Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Nie sugeruj się też złymi opiniami o 318i, każdy silnik się w końcu psuje, a 318i (N42) tak samo jak inne silniki BMW dostał nagrodę najlepszego silnika w kategorii 1,4 - 1.8l w 2001 więc generalnie jak będziesz dbał to ci posłuży długo, za darmo tej nagrody nie dostał. Zapamiętaj też że żadko ludzie sprzedają działające samochody :D kupuj czujnie

to już lepiej kupić z N46 który jest pozbawiony wad N42

 

swoją drogą ja mam N46 i przez okres prawie 5 lat wymieniłem tylko napinacz łańcucha... czyli nie jest źle ;)

 

Powiedzcie mi jeszcze proszę jak mam rozpoznać jaki silnik jest w danym modelu(N42 czy N46) np czytając jakiejś ofercie w sieci?

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam jestem zupełnie nowy interesuje mnie E46 330XD wiem ze jest też 330X w benzynie ale raczej interesuje mnie ropniak , pytanie czy utrzymanie betki z napędem na 4x4 jest wiele droższe od zwykłego napędu na tył i jak wygląda z awaryjnością?? i czy w Polsce jest sens szukać fury w dobrym stanie ?? bo szczerze nie chce mi się jechać do bawarii poniewaaż ejestem z lbn i mam w cholere drogi:)...za kazdą podpowiedź dzięki wielkie...mogą też być na prv.

 

np http://otomoto.pl/bmw-330-330xd-4x4-m-pakiet-zobacz-C31445073.html

http://allegro.pl/bmw-e46-330-xd-manual-skora-navi-full-tanio-i3751100461.html

http://otomoto.pl/bmw-330-m-pakiet-ii-4x4-alkantara-C30527673.html

 

przerabiałem temat i generalnie ja nie szukałbym na siłe bmw x. Awaryjność zalezy od tego w jakim stanie nabedziesz dany samochod choc nie liczylbym na kupienie uzywanego x-a bez koniecznosci inwestycji w niego choc w najmniejszym stopniu- a to i tak moze okazac sie kosztowne. Skupilbym sie na szukaniu po prostu E46 i bardziej zwrocilbm uwage na stan, niezaleznie czy to bedzie x czy zwykly.

 

jezeli jest to dla Ciebie istotne to X drive są wolniejsze w sprincie od samego tylnego napedu, naped na osie nie jest rownomierny i najgorsze jest to ze osobiscie nie masz wplywu na to kiedy sie zalacza a kiedy nie.

 

Jeżeli koniecznie potrzebujesz x-a to ok, musisz liczyc sie z wiekszymi cenami przedniego zawieszenia no ale to jest oczywiste warto sobie zadac wtedy pytanie czy nie lepiej dolozyc troche wiecej forsy (oczywiscie o ile to jets mozliwe) i kupic po prsotu rasowe x5?

 

warto poczytac tez o napedzie x-drive- jak dziala, wielokrotnie bylo przerabiane na tym forum na pewno cos znajdziesz

 

wg mnie x-drive w bmw e46 jest dodatkiem na siłe i raczej nie koncentrowalbym sie tylko na x-ach w tym konkretnym modelu...

 

takie jest moje zdanie

 

pozdr

Marcin

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po rozkodowaniu vin-u.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

sorry za linki jak kogoś uraziłem przerzuce je w odpowiednie miejsce;).... powiem tak mnie interesuje tylko Xdrive ponieważ potrzebna mi fura na napęd na cztery koła...czołgu nie chce kupować tylko wygodne autko które poradzi sobie lepiej niż jedno napędówka...subaru odpada za brak jakiej kolwiek ekonomii i wygodny...jedynie plusa ma za napęd i przyspieszenie:)... audi w quattro znowu nie ma tam takiego kopa... chyba ze 3.0 benzyna ale spalanie też robi wir w baku...więc padło na bmw 3.0XD

 

wysłucham kazdego komenatrza... czytałem chyba prawie wszystkie tu wątki o Xdrivie chciałebym zoabczyć czy ktoś coś powie nowego...pozdrawiam

