Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

To jak ja, auto na weekend, a że leczy 99,5 % napotkanych aut na drogach w Polsce to taki mały atucik, bo przecież jak już jeździć, i jakiś czas spędzać za kierownicą, to miejmy z tego radość i przyjemność. Dźwięk silnika zastępuje radio.

Pamiętaj żeby jak się da, jeździć z otwartymi szybami, a pomiędzy budynkami, koniecznie II bieg i przynajmniej 4500 obr/min. Poezja.

Tu masz moje filmy: http://www.youtube.com/mple78se zerknij sobie.

 

edit. jazda z otwartymi szybami pomiędzy budynkami: fala dźwiękowa, czyli basowy pomruk, wielokrotnie odbija się od murów i daje fajny efekt. warunek że silnik i układ wydechowy nie robi tzw obory. cecha tylko i wyłącznie silników R6 Double Vanos z modyfikacją dolotu, słychać fajnie zasysanie powietrza ... nie wskazane tylko patrzenie na wskazówkę od chwilowego tłoczenia benzynki do tego powietrza :-)

Podsumowując, "radość z jazdy" to też dźwięk...

Edytowane przez mple
mario
  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Pamiętaj żeby jak się da, jeździć z otwartymi szybami, a pomiędzy budynkami, koniecznie II bieg i przynajmniej 4500 obr/min.

 

i zimny łokieć? przydałby się jeszcze złoty łańcuch wpleciony we włosy na klacie.

Opublikowano
Pamiętaj żeby jak się da, jeździć z otwartymi szybami, a pomiędzy budynkami, koniecznie II bieg i przynajmniej 4500 obr/min. Poezja.

Tu masz moje filmy: http://www.youtube.com/mple78se zerknij sobie.

 

Kolega chyba zartuje z tym rykowiskiem na osiedlu nie róbmy wiochy...

 

A co do dzwieków silnika to tu jest dla mnie mistrzostwo i radio od razu by poleciało z auta

 

 

Opublikowano
A co do dzwieków silnika to tu jest dla mnie mistrzostwo i radio od razu by poleciało z auta

 

co do dźwięków silnika to mistrzostwem są dla mnie V8 ;)

Opublikowano
No to faktycznie obora, ale to w końcu E36, auto na kieszeń gimnazjalisty z przeciętnym kieszonkowym... do tego to nie jedzie.
mario
Opublikowano
Pamiętaj żeby jak się da, jeździć z otwartymi szybami, a pomiędzy budynkami, koniecznie II bieg i przynajmniej 4500 obr/min. Poezja.

Tu masz moje filmy: http://www.youtube.com/mple78se zerknij sobie.

 

edit. jazda z otwartymi szybami pomiędzy budynkami: fala dźwiękowa, czyli basowy pomruk, wielokrotnie odbija się od murów i daje fajny efekt. warunek że silnik i układ wydechowy nie robi tzw obory. cecha tylko i wyłącznie silników R6 Double Vanos z modyfikacją dolotu, słychać fajnie zasysanie powietrza ... nie wskazane tylko patrzenie na wskazówkę od chwilowego tłoczenia benzynki do tego powietrza :-)

 

Jaka żenada :D A jaką masz 'tubę' w bagażniku ? Pewnie wszystkie bloki na osiedlu ją słyszą, co ?

 

No to faktycznie obora, ale to w końcu E36, auto na kieszeń gimnazjalisty z przeciętnym kieszonkowym... do tego to nie jedzie.

A żeby jeździć e46 to trzeba być milionerem ? Dziś to też już auto dla ogółu i jak widać nawet jeden gimnazjalista je kupił. Pewnie niezłą 'falę dźwiękową' zrobisz na rozpoczęciu roku :mrgreen: A e36 325 'wciąga' to Twoje magiczne 323.

 

Ps. A wydawało się, że Rado był specyficznym użytkownikiem... :norty:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Pamiętaj żeby jak się da, jeździć z otwartymi szybami, a pomiędzy budynkami, koniecznie II bieg i przynajmniej 4500 obr/min. Poezja.

Tu masz moje filmy: http://www.youtube.com/mple78se zerknij sobie.

Jakoś nie widać tam takiego filmiku, więc uznajemy za kiepski żart.

viewtopic.php?f=69&t=117759

Przy okazji radzę zerknąć tu i wziąć sobie do serca. Albo i nie.

 

Ps. A wydawało się, że Rado był specyficznym użytkownikiem... :norty:

mnie też... mnie też...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Bez przesady z tym dzwiekiem R6. No ładnie brzmi to fakt, ale to jest nic w porównaniu do V8.

