Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
...ładnie pali paliwo :)

Moja 330Ci spaliła ostatnio 6,97 litra LPG na 100km na trasie przy prędkości średniej 78km/h.

 

I nie powiedziałbym że R6 są mniej awaryjne. Po przebiegu około 300tys. km. trzeba robić kapitalny remont silnika, albo dolewać 2 litry syntetyku na 100km (nie przesadzam!). Poza tym ma jeszcze mnóstwo bolączek - vanosy, rozrząd, uszczelniacze zaworów, przepustnica, odma, pompa wody itd.

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
...ładnie pali paliwo :)

Moja 330Ci spaliła ostatnio 6,97 litra LPG na 100km na trasie przy prędkości średniej 78km/h.

 

I nie powiedziałbym że R6 są mniej awaryjne. Po przebiegu około 300tys. km. trzeba robić kapitalny remont silnika, albo dolewać 2 litry syntetyku na 100km (nie przesadzam!). Poza tym ma jeszcze mnóstwo bolączek - vanosy, rozrząd, uszczelniacze zaworów, przepustnica, odma, pompa wody itd.

 

 

W 3.0 moze i pali 2 litry oleju. Ja mam 2.0 z przebiegiem prawie 290 i na 15 tys spalila moze "setke". W sumie to nawet nie musialem dolewac, ale zrobilem to zapobiegawczo przed dluzsza trasa:)

Opublikowano

Witam wszystkich jestem tu nowy na forum i pisze do was z pytaniem wlasnie o e46 coupe 325.

Czy w cenie ok 22-23 tys mozna pokusic sie o zakup zadbanego egzemplarza przedliftowego rocznik ok 2001-2002 z dobrym wyposazeniem lub tez z mpakietem???

Licze sie z tym ze przebieg bedzie ponad 200tys:) tak realnie patrzac.

Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanie. Według waszych doświadczeń i wiedzy jaki silnik benzynowy montowany w e46 jest najmniej awaryjny? Czy jest jakaś seria silników które były totalnym niewypałem? Który z nich jest najbardziej elastyczny i dobrze wypada w stosunku moc/spalanie? Podzielcie się wiedzą z niedoświadczonym kolegą :D

 

M52 palą mniej oleju niż M54, jesli szukasz auta do 20 tys zł tak jak pisałes, to szukaj własnie czegos z M52. Najlepiej 323i lub 328i. Na 330i budżet troche za mały.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Tak to prawda, M52 palą o wiele mniej oleju od M54. Tylko że M52 nie były montowane w e46.

 

 

Montowane byly M52TU ale jak ktos mowi ze ma M52 to wiadomo o co chodzi.

Opublikowano
Dzięki za porady, już mniej-więcej wiem czego szukać. Specjalnie mi się nie śpieszy więc może znajdę jakąś dobrze zachowaną "perełkę" :D
Opublikowano

Moja 330Ci spaliła ostatnio 6,97 litra LPG na 100km na trasie przy prędkości średniej 78km/h.

 

I nie powiedziałbym że R6 są mniej awaryjne. Po przebiegu około 300tys. km. trzeba robić kapitalny remont silnika, albo dolewać 2 litry syntetyku na 100km (nie przesadzam!). Poza tym ma jeszcze mnóstwo bolączek - vanosy, rozrząd, uszczelniacze zaworów, przepustnica, odma, pompa wody itd.

 

Kumpel ma E46 (od nowości w rodzinie) z M52TUB20 z przebiegiem ponad 400kkm. Jeździ na 5w-30 i mechanicznie bardzo dobrze się spisuje (gorzej z blachą). Mówi, ze prędzej karoseria się rozpadnie niż silnik wyzionie ducha ;)

Opublikowano

Witam, zastanawiam się nad zakupem E46, upatrzylem sobie taki wóz: http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=228966845&cd=634981717840000000&asrc=st|fs

Problem w tym że akcyza za niego wyjdzie około 11tys, wiec wszystko około 75. Czy jest sens szukać powyżej 2 litry silnik? Strasznie duże opłaty są. Mógłbym jeszcze poczekać i dołożyć i wybrać e92 tylko ze już 320i bo akcyza za duża, np ten:http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=231884617&cd=635031306560000000&asrc=st|fs Czy jest sens w 2.0 się pchać wiedząc że będzie brakować? Samochód chce kupić na 6-8 lat.

Opublikowano
wiem ze jest temat o autach z ogloszen ale tam trzeba konkretnie auto vin itd, a tutaj a chcialem spytac przed zakupem e46, czy jest sens brac 325i czy 320i ale e90,
Opublikowano
Witam, zastanawiam się nad zakupem E46, upatrzylem sobie taki wóz: http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=228966845&cd=634981717840000000&asrc=st|fs

Problem w tym że akcyza za niego wyjdzie około 11tys, wiec wszystko około 75. Czy jest sens szukać powyżej 2 litry silnik? Strasznie duże opłaty są. Mógłbym jeszcze poczekać i dołożyć i wybrać e92 tylko ze już 320i bo akcyza za duża, np ten:http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=231884617&cd=635031306560000000&asrc=st|fs Czy jest sens w 2.0 się pchać wiedząc że będzie brakować? Samochód chce kupić na 6-8 lat.

