Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
kolego mam 2,5 roku kupiona prosto od niemca oczywiście osobiście rok 1998,zaraz po kupnie założyłem podtlenek LPG,na początku brał olej ale to tylko dlatego że zmieniłem na inny ,teraz mam spokój,dużo nie latam ale raz miałem problem z brakiem iskry na jednym garze ,i tak to jakieś drobnostki.Na dzień dzisiejszy bym brał z większym silnikiem przynajmniej ten 170 KM + gaz.Jeśli chodzi o gaz nie wiem czy jesteś zwolennikiem czy przeciwnikiem,bo nie którzy uważają to za profanację marki śmieszy mnie to ( widziałem M5 E 60 na gazie :shock: czy porshe cayene)ale jeśli będziesz chciał zakładać to tylko dobrą instalkę i u fachowca,ja chciałem zaoszczędzić 1000zł (2,5 roku temu) zamontowałem słabą inst. u partacza i przez ten czas już dawno władowałem tą różnicę tylko u już prawdziwego fachowca,no ale cóż człowiek uczy się na błędach.A jakie są Twoje odczucia po paru dniach bycia posiadaczem BMW?
Opublikowano
Witam. Z tego co wiem to silnik ten nie ma wielkich bolączek czy wad konstrukcyjnych. Jest to poprawiona jednostka M52B20. Poprzez modyfikacje doprowadzili do szybszego osiągnięcia maksymalnego momentu obrotowego. W tym silniku maksymalny moment obrotowy 190Nm osiąga się przy 3500obr/min. u poprzednika przy 4200obr/min. Decydując się na tą jednostkę musisz sprawdzić poprawność działania vanosa bo niestety zdarza się, że uszczelnienia padają i silnik przestaje być już taki żwawy :( ale na szczęści niewielkim kosztem i nakładem pracy da się to naprawić. Jeżeli wystarczy (na początek) ci ta moc to spokojnie możesz się decydować na ten silniczek. :cool2:
Opublikowano
Witam podłącze się do tematu i dodam coś od siebie :) wiec tak jestem tez świeżym posiadaczem BMW e46 320i zaledwie 3 miesiące go mam kupiłem od kolegi który z kolei przytachał sobie z Niemiec śmigał 2 lata i odsprzedał dodam ze jest to automat jak na razie nie miałem problemów poza małym ubytkiem płynu w chłodnicy nic więcej się nie działa trochę dużo pali jak dla mnie ale wiadomo coś za coś wczesnej miałem toyote avensis 20 td wiec przesiadka w bete bez porównania cisza moc bo 150 kucy to nie 90 :) ja jestem zadowolony z bety i z tego silnika :)
Opublikowano
osobiscie jestem zwolennikiem gazu i go mam zamiar zalozyc wiosna wczesniej mialem e39 i tez 2.0 gaz.Mialem kupic 2.8 ale spotkalem 2.0 z pieknym srodkiem,skora siwa,telefon i wiele innych rzeczy dlatego ja kupilem nie jezdze trasami wiec starczy mi ten silnik.Co do instalacji zaloze stag 300 w e39 super sie sprawowala.
Opublikowano

Ja równiez posiadam E46 320 CI

 

Auto kupilem jakies 6 mies.temu.

Co jakiś czas zawsze zagladam do silnika i sprawdza stan plynow itd.

 

Nie zauwazyłem żeby brał olej.

Ogolnie spalanie dosyc duze zimą nawet do 14L wszystko zalezy od tego jaka kto ma noge.

 

Ale to w koncu 6 garów wieć trzeba sie z tym liczyc.

Opublikowano (edytowane)
Nie no nie jest tak źle. Te silniki tyle nie palą (jak jest wszystko OK.) no chyba, że ktoś non stop „gniecie” motorek. Średnia powinna zawierać się w granicach 9-10 l/100km Edytowane przez agora
Opublikowano

Ja w takie spalanie nie uwierze. Na trasie ok ale nie w miescie.

 

8L/100km to pali golfik 1,6.

 

Osobiście przerabialem juz ten temat.

