Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów

Wybaczcie proszę iż podepnę się pod temacik.

Śmigałem 4 lata E-30 M40b18 obecnie 4 rok E-36 M43b16 i jak dla mnie idealne proste silniki mimo pewnych wad

Obecnie szukam E-46 od fast liftingu i w grę wchodzi N42b20 (1995cm) oraz M54b22 ( 2171cm) gdzie po zakupie wchodzi montaż LPG.

Panowie jestem spokojnym kierowcą i pasjonatem tej marki od lat,wszyscy koledzy śmieją się ze mnie że śmigam b16 b18 ...tylko że ja śmigam lata a oni teraz Oplami bo koszty ich przerosły .

Dźwięk R6 jest ciekawym argumentem jednak koszty utrzymania rosną w stosunku do R4 (paliwo , większa ilość oleju, płynu chłodzącego )a już wykluczam większe pojemności gdyż nie jestem typem ścigacza.Pomijam fakt akcyzy po sprowadzeniu b22

Zakup w Polsce hm...cenię sobie fabryczny wygląd a z Polski hm... jak widzę te dziwne przeróbki ,dziury po CB-radiach najtańsze wkładane części to mnie zniechęca.

Proszę o prostą odpowiedź N42b20 czy M54b22 ?

Dziękuje , pozdrawiam .

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M54b22.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)
M54b22 - rozsądny kompromis osiągów i spalania. Edytowane przez Krzysztof_Toruń

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
Zabieram się z zamiarem kupna BMW 320D E46 rok miedzy 2003 -2004 . Który model wydaje sie mniej awaryjny z wersja 5 biegową czy 6 -cio ? Myśle o wersji 150 km, zastanawiam sie, co jest najbardziej podatne na usterki w tym modelu,aby nie było niespodzianek . Wiadomo że licze w rezerwie z 3 tyś na ewentualne usterki . Z kilku plotek wynika ze wadliwa bywa turbina, jak wygląda sytuacja z pompo wtryskami, jaki koszt ewentualnej wymiany ? Ogólnie jak wyglada sytuacja z usterkami i co wypada najbardziej kosztowne w razie awari ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W m47n nie ma pompowstrysków, to nie 1.9tdi..Ja mam 5-biegową i nie narzekam, jest elastyczny, 6 pewnie lepsza w trasie, za to w mieście więcej trzeba wachlować. Najdroższe to samo co w każdym turbodieslu: dwumas, turbina, wtryski; tu dodatkowo, ze względu na tylny napęd, dochodzą elementy przeniesienia napędu od skrzyni do dyfra włącznie. Jak przyjdzie wszystko wymienić to jakieś 6-7 tys. się nazbiera..Turbina była wadliwa z tego co kojarzę do 2002 roku, nie pamiętam dokładnie. Nie kieruj się rocznikiem i skrzynią a stanem technicznym.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Napewno przy wyborze samochodu beda szykowal sie opinia mechanika i wogole, gdyz ostatnia wpadka z audi b6 19tdi z pompowtryskami dala mi sporo po kieszeni i juz na takie numery się nie złapie zależy mi na rocznik po liftingu czyli 2002 wzwyż bodajże . :)
Opublikowano

to co w każdym dieslu plus wpadające klapki do silnika z kolektora ssacego, trzeba po kupnie zdjąc kolektor i wyrzucić klapki i to tyle :) troche gum w zawieszeniu, podpory wału czy jakieś tuleje z tyłu trzeba wymienić czasem żeby nic nie stukało i drżało.

 

No i trzeba albo samemu wiedzieć albo mieć dobrego diagnoste co zrobić jak auto straci moc bo potrafi często stracić ale nie są to drogie rzeczy, a to zaworek za 100zł, a to wężyk podciśnienia za 10zł ale jak się nie wie co i jak to mechanicy zawsze zaczynają od wymiany turbiny jak brak mocy :mrgreen:

szukam
Opublikowano
Jest jakaś większa różnica między Coupe, Sedan kontra Touring? Kombi jest może mniej stabilny, czy ma gorszy rozkład mas, lub coś innego?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

osiągi :mrgreen:

compact

coupe

sedan

kombi

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Witam,

Właśnie przymierzam sie do kupna perwszego samochodu, najbardziej zainteresowala mnie bmw e46 chociaz bardzo chcialbym serie 1 ale budzet mi na to nie pozwala :). W e46 najbardziej zastanawiam sie nad 330Ci 231km. Chce sie dowiedziec o problemy zwiazane z tym silnikiem albo o propozycje innych wersji. Spalaniem sie za bardzo nie przejmuje najwyzej bede jezdzil 3dni w tyg samochodem reszta autobusem :). Jeszcze moze ktos sie orientuje jak stoja koszty oc/ac na taka beemka dla 18 latka co zdal dopiero co prawko :). Ostatnia rzecz to jak to jest jak chce zrobic swoja rejestracje to urzad wyznacza mi pierwsze 2 literki czy sam sobie wybieram czy jak to jest.

 

Pozdrawiam

 

 

Jest temat wydzielony wyżej...

Opublikowano

:search:

Po drugie 231km i RWD dla 18-latka. :shock: :shock: :shock:

Nie zrozum mnie źle ale proponuje kolego, żebyś najpierw troche pojeżdził "zwykłym autem" - potem kup sobie jakąś słabszą RWD (318) a dopiero potem rozglądaj sie za mocniejszym autem - żebyś sobie ani innym krzywdy nie zrobił.

