Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
hmmm, dzięki za odpowiedzi. Ogólnie to zbytnio nie zwracam uwagi na dźwięki silnika, nie potrzebuje super mocy, nie muszę słyszeć tygrysa, po prostu chciałbym wygodnie, bezawaryjnie, a przede wszystkim spokojnie jeździć BMW. Nie jestem zwolennikiem deptania pedału gazu do deski i nie podniecaniem się, że silnik robi rzeczy niemożliwe. Tak jak już powtarzałem, wolałbym jeździć bezawaryjnie, w miarę relatywnie tanio (bez złych ocen 3 litry na 100 km). Chodzi zdecydowanie o dobry silnik + wygoda jazdy. Edytowane przez svkk
  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mogłbyś mi przybliżyć dokładnie jaka to wersja 3, ilu konna i jaka pojemność no i dlaczego ten model? Zapomniałem dodać że chodzi mi o bmw 320 e46 rocznik 2001-2003.
Opublikowano

Nie patrz na rocznik tylko na stan.

 

W poprzednim tygodniu szukaliśmy ze znajomym E46. Tylko benzyniaki wchodziły w grę.

Obejrzeliśmy z 15 szt i powiem szczerze, że rocznik nie jest żadnym wyznacznikiem.

Udało się nam zakupić z 2000 roku z silnikiem M52TUB28.

 

Jak Ci nie zależy na mocy to możesz kupić nawet 2 litry.

W M52TU są:

B20 - 150KM, B25 - 170KM, B28 - 192KM.

W M54 są: B22 - 170KM, B25 - 192KM, B30 - 231KM.

 

Szukaj tych silników i bierz ten egzemplarz co jest w ładnym stanie i najważniejsze, aby nie był "szczepanem" bo pełno jest tego na rynku.

PS. Płock omijaj z daleka. Tam są same szroty. Nigdy więcej nie pojadę po auto do Płocka.

Nam udało się zakupić w Radomiu w Komisie ale tam też trzeba uważać a w szczególności na takich drobnych handlarzy.

http://www.milodiagnostyka.pl/kamil/bmka2.jpg
Opublikowano

ja bym chętnie zamienił sie i dopłacił zeby mieć pb+lpg chyba że sie robi tysiace km na trasie to diesel dobry... na miasto/trasa wolał bym benzyniaka i wstawił bym sam lpg aby mieć pewność i gwarancje :D gdybym miał kupić jeszcze raz auto to bym wybrał właśnie E46 320i manual bo automat za duzo pali ok1.5l wiecej, jest słabszy, i wymiana oleju z uszczelka to koszt około 800zl

o cos takiego:

http://allegro.pl/bmw-e46-320i-143km-duza-navigacja-100-bezwypadkowa-i3678738333.html

 

ale zamierzam kupić w przyszłości: BMW 320 E90 :D

Opublikowano

Oglądałem kilka egzemplarzy z tym silnikiem.

W każdej ciek olej i to nie to, że się sączył tylko leciał, plamy pod autem. Ten silnik z tego co kojarzę to ma właśnie problem z wyciekami oleju i lubią żreć olej.

Do LPG lepszy silniki z vanosem M52 i M54. Toudi z Nasielska potwierdził, że do LPG są lepsze oraz stwierdził, że silniki N42 z valvetronic lubią stwarzać problemy.

 

Szukaj M52TU lub M54 i będziesz zadowolony.

http://www.milodiagnostyka.pl/kamil/bmka2.jpg
Opublikowano
Czyli twierdzicie, że benzyniak jest lepszy i mocniejszy w sensie sprzętowym, no i tańszy. M52TU lub M54 do gazu to jakie są roczniki tych BMW?Czyli 2.0, 2.5, 150 i 170 km?
Opublikowano

Silniki 6 cylindrowe podobnie palą.

Czy weźmiesz 2.0 czy 2.8 to dużej różnicy w spalaniu nie odczujesz. Chyba, że tym 2.8 non stop będziesz jeździł do odcinki.

http://www.milodiagnostyka.pl/kamil/bmka2.jpg
Opublikowano

Jutro się wybierasz na oględziny ? kiedys trzeba zacząć .

Przed zacz ęciem wybierania auta to powinieneś trochę potrenować i w twojej okolicy sie wcielić w prawdziwego kupującego aby sprawdzić kilka aut że by sie przekonać co w danym roczniku i przebiegu jest za normalność a co w sferze pobożnych życzeń.

Wiadomo że to nie będzie igła ale też trzeba wiedzieć na ile można przymknąć oko.

