nie tak do końca bo są osoby np takie jak ja które nawet nie rozważają możliwości jeżdżenia dieslem :nienie:

Opublikowano
Janekkk sam bym chcial sie jeszcze trochę dowiedzieć, ja szukam tego 143 konnego prawdopodobnie będę brał z de bo u nas ciężko co znalezc, boję sie tylko tego silnika bo trochę sie naczytalem negatywów na jego temat. Myślę jeszcze nad saabem 9-3 od 2002 r lub s60. Ale nie ukrywam na pierwszym miejscu bmw kwestia tylko silnika

 

Myślisz nad Saab-em?.To lepiej zaprzestań tych rozmyślań.Kiedy Saab był Saab-em ,było ok.Odkąd stał się Oplem jest kotastrofa.

Opublikowano

 

Jeśli nie wiesz czy była zmieniana to kup całą. Różnicy w kasie jakiejś wielkiej nie ma, a wymiana jest przyjemna i prosta, nie trzeba specjalnych zdolności.

Opublikowano
Kolego Zbyszku-heh ja też na starego diesla bym nie dał się namówić i to chyba niezależnie od wszystkiego(nie lubię ciągać się po mechanikach)-tak czy siak większość potencjalnych kupców jednak zazwyczaj kalkuluje co im bardziej w skali rocznej będzie się opłacało-od tej kalkulacji zależy często wybór wersji silnikowej..........rower na dystansie 3-5 km? :D -czemu nie-spala tłuszcz,oszczędza pieniądze :) ...a moja rada na serio:kup bazową ogarniętą benzynę w Niemczech(jeśli auto będzie zadbane nie ma co się bać velvetronica)-będziesz zadowolony

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.