Ja zaczynałem od Fiata 126P :cool2:

Opublikowano

zgodze sie z kolega... na pierwsze auto to zdecydowanie za mocne auto dla ciebie. troche trzeba doswiadczenia zdobyc nim zacznie sie z duzego pulapu dobrze sie zastanow bo sobie kuku zrobisz, a potem o kierowcach BMW sa takie a nie inne opinie.

co do oc to zalez gdzie mieszkasz, ile jezdzisz jakie masz doswiadczenie, pojemnosc silnika itp... mysle ze na poczatek to cie bedzie bardzo drogo kosztowac bo nie masz zadnych znizek. Chyba ze ktos u ciebie w domu ma juz prawko to wez go na wspolwlascicela i bedziesz z jego znizek korzystac. mozesz sobie kupic rejestracje specjala, ale jesli tego nie zrobisz to dostaniesz z oznaczeniami swojego rejonu.

BUNIA :)
Opublikowano

AA tam nie przesadzajcie, po co ma kupować najpierw 318 i tracić na tym kase?

Jeśli ma olej w głowie to nic się nie stanie, jeśli nie ma to co my poradzimy?

Jak auto będzie na ciebie zarejestrowane to OC/AC cię zabiję sądzę, że samo OC to będzie z 1600zł AC hmm drugie tyle, także lepiej na ojca rejestruj, co do teblicy rejestracyjnej własnej to z tego co wiem becalujesz 1000zł i możesz pisać co chcesz.

 

 

ps.

Świetne auto najlepszy wybór !! :D

Tylko nie szukaj najtańszych na allegro bo dołożysz na stracie od razu różnice w cenie

Opublikowano
AA tam nie przesadzajcie, po co ma kupować najpierw 318 i tracić na tym kase?

Jeśli ma olej w głowie to nic się nie stanie, jeśli nie ma to co my poradzimy?

Jak auto będzie na ciebie zarejestrowane to OC/AC cię zabiję sądzę, że samo OC to będzie z 1600zł AC hmm drugie tyle, także lepiej na ojca rejestruj, co do teblicy rejestracyjnej własnej to z tego co wiem becalujesz 1000zł i możesz pisać co chcesz.

 

 

ps.

Świetne auto najlepszy wybór !! :D

Tylko nie szukaj najtańszych na allegro bo dołożysz na stracie od razu różnice w cenie

 

i tu sie z toba nie zgodze... chlopak ma 18 lat, i jeszcze duzy poziom fantazji. A to juz duze zagrozenie, w nosie to mam czy sobie krzywde zrobi ale jak nie bedzie umial jezdzic takim autem moze komus krzywde zrobic a to juz nie jest smieszne!!!

przy 23o km chwila nieuwagi, brak doswiadczenia mokra drogi i moze łatwo bok'a złapac. Niech zacznie od czegos łatwiejszego i sie nauczy jezdzic RWD :D

Ja wogole jestem za tym by kierowcy przez pierwsze lata mieli duzo wieksze ograniczenia ... a 3 litrowka z tylnim napedem jako pierwsze auto .... to nie jest madre

BUNIA :)
Opublikowano

A co to ma do rzeczy ile ma lat? Nie rozumiem. Jak nie ma mózgu to i fiatem 126p się zabije, czy kogoś innego. Moje zdanie jest takie jak kolegi wyżej aby się nie bawić w jakieś 318, 320 w benzynie czy dieslu. Nie popełnij tego błędu co ja. Nie dałbym sobie ręki uciąć, że ludzie w wieku 18-22 powodują więcej wypadków od ludzi przed czy po 30. Człowiek rozumny wie, że zdanie prawka nie oznacza, że jest mistrzem kierownicy, a bez mózg pozostanie bez mózgiem.

 

A co do przyczepności na mokrym czy suchym, to w E46 już jest na tyle solidna kontrola trakcji, że naprawę ciężko ją na śniegu wyprowadzić z równowagi, a co dopiero na asfalcie. Większa obawa mogłaby być jakby kupował E36 z takim silnikiem, bo tam o ile się nie mylę nie ma kontroli trakcji i pozamiatać tyłem jest bardzo łatwo.

 

Co do niezawodności silnika nie wiem z własnego doświadczenia, bo nie posiadałem E46 z tym silnikiem. Mój jeden znajomy ma 330, a drugi 328 i powiem tak. Nie obchodzą się delikatnie z gazem i nie liczą się z paliwem i jedyne co robią to zawieszenie + normalny serwis filtrów, płynów przy silniku. Ja chyba więcej w to moje 320d zainwestowałem przez 2 lata niż oni przez 4.

Opublikowano
Wiek ma do znaczenia bo mlody bedzie chcial sie popisac, gaz na zakretach itp pozniej bedzie placz. Wszyscy wiemy ze po zdaniu prawka kazdy jak sie uczyl to probowal nowych rzeczy.
Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano

hehe lol, gość zapodał temat a teraz siedzi i pęka ze śmiechu jak mu wszyscy cisną że RWD i 3 litry to nie dla niego; na 1 go nie stać, ale na 330Ci owszem rotfl

obvious troll is obvious

Opublikowano

Sory za OT ale ma ktoś podane przez producenta masy w różnych nadwoziach ?

Wg autocentrum touring jest cięższy o ~70kg od sedana, więc tragedii nie ma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.