Lakier , rdza,spasowanie blacharki,posprawdzać płyny czy przypadkiem nie widać domieszek,sprawdzić wycieki, zapalić na zimnym , dodać gazu, sprawdzić czy nie kopci i pozostawić na kilka naście sekund bez gazu, ruszyć do przodu , następnie do tyłu,sprzęgło powinno chodzić lekko i łapać jedną trzecią od dołu.Następnie mała jazda testowa rozpędzić do 50km i na równej drodze puścić kierownicę następnie przyspieszyć a następnie hamować, przejechać po nierównościach, na autostradzie sprawdzić większe chybkości.Po powrocie jeszcze raz wycieki.

Kiedyś sie brało pieluchę i przy zapalaniu na zimnym sie podstawiało do rury wydechowej i przygazować , to samo na rozgrzanym silniku, to co zobaczysz nie wiele jest miarodajne bo trzeba mieć wiele doświadczenia aby dobrze to zinterpretować ale taki test jak coś widać to dobija sprzedawcę.Czujnik lakieru też robi wrażenie.

To Ci może zająć 1-2 godziny, Dobrze mieć przygotowaną listę i w dwie osoby jeden z papierem w ręku i pilnuje czy wszystko odfajkowane.

Jeszcze wiele można tu napisać ale może sie jeszcze ktoś podłączy.

Ps

Dobrze by było sprawdzić w ASO ale jak sprawdzisz 5-6 aut to cie więcej wyniesie jak cena auta ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

WItam

Też chce kupić BMW e46 320d ze 150 konnym silnikiem.

Chciałbym abyście powiedzieli mi na co zwrócić szczególną uwagę podczas zakupu aby nie wrąbać się w jakieś g..no :)

Wiem że należy sprawdzić koło dwumasowe, wiem że halasuje jak jest uszkodzone. Jak dla mnie to auto nie jest drogie w utrzymaniu. Jeżdże teraz Mitsubishi i części do BMW są tańsze.

Pomóżcie proszę ! :)

 

Jeszcze jedno. Niedaleko mojego miejsca zamieszkania facet sprzedaje BMW takie jakie chce z 2002 po lifcie. Ma uszkodzony lewy błotnik, przebieg 227000 km przebiegu.

Podejrzana jest cena bo tylko 12350 zł. Co myślicie ?? Bo ja bałbym się taką kupić. Podejrzewam że prawdziwy przebieg to ponad 400000 km.

Opublikowano

Tak się składa, ze do Usedom mam 20km :) W promieniu tych kilku kilometrów nie widzę, nie licząc egzemplarzy z komisu, małolitrarzowych E46 w moim pułapie cenowym.

 

Dzięki za cenne uwagi. O ile zainteresuje mnie ten konkretny model, podjadę tam drugi raz i zaciągnę auto na stację diagnostyczną. Jutro jadę na typowy zwiad. Porobię dodatkowe zdjęcia i ewentualnie wrzucę na forum.

Opublikowano
jeśli Ci sie to przyda to mogę powiedzieć ze mam taki sam jak szukasz... musialem wydać nie mało na zawieszenie.. czeka mnie regeneracja maglownicy, dwumas do wymiany, tylne amortyzatory, olej w skrzyni automat, powinienem wymienic 2 wtryski co nie jest tanie... z zewnątrz auto moje wygląda Ok.. wymienialem poduszki silnika poduszki pod skkrzynie, koło pasowe rolki itp itd dużo włożyłem i jeszcze jak bym chciał doprowadzic auto do idelanego stanu to chyba bym musiał 10000zl wydac na to wszystko tak że... albo te auto za 12tyś jest strasznie zajeżdżone i wymaga duzego wkładu.. albo może być po wypadku.. weś czujnik lakieru i przeleć zwłaszcza słupki pionowe progi, zobacz podłużnice zobacz od spodu auto, i sprawdz pod kołem zapasowym i w bokach i w tylnich lampach.. czy gdzies nie ma śladów że auto było po jakiś grzmocie za te pieniądze.. albo jak.. mowie możliwe ze trzeba go doinwestować i chciałem jeszcze dodać ze u mnie bierze olej z niewiadomych przyczyn... i muszę często dolewać i to nie małe ilosci ... wiec widzisz ze to nie jest tylko taka sobie ocena z zewnątrz... dodatkowo po podłączaniu pod kompa wykryło tylko jeden błąd.. (4B90 - Kontrola ciśnienia szyny paliwowej przy uruchamianiu) to juz wiem ze od wtrysku,,, ale reszty rzeczy itak komp nie pokaże.. dlatego moim zdaniem kupowanie auto to ruletka... oczywiscie im wiecej pozwoli ci sprzedawca grzebać tym lepiej :D
Opublikowano
Masz rację, kupno auta to ruletka. Zastanawialem się nad Audi, Mitsubishi i BMW. Słyszy się które auta są bezawaryjne jak np AUDI A4 1.9 TDI, ale jak się poczyta o nich na forum to tez wszyscy z nimi mają problemy :) a ja wlasnie gadalem ze znajomym który robi w serwisie BMW i mowi ze te silniki 150 km są mniej awaryjne niz 136.
Opublikowano

Jestem lewy w tych sprawach, więc pytam o głupoty :P

jak sprawdzić czy zawiecha jest do wymiany, buja autem, jest miękkie ??

