Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Muszę wziaść się za swojego skoro pali więcej niż 330da..

Jakby to był facebook, to dałbym Ci lajka:)

 

Do rzeczy - niech towarzysz zakładający temat ogarnie jazdę próbną 320d i 330d najlepiej na jakimś szybszym odcinku i sam porówna, bo z tych dywagacji to niewiele wyniknie. Jedni beda twierdzic, ze 320d przy pelnym obciazeniu na spokojnie daje rade przy wyzszych predkosciach (moze i tak - kwestia odniesienia), a inni, ze 330d pali 5 l w szybszej trasie.

 

Pojawiło się pytanie ile dać za 330d w dobrym stanie. Jak na moje oko, to najwieksze prawdopodobienstwo znalezienia takiego jest szukajac aut z gornej polki cenowej na popularnych portalach i tyle. Jesli szukasz w polowie rozpietosci cenowej, to masz duza mniejsze prawdopodobienstwo znalezienia konkretnego egzemplarza.

 

Pojawil sie jeszcze temat pakowania 4 osob do e46 i wyjazdu w dluzsza trase. E46, jesli chodzi o wielkosc w srodku, jest mniejsze niz sie wydaje z zewnatrz. Tak z grubsza biorac, ja mam 190 cm - za mna nie wsadzilbym nikogo (komu zycze dobrze), kto ma powyzej 170 cm.

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam wszystkich. Planuje kupic BMW e46 z silnikiem 2.5 benzynowym. Chcialbym sie dowiedziec jaka jest bezawaryjnosc tej jednostki i jak wspolpracuje z instalacja lpg.
Opublikowano
Bezawaryjność kiepska - to samo co w M54, również pierścienie tłokowe, więc i te same problemy. Zagazować można jak każdy silnik z wtryskiem pośrednim, ale wymaga dokładnego strojenia po obrotach silnika, nie tylko od obciążenia. Prawie żaden gazownik nie potrafi tego porządnie zrobić. Ale spokojnie - bez strojenia po obrotach z biedą będzie jeździć - tylko tyle że czasem zobaczysz check engine na desce.
Opublikowano

Witam serdecznie. Chciałbym uzyskać poradę konsumencką :P

Planuję kupić E46 po lifcie (przedział 01+). I teraz pytanko - w grę wchodzą silniki 320Ci 170km i 325Ci 192km.

Różnice w spalaniu i dynamice pomińmy - są oczywiste. Czy któryś z tych silników jest gorszy od drugiego pod względem częstotliwości występowania usterek, oraz kosztów ich napraw ?

I czy znajdę coś mądrego w przedziale 15-18tysi z 325? (320 z tego co patrzę można już trafić z 01-02 roczników)

Opublikowano

raczej padlinke :) za 15-18 to przedlifta w stanie dobrym znajdziesz :)

 

polecam albo dołozyc sianka albo kupić auto starsze lub troche z mniejszym silnikiem. Jak nie dołożysz przy zakupie to dołożysz 2 razy tyle po zakupie.

 

Wiem że pełno jest zadbanych e46 po lifcie za 10tys na allegro ;P wiem ze jest w czym wybierać :mrgreen:

szukam
Opublikowano

nie niee ;) przed liftem mnie nie urządza. to już chyba wolałbym e 34 kupić :)

czyli rozsądna decyzja to dalej gromadzenie sałaty i szukanie czegoś w cenie ~20?

a co z silniczkami ? jak sprawa wygląda? 320ci czy 325ci jeśli chodzi o bezawaryjność, ewentualne koszty napraw serwisu itp?

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Przymierzam się do zmiany auta, zastanawiam się na zakupem E46 kombi z silnikiem diesla. Tutaj właśnie pojawia się problem ponieważ nigdy nie miałem auta tej marki, muszę też przyznać że nic nie wiem o tych silnikach, dlatego prosił bym Was o poradę. Dodam tylko że chciałbym przeznaczyć na autko do 15tys, nie musi to być jakiś mega mocny silnik (zastanawiam się nad 320d).

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tej kasie co dysponujesz to tylko 320d (oczywiście po lifcie ) i to z początku produkcji . Jakiegoś wypasu to też bym się nie spodziewał ,lepiej poszukaj coś zadbanego .
Opublikowano
A możesz podesłać jakiś przykładowy link, tak jak już pisałem nie wiele wiem o tej marce :oops: Powiedzcie tylko coś o tym silniku (320 150km), w sieci jest wiele o nich napisane ale wolę zasięgnąć opinii ludzi którzy mają większe pojęcie no i doświadczenie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro nie wiele wiesz o bmw to czeka Cię kilka dni lektury bo nie da się tego tak ot opisać w jednym poście . Na górze strony masz kilka tematów na początek ,a jak już będziesz wiedział czego szukasz to na forum jest odpowiedni dział do wstawiania aut do oceny . Życzę powodzenia w poszukiwaniu zadbanego auta :cool2:
Opublikowano

MikołajB witaj !

