Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

IMO nie ma sensu przekonywać kolegi, żeby kupował coś słabego. Ja też zaczynałem od malana, opla i renault. Jazda RWD to i tak inna bajka (no, może malan też miał rwd, ale specyfika jak wiadomo kompletnie inna :D), a jedyne czego żałuje to że swego czasu za 8tys. zł nie kupiłem jakiegoś e30 albo chociaż Civica (może zbitego na amen CRX :D), tylko marnowałem sobie nerwy w jakiś gnojowozach 60KM. Nie przesadzajmy też z tą mocą - nawet przy 136km przez głupotę zadek nas może wyprzedzić, ale jak mamy DSC to nie ma bata, żeby to się stało totalnym przypadkiem np. przy zmianie pasa z przygazem, czy przygazowaniu za dużym w zakręcie. Znajomy od razu wsiadł po zrobieniu prawka na mocną furę (190km) i jeździ bezwypadkowo (w międzyczasie ja wyj***em na lodzie z zakrętu przy 15km/h :duh: ). Jak go stać, to niech się cieszy porządną furą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Jesli auto masz zarejstrowane na firme i jestes vat-owcem mozesz normalnie odliczac sobie faktury za czesci i naprawy (dajesz je poprostu w koszta uzyskania przychodu) , którys kolega napisal ze niemozna tak robic to sie porostu nie zna. Z odliczniem paliwa od podatku jest troche inaczej ponieważ zeby to móc robic auto musi spelniac warunki vat-7 ,to znaczy ze musi byc zarejstrowane jako ciężarowe i dodatkowo przestrzeń ładunkowa musi byc wieksza od pasażerskiej ,a czesci te muszą byc oddzielone grodzią (ścianką). Mam firme budowlana i robie tak jak napisalem od 3 lat i wszystko z US jest ok nawet ostatnio mialem kontrole :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli auto masz zarejstrowane na firme i jestes vat-owcem mozesz normalnie odliczac sobie faktury za czesci i naprawy (dajesz je poprostu w koszta uzyskania przychodu) , którys kolega napisal ze niemozna tak robic to sie porostu nie zna. Z odliczniem paliwa od podatku jest troche inaczej ponieważ zeby to móc robic auto musi spelniac warunki vat-7 ,to znaczy ze musi byc zarejstrowane jako ciężarowe i dodatkowo przestrzeń ładunkowa musi byc wieksza od pasażerskiej ,a czesci te muszą byc oddzielone grodzią (ścianką). Mam firme budowlana i robie tak jak napisalem od 3 lat i wszystko z US jest ok nawet ostatnio mialem kontrole :D

 

Kolego napisałem, że nie można odliczać vatu od paliwa w standardowych warunkach :) nie ma problemu, żeby wrzucać w koszta faktury za paliwo. Swoją drogą - masz zarejestrowane e46 320d jako pojazd ciężarowy? To jest turasek? Musiałeś oddzielić tył i wywalić siedzenia? AFAIK sama kratka i cieżarowy w dowodzie rej nie wystarczy od 2011 - trzeba coś kombinować z homologacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No przecież mam w opisie vw t4 i to go mam zarejstrowanego jako ciężarowy, a bmw mam na firmę ale jako osobowy i moge tylko czesci i naprawy , ale gdy tankuje na stacji to nikt sie nie interesuje do jakiego lałem ropke , podaje tylko numer rejstracyjny :wink: A co do tej homologacji to nic mi o tym nie wiadomo .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że dyskusja smakowita więc wrzucę swoje 3 grosze :mrgreen: .

1. Jeśli chodzi o to czy ma mieć wiecej czy mniej kucy to nie jest to wielka różnica, bo auto przede wszystkim jeździ momentem, nie kucykami, a momentu nie brakuje nawet 318 :D. Twoje umiejętności jazdy RWD zweryfikuje pierwsza zima. Oczywiście DSC to piękny wynalazek ale jak już lecisz bokiem to też nie poradzi...