Albo jak sprawdzić koło pasowe ?? Drga silnik czy co ??

Wiem że dwumase sprawdza się na biegu jałowym i halasuje przy wciskaniu sprzęgła... chyba :P

Opublikowano

Jak już będziesz na etapie wybierania auta to po prostu weź ze sobą kogoś kto "nie jest lewy w tych sprawach".

Lepiej wydać parę złotych na fachową konsultację niż tysiące na reanimację.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
Czyli z tego co piszecie wynika, że modele serii 3 są zajechane i wymęczone i nie opłaca się ich kupować...
Opublikowano

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
jeśli Ci sie to przyda to mogę powiedzieć ze mam taki sam jak szukasz... musialem wydać nie mało na zawieszenie.. czeka mnie regeneracja maglownicy, dwumas do wymiany, tylne amortyzatory, olej w skrzyni automat, powinienem wymienic 2 wtryski co nie jest tanie... z zewnątrz auto moje wygląda Ok.. wymienialem poduszki silnika poduszki pod skkrzynie, koło pasowe rolki itp itd dużo włożyłem i jeszcze jak bym chciał doprowadzic auto do idelanego stanu to chyba bym musiał 10000zl wydac na to wszystko tak że... albo te auto za 12tyś jest strasznie zajeżdżone i wymaga duzego wkładu.. albo może być po wypadku.. weś czujnik lakieru i przeleć zwłaszcza słupki pionowe progi, zobacz podłużnice zobacz od spodu auto, i sprawdz pod kołem zapasowym i w bokach i w tylnich lampach.. czy gdzies nie ma śladów że auto było po jakiś grzmocie za te pieniądze.. albo jak.. mowie możliwe ze trzeba go doinwestować i chciałem jeszcze dodać ze u mnie bierze olej z niewiadomych przyczyn... i muszę często dolewać i to nie małe ilosci ... wiec widzisz ze to nie jest tylko taka sobie ocena z zewnątrz... dodatkowo po podłączaniu pod kompa wykryło tylko jeden błąd.. (4B90 - Kontrola ciśnienia szyny paliwowej przy uruchamianiu) to juz wiem ze od wtrysku,,, ale reszty rzeczy itak komp nie pokaże.. dlatego moim zdaniem kupowanie auto to ruletka... oczywiscie im wiecej pozwoli ci sprzedawca grzebać tym lepiej :D

 

Właśnie dlatego w dzisiejszych czasach kupuje się benzyniaka.

Tam nie ma takich kosztów. Wtryski praktycznie się nie psują, Dwumas rzadko pada, a jeśli już się kończy to zazwyczaj w mocniejszych silnikach. Jeśli Ci się skończy silnik to się wymienia na następny. Te z mniejszą pojemnością można kupić za przystępne pieniądze.

Jeżeli coś się dzieje z pracą silnika to zazwyczaj jest to wina czujników (wałka, wału, sondy, cewki itp.). Ale co to za koszty przy turbinach, wtryskach do diesla? Praktycznie żadne.

 

Czyli z tego co piszecie wynika, że modele serii 3 są zajechane i wymęczone i nie opłaca się ich kupować...

Musisz dobrze poszukać i nie brać pierwszego lepszego egzemplarza.

 

Raczej nie zwykłem dusić auta. Ile kosztuje założenie dobrej instalacji do benzyny?

3200-3500 zł. Mówię tu o np: KME, edktor KME, wtryski Hana, butla w kole ok 55l, wlew pod klapką.

 

Tak wygląda u mnie instalka pod maską.

 

Montaż w http://www.dcauto.pl/

 

http://www.malbel.pl/kamil/e36/76.jpg

http://www.malbel.pl/kamil/e36/77.jpg

http://www.malbel.pl/kamil/e36/78.jpg

http://www.malbel.pl/kamil/e36/79.jpg

http://www.malbel.pl/kamil/e36/80.jpg

http://www.malbel.pl/kamil/e36/81.jpg

http://www.malbel.pl/kamil/e36/82.jpg

http://www.malbel.pl/kamil/e36/83.jpg

 

A tu fota dla ciekawskich jak wygląda robota Toudiego pod osłoną:

http://www.malbel.pl/kamil/e36/93.jpg

http://www.milodiagnostyka.pl/kamil/bmka2.jpg
Opublikowano
Rozumiem, że opcja 9500 wydaje się prawdopodobnie mniej ryzykowna od tej drugiej, ale 9500 to przesada..

 

A dlaczego przesada? Jesteś pewien, że to auto się nie sprzeda? Auto jest warte tyle ile zapłaci kupujący.

Ja jestem pewien tylko jednego - tego samochodu nie kupi polski handlarz.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.