Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chyba kolego pirlo pomyliłeś valvetronic z vanosem.

Vanos występował w zarówno w przedliftowych jak i poliftowych E46 z silnikiem R6.

W E46 z R6 nie trafisz na valvetronic, bo był montowany dopiero w e9X.

Nie wiem jak było w E46 z R4.

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie wiem jak było w E46 z R4.

Przed liftem było M43TU bez Valvetronica, po lifcie były inne motory R4 z serii N42/N46 z tym systemem.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja mam kolego 330ci i na inny bym nie zamienił. Przejechałem na razie niecałe 3tys km ale z noga w podłodze. Oleju nie zużył ani kropli, osiągi sa bardzo dobre, wyważenia auta trzymanie na zakrętach super. Jedyne co to w aucie z 2000r musi sie czasem cos zepsuć, u mnie regulator dmuchawy i sterowanie lusterka ale to duperele...
Opublikowano
Kolego "330i"-dzięki za wyprowadzenie z błędu :) -ta wiedza mi się przyda.Nie miałem styczności jeszcze z 330i,ale podobno są to genialne jednostki jeśli idzie o osiągi i kulturę pracy-w dodatku trzymają one cenę..za polifta w Niemczech z takim silnikiem można spokojnie zapłacić 10 tys euro a niekiedy i więcej-na pewno nie jest to tania impreza,ale na pewno warto.
Opublikowano
Kupiłem :)

 

Co prawda ma ze 2 czy 3 małe purchelki, ale za to nie malowana i nie bita :8)

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/2dd28cf5e7bb.jpg

 

No i super, pozostaje życzyć powodzenia i .... Freude am fahren :D

A tymi "purchelkami" się nie przejmuj. Generalnie auta dzielimy takie, które purchle miały, mają lub mieć będą.

Łatwe w naprawie o ile nie zrobią się dziury na wylot :)

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano

No właśnie nie wiem czy to ruszać, czy zostawić.

Jak ruszać to jak, bo nie chciał bym cieniowac całego elementu jeżeli jest to na tylnym błotniku ...

Opublikowano

Samo się nie naprawi, pod spodem jest ognisko rdzy.

Podjedź do fachowca i skonsultuj temat. Jak nie będziesz przekonany jedź do następnego.

Jaki kolor auta?

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
...ale podobno są to genialne jednostki jeśli idzie o osiągi i kulturę pracy-w dodatku trzymają one cenę..za polifta w Niemczech z takim silnikiem można spokojnie zapłacić 10 tys euro a niekiedy i więcej-na pewno nie jest to tania impreza,ale na pewno warto.

O tym, że kultura pracy tej jednostki jest na bardzo wysokim poziomie nikt nie będzie tutaj chyba dyskutował.

Co do osiągów, na pewno są ponad przeciętne.

Są oczywiście jakieś ale.

Podobno nie trzymają seryjnej mocy, nie mogę tego potwierdzić bo nigdy nie hamowałem auta.

Na pewno lubią wypić trochę oleju, nawet 1l/1000km. Na szczęście takiego poziomu nie osiągnąłem.

Spalania oleju na poziomie 1l/2000km..1l/10000km są normą i nie można tego jednoznacznie z niczym powiązać.

Na pewno trzeba uważać na zawór DISA, bo jak się rozleci to jego części wpadają w kolektor dolotowy i mogą wpaść do cylindrów - konieczność kupienia nowego DISA lub zakup zestawu naprawczego w USA

O zabawie z głowicą nie wspomnę. Na szczęście zdiagnozowane w porę i DISA wymieniona na nową.

Może się przydarzyć o-ring zaworu DISA, którego nie można kupić w ASO, da się go kupić w sklepach z uszczelnieniami. Jestem na etapie zabawy z nim.

Na pewno vanos lubi grzechotać - konieczność wymiany uszczelnień, również import z USA. ASO w ogóle sobie z tym nie poradziło w moim przypadku.

Przechodziłem ten temat. Pomocni są koledzy z forum, którzy to wymienią za chyba rozsądną cenę.

Co jeszcze? Uszczelka pod podstawą filtra oleju. Lubi się rozciec, co często jest diagnozowane jako uszkodzenie uszczelki miski olejowej.