Piszesz

A możesz podesłać jakiś przykładowy link,

Maniek Ci podesłał dobrego linka z tutejszego forum

viewtopic.php?f=69&t=200081

W tym linku jest sporo info

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

tak jak maniek napisał viewtopic.php?f=69&t=200081,

 

a jak chcesz w skrócie to jak masz kasę i czas to szukaj 330i (chociaż nawet one się psują jak ktoś nie dba :roll: ), jak masz mniej kasy to szukaj zadbanego 318i/320i, jest dużo tańszy i dużo ich jest wystawianych. Oszczędność podczas jazdy diesli nie rekompensuje kosztownych napraw na przykład dwumasy i innych bolączków dieseli o których masz dużo wątków tutaj (nie zaglądam tam bo mnie nie dotyczy), z drugiej strony mój znajomy jeździ zadbanym 2.0 d którego kupił kilka lat temu (chyba 4 lub 5) i NIC mu się nie psuje :shock: .

 

Nie sugeruj się też złymi opiniami o 318i, każdy silnik się w końcu psuje, a 318i (N42) tak samo jak inne silniki BMW dostał nagrodę najlepszego silnika w kategorii 1,4 - 1.8l w 2001 więc generalnie jak będziesz dbał to ci posłuży długo, za darmo tej nagrody nie dostał. Zapamiętaj też że żadko ludzie sprzedają działające samochody :D kupuj czujnie

Opublikowano

Jeśli chodzi o silnik to pytanie jest ile kilometrów będziesz nim zazwyczaj robić. Jeśli chcesz autem dojeżdżać do pracy, a do pracy masz blisko i tylko od czasu do czasu pojedziesz odwiedzić rodzinę, znajomych itp. to bym się mocno zastanowił nad tym czy to ma być diesel. Jeśli na odwrót to jak najbardziej. Kolejna ważna rzecz, BMW w eksploatacji nie należy do najtańszych, mimo tego, że auta mają po ponad 10 lat części są stosunkowo drogie, więc najważniejsze dla Ciebie to znaleźć zdrowy egzemplarz, a tak jak napisał arturo e39 z tą kasą nie będzie to łatwe. Nie twierdzę, że nie znajdziesz ale łatwo nie będzie. Pół roku temu byłem w twojej sytuacji, z tym, że ja kupiłem 330d (przekonywałbym Cię do tego silnika, ale z tą kasą to nie ma sensu). Dopiero po 4 miesiącach znalazłem konkretne auto, a to co się w między czasie naoglądałem to szok. Ale do rzeczy, kilka rad dzięki którym mam nadzieję, że nie wpakujesz się na minę:

- jeśli nie znasz się na autach (mechanice etc.) to zabierz, ze sobą zaufanego mechaniora lub umów się ze sprzedającym (jeśli blisko i to możliwe) aby do niego z tobą podjechał., raczej nie korzystaj z mechaników lub serwisów w pobliżu sprzedającego, z reguły są już z sobą ustawieni aby auto było cacy-okazja.

- podjedź do stacji kontorli pojazdów aby przetrzepali autko (zawieszenie, hamulce etc.), te auta mają po ponad 10 lat, w Rawiczu widziałem mega zadbane auto z zewnątrz, ale po zejściu do kanału zastanawiałem się jak gość wróci do domu, wszystko się sypało - zazwyczaj kolesie w stacjach kontroli są spoko i za taką usługę wezmą od Ciebie z 50zł.

- koniecznie podłącz auto pod kompa, ale nie tylko po to aby sprawdzić czy wywala jakieś błędy, ale również po to aby sprawdzić parametry pracy silnika ( większość parametrów znajdziesz tu na forum, trochę czytania i szukania będzie, ale uwierz mi naprawdę warto)

- koniecznie przejedź się autem, nie tylko po placu i parkingu, ale na trasie, najlepiej jakaś obwodnica tak abyś mógł sprawdzić jak auto się sprawuje na każdym biegu, na placu natomiast pokręć się w każdym kierunku, cofnij w lewo w prawo itp., włącz wszystkie nawiewy, klimę, elektryczne szyby, fotele, podgrzewanie foteli, szyberdach i pozostałe bajery, po tych zabiegach i po takiej przejażdżce podłącz ponownie pod kompa i sprawdź czy nie wywaliło jakiegoś nowego błędu (mogły zostać wykasowane przed twoim przyjazdem)

- zdejmij osłony silnika pod machą, ładnie wyglądają ale niestety dużo zasłaniają. Pocenie się elementów to jeszcze nic złego, ale jakimkolwiek wyciekom przyjrzałbym się dokładnie.

- poproś o numer VIN i rozkoduj, sprawdź czy wyposażenie w samochodzie zgadza się z tym, z czym auto wyjechało z fabryki, w przypadku niezgodności zapytaj co było wymieniane i dlaczego.

