Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwszy z brzegu silnik n47 w tym Twoim f30 ( a tak marginesem napisałeś że "Ludzie juz od dawna szukaja f30, nie zastanawiaja sie nad e46." - ale to zapytam szukają do upalania , czy jako inwestycję kapitału , który z roku na rok będzie się powiększał - bo o tym rozmawialiśmy ? nie rozumiem ) , ja już pomijam że aby dostać się do rozrządu trzeba wyciągnąć silnik w tym Twoim F30. Natomiast żeby wymienić rozrząd trzeba wymienić wał korbowy , bo koło rozrządu jest integralną częścią wału . KURIOZUM ! I wszędzie są takie rozwiązania . Im nowsza jednostka tym większe idiotyzmy BMW wymyśliło . Jaki jest koszt wymiany rozrządu w F30 (E90) ?

N47 to najtańszy i najbezpieczniejszy wybór jeżeli chodzi o silnik w e90 i f30, wiem, może szokować. Komuś się pomylił wał korbowy z wałkiem rozrządu :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 5 tygodni później...
  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Niby gó...burza, a jednak ciekawa dyskusja i każdy ma trochę racji. To nie jest tak, że tylko totalne igły, trzymane pod kołderką z ori lakierem będą trzymały ceny. Nie jestem mechanikiem, ale dobrze znam rynek bmw-tak więc każde zadbane e46 w coupe czy cabrio z r6 pod maską prędzej czy później zyskają na wartości. I to sporo. Spójrzcie proszę jak oszalały ceny na e36 w coupe i cabrio z r6. Nawet na autach po dobrze wykonanych pracach blacharsko-lakierniczych w stosunku do cen z 2015/2016 bicie jest już często 100%. Ceny na przyzwoite e39 528 i 530 też już lecą mocno w górę o e38 nawet nie wspominając. Pandemia tylko dodatkowo nakręciła popyt na takie auta. Inaczej sytuacja ma się z e46 sedan, czy touring. Tutaj trzeba mieć już niemal salonowy stan żeby cokolwiek z tego kiedyś wyciągnąć. Mocne wersje sedanów skończą na truckdayach w najlepszym wypadku. A co do silników to oczywiście czas m52, czy m54 już przeminął...i co z tego, że w trasie palą tyle samo co n13, czy n20. I co z tego, że n13 i n20 biorą tyle oleju co podjechane m54. Czasy się zmieniają...swoje e46 wycofuje z codziennego użytku, a jako drugie daily wejdzie pewnie jakieś n13 116i, 118i lub n20 125i.
Opublikowano
Nie byłbym aż tak optymistyczny. Być może za kilkanaście lat takie odpowiednio zachowane 30letnie bmw będzie warte równowartość kilku średnich krajowych pensji. Majątku raczej nikt na tym nie zarobi :wink: Co nie zmienia faktu że o auto warto dbać dla własnej przyjemności oraz bezpieczeństwa :cool2:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Prawda jest taka że o moje 330ci nie pytają się młodzi tylko starsi, ale mi wystarczy że jeżdżę autem mało spotykanym, wbrew pozorom dającym frajdę i innym niż zwykłe codzienne wozidło jakich pełno na ulicach. Inna sprawa że jak bym nie miał dostępu do zniżek na części, nie miał oprogramowania do diagnostyki, kodowania i nie naprawiał w większości sam to bym się pewnie nie zdecydował. Dla mnie lift mocno unowocześnił auto ( bogate wyposażenie, 6 biegowy manual itd.).
Opublikowano

Czesc,


Przymierzam sie do upragnionej zmiany auta.

Czas nastal szybciej niz myslalem, poniewaz w planach bylo zbieranie na piekne E90/92.


Poszukuje E46 - R6 Pb/Pb + Gaz

Budzet jaki sobie ustalilem to ~15k


Wpadla mi w oko taka sztuka -> https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-seria-3-e46-m-pakiet-325i-ID6DMnvR.html?fbclid=IwAR3nGRBjTvVDinnnPXCCW-5qIwpjD2BemsH5O9Gdnta9p-JqFEUHF-un9hY#4e3b85b92c

Niestety jest po przekladce - co o tym sadzicie?