Opublikowano
Ja z rozrządem problemów nie mam, a przebieg około 300000 km (rozrząd nie był wymieniany). Nie widziałem też żeby ktoś się skarżył tutaj na rozrząd. Jakby to się tyczyło wszystkich N42 to by więcej ludzi się denerwowało. Różne są problemy z silnikami i jakby zebrać je wszystkie to o każdym silniku można by wyrobić złą opinię. Najważniejsze to nie kupować w ciemno, sprawdzić czy silnik jest suchy itp.
Opublikowano
Troszkę poczytałem, doszedłem do wniosku, że w grę wchodzi tylko silnik benzynowy, ponieważ ja w roku robię max 10 tys. powiedzcie teraz jak silnik nie potrzebuje jakiegoś mocnego silnika. Zastanawiam się nad 318CI 118km ale czy on był montowany do poliftowych? Ewentualnie 316 I 116km albo 316 TI 116. Mimo tego że robię nie wielką ilość kilometrów to jednak diesle kuszą trochę spalaniem w porównaniu do benzyn ale czy przy tej ilości kilometrów to się kalkuluje? :?
Opublikowano

Witam,

 

ten 1,9 l 118 KM był montowany chyba tylko przed liftem (bodajże do 2001 roku, poprawcie mnie jakbym się mylił). Potem weszły N42, 1,8 lub 2,0, a jeszcze po nich N46 o tych samych pojemnościach. Sam użytkuję N46B20 143 KM i jakichś specjalnych problemów nie mam z tym silnikiem. Owszem, miałem parę wycieków, mimo że silnik zadbany, ale zlikwidowałem i śmiga spoko. Co prawda wywaliło mi ostatnio zbiornik wyrównawczy z powodu uszkodzonego termostatu, ale to chyba nie ma aż takiego związku z silnikiem. A co do mocy, to muszę przyznać, że auto daje sobie radę, ale E46 to dość ciężkie auta i czasem mi mocy brakuje, chociaż to pewnie bardziej już moje fanaberie niż realia. Jednak tym samym cieszę się, że mam te 2 litry, a nie 1.8, chociaż znajomi nie narzekają - do sprawnego poruszania się starcza.

W kwestii oszczędności na paliwie (niektórzy pewnie mnie zjedzą): myślałeś o gazie?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Wiesz co raczej nie chciałbym zakładać instalacji gazowej:) Powiedz ile on Ci spala.Rozumiem że silnik N46 wszedł po lifcie tak? Jeżeli dobrze mówię to najlepiej kupić 318i po 2001 143km.
Opublikowano
nie brałbym tych słabszych 116 konnych, w swoim mam 143km i nie narzekam na brak mocy, nie jeździłem tylko dwulitrową benzyną bo nikt ze znajomych niema i dla mnie duża różnica w porównaniu do reszty silników jest zauważalna dopiero przy trzylitrowej benzynie, ale dopłacać do niej 10000zł w porównaniu do słabszych silników to szaleństwo...chyba że ktoś jest mocno przy kasie. Mi pali od 6,5 do 7 litrów w trasie i 9 (przy spokojnej jeździe) do 11 (jak mocno dociskam) w mieście. Jeśli zdecydujesz się na N42 lub N46 to KONIECZNIE (!!!) sprawdź czy silnik jest suchy, jeśli niema wycieków to polecam.
Opublikowano
nie brałbym tych słabszych 116 konnych, w swoim mam 143km i nie narzekam na brak mocy, nie jeździłem tylko dwulitrową benzyną bo nikt ze znajomych niema i dla mnie duża różnica w porównaniu do reszty silników jest zauważalna dopiero przy trzylitrowej benzynie, ale dopłacać do niej 10000zł w porównaniu do słabszych silników to szaleństwo...chyba że ktoś jest mocno przy kasie. Mi pali od 6,5 do 7 litrów w trasie i 9 (przy spokojnej jeździe) do 11 (jak mocno dociskam) w mieście. Jeśli zdecydujesz się na N42 lub N46 to KONIECZNIE (!!!) sprawdź czy silnik jest suchy, jeśli niema wycieków to polecam.

 

 

Piotrek to jaki ty masz model i silnik (1.8)?