2. Wracając do tematu akcyzy to wynosi 3 % dla pojemności do 2,0 i 18 % wszystko co ma więcej.

3. Jeśli masz chwilę czasu na poszukiwania to radzę auta poszukać za granicami kraju, nawet jeśli ma mieć wgniecione drzwi, to i tak nie będzie składakiem spawanym przez Staszka z Mietkiem w garażostodole ( albo tak jak pielgrzym napisał o "germanii" :D). Mam w doświadczeniach oglądanie "niebitych" autokomisowych aut ze śladami ścisków na zawiasach po wyciąganiu słupków itp. a szczyt był w pewnym autokomisie, gdzie 530-tka z 2003 roku miała dokumenty że jest z 2005 :duh: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://otomoto.pl/bmw-318-C21208766.html

http://otomoto.pl/bmw-318-1-8-stan-bdb-C15879542.html

http://otomoto.pl/bmw-318-zarejestrowany-sprowadzony-C21091039.html ten ma świetne wnętrze i jaka fajna kierownica, no i jakiś opis rzetelniejszy

http://otomoto.pl/bmw-318-C21227266.html ten ma co prawda xxx tłumik i to nam może o właścicielu coś powiedzieć, ale oprócz tego chyba nie ma się na pierwszy rzut oka do czego doczepić

 

jak widzicie te 4 modele ?

Bo pewnie potraficie powiedzieć który ma co nie oryginalnego itp, bo ja jeszcze tego nie odróżniam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie mam za bardzo czasu szukać za granicą, mógłbym ewentualnie na tydzień się urwać z Polski, ale kompletnie nie jestem obeznany w temacie

 

A od prywatnych właścicieli, nie znajdzie się czegoś godnego uwagi w rozsądnym czasie w Polsce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiec tak:

http://otomoto.pl/bmw-318-C21208766.html

Ma nieoryginalne xenony, a raczej zenony.... brak spryskiwaczy, poza tym kierunki tez z marketu.

Poza tym osobiście lubię auta w 100% oryginalne, wiec dla mnie te brewki i felgi tez na minus.

Tego auta bym nawet nie jechał obejrzeć.

 

http://otomoto.pl/bmw-318-1-8-stan-bdb-C15879542.html

Ten jak dla mnie OK, a najważniejsze nie jeżdżony po Polsce, więc powinien być w całkiem dobrym stanie (chociaż zawieszenie).

Poza tym uważam, że ludzie za granicą mają więcej kasy i nie bawią się w dziwne patenty przy naprawie aut.

Uważam, że auto godne uwagi chociaż z małym wyposażeniem.

 

http://otomoto.pl/bmw-318-zarejestrowany-sprowadzony-C21091039.html

Wygląda OK, chociaż nie wiem czy przód nie jest trochę źle poskładany, ale na zdjęciach tego nie da się ocenić.

Jak kupowałem swoje e46 to na zdjęciu ewidentnie było widać, że maska nie zgrywa się z błotnikiem a na miejscu okazało się że wszystko jest ok. A wracając do tego modelu to jego minus to że już trochę pewnie po dziurach pojeździł i zawieszenie trzeba będzie pewnie niedługo robić.

 

 

http://otomoto.pl/bmw-318-C21227266.html

Ostatni też wydaje się być OK. Wszystko zależy czy chcesz sam założyć LPG, czy wolisz kupić już założonym.

Ja preferuje sposób pierwszy, ponieważ

1. Mam bardzo dobrego gazownika, który zakładał mi już w 5 autach LPG i wiem, że wszystko jest OK

2. Wiem ile auto przejechało na LPG.

3. Instalacja jest nowa na gwarancji, więc w razie jakiejś usterki mam wszystko za darmo i praktycznie od ręki zrobione.

 

Ja obejrzałbym dokładnie to autko z Belgii, pomierzył miernikiem, przejechał się i jeśli OK to brał.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odp. na razie jeszcze nie jestem pewny czy chce e46a co dopiero z tym silnikiem... Zapodałem te 4 auta bo z całej strony allegro tylko one mi się wydawały godne uwagi do tych 16k. Mnóstwo osób stwierdza ,że nie kupie do tej kasy dobrej maszyny i chciałem się przekonać co z nimi jest nie tak.

