Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

A ja chciałbym wyróżnić silnik R6 - 2,5i 192kM, prosty, bez vanosa, z żeliwnym blokiem. Bardzo mała awaryjność i mimo wszystko dosyć niskie koszty utrzymania. w E36 miałem przeciętne spalanie na odcinkach 20 km (częściowo miasto) na poziomie 10 l/100km. W trasie przy niewolnej (120-160) jeździe ok. 8,3 l/100km.

Dźwięk silnika (miałem sportowy wydech ze stali nierdzewnej - z prawdziwego zdarzenia) to symfonia (system audio w aucie nie był potrzebny).

235 km/h to nie był problem dla tego silnika.

Było to E36 z .... 1991roku.

http://chris99.fotosik.pl/albumy/437812.html

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja od ponad roku posiadam E46 320d touring w automacie i spalanie dla mnie to bajka. 7,5-8,5 w mieście, bardzo krótkie trasy (od 1,5 do 5 km), od kilku miesięcy mam drugie auto E39 523i touring w ręcznej skrzyni. Piękne brzmienie ale na takich samych trasach spala 12,5-14 litrów, także bajki o niskim spalaniu benzynowych silników R6 to można między bajki włożyć. Oczywiście na trasie jest lepiej, przy spokojnej jeździe 523i łyknie 8-9, ale za to "trójka" 5,5-6.

Przyjemność z jazdy i radość z brzmienia kosztuje. POLECAM!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem E39 528 M52 i BC pokazywał od 10 do 11l i tak było bo sprawdzałem go przy tankowaniu zawsze do pełna. To było przy raczej spokojnej i przeciętnej jezdzie ale jak noga ciężka to i potrafił spalić więcej. Ale potwierdzam że jest to chyba jeden z bardziej udanych silników. Bardzo dobra dynamika nawet w E39 służył mi bezawaryjnie. Sprzedałem go szwagrowi, podobno jakiś macher odzczytał mu przebieg tego auta 670tyś km :D Gdyby to była prawda to potwierdza się, że jest to udany silnik. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja od ponad roku posiadam E46 320d touring w automacie i spalanie dla mnie to bajka. 7,5-8,5 w mieście, bardzo krótkie trasy (od 1,5 do 5 km), od kilku miesięcy mam drugie auto E39 523i touring w ręcznej skrzyni. Piękne brzmienie ale na takich samych trasach spala 12,5-14 litrów, także bajki o niskim spalaniu benzynowych silników R6 to można między bajki włożyć.

 

A czegoś się spodziewał po ciężkim aucie ze słabym "starym" silnikiem. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dizeleki sa spoko ale.......

niema jak dzwiek R6 na pelnym bucie :) place za to na stacij ale przynajmniej jak sie przesiadlem z dizla to mniej muzyki slucham ;)

 

powaznie to niemam polsrodkow- jesli chcesz oszczednosc i jezdzenie jak dziadek 2.0 D jesli chcesz poszalec 3.0 ale bez D ;)

LAtam 330 coupe w manulau i musze przyznac ze ten silnik ciagnie lepiej od dolu niz moj zchipowany 2.5 tdi quattro ktore mialo pododna moc.

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od ponad roku posiadam E46 320d touring w automacie i spalanie dla mnie to bajka. 7,5-8,5 w mieście, bardzo krótkie trasy (od 1,5 do 5 km), od kilku miesięcy mam drugie auto E39 523i touring w ręcznej skrzyni. Piękne brzmienie ale na takich samych trasach spala 12,5-14 litrów, także bajki o niskim spalaniu benzynowych silników R6 to można między bajki włożyć.

 

A czegoś się spodziewał po ciężkim aucie ze słabym "starym" silnikiem. :shock:

 

Ja się spodziewałem takiego spalania, ale jak słyszę tu bajki o spalaniu 10-11 litrów w mieście to mnie pusty śmiech ogarnia. Chyba, że miasto ma 15 tys. mieszkańców i jedno skrzyżowanie ze światłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja od ponad roku posiadam E46 320d touring w automacie i spalanie dla mnie to bajka. 7,5-8,5 w mieście, bardzo krótkie trasy (od 1,5 do 5 km), od kilku miesięcy mam drugie auto E39 523i touring w ręcznej skrzyni. Piękne brzmienie ale na takich samych trasach spala 12,5-14 litrów, także bajki o niskim spalaniu benzynowych silników R6 to można między bajki włożyć.

 

A czegoś się spodziewał po ciężkim aucie ze słabym "starym" silnikiem. :shock:

 

Ja się spodziewałem takiego spalania, ale jak słyszę tu bajki o spalaniu 10-11 litrów w mieście to mnie pusty śmiech ogarnia. Chyba, że miasto ma 15 tys. mieszkańców i jedno skrzyżowanie ze światłami.