Posłuchajcie tego

Opublikowano
Ja mam 323i

Jest to to samo co 325i Różnica w znaczku wynika, hmmm ....długo by pisać i tłumaczyć.

 

Nie patrz na tą moc i dane w papierach bo to niemiecki trik.

Momenty obrotowe maja te same, moc max podana przy rożnych obrotach. Osiągi mają identyczne, na drodze i przy obrotach około 6200.

Moja na hamowni przy 5200obr/min miała 176KM

Obecnie po chipie ma 201KM przy 6000obr/min.

 

Żadne 2,5i i 2,8 nie ma podjazdu. Jedynie lekkie 330i w sedanie na 3 biegu mnie dogania żeby na 4 przegonić.

Popatrz sobie na youtube.

 

niezly jesteś fantasta, gdzie to takie "cipy" robią do wolnossącej jednostki która dodaje 25 KM,

 

wystarczą 3 magnetyzery, filtry stożkowe, 2 strumienice ? :lol:

 

poprosimy o ten wykres z hamowni po modach na ponad 200 KM,

 

jakie triki o czym ty piszesz ? wg danych kat.

 

323i do setki 8.0 w manualu vmax 227 , 325i 7.2 , vmax 240 , w mocy 22 KM przy prawie tej samej masie

 

nie widzisz różnic ?

 

jak ty objezdzasz 330i do 3 biegu to juz nawet dalej nic więcej nie piszę :lol:, lubię sobie humor poprawić czytając te fanaberie i te teksty o super hiper dzwięku,

 

przejedz się V8-emkami c 63 amg V8 lub M3 E92 to zobaczysz co to basowy dzwięk i ryk silnika sportowego, przy nich R6 brzmi jak pekinczyk przy buldogu.

 

pozdr.

Opublikowano

Tuptuś,

Jak kupisz 2,5i napisz do mnie. Poprawimy mapę, bo w serii te silniki nie robią roboty ...

Fabrycznie mapa ma wartości nazwijmy to "emeryckie" .

 

Trzeba w skrócie ''tylko'':

- wylutować kostkę pamięci z ecu: http://mple.wrzuta.pl/obraz/powieksz/5qt1cV2QvvN

- odczytać programatorem

- zapisać na dysk

- poprawić /Ci ci piszą na priv już wiedzą/ dobrze że są gotowce niemieckie na których się można wzorować :-)

- edycja ręcznie/ ostrożnie z liniami immo :-)

- nadpisać istniejącą: http://mple.wrzuta.pl/obraz/powieksz/0BgOz7pfwzt

- wlutować do ecu: http://mple.wrzuta.pl/obraz/powieksz/8IMeb0binjV (oczywiście lutujemy gorącym powietrzem)

- ostatni punkt najważniejszy: uśmiech na twarzy przy pierwszej jeździe na nowym sofcie.

Wierz mi że warto: http://mple.wrzuta.pl/obraz/powieksz/2ZxvgNARRdt

 

Fabryka nie rozkręcała silników do granic możliwości, bo nie oszukujmy się, wiąże się to z ich trwałością i błędami...

Ale nikt nie mówi że po modyfikacji trzeba cały czas jeżdzic na wys obrotach. Przyciskasz do 7000 jak potrzeba:

 

http://www.youtube.com/watch?v=zCGx7SMeO-8

 

Charakterystyka silnika po mod sofcie od 4500rpm jest bardzo przyjemna, silnik się budzi i lepiej wkręca

Do pełni szczęścia brakuje ostrzejszych wałków od 2,2.

 

Co do miłych kolegów, powyżej, którzy jak widzę nie są zainteresowani doradzeniem Ci w wyborze silnika, to się nie przejmuj.

Zatrzymali się informacjach katalogowych i są one dla nich wyrocznią. Nie dostrzegają jednak że silniki w 323 jak i 325 mają ten sam moment obrotowy, a moc podaną przy różnych obrotach.

Gdyby producent pisał max moc 323i przy 4500rpm że ma max 150KM - kłócili by się że ten silnik ma taką moc.

Powiem więcej, przy max mocy którą podał, przy ok 5500obr/min - faktycznie jedzie 227km/h i jest to prędkość max przy tych obrotach.

Cały pic polega na tym że ten silnik na 5 biegu jedzie fabrycznie do 6200 - 6400obr/min co daje 243 - 248 km/h licznikowe (4km/h mniej wg navi.)