 

Czy nie uważasz, że 75tys to trochę spory wydatek jak na e46? Ja rozumiem, że aby kupić dobry egzemplarz trzeba trochę położyć, ale 75k :shock: ?

Oczywistym jest, że tracisz na niej na dzień dobry połowę wartości.

Opublikowano

To wszystko zależy od indywidualnego podejścia. Nie każdy patrzy na rocznik, podoba mu się konkretny model i tyle.

 

/oczywiście przy takim poziomie cenowym rolę gra nienaganny stan techniczny/

Opublikowano

Witam

 

Kupiłem E46 330D Touring (model 2001 czyli 184KM) w czerwcu 2011 - po tych dwóch latach mogę już obiektywnie ocenić, więc podzielę się spostrzeżeniami

 

samochód gdy kupiłem wg. licznika miał przebieg 250tys, dziś ma 320tys km więc używany jest regularnie, głównie na trasach ale też w zakorkowanym mieście.

 

zaraz po zakupie skasowałem pomiar średniego spalania - dziś po tych dwóch latach jazdy w cyklu mieszanym spalanie średnie jest ustalone na poziomie 6.7l/100km co w zasadzie pokrywa się z obserwacjami - nigdy nie udało mi się mieć spalania wyższego niż 8l, najmniej gdy sprawdzałem do ilu "da się zejść" na trasie Krk-Zakopane-Krk wyszło 5.1 i bynajmniej nie byłem najwolniejszym samochodem na trasie :)

 

Oleju nie bierze wcale - nie dolewam między wymianami ale wymieniam częściej niż zaleca BMW bo co 15-16tys km

 

 

a więc lecimy - eksploatacja:

 

co wymieniałem w ciągu dwóch lat:

- akumulator (był oryginalny!)

- świece żarowe

- tarcze hamulcowe tył

- amortyzatory przód

- amortyzatory tył

- jeden wahacz przód

- drążki kier. + końcówki drążków, łączniki stabilizatora

- klocki hamulcowe

- żarówki

- olej, filtry - regularnie

 

 

co się zepsuło:

- przepływomierz - opisane na forum viewtopic.php?f=69&t=157699

- pęknięty przewód od wspomagania kier. przy zbiorniczku płynu - wylał się cały płyn od wspomagania, pompa przeżyła :) - wymiana sparciałego przewodu

- niedokręcone wtryskiwacze co powodowało wyciek paliwa - widocznie były wymieniane/regenerowane i za słabo dokręcone - tylko dokręciłem i wymieniłem przewody gumowe na nowe

- pompka paliwa niskiego ciśnienia - tania pompka przesuwająca paliwo ze zbiornika

- mechanizm szyb - od początku źle działało, pewno standardowo się wyrobiły mechanizmy

- wycieraczka tył się zatarła - standard

- skrzynia coś niedomaga - jest mało precyzyjna i ciężko wchodzi 3 - jeżdżę aż padnie :)

 

podsumowanie

 

Jak więc podsumować? Nie może być inaczej niż rewelacja

 

samochód 12 lat z przebiegiem 300ty (wg licznika a czy tyle ma na prawdę?) a jego jedynymi usterkami były albo te wynikające z zużycia materiału (sparciałe przewody płynu) albo z zaniedbania właściciela (źle dokręcone wtryskiwacze)!

 

Jedyne koszty jakie poniosłem wynikają z eksploatacji, to jest wręcz niesamowite w tak starym samochodzie.

 

wcześniej jeździłem Peugeotem, Fordem, Volkswagenem, Citroenem - żaden z tych samochodów konstrukcyjnie i eksploatacyjnie nie zbliżył się nawet do BMW, wieczne usterki niedomagania wynikające zwyczajnie ze złej konstrukcji albo słabych materiałów - o tym w moim E46 zapomniałem :)

 

a najlepsze jest to, że nawet gdy coś wymieniam w mojej bejcy to i tak robię to bez nerwów, to pierwsze moje auto do którego nie szkoda mi dokładać :) wszystkie wcześniejsze samochody gdy zbliżały się wydatki miałem ochotę sprzedać i tym bardziej szkoda było mi je finansować.

I co trzeba podkreślić, poza awarią z pękniętym wężykiem wspomagania nie miałem żadnej awarii, która nie pozwoliła by mi wrócić na kołach do domu!