Opublikowano
Wiesz co raczej nie chciałbym zakładać instalacji gazowej:) Powiedz ile on Ci spala.Rozumiem że silnik N46 wszedł po lifcie tak? Jeżeli dobrze mówię to najlepiej kupić 318i po 2001 143km.

 

Taka luźna sugestia była. Mnie średnio pali 10 litrów (jeżdżę bez szaleństw, mój Compact radzi sobie lajtowo do 2,5 tyś obrotów), raz udało mi się zrobić 12 całkowicie po mieście, ale to już powiedzmy była jazda ostrzejsza. Tras robię dość mało, 7 litrów jest realne. A co do tych 116 KM to na pewno jeździ dobrze (myślę, że na miasto to wystarczy), ale jeżdżąc tym moim, nie wyobrażam sobie tego 1.8 l :D. Dodam, że początkowo rozglądałem się tylko za 116 KM, ale trafiła się okazja i mam 143 KM i nie żałuję. Jak Ci się w tych pieniądzach trafi dobry egzemplarz, to polecam.

A co do liftu to nie wiem kiedy dokładnie weszły N46 (Compacty mają tylko N42/N46 w pojemnościach do 2 litrów w benzynie). Ja mam 2004 rok i mam N46.

Opublikowano
1.8 N42 143km, kupiłem bardzo zaniedbany (o czym nie wiedziałem i zapłaciłem jak za zrobiony :evil: ) i dałem do zrobienia, najważniejsze są wycieki, jeśli ich niema, a jeszcze lepiej jak były i ktoś zrobił to masz problem z głowy. Czasami też przy bardzo dużych przebiegach padają cewki (około 120zł za jedną, są 4 i nie trzeba wymieniać wszystkich na raz, wymiana 50zł, problem z głowy na kolejne 200 000 km), ale nawet w najlepszych silnikach może to się stać, nawet trzylitrowej benzynie. Z tym napinaczem łańcucha rozrządu to musiałbyś mieć naprawdę pecha, jeśli mi nic się z nim nie dzieje to nie wiem co musiałby poprzedni właściciel robić z samochodem żeby był do wymiany... żeby nie było, swojego nie sprzedaję bo mi się nie opłaca, ale polecam ten motor bo jest tani w miarę oszczędny i fajnie się jeździ.
Opublikowano
1.8 N42 143km, kupiłem bardzo zaniedbany (o czym nie wiedziałem i zapłaciłem jak za zrobiony :evil: ) i dałem do zrobienia, najważniejsze są wycieki, jeśli ich niema, a jeszcze lepiej jak były i ktoś zrobił to masz problem z głowy. Czasami też przy bardzo dużych przebiegach padają cewki (około 120zł za jedną, są 4 i nie trzeba wymieniać wszystkich na raz, wymiana 50zł, problem z głowy na kolejne 200 000 km), ale nawet w najlepszych silnikach może to się stać, nawet trzylitrowej benzynie. Z tym napinaczem łańcucha rozrządu to musiałbyś mieć naprawdę pecha, jeśli mi nic się z nim nie dzieje to nie wiem co musiałby poprzedni właściciel robić z samochodem żeby był do wymiany... żeby nie było, swojego nie sprzedaję bo mi się nie opłaca, ale polecam ten motor bo jest tani w miarę oszczędny i fajnie się jeździ.

 

Piotrek, ale to Ty chyba masz 2.0 l silnik :P albo 1.8 i 116 KM. BMW oznaczało wtedy 2.0 jako 318 i 1.8 jako 316.

Opublikowano
1.8 N42 143km, kupiłem bardzo zaniedbany (o czym nie wiedziałem i zapłaciłem jak za zrobiony :evil: ) i dałem do zrobienia, najważniejsze są wycieki, jeśli ich niema, a jeszcze lepiej jak były i ktoś zrobił to masz problem z głowy. Czasami też przy bardzo dużych przebiegach padają cewki (około 120zł za jedną, są 4 i nie trzeba wymieniać wszystkich na raz, wymiana 50zł, problem z głowy na kolejne 200 000 km), ale nawet w najlepszych silnikach może to się stać, nawet trzylitrowej benzynie. Z tym napinaczem łańcucha rozrządu to musiałbyś mieć naprawdę pecha, jeśli mi nic się z nim nie dzieje to nie wiem co musiałby poprzedni właściciel robić z samochodem żeby był do wymiany... żeby nie było, swojego nie sprzedaję bo mi się nie opłaca, ale polecam ten motor bo jest tani w miarę oszczędny i fajnie się jeździ.

