Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

WItam, mam do wydania na samochod okolo 14000 - 15000 tys. zlotych. Nigdy nie mialem BWM, ale przegladajac oferty zakochalem sie w E46, ale nie mam zielonego pojecia o tym samochodzie. Przegladam te fora, czytam wasze opinie ale są calkowicie rozne. Jedni odradzaja inni sa za. Wiem, ze jest po lifcie 150km CR ale jest to cena okolo 17 - 18 tys zlotych a nawet 20. Nie jestem demonem prędkości, nie katuje auta, (wczesniej mialem VW Polo 1.9SDI i mi starczalo) ale czasami jak kazdy facet lubi przycisnąc. Samochod potrzbeny mi do codziennych zajęc. Dojazd do pracy i z powrotem, do kobiety, pokrecic sie troche na miescie, czasami w trase 200km ( z raz na 3 miesiace).

Jestem dosyc duża osobą (192 cm wzrostu, 110kg) dlatego potrzebuje troche wiekszego samochodu a nie np. Audi A3. Boje się troche kupować ten samochód bo nie zarabiam milionow, a tez nie chcialbym co chwila wkladac pieniadzy w naprawy, a niektorzy przestrzegaja mnie, ze bede mial wydatki i to duze. Rozważam kupic 320d 136km albo 318 benzyne np http://allegro.pl/bmw-e46-super-stan-klimatronik-parktronk-alu-i2984827720.html.

 

Zarejestrowałem sie na waszym forum, gdyż uwazam was za znawcow w tym temacie, dlatego prosilbym o porade na temat tego auta. Czy to auto sprawdzi mi sie w normalnym uzytkowaniu, czy nie przeskoczy mnie troche i czy sie nie zawiode. Czy naprawde w tym dieslu dac sobie spokoj.

 

Wiadomo w benzynie wieksze spalanie, w diesle troche mniejsze. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W tym budżecie (zakładam że do 15 na sam samochód, a na resztę masz osobną kasę - OC, olej, filtry, oponki być może) to raczej celuj w benzynę. Diesla 150KM nie kupisz za tyle, a starsze 136KM to już może być loteria. Poprzeglądaj tutejszą giełdę, poczytaj opinie o samochodach jakie ludzie wklejają do oceny - a E46 to obecnie najpopularniejszy model o jaki pytają.

Jak jeździsz małe kilkaset km miesięcznie to lepiej przy noPb chyba zostać. Jak powyższe 1000 to LPG jest dobrą, ekonomiczną opcją - a instalację możesz zawsze sobie za 2-3 miesiące założyć, jak będziesz miał budżet. Dieselek pewnie, fajnie już przy 150KM jedzie, no ale na tą wersję to lekko 20 tys.

Poczytaj ten dział, jest sporo info o takich właśnie autach, no i raczej w ogóle szukaj już auta po kimś w Polsce, a nie świeżo pobranego - jest większa szansa, że jest jakoś tam doprowadzone do ładu i składu, a przy tej kasie i rocznikach to trzeba się liczyć z jakimiś historiami...

A teraz pewnie zamykamy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1,9l to strasznie mułowaty klozet.

mam teraz do sprzedania ciotki i klientów brak :mrgreen:

jedynie kuzyna 180KM 2,5l w dieslu podobne osiągi ma jak e46.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
potrzebuje troche wiekszego samochodu a nie np. Audi A3.

tu akurat się rozczarujesz, a co do wydatków to na pewno nie różnią się od szmelcwagona.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
albo klapka wpadnie do silnika, bo ktoś ślepo wieży w inżynierów bmw i tak jeździ

to ja, ale klapki jakoś nie chcą wpaść :mrgreen:

co przegląd trzymają się mocno.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowa była o 2,5TDI i zamianie jaką proponowali czarnemu.

 

Po drugie 1.9TDI to bardzo żywotna jednostka (nawiasem mówiąc chyba najbardziej udana w historii VW).

Niby pracuje jak traktor ale jest podatna na tuning. Łatwo też do niej dostać większe końcówki wtrysków itd.

 

Z tego co kojarzę średnio 220-230KM, bez hardcorowych zmian, idzie z tego silnika wykrzesać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowa była o 2,5TDI i zamianie jaką proponowali czarnemu.

 

Po drugie 1.9TDI to bardzo żywotna jednostka (nawiasem mówiąc chyba najbardziej udana w historii VW).

Niby pracuje jak traktor ale jest podatna na tuning. Łatwo też do niej dostać większe końcówki wtrysków itd.

