Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jak ma olej w głowie to da sobie radę mi też odradzano żebym na pierwszy motocykl nie kupował cbr f4 600 i co wbrew radą że za mocny kupiłem i byłem bardzooo zadowolony żę nie kupiłem jakiejś 500cm 50 km bo po chwili brakowało by mocy wiec jak masz szmal i rozum bierz 330i a jak nie to 316i :D
Opublikowano

Moja oryginalna instrukcja mówi, że poliftowy:

sedan - 1490kg

touring - 1580kg

 

Porównuję te same wersje, silnik 320d, manual.

Jeźdżę obiema wersjami i nie zauważam różnic w stabilności, rozkładzie mas (odczuwalnym przez kierowcę) etc.

Opublikowano
jak masz szmal i rozum bierz 330i a jak nie to 316i :D

dokładnie, sam - jako nieszczęśliwy i biedny właściciel 316i - lepiej bym tego nie ujął !!!11jeden

Opublikowano
Witam,

Właśnie przymierzam sie do kupna perwszego samochodu, najbardziej zainteresowala mnie bmw e46 chociaz bardzo chcialbym serie 1 ale budzet mi na to nie pozwala :). W e46 najbardziej zastanawiam sie nad 330Ci 231km. Chce sie dowiedziec o problemy zwiazane z tym silnikiem albo o propozycje innych wersji. Spalaniem sie za bardzo nie przejmuje najwyzej bede jezdzil 3dni w tyg samochodem reszta autobusem :). Jeszcze moze ktos sie orientuje jak stoja koszty oc/ac na taka beemka dla 18 latka co zdal dopiero co prawko :). Ostatnia rzecz to jak to jest jak chce zrobic swoja rejestracje to urzad wyznacza mi pierwsze 2 literki czy sam sobie wybieram czy jak to jest.

 

Pozdrawiam

 

Tu masz wszystko, kilkadziesiąt stron do poczytania przed snem :)

viewtopic.php?f=69&t=200081

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano

Zielo ma racje to jest okolo 100kg roznicy.

 

W przyspieszeniu wg danych producenta jest wyraznie zauwazalna roznica (8,9s vs 9,5s). W rozkladzie masy tez.

 

Nie bede negowal odczuc subiektywnych bo niekoniecznie jezdziles autami o tych samych przleozeniach dyfra, przy takim samym ogumieniu etc.

Sedana juz chyba nie masz (pisales, ze sie pozbyles na rzecz touringa)?

Opublikowano

Masz więcej tych danych od producenta dla różnych wersji silnikowych??

Rozkład mas, z własnego doświadczenia czy z danych od producenta?

Opublikowano

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/e46_coupe/350/e46_320_ci.html

Tu znajdziesz chyba wszystkie mozliwe.

 

Rozklad masy chyba nie jest podawany. Natomiast zkladajac ze coupe wazy tyle co sedan a wazy.

Potem ze M3 (jak i praktycznie kazdy sedan i coupe) ma idealny rozklad 50:50 mozna przyjac, ze sedanowi blizej do idealnego rozkladu niz touringowi.

 

To sie moze zmienic w przypadku 330d ale niekoniecznie bo ma mocniejsze elementy zawieszenia i przelozenia napedu.

 

O tym rozkladzie chyba Clarkson mowil i czytalem tez gdzies artykul.

Opublikowano

Mnie się wydaje, że akurat w przypadku ociężałego diesla tym bardziej R6 rozkład masy będzie lepszy w przypadku Touringa niż sedana.

Subiektywnie jeździłem i tym i tym (te same opony, podobna wersja wyposażenia)i różnicy żadnej nie odczułem.

Z tego co ja znalazłem to różnica między 330d sedanem a touringiem po lificie (184km) to około ~70kg i 0,1s 100km/h.

Opublikowano

nooo za oc i ac bez znizek wydasz fortune. Pamietam jak mi wyliczyli w najtanszej ubezpieczalini na moja 2.0 to mialem 1800 zl. A juz jakies znizki posiadalem. A tu 3 litry to juz bedzie wiecej. Wiek ponizej 25 lat, prawo jazdy mniej niz 3 lata itp. zapewne ponad 2 tys trzeba liczyc. Najlepiej gdybys byl wposlwlascicielem to wtedy bedzie taniej i znizki beda liczyc. Nkikt Ci zle nie zyczy ale wiadomo jaka jest mlodziez i jak bedziesz jezdzil. 28 lat i betka 3 litry to niezly popis. A ta moc i tak nie wykorzystasz, a tylko moze sie zle skonczyc...