 

Ale to chyba pech jeżdzącego, że więcej stoi jak jeździ i w dodatku dopłaca do stania. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chciałbym wyróżnić silnik R6 - 2,5i 192kM, prosty, bez vanosa, z żeliwnym blokiem. Bardzo mała awaryjność i mimo wszystko dosyć niskie koszty utrzymania. w E36 miałem przeciętne spalanie na odcinkach 20 km (częściowo miasto) na poziomie 10 l/100km. W trasie przy niewolnej (120-160) jeździe ok. 8,3 l/100km.

Dźwięk silnika (miałem sportowy wydech ze stali nierdzewnej - z prawdziwego zdarzenia) to symfonia (system audio w aucie nie był potrzebny).

235 km/h to nie był problem dla tego silnika.

Było to E36 z .... 1991roku.

http://chris99.fotosik.pl/albumy/437812.html

 

Według mnie ten silnik dawał więcej radości niż 3 litrowe M54. Podwójny vanos daje duży moment obrotowy z dołu, ale ugrzecznia silnik. Brakuje pazura.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chciałbym wyróżnić silnik R6 - 2,5i 192kM, prosty, bez vanosa, z żeliwnym blokiem. Bardzo mała awaryjność i mimo wszystko dosyć niskie koszty utrzymania. w E36 miałem przeciętne spalanie na odcinkach 20 km (częściowo miasto) na poziomie 10 l/100km. W trasie przy niewolnej (120-160) jeździe ok. 8,3 l/100km.

Dźwięk silnika (miałem sportowy wydech ze stali nierdzewnej - z prawdziwego zdarzenia) to symfonia (system audio w aucie nie był potrzebny).

235 km/h to nie był problem dla tego silnika.

Było to E36 z .... 1991roku.

http://chris99.fotosik.pl/albumy/437812.html

 

Według mnie ten silnik dawał więcej radości niż 3 litrowe M54. Podwójny vanos daje duży moment obrotowy z dołu, ale ugrzecznia silnik. Brakuje pazura.:)

Jeśli chodzi o pazura i radość to chyba nawet m20 w budzie e30 daje więcej radości dając tego kopa powyżej 3000 obrotów :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chciałbym wyróżnić silnik R6 - 2,5i 192kM, prosty, bez vanosa, z żeliwnym blokiem. Bardzo mała awaryjność i mimo wszystko dosyć niskie koszty utrzymania. w E36 miałem przeciętne spalanie na odcinkach 20 km (częściowo miasto) na poziomie 10 l/100km. W trasie przy niewolnej (120-160) jeździe ok. 8,3 l/100km.

Dźwięk silnika (miałem sportowy wydech ze stali nierdzewnej - z prawdziwego zdarzenia) to symfonia (system audio w aucie nie był potrzebny).

235 km/h to nie był problem dla tego silnika.

Było to E36 z .... 1991roku.

http://chris99.fotosik.pl/albumy/437812.html

 

Według mnie ten silnik dawał więcej radości niż 3 litrowe M54. Podwójny vanos daje duży moment obrotowy z dołu, ale ugrzecznia silnik. Brakuje pazura.:)

 

Święta prawda. Miałem 328i w E36 i bardzo mile wspominam. Tak to już chyba jest niestety z BMW, że czym nowszy model tym bardziej temperują mu pazurki :)

Kolega, który kupował ode mnie E36 328i miał E30 325i, po przejażdżce 328i, stwierdził, że nie czuje tego przyśpieszenia :) Jednak przekonał się wkrótce, że auto jedzie dużo lepiej od jego E30 :) Po prostu w E30 wrażenie większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie ten silnik dawał więcej radości niż 3 litrowe M54. Podwójny vanos daje duży moment obrotowy z dołu, ale ugrzecznia silnik. Brakuje pazura.:)

 

Święta prawda, żeliwne M50B25 bez vanosa to majstersztyk o brutalnym przeniesieniu mocy :twisted:

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie ten silnik dawał więcej radości niż 3 litrowe M54. Podwójny vanos daje duży moment obrotowy z dołu, ale ugrzecznia silnik. Brakuje pazura.:)

 

Święta prawda, żeliwne M50B25 bez vanosa to majstersztyk o brutalnym przeniesieniu mocy :twisted:

 

Gdy kupiłem e30 325i naprawdę byłem wstrząśnięty jak to auto się rozpędza. Dziś żałuję, że sprzedałem tamto auto, bo zachciało mi się mieć nowy model. Nowe BMW są dla dziwczynek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Nowe BMW są dla dziwczynek :)

 

I to w dodatku tylko dla tych grzecznych :D

 

coś w tym jest - ostatnio jak widzę jakieś BMW to za kierownicą dziewczyna :idea:

 

M20B25 - faktycznie robił :!: :shock: wrażenie - teraz jeżdżę M54B25 i to już nie to samo, nie ma właśnie tego "pazura"...

jak dla mnie od wejścia M50 silniki BMW to już nie to co powinno być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Z góry przepraszam jeśli moje pytanie pokrywa się już częściowo z jakims istniejącym ale interesują mnie jak najbardziej aktualne opinie.