 

Z tego co kojarzę średnio 220-230KM, bez hardcorowych zmian, idzie z tego silnika wykrzesać.

widziałem i 300 KM ;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o same koszty paliwowe to ustal ile robisz kilometrów, i wylicz ile cie wyniesie samo paliwo.

 

Bo jak robisz 10tys rocznie to diesel moze niekoniecznie (chociaż ja tyle robie nawet mniej i jeżdze dieslem ale już bym wolał benzyne chyba bo cały czas doprowadzam auto do stanu używalności)

 

Podstawa to kupić dobre auto, wtedy nawet diesel pojeździ, ma on w sobie wiecej elementów które trzeba z czasem wymienić jak turbo, wtryski, dwumasa, sprzęgło. W benzynie część rzeczy nie ma, cześć rzeczy jest tańsza. Diesel jest skomplikowany i czesto robi problemy tyle z własnego doświadczenia :) natomiast daje dużo frajdy i odwdziecza się na stacji benzynowej :)

 

jak już auto wybierzesz to nie żałuj je zaprowadzić nawet do ASO BMW na sprawdzenie, wydajesz 30tyś to i 300zł wydasz na sprawdzenie.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :) krotka piłka... mama do wydanian a samochod 15000

 

Czy szukac :

e46 320 136KM 2000r

e46 320 150KM 2000r

e46 318i 118KM 2000r

 

Czy w tej ceni jest mozliwe kupie cos ogarnietego ?

Jaki silnik z tych podanych najlepszy

 

Najlepsze bedzie 320i. Natomiast na pewno naszukasz sie zanim znajdziesz dobry egzemplarz.

Radze sie nie napalac na pierwsza lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo klapka wpadnie do silnika, bo ktoś ślepo wieży w inżynierów bmw i tak jeździ

to ja, ale klapki jakoś nie chcą wpaść :mrgreen:

co przegląd trzymają się mocno.

 

Daj im trochę czasu. Nie ty pierwszy i nie ostatni w to wierzysz. BMW zaleca wymiane calego koletora przy 100tkm. Wymieniles?

Dziwne, że w 163KM wersji M47N2 juz nie ma klapek a duza klapa gaszaca w EGRze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie określiłeś ile km robisz i w jaki sposób chcesz je robić. Mało robisz km lubisz poszaleć kup benzynę i nie pchaj się w diesla. Dużo robisz km (min 20 tys.) spokojnie, a najważniejsze to czy lubisz i potrafisz podłubać sam przy aucie bierz diesla.

 

Ja kupiłem diesla zaślepiony nie wiem czym chyba brakiem wyboru na rynku wtórnym samochodów. Nie trafiłem źle, jednak takie rzeczy jak koło dwumasowe, kompletne sprzęgło, różnego rodzaju czujniki czy przetworniki ciśnienia powymieniać musiałem (nękał jeden problem, którego nikt nie potrafił zdiagnozować). Wiele rzeczy będzie wymagało przeglądu jak stan zabrudzenia kolektora, EGR, przewodów podciśnieniowych, intercoolera, elektrozaworów, przetworników ciśnienia czy innych czujników doładowania, temperatury itp. itd. (przyda się wtedy obszerny temat "odzyskiwanie mocy w 320d i 330d"). Można powiedzieć błachostki jednak jak sam tego nie zrobisz to licz się, że serwisy Cię skasują. Trzeba liczyć się z tym, że samochód który ma ponad 150 tys. km wymaga wkładu, nie czarujmy się że nie. Nikt nie odda nam super porobionego egzemplarza, w który wpakował 5 tys. zł na same pierdoły. Moje auto dobije za niedługo do 200 tys. km. Już trzeba liczyć na wymianę koła pasowego. Oczywiście żeby nie było że tylko psioczę na diesla. Zadbany potrafi się odwdzięczyć niskim spalaniem, wysoką kulturą pracy, dynamiką na autostradach dzięki momentowi obrotowemu i wspaniałym obrazkiem, gdy jeździsz po trasie i komp pokaże Ci około 1000 km na zbiorniku :P

 

Ponad 90% problemów na forum E46 dotyczy diesla, więc to chyba o czymś świadczy? Jest miliard tematów o dieslach co pada, co trzeba zrobić, więc przygotuj się na 3 dni lektury.

 

Proszę również forumowiczów o to aby po mojej wypowiedzi nie zaczęła się szarpanina co lepsze diesel czy benzyna. Było sporo tego na forum i nic dobrego to nie wnosi, bo każdy chwali swoje dopóki się nie przekona o jakieś awaryjności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie boj sie piotrek, nie bedzie walki na kly i pazury ;).