Pozdrawiam

Opublikowano

Przeczytalem wasze komentarze i niezbyt duzo sie dowiedzialem oprocz tego ze jest to dla mnie za duzy silnik i sobie nie poradze, ale z mojego niezbyt duzego doswiadczenia jakos nigdy nie mialem problemow z jazda na tylna os a jezdzilem Fordem Mustangiem 300 koni wazy 2 tony ale i tak bylo czuc moc i jakos nigdy problemow nie mialem, w rodzinie mam tez bmw e91 318d z 2011 roku i czuc brak mocy wiec niechce takiego silnika. Cisnalem ta bmw zawsze jak wariat dopoki na zakrecie mnie nie postawilo o 90 stopni i sie uspokoilem z wyciskaniem na zakretach :). Z jazdy FWD jezdzilem Renault Megane cos okolo 150km i w deszczu najtrudniej mi sie jezdzilo tym samochodem. Ale najbardziej mnie zastanawia jak jest z utrzymaniem 10 letniego samochodu bo w rodzinie nie pamietam kiedy mielismy uzywany samochod. Jeszcze chcialem sie was zapytac bo jestem troche zdezorientowany cenami bo sa strasznie duze roznice np. na otomoto.pl a niechce kupic jakiegos zloma :). Czy moze powiniennem sciagnac z niemiec albo jakiegos innego kraju? Ile kosztuje wedlug was 330Ci w dobrym stanie? Z jakim przebiegiem powiniennem kupic? A co do oc/ac to sobie sprawdzilem w Liberty Direct czy cos takiego to mi wyszlo 5000zl, wiec niewiem czy to jest normalna cena jak na warszawe bo troche sie zdziwilem.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

z niemiec taki silink sie nie oplaca bo bedzie bardzo duza akcyza....

Kazde auto po 10 latach potrzebuje wkladu finansowego. Licz sie ze jest to bmw i czesci maja swoja cene. Ale jak stac Cie na ubezpiueczenie, i paliwko do takiego autka to bierz:)

Opublikowano
Witam. Zamierzam kupić BMW e46 320 diesel Common Rail (150ps). Najprawdopodobniej zakupu dokonam w wakacje. Chcialem uzyskac troche informacji i zapytac posiadaczy jakie jest wasze spalanie przy spokojnej jezdzie w miescie i trasie i przy dynamicznej miasto/trasa. Drugą sprawą są wizyty u mechaników, wiadomo zalezy od egzemplarza jaki sie kupi,ale czy czesto cos sie dzieje? jakies awarie,naprawy? Czy do 25 tysięcy znajdę e46 w b. dobrym stanie technicznym oraz możliwie maxymalnej opcji, włącznie z navi? Myslalem nad benzyną ale to raczej odpada, ponieważ z wejścia musiałbym inwestować w sekwencje wiec moze lepszym rozwiazaniem bedzie Diesel.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A czytałeś chociaż przedostatnią stronę tego wątku? :roll:

Wracając do poprzedniej dyskusji to o ile dobrze pamiętam, a wydaje mi się, że tak, to w moim turasie 320d rozkład mas to 47/53 przód/tył.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Wg. mnie masz trochę dziwne podejście do zakupu auta, ale co mnie to.

 

Podaj budżet jakim dysponujesz to ktoś powie co za to możesz szukać. Również przyda się więcej informacji czego wymagasz.

 

ale z mojego niezbyt duzego doswiadczenia jakos nigdy nie mialem problemow z jazda na tylna os a jezdzilem Fordem Mustangiem 300 koni wazy 2 tony ale i tak bylo czuc moc i jakos nigdy problemow nie mialem, w rodzinie mam tez bmw e91 318d z 2011 roku i czuc brak mocy wiec niechce takiego silnika. Cisnalem ta bmw zawsze jak wariat dopoki na zakrecie mnie nie postawilo o 90 stopni i sie uspokoilem z wyciskaniem na zakretach :). Z jazdy FWD jezdzilem Renault Megane cos okolo 150km i w deszczu najtrudniej mi sie jezdzilo tym samochodem.

