Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wiesz ma takie dojścia że ze stodoły ukryte pod słomą odkupuje :wink:

już był na forum jakiś jego rodzyn niejeden.

już na wstępie kłamie bo to 318i

rok produkcji 2002.

lexus też fajny i nietuzinkowy tylko dopiero ten mocny kompresor.

bo zwykła benzyna podobnie jak 318i jedzie.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Zainteresuj się pracą silnika (zimny/ciepły). Ma być słyszalne cykanie, ten silnik tak pracuje. Jak odpali i chodzi jak diesel to sobie odpuść. Zobacz czy nie ma wycieków z okolicy filtra oleju jak i w tylnej części, tam jest pompa i lubi z niej lecieć. Można zwrócić uwagę na napinacz (jest widoczny z zewnątrz) jak jest mała główka to jest stary i trzeba go wymienić na nowy (mała głowa śruby). Do gazu musisz mieć dobrą instalację i dobrego gazownika, bo inaczej murowane problemy. Ogólnie ten silnik jest bardzo skomplikowany jak na wolnossącą jednostkę. Jeśli trafisz na mały przebieg i dobry stan to pojeździsz. Jedno jest pewne, jeśli coś klęknie to popłyniesz :mrgreen:
Opublikowano
n42 to albo 1.8 115KM lub 2.0 143KM. n46 to 2.0 150KM. Był jakiś update, ale nie wiem jakie części uległy zmianie. Chyba, że chodzi o M52TU 2,0 150 KM, ale to R6.
Opublikowano
Jak chcesz auto po 2001 roku to jesteś skazany na n42 lub M54. Przekalkuluj gdzie jeździsz i jak jeździsz. Ja wybrałem n42 z konieczności, bo posiadanie R6 jest w moim przypadku nieopłacalne, jeżdżę po Wrocławiu a trasa to i tak jazda 70 km/h za zawalidrogami. W spalaniu pomiędzy n42 1.8 a M52TU 2.0 jest różnica na korzyść tego mniejszego (mam oba silniki w domu w e46 i e39), ale to logiczne bo mniej kg, koni mechanicznych i cylindrów. Oba bezawaryjne, ale za mało przejechałem n42 żeby się wypowiadać co do przyszłości. N42 odwdzięczy się małym spalaniem nawet bez gazu, ale ciężko znaleźć kogoś, kto ogarnia te silniki jakby coś się stało.
Opublikowano
Aha rozumiem, ja głównie jeżdżę po mieście do 30 tyś czasami poznań i małe trasy ale rzadko. Głównie wągrowiec - poznań czyli 60 km. Tak jak mówię mogę kupic 2000 rok albo 2001 ważne, żeby silnik był bezawaryjny i dość prosty w naprawie. Osiągi mnie zbytnio nie interesują.
Opublikowano
No to poruszasz się podobnie jak ja, tylko przebiegi roczne mam niższe o połowę. M52TU, M54 są na podwójnym Vanosie, więc koszty są wyższe niż w "normalnym silniku", M54 z początku produkcji lubi olej. Wszystkie silniki z tego wątku mają łańcuch rozrządu. Moim zdaniem n42 nie dożyje przebiegów znanych z M52/M54, ale to tylko dywagacje, czas pokaże. Wszystko masz na forum co do leju w M54, łańcuchów i napinaczy z n42, czy grzechoczącego Vanosa z M52/M54.
Opublikowano

Ogólnie chodzi o ten egzemplarz: http://otomoto.pl/bmw-318-bezwypadek-idealna-z-niemiec-C31096471.html

 

Byłem go oglądać, silnik wydaje się rewelacyjny jak i wnętrze.

Ogólnie sprawa jest taka, że to samochód kupiony od od 60 latka, który dużo nie jeździł tym. Był kupiony z ubezpieczalni bo dziadek najechał na krawężnik i pogiął felgę i zderzak.

Pytanie czy jakbym kupił ten samochód i coś by siadło to jakie mogą być największe koszty naprawy?

Z tego też co mówił ten znajomy to przebieg i wszystkie książki serwisowe są dołączone i są oryginalne.

Opublikowano
Co do pierwszego postu to n42 będzie tańsze w codziennej eksploatacji: mniej oleju, mniej świec, mniejsze spalanie, tańsze ubezpieczenie, tańsze cewki WN. Irytuje konstrukcja puszki filtra powietrza silnika w n42, jakiś idiota to projektował. Droższy w n42/M54 jest filtr paliwa bo ma regulator, zobacz sobie ceny termostatów i pompy wody. Do 316i/318i wchodzą felgi 15 cali, do 320d/320i po lifcie minimum 16 cali. Co do auta to ma chińskie felgi, zdjęcia jak to u handlarza, nie specjalnego nie widać. Co do tych dziadków to ja nie wieżę w takie historie. Auto do rejestracji i jeszcze z papierowymi pseudo tablicami. Jak padnie Valvetronic to musisz szykować 3 tys zł na remont, ale to informacje zasłyszane.
Opublikowano
Jak każdy samochód trzeba obejrzeć, sprawdzić czujnikiem lakieru plus komputer z inpą. Po rewelacjach z krawężnikiem obowiązkowo kanał. Ryzyko jest przy każdym aucie, zarówno za 7 tys. zł jak i za 35 tys. zł. W takich granicach mieszczą się e46 w ogłoszeniach, ale gwarantuję, że ciężko kupić auto w Niemczech za takie pieniądze jak w ogłoszeniu a ktoś jeszcze na tym zarabia. Chodź wyposażenie nie powala, to za niski przebieg trzeba w Niemczech zapłacić.
Opublikowano
ja mam po uderzeniu w krawężnik. i wiem ze to koszta wymienilem przednie zawieszenie i co sie okazalo to maglownice jeszcze uszkodziłem i ma luz... trzymaj za koło i niech druga os. rusza kier,... u mnie od razu stuka
Opublikowano

Dzięki za opinie.