Raz osiągnełem spalanie na trasie 8,4L przy predkosci naddżwiekowej 90-120/h

 

W mieście nie udało mi się zejsc ponizej 11,5 L

Opublikowano

Czyli powinienem się cieszyć :P . Moja betka własnie pali w granicy 10l/100km (żeby nie było, nie są to tylko wskazania kompa)

 

PS

str. 180 instrukcji obsługi (PL) - średnie spalanie to 9l/100km

Opublikowano
Witam ja również posiadam 320i M54 , mam ją 6 mies. zrobiłem 13 tys. km. auta nie cisnę więc oleju nie bierze przynajmniej na razie :D , pali zaskakująco mało jak na 6 garów jakieś 9-10 w lecie , teraz w zimnie przy ujemnych temp. 11-12 sprawdzane wielokrotnie. Osiągi wystarczające szału nie ma ale nie jest też tak źle :) Polecam ten silnik , najbardziej podoba mi się w nim kultura pracy jednostki. Pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czytam i czytam i nadziwić się nie mogę wszyscy piszą ale mało kto o tym co trzeba.

Gdzie autor tematu napisał że ma silnik 170KM. :duh: Moim zdaniem w grę wchodzi 320i M52b20 silnik, który nie łyka oleju, i jest trwałą jednostką. Jedyną kosztowną bolączką jest "grzechotnik" vanos. :mrgreen:

Do autora postu - podaj dokładnie model auta lub uzupełnij profil, bo wiecznie będziesz powodował zamieszanie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Dawno tu nie byłem, ale mam nadzieję, że to nie jest mój pierwszy post. Do rzeczy...

Po perypetiach z japońską motoryzacją chciałbym wrócić do BMW i ostatnio rozglądam się za e46 coupe. Wpadła mi w oko ciekawa dwulitrowa sztuka o takich samych parametrach jak moja była 520 e39, lecz na pierwszy rzut oka widać, że motorownia się różni, więc pomyślałem, że może to 2.2 z M54. Stąd moje pytanie.

Jak wizualnie można odróżnić obydwie wersje w e46 (2.0 i 2.2), kiedy zaczęto je montować, który z silników jest lepszy (poza różnicą w osiągach) i co zmieniono w tej dwulitrowej jednostce w stosunku do styranego dobrego M52B20 z mojej e39?

Pozdrawiam

Przemek

Opublikowano

silnik odróżnisz po obudowie filtra powietrza, w m54 jest większa

możesz także rozkodować sobie VIN i po kłopocie

m54 mniej pali, jest dynamiczniejszy

silniki te zaczęto montować po koniec 2000r

oczywiście, że m54 jest lepszy

jego wada to zużycie oleju - każdy m54 coś bierze najwięcej m54b30, jeżeli ktoś mówi, że nic nie ubywa od wymiany do wymiany to kłamie

Opublikowano (edytowane)
co zmieniono w tej dwulitrowej jednostce w stosunku do styranego dobrego M52B20

Trochę "suchych" faktów produkcyjnych :wink:

EDIT:

POPRAWIONE NIŻEJ

Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano
Zobacz sobie kolego 318i z 2 litrowym silnikiem tylko 4 cylindrowym, jest żwawszy od 6 cylindrowej 2 i pali sporo mniej.Montowany tak samo jak 2.2 od 2001 roku.
Opublikowano
Też nie sądzę, żeby był żwawszy, poza tym cztery gary tak nie grają :nienie:

 

Nie dosc ze jest zwawszy to dużo lepiej prowadzi sie w zakretach - lżejszy przód, lepsze rozłozenie mas

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Moze mi ktos powiedziec czy ktos gazowal taki silnik ?

 

Obecnie posiadam e36 2.5 bez gazu i jestem z niego zadowolony. Chcialbym kupic e46 z podobnym silnikiem , ale znalazlem atrakcyjna dla mnie oferte e46 lecz z motorem 1.8 Nie wiem czy taki silnik nie bedzie za slaby

nice is now known as Cream
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
318i 143KM ma miec 9.3s do 100km/h, a 320i 150KM 9.9s - wiec jednak nieco zwawszy.

Jaki jest sens porównywać starszy silnik z nowszym :mad2: Jak już polecacie nowsze modele to trzeba porównać 318i (143KM) z 320i (170KM), a jak starsze to 118KM vs. 150KM :cool2: Więc 320i będzie ZAWSZE szybsze od 318i.

M54 to nowsza i mocniejsza konstrukcja, jednak za M52 przemawiają 2 fakty, brak apetytu na olej i pojemność poniżej 2000 cm, co jak by nie było jest plusem przy sprowadzaniu auta.

 

Wpadła mi w oko ciekawa dwulitrowa sztuka o takich samych parametrach jak moja była 520 e39, lecz na pierwszy rzut oka widać, że motorownia się różni, więc pomyślałem, że może to 2.2 z M54.

Jeżeli miałeś e39 z przed 1998r to twój silnik M52 będzie różnił się od silnika M52 (TU) z e46, bo tam jest podwójny vanos, a w starszych jednostkach M52 był pojedynczy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.