- sprawdź czy lub które elementy były malowane - niestety 90% aut będzie bite, rzadko ktoś kto ma sprawne BMW chce się go pozbyć, chyba, że zmienia na nowsze BMW :D

Tyle co mi do głowy przychodzi tak na szybko. Nie patrz na przebieg 99% kręconych, nie cyferki się liczą a to w jakim auto jest stanie - tak a propos ja kupiłem auto z przebiegiem 300.000 i bije na głowę wszystkie te które oglądałem z rzekomym przebiegiem po 140-200.000km - ale jak zresztą widać jestem upierdliwym kupującym. Przejrzyj cały dział e46 zobaczysz z czym użytkownicy 320d mają najczęściej problem i na co uważać. Aha no i nie licz na to, że kupisz auto w które nie będziesz musiał nic włożyć, w każdym będzie coś, kwestia tylko ile :D.

To na tyle, powodzenia w zakupie

Wszystko należy sprowadzać do najprostszej postaci ale... nie bardziej.
Opublikowano

Witam wszystkich,

 

mam przeznaczoną kwotę w granicach 22-23tys na E46 w coupe, czy uda mi się kupić takową w benzynie? 143KM bądź 150KM?

Dzieki z góry

Opublikowano

Witam jestem zupełnie nowy interesuje mnie E46 330XD wiem ze jest też 330X w benzynie ale raczej interesuje mnie ropniak , pytanie czy utrzymanie betki z napędem na 4x4 jest wiele droższe od zwykłego napędu na tył i jak wygląda z awaryjnością?? i czy w Polsce jest sens szukać fury w dobrym stanie ?? bo szczerze nie chce mi się jechać do bawarii poniewaaż ejestem z lbn i mam w cholere drogi:)...za kazdą podpowiedź dzięki wielkie...mogą też być na prv.

 

np http://otomoto.pl/bmw-330-330xd-4x4-m-pakiet-zobacz-C31445073.html

http://allegro.pl/bmw-e46-330-xd-manual-skora-navi-full-tanio-i3751100461.html

http://otomoto.pl/bmw-330-m-pakiet-ii-4x4-alkantara-C30527673.html

Opublikowano (edytowane)

 

Nie sugeruj się też złymi opiniami o 318i, każdy silnik się w końcu psuje, a 318i (N42) tak samo jak inne silniki BMW dostał nagrodę najlepszego silnika w kategorii 1,4 - 1.8l w 2001 więc generalnie jak będziesz dbał to ci posłuży długo, za darmo tej nagrody nie dostał. Zapamiętaj też że żadko ludzie sprzedają działające samochody :D kupuj czujnie

to już lepiej kupić z N46 który jest pozbawiony wad N42

 

swoją drogą ja mam N46 i przez okres prawie 5 lat wymieniłem tylko napinacz łańcucha... czyli nie jest źle ;)

 

 

Jakich wad? Jak pisałem koledze diesel też ładnie chodzi a dużo osób tutaj tutaj bardzo narzeka, może masz po prostu bardzo zadbaną sztukę, najwięcej w N42 ludzie narzekają na wycieki ale to na pierwszy rzut oka widać przy zakupie, wystarczy patrzeć czy pompa była wymieniana i uszczelki jeśli były to problemu niema, zobacz ile jest tematów o 318i z problemami czysto silnikowymi w porównaniu do innych, ta jego zła opinia jest moim zdaniem mocno przesadzona.

 

s3booo - bardzo ładnie to opisałeś, od siebie dodam jeszcze że warto zobaczyć czy po odpaleniu silnika palą się wszystkie kontrolki i gasną po kilku sekundach.

Edytowane przez piotrek1985
Opublikowano

Mój kolega ma e46 touring 2.0 diesel po lifcie. Jest bardzo zadowolony, samochód w trasie pali 6 litrów. Z tego co wiem to te modele po liftingowe czyli 2002r. wzwyż (150 KM) są lepsze jeżeli chodzi o silnik.

Co do ceny to może warto poszukać w Niemczech. 15000 zł= 3600 Euro w tych pieniądzach można wyrwać spokojnie coś fajnego jedyny problem to przebieg ale jak dobrze poszukasz to na pewno znajdziesz.

Tu masz przykładową ofertę:

 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-320d-touring-regensburg/187145074.html?lang=de&pageNumber=3&__lp=12&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=10&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2002-01-01&minPrice=2500&maxPrice=4000&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&categories=EstateCar&categories=Limousine

 

Ja posiadam 318 N42 Touring jest to także moje pierwsze BMW.

Opublikowano

s3booo - bardzo ładnie to opisałeś, od siebie dodam jeszcze że warto zobaczyć czy po odpaleniu silnika palą się wszystkie kontrolki i gasną po kilku sekundach.

 

Ooooo... widziszzz. Przypomniałeś mi, fundamentalna podstawa :) , ..... Czy koci, kiedy i na jaki kolor?? :shock: :D :shock : D :mad2:

Wszystko należy sprowadzać do najprostszej postaci ale... nie bardziej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.