Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

TC, to swapuj silnik do swojej :).

PS: W Anglii te auta sa beznadziejnie tanie w porownaniu do Polski, i tak masz skad niekad szczescie ;).

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Duza navi, skora i AT w 330D M57N (nie M57) to jest bieda?

Ojjj. Kolego, salon zaprasza po indyviduala. Tam nie bedziesz musial szukac pol roku na pewno.

 

Bez przesady, to co mam to mi wystarczy a nie wezmę czegoś co ma mniej niż moja dotychczas, zwłaszcza że do swapa się przygotowuje, chyba że coś wpadnie sensownego ale raczej wątpliwe.

 

Btw - czym fajnym jest duża nawi przez którą trzeba wzrok opuszczać i płaski stołek skóropodobny ... tak na serio i poważnie.

Opublikowano

Następni się przekomarzają ;) ............ w 2,0d można wybierać przez podaż ............ co do 3.0d +03r to ofert sprzedaży jest jak na lekarstwo i bardzo mało dochodzi nowych.

 

Chłopaki się kłócą o wyposażenie ........... a najważniejszy jest chyba stan techniczny i "bezwypadkowość" :mrgreen: .

Opublikowano
Wiadomo, ale skoro nic nie goni, bo jest czym "siedzenie" wozić, jest się świadomym użytkownikiem bmw, mającym jakieś wymagania to można wybrzydzać prawda - tyle że nie ma nawet w czym wybrzydzać - chyba że na mobile.de
Opublikowano

Mnie nie pytaj co jest fajnego. TC np szuka z duza navi. Ja bym tam nie plakal jakbym mial, w koncu to pelen system nawigacyjny ze zmieniarka a nie tylko radio.

Nie kazdy lubi polkubly.

 

Ja sie nie kloce o wyposazenie. Po prostu ja szukajac auta kieruje sie stanem a nie siedzeniami, ktore za 1000zl moge zmienic (Przy odrobinie checi na te od E90, ktore oferuja bardzo duzo w porownaniu do sportsize z E90).

 

Tylko na mobile.de? Masz Alpine D3 nawet w ofertach na forum. Przekonanie, ze z mobile kupisz auto, ktore bedzie idealne jest bardzo bledne.

Moim znajomi z Niemiec sprzedaja auta tylko wtedy kiedy nie oplaca sie ich naprawiac. Wizualnie faktycznie wygladaja ladnie, tu sie zgodze.

Opublikowano

Nie no spoko - wiadomo co do stanu itd, wiadomo też że można przełożyć kupę rzeczy.

Z 330d w manualu i xenonem jest ciężko i tyle. Alpinę widziałem.

Wszędzie można kupić peta, ale u nas jest ciężko o nie peta, na mobile łatwiej.

Opublikowano

Witam was ludziska, jako że to mój pierwszy post :D Pomimo tego, śledzę forum od dłuższego czasu.

Za niedługo będę miał 20k do przeznaczenia na autko. Prawo jazdy mam od pół roku (to istotne dla dalszej części mojego postu), pomimo tego robię średnio 1500 km miesięcznie (sam, mieszkam 30km od krakowa, często jeżdżę w dłuższe trasy typu 200km w jedną stronę). Do tej pory jeździłem Volvo S80 2,4 140 KM. Przeraża mnie jego spalanie, które w mieście dochodzi nawet do 13/14 L (benzyna) a na trasie na której głównie jeżdżę to około 9l/100, lecz to w sumie cena jaką się płaci za jazdę takim autem, fajnie jeździło i nie męczyłem go.

No i właśnie - teraz na pierwsze "własne" auto chciałbym kupić BMW E46. Nie boję się tylnego napędu, ALE - podchodzę do niego z respektem i wiem, że będę musiał uważać i jeździć delikatniej (chociaż akurat to mam wyrobione jazdą Volvem, rzadko kiedy przekraczam 3k obrotów, nie szaleję). W związku z tym mam parę pytań:

 

1. Czy jest sens w tej cenie szukać przedliftowego 320d? Wiem, że trudno jest znaleźć egzemplarz nie zajechany, mam znajomego mechanika więc na ewentualne oględziny mam kogo ze sobą zabrać. Czy może do 20k warto poszukać 318i po lifcie?

