Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ROzumiem, wiadomo nie da sie kupic dobrego egzemplarza za 15 tys, ale mam nadzieje ze znajde jakis model do 25 tys i wtedy sie nim tu pochwale, pozdrawiam

 

Da sie kupic dobry za 15 tys zł. Tylko dobr - to nie znaczy zupełnie bezawaryjny, lub nie wymagajacy zadnych inwestycji.

Zadne auto w tym wieku - 13-16 lat - nie jest idealne. A koszty generowane przez e46 są niestety wyzsze niz aut innych marek. Z tym sie trzeba pogodzic i nie porywać z motyką na słonce. Kupując e46 nawet w dobrym stanie, warto miec te 20-30 % kasy wiecej odłozone na naprawy przez pierwsze pół roku.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Bowiem diesel za 15tys. będzie autem specjalnej troski [pomijając iż każdy diesel jest],które w zasadzie wymaga natychmiastowej hospitalizacji.To nie wolnossak 200D.
Opublikowano

Zestaw 4 wtrysków do mercedesa 200D na allegro można kupić za 200zł. JEDEN wtryskiwacz do e46 320d 150KM to koszt czterocyfrowy. Ale największa różnica polega na tym, że w 200D wtryski żyją wiecznie, a w 320d padają notorycznie.

 

Nikt nie będzie wymieniał wtryskiwaczy kosztem 5 tys zł żeby zwiększyć wartość auta o 1 tys zł.

Opublikowano
ROzumiem, wiadomo nie da sie kupic dobrego egzemplarza za 15 tys, ale mam nadzieje ze znajde jakis model do 25 tys i wtedy sie nim tu pochwale, pozdrawiam

 

Da sie kupic dobry za 15 tys zł. Tylko dobr - to nie znaczy zupełnie bezawaryjny, lub nie wymagajacy zadnych inwestycji.

Zadne auto w tym wieku - 13-16 lat - nie jest idealne. A koszty generowane przez e46 są niestety wyzsze niz aut innych marek. Z tym sie trzeba pogodzic i nie porywać z motyką na słonce. Kupując e46 nawet w dobrym stanie, warto miec te 20-30 % kasy wiecej odłozone na naprawy przez pierwsze pół roku.

 

Zgodze się z Tobą w zupełności.

 

Ja swoje kupiłem za 14 tysi ale nie spodziewałem sie idealu (nowe to w salonie). Poprostu mi sie podobało a że ma kilka kwestii do poprawienia to wiem i jestem tego świadomy.

 

Lubię porobić przy aucie jak mam chwilę czasu. Nie znam sie na mechanice i dlatego pomocne jest forum.

 

Jak będe mial mozliwość to dorzucę fotki swojej e46.

 

Ja nie potrzebowłem auta do driftu czy tam do szaleństw i dlatego silnik tylko 2.0. To auto ma jeździć na co dzień a to że mi sie podoba to jest zaleta :)

 

Pozdrawiam wszytskich a zwłaszcza szukajacych tanio igiełek :) (żartobliwie bo takie nie istnieją)

Opublikowano
Tak jest, spalanie 2.0 a 3.0 prawie nie ma różnicy.

A co do mocy, jeśli lubisz przyspieszenie, zawsze będzie za mało. Sam mam 330Ci, po przesiadce z escorta 1.6 przez pierwszy tydzień było och i ach, a teraz mocy mi bardzo brakuje i planuję swap na jakieś S62.

Tak przy okazji powiem, że 2.0 R6 to kiepski wybór. Mój znajomy ma ten silnik w e46 i to zwyczajnie nie jedzie. Inny znajomy ma poliftowe 2.2 R6 i różnica jest niebo a ziemia.

Tu ma kolega racje miałem 2.0 r6 i naprawde nie jedzie trzeba było wysoko go kręcić. i spalanie ok 12-13 gazu. teraz takie spalanie mam ale w 3.0i. jeżeli twoje max to 2.0 to bierz r4 fajnie jedzie, wchodzi mniej oleju ,mniej świec :) najlepiej jakbys miał okazje sie przejechać autem z różnymi motorami.