 

Mam jeszcze pytanie do was co w takiej E46 jak się zepsuję jest najdroższe do naprawy, bo np. nie występuje w zamienniku a org. kosztuje tysiące...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie do was co w takiej E46 jak się zepsuję jest najdroższe do naprawy, bo np. nie występuje w zamienniku a org. kosztuje tysiące...

w bmw wszystko jest droższe niż w oplu np. Duże kwoty kładziesz na wymianę sprzęgła, ewentualnie dwumasu. Wahacze też są drogie. Sprawdź też czy maglownica nie cieknie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje sobie sprawę ,że to nie opel:) wahacze ,sprzęgło z dwumasem, amory wiem ,że droższe części od innych niemieckich marek ale z tym i tak sobie człowiek poradzi.

no ale właśnie chodzi mi o coś typu maglownica, pewnie tutaj już wymiana to wychodzi w tysiącach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Drożej niż w OPLU??!! Ale jakim?? Nie porównujcie astry I do e46.... Np części do astry 2/3 lub saaba 93 są w tej samej cenie lub nawet droższe.... A komfort w bmw wiadomo o niebo lepszy. Poza tym prosta sprawa świece, filtry, oleje, łożyska, przepływomierze, akumulatory, opony, klocki, tłumiki.... itd...itd.... są praktycznie dla wszystkich marek takie same. Szybki przykład:

BMW e46 2002r klocki tył 60zł, Audi A6 2006r klocki tył 72zł, Astra 2 klocki tył 68zł. Wszystkie Valeo!!

Dalszy przykład świece e46 39zł/szt, FORD ESCORT 99r 1.6 16v 40zł/szt.

Filtr kabinowy Corsa C 26zł, wspomniana A6tka C6 32zł (i to dwie sztuki). Ceny sprawdzone na własnej skórze. Poza tym rynek części zamiennych/używanych jest tak duży, że w przypadku dużej awarii można wyrwać cały silnik czy maglownicę za niedużą kasę!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnóstwo osób stwierdza ,że nie kupie do tej kasy dobrej maszyny

 

nie mozesz udać się po nią sam ? 16 tyś starczy ci spokojnie na wszystkie opłaty.

e46 1.9 wydasz 3000 Eurasów 98,99 rok sedan + 80 Eurasów tablice + przegląd w kraju (jak jesteś z wawy mogę pomóc) + 1200 zł opłaty.

Jak nie masz nikogo znajomego dodaj jeszcze 1000 zł za sprowadzenie. Lepiej pojachać samemu niż za to płacić komuś !

Reszte zaoszczędzisz :D

http://www.autocentrum.pl/gfx/katalog/1787_1.jpg

E46 on board http://directory.e46fanatics.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 318 od ponad roku i koszty części, nie są nie wiadomo jakie. jak to w używanym zawsze trzeba coś zrobić po pewnym czasie. jak pisali wcześniej forumowicze- jakaś elektronika - czujnik, przepływka, sprzęgło, tuleje itd. kupując benzynę niejako ograniczasz ryzyko drogiej naprawy. ale tylko ograniczasz, bo przecież diesel też pojeździ, zależy jaki egzemplarz.

nie śpiesząc się można coś sprowadzanego wyhaczyć w benzynie , w miarę w dobrym stanie technicznym, więc nie masz odrazu np. kosztów wymiany zawieszenia. a co z czasem przyjdzie, to zawsze loteria. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale masz od razu koszty rejestracji czyli ok 1500zł i tak wydajemy.Sprawdzenie samemu odpada bo musiałbym rzeczywiscie bawarkę do 3 tys euro kupić , a na mobile.de to jest skromniejsza suma niż 16k u nas...

 

 

AdrianCB

Nie boję się tych części których piszesz bo do tej pory miałem same japońskie auta a tam są części droższe i to sporo od tego co podałeś, także takie rzeczy eksploatacyjne jak najbardziej ogarnę, boję się np. zajechanego silnika, zniszczonego mostu,problemami z elektroniką, uszkodzonej maglownicy(gdzieś w jakimś temacie przeczytałem ,że wtedy koszt nowej to 5-6tys? )

Boję się tego co może być zniszczone z racji tego ,że BMW u wielu wywołuje skrajne emocje i często ludzie baaardzo te auta eksploatują.