2. No właśnie - czy jest sens pakować się w Diesla? Do tej pory jeździłem benzyną, wiem że jest mniej zawodna (przynajmniej w wypadku motorów montowanych w Volvach). Ogólnie interesują mnie dwie wersje tego E46 - 318i (tą 118 KM) i 320d.

3. Czy silnik 318i nie ma przerażającego spalania przy ekonomicznej jeździe? I jak to jest z wyciszeniem w środku kabiny?

4. Jak trudno jest znaleźć zadbany egzemplarz do 20,000 PLN (obojętne czy diesel czy benzyna) który miałby ew. skórzaną tapicerkę, trójdzielną kierownicę?

5. No i ostatne - czy przy delikatnej jeździe i włączonej kontroli trakcji jako "nowy" kierowca przez przypadek nie pojadę bokiem na którymś rondzie z powodu tylnego napędu? ;)

 

Z góry dziękuję za udzielenie odpowiedzi. Starałem się ich szukać "szukajką", ale prawie nic konkretnego nie znalazłem.

 

Pozdrawiam serdecznie!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ad.5

chyba że na łysych oponach :mrgreen:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Ad.1 Za 20k jak najbardziej przedlifta znajdziesz

Ad.2 To zależy,czy stac Cię na naprawy,bo Diesel będzie droższy w utrzymaniu(turbina,pompa,dwumas,wtryskiwacze itp.)

Ad.3 Spalanie...Mi pokazuje średnie 8,5-miasto 60%-trasa 40%.A pali to wiadomo 9-10 miasto,trasa jakieś 7-8(oczywiście to zależy od stylu jazdy,bo jak jeździłem na emeryta,to mi komp 7,9 pokazywał :lol: )Co do wyciszenia,to jeżeli nie ma połamanych zatrzasków to jest dobrze wyciszone(miałem wcześniej Vectrę B,tam wszystko trzeszczało).

Ad.4 Myślę,że bez problemu przedlifta znajdziesz do 20k,bo za tyle to polifta już kupisz,jednak trzeba już wtedy uważać na skarbonkę :D

Ad.5 Tylko zimą,lub na piaseczku i to fajnie 318i się czuje,więc można łatwo kontrolować te poślizgi(mowa o wyłączonej trakcji,bo na włączonej niemasz szans nawet na śniegu postawić go bokiem...:evil: )Jak miałeś takie Volvo to 318i może byc dla Ciebie troszkę mułowate,najlepiej to się przejedź przed kupnem,czy ci moc odpowiada.Ogólnie to 318i jak zaczynasz przygodę z tylnym napędem to polecam,mało awaryjny silnik,prosta konstrukcja,dużo rzeczy możesz zrobić samemu,miejsca pod maską jest sporo,więc nie ciśniesz się przy wymianach :cool2: I silnik jest dobrą bazą pod LPG(którego ja osobiście nie zakładam,jeszcze mnie stac na benzyne).

Opublikowano

Właśnie wiem, ogolnie to dieselki daja chyba wieksze poczucie dynamiki. No i ilość kuców zbliżona do tej którą mam obecnie :D

Dzięki za odpowiedzi na pytania. Przed zimą na bank się wybiorę na odludny plac poćwiczyć poślizgi (nie chodzi o lansowanie się kręceniem bączków) coby wiedzieć jak reagować, Volvem takie ćwiczenie mnie uratowało przed rowem (co prawda przy prędkości 30km/h, ale zawsze) :lol:

Coś jednak w tym BMW E46 jest.

Rozumiem, że są dwie wersje 318i - 118 KM i 143 KM - ta sama objętosć, ale czy spalanie różni się diametralnie?