Opublikowano
No i mam dylemat.. Podoba mi się e46 i szukałem też innych za te 15tys ale nic fajnego mi nie wpadło w oko, fakt można kupić jakieś mondeo z 2006 ale to ford i w dodatku nie robi takiego wrażenia jak bmw. No i chciałbym też w diesel'u, bo mam ok. 40km do pracy w jedną stronę i spalanie w benzynie mnie zabije..
Opublikowano
kupujesz auto na pokaz? "Nie robi wrazenia" - no fakt 15 letnie BMW robi wrazenie jak cholera, wrażenie to robią superata typu Lambo albo Ferrari a nie e46 w którym Niemiec pyry woził z targu.
Opublikowano

edoneil, no ja bym tak nie przesadzał z e46 - moim zdaniem linia nadwozia jest bardzo ładna :cool2:

 

Ale fakt, kupować BMW tylko po to, aby sąsiad był zazdrosny trochę słabe. Nie tędy droga.

Opublikowano
ale auto się już na tyle opatrzyło, że nie jest niczym wyjątkowym ani unikalnym, jak m3 albo 330ci to jeszcze może robić wrażenie, nie ukrywam, ale zwykly sedanik to raczej już nie, chyba, że na jakiejś wiosce :)
Opublikowano

Serce mi się kraje po Twoich słowach :D :wink:

 

O gustach się nie dyskutuje, ale wg mnie takie nie robienie wrażenia przez zwykły sedanik jest poniekąd jego zaletą. Najważniejsze, co siedzi w środku. 330CI i M3 - pełna zgoda.

Opublikowano

Stoje przed decyzją zakupu E46 325Ci no po prostu ta linia ,moc ,ten dźwięk r6 jest niebezpieczne ponieważ idzie się wręcz zakochać :oops:

Nie wiem co robić znalazłem ciekawą oferte sam koszt zakupu auta wyniesie ok 22tys zł myślałem o gazie żeby benzyna mnie nie zjadła 12 litrów w mieście przy spokojnej jeździe to ciężka sprawa bo czasem pokusa na ten "zryw" znajdzie się :wink:

Myślałem o Gazowaniu teraz już są takie instalacje ,że nie ma obaw i przede wszystkim to już nie jest "wstyd do LPG" sam się przekonałem nie jest już źle , oczywiście znajdzie się grupa z opinią iż BMW się nie gazuje :nienie: ale no żyjemy w Polsce tu się jednak ciężko dorobić a człowiek jednak coś z życia chciałby mieć :wink: .

No tak ale koszt takiego gazowania 3800 zł... i też trochę trzeba przejechać żeby to się zwróciło... chociaż to nie jest duży problem :|

mam obawy ,że wtopie trochę pieniędzy... naprawdę chciałbym spróbować RWD bo wcześniej tylko FWD :P oraz jest to ,że BMW to marka którą zawsze będę wielbić :P

szukałem najpierw 330d po FL tyle ,że poniżej 30 tys zdrowej się nie znajdzie i koszty napraw itp droga sprawa odpuściłem

no to ok benzyna jednakże co 2.0 2.2 2.5 podobne spalanie o 3.0 nawet nie myślę no chyba ,że bym miał zarobek 6 tys miesięcznie to bym się pokusił o M3 <3 :-D

do 25 tys chce się zamknąć i kupić ukochane e46 najlepiej coupe :oops:

Tyle ,że mi mówią w rodzinie i znajomi iż zainwestuje np. 25-26 tys a później będę chciał sprzedać zmienić na e92 , e90 , e60 , urodzi się dziecko cokolwiek i nie będę mógł zaraz za 18 tys sprzedać.

Jakie macie zdanie na ten temat ?

 

Pozdrawiam !

Opublikowano
No i mam dylemat.. Podoba mi się e46 i szukałem też innych za te 15tys ale nic fajnego mi nie wpadło w oko, fakt można kupić jakieś mondeo z 2006 ale to ford i w dodatku nie robi takiego wrażenia jak bmw. No i chciałbym też w diesel'u, bo mam ok. 40km do pracy w jedną stronę i spalanie w benzynie mnie zabije..

 

To kup benzynę i zainstaluj porządną sekwencję :wink: zwróci Ci się w rok przy Twoich przebiegach, albo i wcześniej a później będzie taniej niż w dieslu. I to pod każdym względem :wink: (paliwo, serwis, itp.)