A zimą w ten mój stary diesel był ratunkiem dla sąsiadów - miałem regularne wycieczki z kablami rozruchowymi by pomóc odpalić :)

 

I jeszcze jeden smaczek na koniec - ten 12 letni samochód kupiony za ~5000€ potrafi zawstydzić na drodze samochody z 2013 za grube pieniądze, przyjemność z jazdy jest niesamowita :)

 

kończąc - życzyłbym sobie, aby dzisiaj produkowane samochody mogły się pochwalić taką trwałością - tego sobie i Wam życzę bo na razie to chyba tylko sfera marzeń...

Opublikowano

Witam. Przymierzam sie do kupna BMW E46 sedan/limuzyna po lifcie. Mam dylemat co do silnika. Na początku byłem zdecydowany na 2.0D 150KM ale poczytałem troche o tej jednostce i moj entuzjazm minął. Duzo uzytkowników twierdzi ze jest to silnik dosc awaryjny oraz drogi w eksplautacji (wtryski, turbina, pompa wodna). Jako że auto prawdopodobnie bedzie sprowadzane zza granicy, chce uniknąć płacenia akcyzy, wiec silnik max 2.0. Tutaj mam kilka dylematów. Czy 318i 143KM bedzie dobrym wyborem? Myśle takze o R6 150KM. Z wiekszych silników to 2.2 170KM ale to musiałbym kupic w Polsce i zapewnie zagazowac. Chciałbym jednostke jak najmniej awaryjna przy dobrym stosunku moc/spalanie, mysle ze gorna granica sredniego!!! spalania powinna oscylowac w 8-9 litrach. Robie rocznie około 10-15tys KM( z czego wiekszosc trasa) wiec i tak diesel nie wiem czy bylby oplacalny ze wzgledu na możliwosc wystąpienia poważnej usterki. Miałem okazje pojezdzic Audi A6 B5 1,9TDI 130KM i powiem ze daje rade, cos podobnego chciałbym w bmce. Wariatem drogowym nie jestem ale lubie przycisnąć. Obecnie woże sie poczciwym Seatem Toledo 1.8 benzyna 90KM.

 

Nie wiem teraz juz sam. Czy pchać sie w tego diesla? 318i? a moze 6 cylindrowego, tylko czy pojemnosc 2.0 to na 6 garów nie za mało?

Opublikowano
Z tego co wiem to silnik 2,2 170km zarejestrujesz jako 320
Opublikowano
Tylko ze z tego co sie orientuje to akcyze płaci sie od faktycznej pojemnosci silnika, w przypadku 170KM bmki bedzie to prawie 2200. Druga sprawa ze nie wiem czy potrzebuje az tak mocnego silnika. Lubie przycisnac od czasu do czasu ale zeby kieszen tego nie odczuwala :)
Opublikowano
Myślę i sam miałem 2,0 150 km będzie wystarczający. Co do spalania i awaryjności to zero wskazań.
Opublikowano
Posiadałem w E39 520I 97r. z instalacją gazową co do spalania w trasie schodziłem na 9 litrów gazu miasto 13-15. Jak dla mnie w E39 to za mały troszkę silnik był, ale auto miałem sprawdzone. Silnik miał ponad 250 tys. zrobione, a wcale go nie było słychać. I na pewno co do kosztów jeżeli bym nie miał możliwości kupienia aktualnego auta to nie sprzedawałbym.
Opublikowano
Czyli bede szukał 2.0 R6 150KM lub w Polsce 2.2 170KM z nowa instalacja gazowa :) A co myslisz o 320d, faktycznie takie awaryjne?
Opublikowano
Oj nigdy nie miałem diesla i nie jestem do tego przekonany. W piątek byłem z bratem po 318d 2.0 143km E90 2008 r. po lifcie i byłem zaskoczony co to potrafi :) Ale jeżeli diesel jak dla mnie to w miarę nowym autku :) Sam szukałem, ale E39 właśnie z silnikiem 2.2 170 km bo myślę, że to już wystarczające na tą budę i spalanie też jest fajne , lecz ciężko było znaleźć i trafiło się E46 :) Jeżeli znajdziesz z gazem to sprawdź dokładnie wszystko ponieważ E46 są ciężkie do gazowania i naprawdę trzeba dobrego warsztatu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego tu masz podwieszony temat:

viewtopic.php?f=69&t=200081

90% kupujących e46 ma taki sam dylemat, więc znajdziesz tam odrobinę informacji :wink: podstawowe pytanie to jaki budżet?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Czyli bede szukał 2.0 R6 150KM lub w Polsce 2.2 170KM z nowa instalacja gazowa :)

 

jeśli piszesz że chcesz auto po lifcie to 2.0 r6 nie kupisz, był montowany tylko przed liftem. zreszta ten silnik więcej pali i słabiej jedzie od 2.0 r4 143 km, a jesli tak jak piszesz jezdzisz spokojnie to kup 1.8 po co więcej :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.