Generalnie masz racje, problemow bywa wiecej (czesto prozaicznych i powielanych na forum wieloktorenie bo ludzie z szukajki nie korzystaja, a i ponosza ich emocje bo autko nie bangla) z racji na komplikacje w budowie silnika i ilosc oczujnikowanego ustrojstwa w nim.

 

Natomiast to sie tyczy tamtej epoki, jak porownasz np w nowej trojce F 2.0i z dwoma turbinami i diesla z dwoma turbinami to mozesz sie spodziewac takich samych problemow w obu :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :) krotka piłka... mama do wydanian a samochod 15000

 

Czy szukac :

e46 320 136KM 2000r

e46 320 150KM 2000r

e46 318i 118KM 2000r

 

Czy w tej ceni jest mozliwe kupie cos ogarnietego ?

Jaki silnik z tych podanych najlepszy

 

 

Tu masz forumową 318i : viewtopic.php?f=159&t=200389&start=15#p1503519 a w 320i/320d się nie pakuj bo pierwszy pali o wiele więcej niż 318i nie dając w zamian prawie nic oprócz fajniejszego odgłosu z wydechu, a 320d które są na polskim rynku kwalifikują się już na złom.

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

320i nie daje wiele wiecej niz 318i ale po lifcie N4X, ktore ma dwa litry i 140 pare koni.

320i w porownaniu do 118KM wersji to bez porownania. Spalanie w 318i to tez nie jest kropelka.

 

Generalnie najprostsza na swiecie rada - jak chcesz tanie w utrzymaniu auto, to trzymaj sie z daleka od BMW.

Niestety sa to auta klasy premium i ceny czesci nie zmalaly odkad model powstal.

 

PS: Z tym zlomem pojechales. Mysle, ze paru uzytkownikow forum posiadajachych 320d raczej by sie z Toba nie zgodzilo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przyrównuj spalanie 320i do 318i bo wcześniej jeździłem 320i to w mieście wychodziło mi 13pb a teraz w 318i udało mi się zejść do 10.9L lpg przy mrozach po -15stopni :mrgreen:

r6 musi swoje spalić a pozatym 320i ma 190nm a 318i 180nm to też nie jest źle bo wszystkie samochody do 2.0 nie mają znim szans :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, dwa litry roznicy na 100km to kosmos przy ponad 30KM roznicy i R6 zamiast R4.

"Udalo mi sie zejsc swiadczy", ze jezdziles jak emeryt a nie, ze zawsze masz takie spalanie.

 

Zapewne normalnie jest to 1-1,5l roznicy na stowe w miescie.

W trasie pewnie roznica taka, ze zadna.

 

PS: 190Nm przy 3500 obr. kontra 180NM przy 3900 obr. Popatrz na krzywa mocy a nie tylko numerki porownujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
albo klapka wpadnie do silnika, bo ktoś ślepo wieży w inżynierów bmw i tak jeździ

to ja, ale klapki jakoś nie chcą wpaść :mrgreen:

co przegląd trzymają się mocno.

Oby tak dalej, trzymam za Ciebie kciuki :cool2: tylko nie wiem dlaczego musiałeś cytować i takiego babola uwidoczniłeś :mrgreen: chyba jeszcze spałem :P

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak jak koledzy piszą szukaj tutaj:

viewforum.php?f=5

Tylko przeglądaj oferty tych, którzy mają więcej niż 3 posty i nie są zarejestrowani od tygodnia :lol:

Odnośnie auta, które wkleiłeś przednie kierunki nie pasują to tylnych, wszystkie powinny być pomarańczowe, kiera wygląda jak po spotkaniu z papierem ściernym i na deser listwy wewnętrze, po stronie pasażera i drzwi przód z m-pakietu a reszta z zwykła :duh:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy by chciał żeby 2l różnicy w spalaniu nie robiły nikomu różnicy :) jesli się tak podejdzie to po co brać 320i skoro 325 czy 328 też spali tylko 2l wiecej :D

 

przy emeryckiej jezdzie takie wyniki :D jak sie zacznie deptać to róznice się jeszcze powiekszą :) niestety te benzynki od bmw nigdy nie były oszczędne :)

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, jakby to tu tego - moc sie z nieba nie bierze.

Odczulem bolesnie po dlubaniu przy swoich wtryskach :).

 

Wciaz uwazam, ze R6 ma tyle plusow, ze jest lepszym wyborem jesli sie trafi ladny egzemplarz. Fakt, 325i to jeszcze lepszy wybor :).

 

http://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/seria-3/e46/

Raportow jest duzo, wiec przyjalbym za dosc wiarygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.