 

I ostatnie pytanie - czy takim 318i/320d można spokojnie jechać w trasę rzędu 500 KM w jedną stronę? Gdzieś czytałem opinie że silnik się grzeje itp. Wiadomo, zależy jak kto wcześniej używał silnika. Dużo podróżuję, stąd to pytanie.

 

@UP chyba właśnie się zdecyduję na Benzynę, pomimo wyżsdzego spalania chyba nie jest aż tak droga w utrzymaniu jak diesel :D Do 20k chyba powinienem znaleźć 318stkę po lifcie 143 KM.

Opublikowano
318i po lifcie (N42 143KM)ma nieudany silnik(napinacz rozrządu lubi padać..)chociaż są ludzie co nie narzekają na ten motor.A co do grzania się to pierwsze słyszę,chyba,że masz coś zepsute typu uszczelka pod głowicą :duh: Kto ci takich głupot naopowiadał?
Opublikowano
@UP na którymś z serwisów motoryzacyjnych, nie brałem tego na poważnie, lecz kto pytanie błądzi :lol: Ja tam zawsze wychodziłem z założenia że te silniki praktycznie nie do zajechania są jeśli ktoś użytkuje zgodnie ze zdrowym rozsądkiem.
Opublikowano

niegoslav Na twoim miejscu szukał bym wersji po FL, za 20k na pewno już coś znajdziesz tym bardziej benzynę. Ja ogólnie na Twoim miejscu szukał bym 320d ale nie wiem jaki masz comiesięczny budżet.... Może i droższe w serwisowaniu ale jeśli podejdziesz do zakupu z głową i kimś kto się zna na bmw to nie powinieneś trafić na minę. Samochód będzie Ci palił mało to i więcej jeździć Ci się będzie chciało. Diesle ma jeszcze jeden ogromny plus, jeśli stwierdzisz że masz już mało mocy robisz virusa 40+ i masz całkiem inny samochód. W benzynie tak łatwo mocy nie podniesiesz małym kosztem.

Jednym słowem albo benzyna i kawa na ławę większe spalanie ale mniejsze ryzyko awarii (ale nie zerowe )

lub diesel, mniejsze spalanie, fajna dynamika ale jeśli kupisz skarbonkę to nieźle potrafi przetrzepać portfel. (dlatego zawsze fajnie poza kwotą na samochód mieć te około 2000zł w zapasie w skarpecie :) :cool2:

Opublikowano

Jam mam 318i 143 km i nie dotykam się do silnika :P Ten napinacz to chyba jakies skrajne przypadki

Spalanie trzeba liczyć 10 litrów na 100km ale ja na to nie patrzę ;p

Opublikowano

Jakbys nie patrzyl to bys jezdzil 330i a nie 318i.

 

To nie sa skrajne przypadki. Padaja te napinacze i tyle. Pada tez pompa vacuum, valvetronic zaczyna przysiadac.

Rozszczelniaja sie uszczelniacze zaworow (podobno wada fabryczna). Generalnie ni stad niz z owad, z dnia na dzien te silniki zaczynaja chodzic jak diesle. Zobacz filmy na youtube aby przekonac sie, ze nie przesadzam. Smiem twierdzic, ze moj diesel ma wyzsza kulture pracy.

 

Po prostu ten silnik jest tak przekombinowany, ze az strach.

Opublikowano

niegoslav, generalnie najbezpieczniejszym rozwiązaniem i odpowiednim dla świeżego kierowcy jest kupno 318i - najprostszy silnik, z benzyn przy spokojnej jeździe też pali najmniej, ewentualne naprawy są tanie. Jeden poważny problem który się bardzo sporadycznie pojawiał to obracanie się panewek na wale korbowym - to oznacza remont silnika lub wymianę na nowy (używany) - jednak takie przypadki zdarzają się tylko gdy właściciel nie wymienia oleju w rozsądnych interwałach i pałuje nie rozgrzany silnik.