 

http://www.youtube.com/watch?v=ggN0p9X9f_k

 

A jak ktoś nadal nie rozumie, to masa filmów w sieci jest które to pokazują, nawet z body E39 523i.

Pozdr.

mario
Opublikowano

mialem 323i,wiec temat zglebialem... wystarczy poszukac na forach w usa...temat walkowany notorycznie...po paru modach mozna ganiac 330 w automacie ...soft, dolot, wylot, most z wersji automat...

323i sa bardzo podatne na mody, dobrze reaguje na soft....pozatym z tego co mi wiadomo 323i wyjezdzalo z bonusami w postaci wiekszej ilosci KM juz z fabryki :wink:

 

szkoda ze nie bylo tego w Touringu..

325 powinno wystarczyc :)

Opublikowano
Witam. Jestem tu świeży i z góry proszę o dokładne przeczytanie tego co poniżej a nie pisanie że taki temat już był... :D Tak więc do celu mam zamiar kupić BMW e46 touring po lifcie czyli po 2001 i co ważne ma mi ona służyć do pracy. Mówiąc praca mam na myśli jazdę co któryś dzień ...(mam drugie małe auto na codzienne zakupy :lol:)... 80% miasto 20% trasa plus do tego 2 razy w miesiącu Niemcy około 2000 km. I tu moje pytanie co lepsze 320d (150) / 330d (184) a może nowsze 320d (150) ze skrzynią 6 biegową nie wspominam tu o 330d z 6ką bo ceny są dla mnie zaporowe. Nie wymagam od samochodu jazdy cały czas 220 km/h a raczej oszczędnej przy 150 (oczywiście na autostradzie w Niemczech :lol: ). Druga sprawa to eksploatacja rozrząd zawieszenie itp. Pozdro i z góry dzięki za rzetelne wypowiedzi. :wink:
Opublikowano
Witam. Jestem tu świeży i z góry proszę o dokładne przeczytanie tego co poniżej a nie pisanie że taki temat już był... :D Tak więc do celu mam zamiar kupić BMW e46 touring po lifcie czyli po 2001 i co ważne ma mi ona służyć do pracy. Mówiąc praca mam na myśli jazdę co któryś dzień ...(mam drugie małe auto na codzienne zakupy :lol:)... 80% miasto 20% trasa plus do tego 2 razy w miesiącu Niemcy około 2000 km. I tu moje pytanie co lepsze 320d (150) / 330d (184) a może nowsze 320d (150) ze skrzynią 6 biegową nie wspominam tu o 330d z 6ką bo ceny są dla mnie zaporowe. Nie wymagam od samochodu jazdy cały czas 220 km/h a raczej oszczędnej przy 150 (oczywiście na autostradzie w Niemczech :lol: ). Druga sprawa to eksploatacja rozrząd zawieszenie itp. Pozdro i z góry dzięki za rzetelne wypowiedzi. :wink:

 

jako że na codzień jeżdżę jednym i drugim (320d 150PS i 330d 184PS) to postaram się odpowiedzieć.

 

najpierw spalanie:

- długa trasa (1370km) na austriackich i niemieckich autostradach z niskimi prędkościami rzędu 110-120km/h:

* 320d - 4.1l/100km

* 330d - 6.1l/100km

- średnio jazda po mieście:

* 320d - 6.0l-7.0l/100km

* 330d - 9.0l-10.0l/100km

- średnio na trasie (dość ciężka noga):

* 320d - 5.0-6.0l/100km

* 330d - 6.5-8.0l/100km

 

(wszystkie te wskazania to odczyty z BC, więc przekłamane o ok. 0.5l/100km na niekorzyść spalania)

 

zawieszenie:

330d przez felgi 17" jest twardsze i w mieście czuć dziury "bardziej" niż w 320d, ale nie ma tragedii.

na pewno trzeba się nauczyć w miarę omijać większe dziury :mrgreen:

 

opony:

do 320d wchodzą na pewno felgi 16", prawdopodobnie mniejsze też (?), natomiast do 330d tylko 17"

i większe. to znacznie podnosi koszt zakupu felg i opon...

 

awaryjność:

oba silniki są mało awaryjne i to jedne z najlepszych diesli na rynku, oczywiście w obu mogą się trafić

awarie typowe dla diesli (turbina, itp). natomiast w 320d 150KM są jeszcze sławne klapki w kolektorze

dolotowym, które mogą się urwać i zniszczyć dół silnika - konieczna kontrola stanu klapek w kolektorze

co jakiś czas lub kompletne ich wyrwanie. w 330d 184KM 5-manual tego nie ma.