Opublikowano
Stoje przed decyzją zakupu E46 325Ci no po prostu ta linia ,moc ,ten dźwięk r6 jest niebezpieczne ponieważ idzie się wręcz zakochać :oops:

Nie wiem co robić znalazłem ciekawą oferte sam koszt zakupu auta wyniesie ok 22tys zł myślałem o gazie żeby benzyna mnie nie zjadła 12 litrów w mieście przy spokojnej jeździe to ciężka sprawa bo czasem pokusa na ten "zryw" znajdzie się :wink:

Myślałem o Gazowaniu teraz już są takie instalacje ,że nie ma obaw i przede wszystkim to już nie jest "wstyd do LPG" sam się przekonałem nie jest już źle , oczywiście znajdzie się grupa z opinią iż BMW się nie gazuje :nienie: ale no żyjemy w Polsce tu się jednak ciężko dorobić a człowiek jednak coś z życia chciałby mieć :wink: .

No tak ale koszt takiego gazowania 3800 zł... i też trochę trzeba przejechać żeby to się zwróciło... chociaż to nie jest duży problem :|

mam obawy ,że wtopie trochę pieniędzy... naprawdę chciałbym spróbować RWD bo wcześniej tylko FWD :P oraz jest to ,że BMW to marka którą zawsze będę wielbić :P

szukałem najpierw 330d po FL tyle ,że poniżej 30 tys zdrowej się nie znajdzie i koszty napraw itp droga sprawa odpuściłem

no to ok benzyna jednakże co 2.0 2.2 2.5 podobne spalanie o 3.0 nawet nie myślę no chyba ,że bym miał zarobek 6 tys miesięcznie to bym się pokusił o M3 <3 :-D

do 25 tys chce się zamknąć i kupić ukochane e46 najlepiej coupe :oops:

Tyle ,że mi mówią w rodzinie i znajomi iż zainwestuje np. 25-26 tys a później będę chciał sprzedać zmienić na e92 , e90 , e60 , urodzi się dziecko cokolwiek i nie będę mógł zaraz za 18 tys sprzedać.

Jakie macie zdanie na ten temat ?

 

Pozdrawiam !

 

Nie słuchaj rodziny, tylko swojego serca, żyje się tylko raz :wink: :D

A tak całkiem poważnie, z budżetem 25 tys. uda Ci się znaleźć fajne coupe w dobrym stanie z silnikiem 2.0 lub 2.5. Jeżeli jednak liczysz się ze zdaniem rodziny, to weź sedana. Za tą kasę to już będziesz mógł przebierać, a najlepiej do Niemiec się wybierz. Poza tym jak nie zarabiasz 6 tys. miesięcznie to ja bym się o e60 w przyszłości nie kusił :wink:

I jakiekolwiek auto tej klasy kupisz (użytkowe, nie klasyk, oldtimer, itp.), to w ciągu paru lat stracisz kilka lub kilkanaście tysięcy na wartości.

Opublikowano
fenriz666 napisał(a):biały wcale nie takie słabe to 316i...w Łodzi niedawno uciekał kolo takim policji i jakoś nie dali rady :D

 

Polonezem go gonili?

astrą 2 chyba a co tam pod maską mieli to już nie wiem :)

Opublikowano

Akurat nie od handlarza ta oferta , sprawdzałem oferty z Niemiec no są różne ale fakt faktem na ich 20 ofert to 18 jest dobrych u nas na 20 to z 2-3 są dobre :mrgreen:

Siedzę i rozmyślam ale jak w końcu kupię to się zgłoszę !

Opublikowano
Jak masz ogłoszenie i/lub zdjęcia tego samochodu, to wklej go tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=44. Koniecznie dodaj VIN, i może ktoś coś zauważy i będzie Ci łatwiej podjąć decyzję.
Opublikowano
witam kilka dni temu założyłem temat czy lepiej wybrać 150 czy 136 km. drodzy koledzy zdecydowałem się na zakup 150 konnej bemki. auto zamierzam kupić dopiero w kwietniu ale już się rozglądam czy mogli byście mi powiedzieć czym się sugerować przy owym zakupie na co zwrócić szczególna uwagę czy można w jakiś sposób sprawdzić faktyczny stan licznika i jakiego przebiegu zacząć się obawiać. wiem ze dizel w tych rocznikach będą miały trochę nakulane z góry dziękuje
Opublikowano
jesli o silnik chodzi to czy rowno pracuje na jalowym,w sensie bez falowania obrotow a najwazniejsze to sprawdz jak sie nagrzeje czy jest idealnie pionowo wskazowka temp cieczy bo niestety m52 nie lubi przegrzewania i ciskania na nierozgrzanym, skontroluj rowniez poziom oleju ,bo m52 wyeksploatowane za bardzo lubia brac olej. zdrowe m52 chodzi rowniotko jak zegarek. nie wiem za wiele bo mam krotka przygode z marka ale przed zakupem troche czytalem wiec pomagam jak umiem:) pozdrawiam
Opublikowano (edytowane)