 

Inna sprawa że 318i nie daje dużo satysfakcji z jazdy - prowadzenie jest oczywiście bardzo fajne, przyspieszenia też nie najgorsze w porównaniu do przeciętego pojazdu na naszych drogach, ale prawdziwa "radość z jazdy" BMW zaczyna się od 6 cylindrów. Za 20 k PLN spokojnie kupisz bardzo zadbane 318i przed liftem, tylko że znalezienie takowego graniczy z cudem. Na Twoim miejscu szukałbym raczej 323i lub 325i przed liftem, a potem ostrożnie uczyłbym się jazdy z takim silnikiem. Niestety, będą one paliły więcej, choć możesz oczywiście zamontować LPG.

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano

Dzięki za rady :D

Na razie zdecyduję się poszukać 320d (więc raczej przedlift). Mam nadzieję, że uda mi się znaleźć jakiś fajny egzemplarz (ze skórami i trójdzielną kierownicą, na reszcie wyposażenia nie zależy mi aż tak bardzo).

Życzcie mi powodzenia :mrgreen:

Opublikowano

to lepiej szukaj od kogoś z forum ;)

ja miałem sprzedac własnie swój ale rozmyśliłem się w ostatniej chwili :) więc kontynuje przygodę z e46 :)

w tym roku autko dostanie nowe felgi 18 i może zdecyduje się na kompletne lakierowanie ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

niegosław mogę Ci życzyć powodzenia bo wybór 320d przed liftem to najgorszy wybór z możliwych przy kwocie 20k.... Miałem ten silnik i jeśli trafisz na niedoinwestowaną wersję to szykuj kasę, Główną bolączką jest padająca pompa paliwa... To już lepiej szukaj biedy ale 320d po FL na CR... Tyle odemnie, jeździłem 320d przed Fl i nie jeździ się źle ale po co przy takich kwotach kupować diesla o złej opinii ? To już niepotrzebne ryzyko. :nienie:

 

http://otomoto.pl/bmw-320-salon-polska-150km-C29710264.html :?: Fajnie wygląda, tylko ten komin z tył zdemontować i latać. Oczywiście przetrzepać od A do Z bo wiadomo że nie ma tych 180 000km :shock:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

akurat ta już była jesienią na forum.

ciekawe czemu się jeszcze nie sprzedała :shock:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
niegosław mogę Ci życzyć powodzenia bo wybór 320d przed liftem to najgorszy wybór z możliwych przy kwocie 20k.... Miałem ten silnik i jeśli trafisz na niedoinwestowaną wersję to szykuj kasę, Główną bolączką jest padająca pompa paliwa... To już lepiej szukaj biedy ale 320d po FL na CR... Tyle odemnie, jeździłem 320d przed Fl i nie jeździ się źle ale po co przy takich kwotach kupować diesla o złej opinii ? To już niepotrzebne ryzyko. :nienie:

 

http://otomoto.pl/bmw-320-salon-polska-150km-C29710264.html :?: Fajnie wygląda, tylko ten komin z tył zdemontować i latać. Oczywiście przetrzepać od A do Z bo wiadomo że nie ma tych 180 000km :shock:

Pompę zrobisz za niecałe 2 tys i masz luz .... Jeśli zadbany i doinwestowany to nie ma tragedii ... Największym minusem jest ze jest mało rozwojowy jeśli chodzi o tuning , ale na to też jest sposób ale większymi nakładami niż w m47n

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

TC Niby tak ale z pompą jest różnie i nie da się wycenić czy można zrobić za 1k czy za 2k. Trzeba pamiętać że przy okazji robi się płukanie baku itp. Jeden weźmie 200zł inny 600zł za robotę...

TC Ale czysto teoretycznie z budżetem 20k szukał byś wersji przed FL ? Ja osobiście uciekał bym od takiego pomysłu chyba że bym trafił na mega zadbany i doinwestowany okaz od pewnej osoby (ale z tym jest trudno)

pete_wawa może była, nie zauważyłem, odpaliłem allegro i wpadła mi w oko bo ma niezłe wyposażenie ale ogólnie krzywo jej się z oczu patrzy... I ta czarna folia na dachu... Hmm :shock:

niegoslav a turas wchodzi w grę ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.