To mnie martwi, nie skupiajmy się na elementach zawieszenia lub filtrach czy hamulcach patrząc na ceny tych elementów to nawet bardzo mnie przekonują do E46.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0cześc miałem Toyotę Celice GT 2.0 175KM i ceny są śmieszne w porównaniu z e46 d 150km remont obróconej panewki to 5000 zł , co do cen uszczelek to ok aso super ceny ale inne to masakra choć i tak nie zmienię mojej BM-KI na Japończyka zmienię na BMW 330ci , jak spalanie nie jest dla Ciebie problemem to szukaj właśnie takiej ,i tak jak koledzy radzą dołóż kasy i kup porządne za ok 25000zł plus koszty rejestracji ,i powodzenia w poszukiwaniu pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety odpada, muszę na wakacje mieć kasę na notariusza,geodete i przygotowanie działki do sprzedaży aby później własne mieszkanie rozkminić, a nie wynajmować za 1200 co miesiąc kawalerke:)

Są priorytety niestety, a chodzi o to ,że miałbym pewnie z 17-18k, ale muszę mieć na pakiet startowy, więc auto zawsze lepiej kupić te 1,5k taniej.

 

Wracając do kupna np. zajechanego modelu , więc najdroższe do kupna mogą być: maglownica,sprzęgło z dwumasem, skrzynia ??

 

 

Bo patrząc na allegro, most, wał napędowy , przepływka wszystko jest dostępne w dobrym pieniążkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie kupuj zajechanego egzemplarza, tylko dobrze poszukaj, a napewno coś się z czasem trafi. w mniejszej benzynie dwumas to raczej nie taki problem, a problem z maglownicą to nie odrazu wymiana za 5 klocków, może wystarczyć jakaś regeneracja za 600 + demontaż.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Widzę że uparłeś się na tą maglownicę.... Znajomemu PĘKŁA maglownica w e46 3.0d 2004r, koszt naprawy (maglownica używana + robocizna + geometria) 1600zł!!

Co do mostu, jak nie wyje i nie leci, to dlaczego ma się popsuć....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu masz maglownicę za 400zł!!

http://allegro.pl/bmw-e46-maglownica-tanio-tanio-tanio-tanio-i1898807452.html

 

Silnik KOMPLETNY 1.9 za 1800zl

http://allegro.pl/bmw-e46-silnik-316i-1-9-benzyna-kompletny-i1893266460.html

 

Mosty są po 300-500zł.

 

Popatrz na allegro na ceny, ale generalnie są do ogarnięcia.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze namawiacie mnie coraz bardziej, każdy odradza BMW bo wszystkie zajechane,bo dresy, bo rozbite każde było, bo tym tylko ludzie jeżdżą w systemie ZERO JEDYNKOWYM (GAZ but-hamulec but)

nie chce mi się w to wierzyć, aby wszystkie były takie, i powiem wam ,że po całych 4 stronach tematu trochę mnie przekonaliście do tego auta, obawiałem się kosztów napraw jak się kupi właśnie zmęczony model,ale nawet to i by było do ogarnięcia.

Występują w wersji 2.0 150 kucy jakieś problemy z elektroniką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych a po za tym kupisz sobie interfejs i sam będziesz diagnozował swoje auto koledzy z forum pomogą ja też

BMW ma bardzo dobrą elektronikę wiele zadbanych egzemplarzy z ponad 20 letnim stażem nadal jeździ

W M52 i M54 czasami padnie jakiś czujnik np wałka ale wszystko jest do ogarnięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śmigam 320i z 98

i cholera właśnie się dowiedziałem że jezdze zero jedynkowo ( obiecuje poprawę :norty: ) ale jakoś nie zauważyłem większego wpływu na auto (poza oponami :D ) , One są mocne i wytrzymałe (kup sobie alfę i zrób jej 80% tego co mógł byś zrobić bmw to zobaczysz) co do innych marek a koszta są już z każdym autem , każde ma mankamenty , które bolą w kosztach dozbieraj pieniędzy i cierpliwie szukaj

 

http://moto.allegro.pl/bmw-323-sprzedane-i1902523704.html

przykładowo (nie znam mankamentów tego auta wybrane losowo)

BMW E46 320i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.