 

osiągi:

bez porównania na korzyść 330d :mrgreen: największa różnica jest z dołu, 320d znacznie słabiej zbiera

się z bardzo niskich obrotów (poniżej 1800), w 330d można bez problemu przyspieszać na 3 biegu od

30km/h :8)

 

poza tym, praca 6-cylindrowego silnika jest równiejsza i spokojniejsza, nic nie wibruje i nie trzęsie,

natomiast spalanie w mieście jest wysokie. ja nie kupiłbym już nic innego niż 6-cylindrowego diesla,

ale jeśli bardzo zależy ci na ekonomice to musisz to dobrze przemyśleć :lol:

Opublikowano
jceel Stary jesteś WIELKI takie odpowiedzi to ja rozumie... :D Mam jeszcze jedno pytanie co do zawieszenia czy różni się między tymi modelami?
Opublikowano
jceel Stary jesteś WIELKI takie odpowiedzi to ja rozumie... :D Mam jeszcze jedno pytanie co do zawieszenia czy różni się między tymi modelami?

 

a tego to nie wiem, ale możesz spróbować sprawdzić sobie na stronie http://www.realoem.com.

Opublikowano
MOD: mple, jak już mówimy o szambie, to nie rób takich OT, bo skończysz karierę na forum w trybie ekspresowym. Drugiego Rado_!, tym razem w wersji benzynowej, tu nie będzie.
mario
Opublikowano (edytowane)

Szambo nie jest słowem wulgarnym, więc nie rozumiem w czym jest problem ? W porównaniu ? w prawdzie ?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez mple
mario
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Widzisz gdzieś, żeby w tym temacie był dylemat benzyna czy diesel?

Nie? Więc szambem jest próba zrobienia z tego wątku takiego dylematu.

Ktoś pyta konkretnie 2.0d czy 3.0d i nikt nikogo nie namawia.

Jak będzie chciał poczytać o ON vs. Pb, to są dwa przyklejone wątki.

 

Ostrzeżenie.

 

Nie chcę widzieć tu kolejnych takich wpisów, jak te dwa, które Ci usunąłem.

Pisz na temat, albo wcale.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
.....

opony:

do 320d wchodzą na pewno felgi 16", prawdopodobnie mniejsze też (?), natomiast do 330d tylko 17"

i większe. to znacznie podnosi koszt zakupu felg i opon...

....

 

z tego co wiem do 320 po lifcie nie wchodzą mniejsze fele niż 16'

 

pozdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego wspominałes ze chciałbyś 320 po lifcie z skrzynia 6 pisałes tez ze 330 po lifcie ze szescio stopniowa skrzynia to za duze wydatki dla Ciebie. Więc zastanawiałbym sie nad 320 (150 KM 6 biegów) Pisałeś o wyjazdach do Niemczech. Myśle ze dobrze bedzie sie sprawowała i spalanie duze tez nie bedzie bo przełożenie inne niz w 5 stopniowych skrzyniach a osiągi tez lepsze niż w 136 KM silnikach. Co do zawieszenia to nie ma na to reguły jest tak ze w 320 moze być te same co w 330 . Ogólnie to zawieszeń w BMW jest kilka i róznią sie pojedynczymi częściami. zawieszenie możesz mieć ; "sportowe dostosowanie podwozia " (twardsze i niżej stoi) , "Pakiet na złe drogi" a po lifcie wychodziło zawieszenie M różni sie tym ze na wahaczach pod innym kontem jest osadzony sworzeń wewnętrzny

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
ziomekthx napisałeś o 320d 136km a mi chodzi o 150 z 5ką lub z 6ką ewentualnie 330d i tu moje gdybania czy właśnie 330d z 5ką czy może 320d z 6ką...???? Zamotane ale tak wyszło :lol: Kusi mnie te sześć garów w 330d... :norty:
Opublikowano
ziomekthx napisałeś o 320d 136km a mi chodzi o 150 z 5ką lub z 6ką ewentualnie 330d i tu moje gdybania czy właśnie 330d z 5ką czy może 320d z 6ką...???? Zamotane ale tak wyszło :lol: Kusi mnie te sześć garów w 330d... :norty:

 

jeśli zamierzasz dużo latać z prędkościami pow. 160km/h to 320d z 6-biegową skrzynią będzie pewnie lepsze. ale mnie jakoś 5 biegów nie przeszkadza zupełnie, przełożenia są takie że przy prędkości 160km/h na 5 biegu jest dopiero 3000 obr/min... w poprzednim aucie (Vectra B) 3000 obr/min miałem przy 140km/h :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.