 

W wątku viewtopic.php?f=44&t=230180 chłopaki pogłębili moje wątpliwości

i teraz skłaniam się znów w stronę Lexusa:)

 

Dodatkowo mam pytanie - w kilku postach przewija się temat samochodów z Płocka. Możecie przybliżyć o

co chodzi. Mam kilka ofert Lexusów z tego miasta i zastanawiam się jak bardzo mam uważać.

 

Dzięki i pozdr,

Opublikowano

Szukaj bety w mpakiecie. Ja kupilem 3miesiace temu 320i z przebiegiem 274 dzis mam 276tys i nic sie nie dzieje odpala,zawias bez problemu ciągnie jak szalona. (w miescie pali mi 11l) jak mało jezdzisz to szukaj r6 naprawde fajne silniki z bezcennym dzwiekiem. Kumpel ma 318i i żałuje że nie kupił 320i (a na stacji benzynowej jest tylko roznica 15zl/100km)

Zaryzykowałem i kupilem od handlarza i nic naprawde nic (cała zbadana miernikiem =czysta , stacja diagnostyczna nic. tutaj widac te niemieckie drogi) ksenona mialem do roboty (cewka 150zl)

I to jezdzi i smiga. A codzienne poranne odpalenie silnika to melodia dla uszu :-)

Opublikowano

Witam.

Panowie jako nowy i jeszcze nie doszły posiadacz marki chcę się przywitać i pozdrowić wszystkich.

Bedzie to moje pierwsze auto z Bawarii i napędem na tył. Wcześniej było A4 i A6 młodsze roczniki po 2007 i Mini Cooper S ale ostatnio urzekło mnie E46 i własnie w tej budzie. Powiem wam jak ktoś chce się wybrać do Płocka obejrzałem wszystko co "sie rusza i nie ucieka " i jeden egzemplarz wg mnie jest warty uwagi http://allegro.pl/bmw-316-lift-xenon-skora-m-pakiet-orginal-2004-i3680390103.html . Autko generalnie ogarnięte, przebiegu jeszcze nie weryfikowałem w ASO ale są dwie rzeczy które mnie martwią : dyfer jest tam mokro wręcz widać zbierającą się krople oleju ale w czasie jazdy jest cichutko i druga sprawa pojechałem specjalnie z rana przed otwarciem i uruchomienie na zimno wszystko ok ale tak po 5 min zaobserwowałem na obrotomierzu 1s spadki obrotów powtarzające się może w ciągu następnych 4 min z częstotliwością co 40-50s z tym że nie były odczuwalne w kabinie.

VIN zweryfikowałem ogólnodostępnymi dekoderami online ale proszę jeszcze raz o sprawdzenie: WBAAY31000KP24737.

Opublikowano
Ale jest różnica bo do 2001 roku wychodziły inne modele silników w 318 i po 2001 też inne. Mógłby ktoś to przybliżyć.
Opublikowano (edytowane)

Przed fl:

316i - (1.9ccm) M43TUB19 105KM R4

318i - (1.9ccm) M43TUB19 118KM R4

320i - (2.0ccm) M52TUB20 150KM R6

323i - (2.5ccm) M52TUB25 170KM R6

328i - (2.8ccm) M52TUB28 193KM R6

318d - (2.0ccm) M47D20 115KM R4

320d - (2.0ccm) M47D20 136KM R4

330d - (3.0ccm) M57D30 184KM R6

 

Po fl:

316i - (1.8ccm) N42B18 115KM R4, były też silniki N40 i N46.

318i - (2.0ccm) N42B20 143KM R4 były też silniki N46.

320i - (2.2ccm) M54B22 170KM R6

325i - (2.5ccm) M54B25 192KM R6 były też M56.

330i - (3.0ccm) M54B30 231KM R6

318d - (2.0ccm) M47D20 115KM R4 do 12/2002, M47TUD20 115KM R4

320d - (2.0ccm) M47TUD20 150KM R4

330d - (3.0ccm) M57D30 184KM R6, po 3/2003 M57TUD30 204KM R6

Od kiedy był montowany dany silnik zobacz tu, zmieniając dane:

http://www.realoem.com/bmw/select.do?kind=P&series=E46&body=Lim&model=320i&zone=ECE&arch=0

Edytowane przez mr18
Opublikowano

Witam przymierzam się do zakupu e46 z tym o to silnikiem czyli 2 litrowa rzędowa 6 moje pytanie czy ta jednostka jest warta uwagi ?

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
stacja diagnostyczna nic. tutaj widac te niemieckie drogi

:mrgreen:

zobaczysz te niemieckie drogi jak za pół roku cały zawias wymienisz :wink:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.