 

Piotrek, ale to Ty chyba masz 2.0 l silnik :P albo 1.8 i 116 KM. BMW oznaczało wtedy 2.0 jako 318 i 1.8 jako 316.

 

No włśnie bo ja już zgupiałem:) :D Ale właśnie za takimi silnikami będę się rozglądał 318i 143km albo 316 116km. Powiedzcie mi tylko czy na podstawie opisu na aukcjach da się poznać czy jest N42 czy N46? Czy jest jakaś duża różnica między nimi? Powiedzcie jeszcze co oznaczają oznaczenia CI TI I?

Opublikowano
1.8 N42 143km, kupiłem bardzo zaniedbany (o czym nie wiedziałem i zapłaciłem jak za zrobiony :evil: ) i dałem do zrobienia, najważniejsze są wycieki, jeśli ich niema, a jeszcze lepiej jak były i ktoś zrobił to masz problem z głowy. Czasami też przy bardzo dużych przebiegach padają cewki (około 120zł za jedną, są 4 i nie trzeba wymieniać wszystkich na raz, wymiana 50zł, problem z głowy na kolejne 200 000 km), ale nawet w najlepszych silnikach może to się stać, nawet trzylitrowej benzynie. Z tym napinaczem łańcucha rozrządu to musiałbyś mieć naprawdę pecha, jeśli mi nic się z nim nie dzieje to nie wiem co musiałby poprzedni właściciel robić z samochodem żeby był do wymiany... żeby nie było, swojego nie sprzedaję bo mi się nie opłaca, ale polecam ten motor bo jest tani w miarę oszczędny i fajnie się jeździ.

 

Piotrek, ale to Ty chyba masz 2.0 l silnik :P albo 1.8 i 116 KM. BMW oznaczało wtedy 2.0 jako 318 i 1.8 jako 316.

 

No włśnie bo ja już zgupiałem:) :D Ale właśnie za takimi silnikami będę się rozglądał 318i 143km albo 316 116km. Powiedzcie mi tylko czy na podstawie opisu na aukcjach da się poznać czy jest N42 czy N46? Czy jest jakaś duża różnica między nimi? Powiedzcie jeszcze co oznaczają oznaczenia CI TI I?

 

Bez VINu, czy zdjęć tabliczki z komory silnika raczej nie poznasz (te silniki to jest w zasadzie to samo, N46 to chyba był bardziej lifting silnika jak jakieś wielkie zmiany, ale tu dokładnie doczytaj). Końcówki sugerują typ nadwozia, np.:

318i to sedan/touring

318Ci to coupe

318Ti to compact

A "i" to oznaczenie, że to benzyna ;)

Opublikowano
1.8 N42 143km, kupiłem bardzo zaniedbany (o czym nie wiedziałem i zapłaciłem jak za zrobiony :evil: ) i dałem do zrobienia, najważniejsze są wycieki, jeśli ich niema, a jeszcze lepiej jak były i ktoś zrobił to masz problem z głowy. Czasami też przy bardzo dużych przebiegach padają cewki (około 120zł za jedną, są 4 i nie trzeba wymieniać wszystkich na raz, wymiana 50zł, problem z głowy na kolejne 200 000 km), ale nawet w najlepszych silnikach może to się stać, nawet trzylitrowej benzynie. Z tym napinaczem łańcucha rozrządu to musiałbyś mieć naprawdę pecha, jeśli mi nic się z nim nie dzieje to nie wiem co musiałby poprzedni właściciel robić z samochodem żeby był do wymiany... żeby nie było, swojego nie sprzedaję bo mi się nie opłaca, ale polecam ten motor bo jest tani w miarę oszczędny i fajnie się jeździ.