Takich wątków jest na forum na pęczki - poczytaj zanim kupisz. Ja czytałem kilka miesięcy forum zanim się za to wziąłem. Grunt to dobrze poznać model, przeczytać najpopularniejsze awarie i przejrzeć listę tematów, z czym się ludzie użerają.

 

Z mojej strony:

 

Szukaj czegoś powyżej 200 tys. a masz szansę, że trafisz na w miarę realny przebieg. Ja nie chciałem mniej bo wiedziałem, że to i tak nie realne. Ktoś jak kupuje nowe BMW z salonu za kilkadziesiąt tysięcy euro to nie po to, żeby go oddać za 4 tys. po kilku latach. Te samochody po prostu muszą na siebie zarobić. W Niemczech, te samochody mają po 200-300 i więcej tys. km. a w Polsce po 100 tys. (i radzę Ci, takie ogłoszenia daruj sobie z miejsca a zaoszczędzisz czas i nerwy). 200 tys. to i tak mało jak na ten silnik. Im większy będziesz miał przebieg tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś już wymieniał takie części jak sprzęgło, dwu mas, koło pasowe itd.

 

Nie licz na okazje cenowe. Każdy doinwestowany egzemplarz kosztuje.

 

Rozkoduj VIN, sprawdź czy wyposażenie zgadza się z tym, które wyjechało z fabryki.

 

Weź miernik, sprawdź dokładnie lakier. Nie odrzucaj auta jeżeli miało lakierowaną maskę lub jakiś element. Jeżeli było dobrze zrobione to takie auto może być lepsze niż nie jeden "bezwypadkowy rodzynek". Sprawdzić możesz części w środku, ich oznaczenia, daty produkcji, to czy wszystkie elementy są zamontowane (np. czujnik AUC na chłodnicy, jeżeli było bum i fuszerkę ktoś odwalił, w ogóle tego nie będziesz miał wsadzone). Wszelkie miejsca mocowań, ewentualne spawy, rozjazd w przestrzeniach między elementami, ślady po odkręcanych śrubach itd.

 

Podłącz pod komputer - to podstawa. Możesz zczytać błędy, dowiesz się z miejsca co jest nie tak. Dodatkowo posprawdzać przebieg w 3 modułach + błędy (błędy są rejestrowane z przebiegiem, jeżeli ktoś cofnął licznik a nie wykasował błędów, będziesz miał błąd zarejestrowany przy przebiegu niższym niż aktualny). Sprawdź: wtryski, turbo, przepływkę i całą resztę.

 

Jedź do ASO najlepiej niech Ci wszystko sprawdzą. Samemu możesz sprawdzić elastyczność 4bieg (80-100km/h), hamowanie na prostej z puszczoną kierownicą czy nie ściąga, hamulec postojowy (ogólnie jest słaby w E46 więc masz duże szanse, że nie będzie trzymał prawie w ogóle jak był zaniedbany), nagrzewanie silnika (termostaty), walenie pod maską, stuki w silniku, dymienie, dwumase na biegu jałowym słychać jak wali w połowie zakresu sprzęgła i wychwycić inne dziwne dźwięki, stuki z zawieszenia (najlepiej podjechać na szarpaki, koszt niewielki).

 

Ogólnie jak zwrócisz uwagę na najpopularniejsze chyba problemy to będzie dobrze:

- turbo,

- przepływka,

- dwumas,

- koło pasowe,

- termostaty (EGR i główny).

 

Po zakupie, o ile planujesz tym pojeździsz radzę wymienić:

- filtry kompleksowo,

- klapki z kolektora - wywalić,

- odma,

- olej,

- olej w skrzyni,

- olej w dyfrze.

 

Ogólnie to są tylko rzeczy, które mi się przypomniały, nikt Ci nie przekaże całej wiedzy w 5 minut. Czytaj czytaj a dobrze na tym wyjdziesz. Do kwietnia jeszcze dużo czasu.

 

Pozdr

Edytowane przez be..mw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.