Chyba tyle o M54.

O zabawach z osprzętem silnika i skrzynią 6b też można by pisać.

Co do ceny. W PL ceny są mocno zaniżone w stosunku do DE, ale to ogólna norma. Taki Polski cud - auto sprowadzane z DE w cenie dużo niższej niż w DE.

Zakup w PL dobrej 330i w cenie z INFO EXPERT czy AUDATEX to szukanie igły w stogu siana.

Z ciekawości możesz sobie sprawdzić na ile "eksperci" wyceniają te auta i jakie są rozbieżności w wycenach pomiędzy tymi dwoma programami.

W przypadku mojego egzemplarza różnice dochodzą do 10kPLN - śmiech na sali, tacy eksperci.

Czy warto? Nie odzyskasz nigdy pieniędzy za auto w dobrym stanie sprowadzone z DE.

Czy kupił bym je jeszcze raz? Na pewno tak, daje radość z jazdy - bezcenne.

 

Takie są moje doświadczenia w użytkowaniu 330i przez 8 lat i przejechanych ponad 150kkm.

Ja widzisz różowo nie jest, ale katastrofą bym tego nie nazwał. Ot, użytkowanie 10-cio letniego auta.

Dla czego nie zmieniam? Bo E9x nie przemawia do mnie wyglądem, no może coupe, a F30, no cóż, na razie mnie nie stać, a i motywacji brak.

W F30 nie ma silników wolnossących i jedyny rozsądny model moim zdaniem to 335i.

Wychodzę z założenia, że najlepszy do auta jest duży benzynowy silnik wolnossący.

Co jest lepsze do dużego wolnossącego silnika benzynowego?

Lepszy od niego jest tylko jeszcze większy benzynowy silnik wolnossący. :norty:

 

Mimo wszystko polecam. :cool2:

Opublikowano
wolnossący silnik , dobrze Kolego nawijasz , mam e36 póki co 2.5 benzynka i zero problemów ,osiągi dobre i zero zastrzeżeń :cool2: Panowie ,w e46 do czego służy ten zawór DISA ? Nabywam nowa wiedze i tak pytam ;) ,dzieki serdeczne za info ! ;)
Opublikowano
... Panowie ,w e46 do czego służy ten zawór DISA ? Nabywam nowa wiedze i tak pytam ;) ,dzieki serdeczne za info ! ;)

Wrzuć to google, poszukaj na forum.

Ogólnie :search:

Nie ma sensu po raz kolejny opisywać tego zamego.

Opublikowano
... Panowie ,w e46 do czego służy ten zawór DISA ? Nabywam nowa wiedze i tak pytam ;) ,dzieki serdeczne za info ! ;)

Wrzuć to google, poszukaj na forum.

Ogólnie :search:

Nie ma sensu po raz kolejny opisywać tego zamego.

 

330i-wszystko już było.Nie chcesz lub nie wiesz-nie pisz byle czego.

Opublikowano

Możesz spróbować lakierowania SPOT (wygugluj sobie).

Ale i tak najpierw trzeba usunąć ogniska rdzy.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano

To teraz tylko profilaktycznie wymienić napinacz łańcucha rozrządu jeśli nie był ruszany, odmę wraz z przewodami i cieszyć się z jazdy (poza innymi elementami eksploatacyjnymi). Pamiętaj też żeby auto zalać dobrej klasy olejem syntetycznym i kontrolować jego stan.

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano

Moim zdaniem numer 2 z tych 3.

 

Jeśli kolega szuka jakiejś porządnego BMW w sensie ze nie walony i licznik nie kręcony to mogę polecić znajomego mechanika.

 

Kupiłem już od niego 2 auta sprowadzane z zagranicy i każde chodzi jak żyleta. Mianowicie Focusa 2.0 i e46 330ci.

 

Każde auto które wpada w jego ręce ma naprawiane zawieszanie, hamulce, ma wymieniany rozrząd , płyny itp.

 

Krótko mówiąc kupujesz auto które nie wymaga wkładu finansowego

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pewnie ten mechanik to Ty :mrgreen:

Po kiego wymieniać rozrząd w BMW jak jest łańcuch, który w praktyce przeżywa całe auto?

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.