 

Piotrek, ale to Ty chyba masz 2.0 l silnik :P albo 1.8 i 116 KM. BMW oznaczało wtedy 2.0 jako 318 i 1.8 jako 316.

 

 

przecież znam swój silnik... :|

 

mam przed sobą zdekodowany VIN, pojemność 1995 (mniejsza akcyza z Niemiec) co jest dziwne bo mam napisane Cubical capacity 2.00 ale w rubruczce "Type" 318i (eur)... silnik N42 143 km.

 

MikołajB- Koniecznie bierz VIN i go zdekoduj, potwierdź wyposażenie samochodu, bierz co będzie w lepszym stanie technicznym, sprawdź to o czym było tutaj pisane, ja byłem głupi i zaufałem sprzedawcy ale na szczęście miałem pieniądze na naprawy, w innych rękach podejrzewam że samochód by stał i wyolejał się przez miesiące lub byłby zalany moto doktorem i wystawiony jako tania okazja. :evil:

Opublikowano
Tak jak napisałem, pojemność 1995cm³, tylko dziwne że oznaczenia nie zmienili, łatwo można się pomylić. Wszystkie polifty mają ten mocniejszy silnik ale jakby ktoś szukał przed liftem końcówkę produkcji bo bardziej mu pasuje to lepiej sprawdzić VIN.
Opublikowano
No to jak śledzisz wszystkie wątki o X, to pewnie już przeczytałeś kilka razy o quattro. Jeżeli naprawdę potrzebujesz 4x4 w samochodzie klasy średniej to zastanów się nad A4.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano
o a4?? tam nie ma fajnych silników...chyba ze benzyna 220km ale dla mnie za duze spalanie...a jakies 1.9 mnie nie interesuje w bmw jest 330 i on jest w porządku...poza tym zdania z tego co widzę są podzielone, właściciele XD raczej pozytywnie się wypowiadają, nie czytam tylko tu tylko po różnych forach...może ktoś się wypowie więcej..?
Opublikowano

Witam serdecznie...

Pewnie temat się powtórzył ale mam nadzieję że mi pomożecie..

Przymierzam się do zakupu nowego auta.. Od zawsze chciałem mieć BMW 3 (po faceliftingu). Jako iż jest to mój pierwszy zakup auta i nie znam sie dobrze na samochodach a dobrej wiedzy na ten temat nie mam chciałbym o udzieleniu mi kilku informacji...Do wydania 25 tys zł na zakup.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Jaki jest najmniejawaryjny silnik ?

 

Na początku przymierzałem się do 320d 150ps ale od jakiegoś czasu mocno zastanawiam się nad zakupem silnika benzynowego o pojemności w granicach 2.0 - 2.5..W dieslu boję się że może sporo kasy pójść w serwis bo wiadomo jak to jest z dieslem-mniejsze spalanie a droższy serwis... Bardziej skłaniam się za silnikiem 2.5 192ps, trochę boję się o spalanie i tu moje pytanie: Jakie jest spalanie trasa/miasto przy umiarkowanej jeździe -100-140km :D W przyszłości nie wykluczam że chciałbym do niego założyć porządne LPG jesli doszłoby do zakupu.

 

Obecnie dużych przebiegów nie robię ale gdzies po wakacjach zamierzam przeprowadzić się do Wrocka z którego bym dojeżdzał na uczelnie co 2 tyg(studia niestacjonarne) która jest w odległości ok 300km.. Rocznie robiłbym tak +/- do ok 20tys km.. Czy w takim przypadku lepiej ograniczyć się do diesla 320d czy kupić benzynke o poj 2.0 -2.5???..Co do benzyny to maksymalne spalanie do 15l (ale mniejsze mile widziane).. Mój tryb jazdy jest umiarkowany..Z piskiem nie ruszam-wole przycisnąc na trasie i podczas wyprzedzania..

 

Proszę o pomoc i odpowiedzi.. Mile widziane dodatkowe info ktore mogą mi pomóc...

Pozdro

Opublikowano

Jeśli jesteś wielbicielem dźwięku Mercedesa beczki oraz lubisz ryzyko i emocje bierz 320D, w każdym innym benzynę :mrgreen:

A szczegółów szukaj w innych tematach bo było milion razy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.