Od jakiegoś czasu szukam autka dla siebie i na chwilę obecną jestem bardzo zainteresowany i prawie zdecydowany na BMW 330D. Innym autkiem, które biorę pod uwagę to Seat Leon FR.

Optymalną kwotę jaką mogę wydać to 35 ooo ~ 45 ooo zł. Oczywiście jeśli będzie taniej a autko będzie w dobrym stanie to mogę kupić nawet za 30 ooozł.

Zwracam się do Was z wielką prośbą i pomoc na temat właśnie tego modelu BMW.

Chciałbym poznać WSZYSTKIE jego zalety i wady, czy kupując te auto użytkownik musi liczyć się z wysokimi kosztami eksploatacyjnymi.

Z tego co wiem to w autku montowany były dwa typy tego Diesla od 98-03 był montowany 184 konny silnik natomiast 03-04 silnik miał już 204KM. Który z tych silników polecacie, który jest bardziej bezawaryjny i czy nadają się na modyfikacje powiększające moc.

Dodam, że interesuje mnie tylko i wyłącznie skrzynia manualna i sedan 4-drzwiowy. Moim poprzednim autkiem była Alfa 147 JTD 16v, która miała 180KM i bardzo sobie chwaliłem pracę tego silnika, teraz szukam czegoś szybszego ale w miarę tak samo oszczędnego – stąd moje kolejne typy.

Słyszałem również, że w tych modelach bardzo spore problemy stwarza zawieszenie … podobno bardzo często trzeba wymieniać wahacze, które nie są tanie ~ok. 1500 zł za komplet.

Nie będę się rozpisywał bo moja wiedza jest wirtualna więc proszę Was – użytkowników i posiadaczy tego modelu - o prawdziwą opinię na temat tego modelu.

Będę niezmiernie wdzięczny za obszerne odpowiedzi bo nie ukrywam, że ten wydatek będzie dla mnie znaczący a szukam autka na pare lat, do którego nie będę za dużo dokładał.

 

Z góry dziękuję za pomoc !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego jak miałeś alfę 2,4 180koni to raczej strasznych różnic w przyśpieczaniu nie odczujesz, Lepszy jest silnik 204konie ten po liftingu no i mają już skrzynie 6 biegów. Co do wahaczy to nie mogę potwierdzić tej tezy (tylko że ja mam stalowe więc nie wypowiem się co do aluminiowych)
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Alfe 147 JTD 1,9 16v która po chipie miała 180KM i ~360Nm. Chodziła bardzo przyjemnie ... A6 3.0 TDI (204KM) nie dawało rady. Z tego co się orientowałem to 330D ze zrobionym chipem ma około 220KM (wersja 184KM), a z tej 204KM myśle, że da się bezpiecznie wyciągnąć ok 240KM no i moment przekraczający 500Nm. Z takimi parametrami to już chyba różnica powinna być odczuwalna.

Dlatego tez inetresuje mnie też temat CHIPowania tego silnika i czy te silniki to znoszą ... czy nie wpływa negatywnie na żywotność i bezawaryjność ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z 204PS w serii robi sie okolice 270PS i 600Nm :D

Wszystkie generacje 3.0d to pancerne jednostki i znosza bardzo dużo.

Z jednym małym wyjatkiem. W 330 przed liftem wyrywa wózek podobno po lifcie zostało to wzmiocnione i jest juz ok

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie fakt jak to jest z tymi modelami dostępnymi na polskim rynku ?? Wersję z silnikiem 204KM są dostępne w różnych cenach od ok. 43ooozł do 60ooozł.

Jak patrzę na odpowiedniki w Niemczech to są one droższe niż w Polsce … czy pooznacza, że te auta w Polsce nie są w za dobrym stanie ?? Skąd też a rozbieżność bo często z opisów wynika, że każde bezwypadkowe i serwisowane.

Proszę o poradę na co zwrócić uwagę przy kupnie tego autka ??

Z góry dzięki za pomoc …

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.