 

Ciekawe co mówisz. Miałem okazje prowadzić Mustanga z ~300 konnym silnikiem i dziwię się, że nie sprawiał Ci kłopotu. Chyba, że mówisz o jeździe prosto, bo branie zakrętów już nie jest takie wesołe. Jak jeździłeś tym autem to tylko na prostych wciskałeś gaz, a na zakrętach jechałeś dość wolno? Wtedy by się zgadzało.

 

Incydent który przedstawiłeś gdy prowadziłeś BMW, mówi mi tylko tyle, że 330i nie jest dla Ciebie. Wiem, że każdym autem można się zabić, ale im mocniejsze auto tym to łatwiejsze.

Opublikowano
Coupe dość dobrze mi sie jeździło a, że zamierzam kupić Touring to pytam. Nie chciałbym stracić tych właściwości jezdnych które były w coupe.
Opublikowano
juz ci pisalem jak masz w rodzinie kogos ze znizkami to wez go na wspolwlasciciela to bedziesz mial jego znizki. Ja na wawe place na rok w liberty 740 zł. ale ja mam 65 % znizek :D. Ale po tym co piszez... to ja widze ze dlugo nie pojezdzisz takim autiem... prawda jest taka ze jak ktos mowi ze umie jezdzic .. to jest niebezpieczny
BUNIA :)
Opublikowano
Jak ktos pisze ze umie jezdzic, to prawda jest taka ze jezdzil tylko po miescie, i pierwsza zima z RWD rozbije jego watpliwosci :)
Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano

Na prawde juz nie potrzebuje informacji ze nie bede potrafil jezdzic 330i w zime czy w deszcz. Wiem ile opony od tego zaleza i jak sie jezdzi na jakis oponach Dębicy a nie mam zamiaru to sie nie dziwie ze wam bokiem chodza na mokrym a co dopiero w sniegu. Jeszcze niewiem czy oznaka 330i oznacza ze na zakretach jezdzi sie do pisku opon? Chcialem sie dowiedziec o pomoc na tym forum a doprowadzilo mnie to do nie odwiedzenia tej strony ponownie.

 

Zycze milej jazdy w 316 ktore nawet bokiem nie wejda na suchym.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

Chcę kupić e46 coupe z min 2003r. Z racji tego że auto będzie eksploatowane raczej na krótkich trasach rozglądałem sie za benzyna (2.0). Jednak po przeczytaniu burzliwej dyskusji odnośnie awaryjności tego silnika w tym wątku jestem trochę przerażony i nie wiem czy nie wziąść diesla (2.0). Raczej nie chce kupować niczegio powyżej 2l. na auto mam przeznaczone ok 30tyś. Czy za taką kase mam szanse kupić diesla do którego nie bede musiał włożyc na dzień dobry 5tyś? Który silnik jest mniej awaryjny? Widze że jest na tym forum sporo ekspertów w tych sprawach więc prosiłbym o rade.

pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja polecam Ci 2.0 143KM, sam mam takie od prawie 2 lat i odpukać zero awarii, obecnie je sprzedaje bo zmieniam na e90 (również na benzynę). Jeśli chodzi o diesla to po prostu jest więcej rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę. W silnikach benzynowych 2.0 chyba najwięcej usterek było związanych z napinaczem rozrządu, który można wymienić zawczasu... Natomiast w dieslu też rozrząd może okazać się wadliwy, do tego dochodzą wtryski, turbo, klapki w kolektorze, dwumasa, pompy paliwowe..... Ja nawet bym nie myślał o dieslu... Ale to tylko moja opinia. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

spokojnie za 6 koła € kupisz poliftowe,serwisowane , niekombinowane z papierami 320d i przebiegiem rzędu 150-200tysi

ja takiego kupiłem i oprócz tulei wahacza poza serwisami nic nie robiłem.

jak u nas kondomy po 500 tysi i czołówce sprzedają skręcone na 150 to później taka opinia że wszystko do naprawy, ale to bzdura.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
Witam, przymierzam sie do zakupu e46. Kwota ktora dysponuje to okolo 20tys. Interesuje mnie silnik diesla 3.0 184km lub coupe ale z silnikiem 1.9 .... moje pytanie jest czy w takiej kwocie jestem w stanie znalezc takie samochody ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.