Totalnie wybic sobie z glowy Angliki po przekladkach?

Opublikowano

Miałem kilka pytań przed kupnem, ale nie wytrzymałem i od kilku dni jestem właścicielem pięknej E46 :D

Szukałem Alpiny B3S, ale nie udało mi się w zadowalającym stanie.

2003r, sedan 330i z fabrycznym m-pakietem i przebiegiem 97 tys km. Automat (wiem, że dla większości wada, ja takiej szukałem).

MIło zaskoczyło mnie spalanie.. przy 180 km/h 12,5 litra, przy 140 km/h 8,5l. Myślałem, że przy automacie będzie 1-2 litry więcej.


Tu jest post po sprowadzeniu przez poprzedniego właściciela, potem wrzucę fotki aktualne:

https://www.facebook.com/yourcarexpertpl/posts/180662189934485



Pozdrawiam

Radek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Automat to + a nie -. Gratulacje. Szkoda ze nie Alpina ale ciezko z nimi.
Opublikowano

Bardzo elegancki :cool2: usuń szybko te japońskie gadżety i doprowadź auto do stanu katalogowego :wink: Z ciekawostek wypatrzyłem radio z minidisc, ekonomizer ze skalą km/l oraz brak spryskiwaczy do xenonów :wink: takie japońskie smaczki.

Z chęcią zobaczę dokładniejszą galerię :cool2:

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Fajnie się prezentuje :cool2:

Pierwszy raz widzę takie radio :)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Bardzo elegancki :cool2: usuń szybko te japońskie gadżety i doprowadź auto do stanu katalogowego :wink: Z ciekawostek wypatrzyłem radio z minidisc, ekonomizer ze skalą km/l oraz brak spryskiwaczy do xenonów :wink: takie japońskie smaczki.

Z chęcią zobaczę dokładniejszą galerię :cool2:

 

wow! ale masz oko... teraz już jest CD plus radio w europejskiej wersji. Ekonomizer zgadza sie, najlepsze, że to zobaczyłem dopiero na drugi dzień :mrgreen: Tak samo komputer pokładowy pokazuje w km/l - ciekawe czy da się przeprogramować. I jeszcze zauważyłem, że rzadko które auto kupione w Japonii w tym okresie miało czujniki parkowania.. szkoda, bo człowiek się uwstecznia i trochę mi brakuje teraz.


Teraz jest na wymianie płynów i filtrów, jak wróci zrobię pare zdjęć. Dzięki!

Opublikowano
Koniecznie to "M" do wywalenia.

 

hahaha... zgadza się! nie wiem o czym on myślał!!

Opublikowano
Jeszcze stronę temu ogólna dyskusja, że e46 odchodzi do lamusa , drożeć nie będzie i takie mam...a tu proszę na przekór wszystkiemu wpada ładna sztuka za 50k i ogólna podjara. To taka uwaga na boku. Nowemu właścicielowi gratuluje nabytku :cool2: .
Opublikowano

Chodzi o to że takich egzemplarzy jest jeden na kilka tysięcy. Ma odpowiedni stan, silnik, przebieg i wyposażenie. Nic więc dziwnego że jego wartość jest spora.

Dyskusja była bardziej w klimacie "mam zwykły egzemplarz z m54 i czy jego wartość wzrośnie" :wink:

Opublikowano
Jeszcze stronę temu ogólna dyskusja, że e46 odchodzi do lamusa , drożeć nie będzie i takie mam...a tu proszę na przekór wszystkiemu wpada ładna sztuka za 50k i ogólna podjara. To taka uwaga na boku. Nowemu właścicielowi gratuluje nabytku :cool2: .

 

Zawsze znajdzie się jakiś wariat, który jest w stanie przepłacić za naprawde dobry egzemlarz. Ja jak znajde Alpine, to pewnie będą za pare miesięcy sprzedawał, więc też będę liczył na takiego jak ja :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ekonomizer zgadza sie, najlepsze, że to zobaczyłem dopiero na drugi dzień :mrgreen: Tak samo komputer pokładowy pokazuje w km/l - ciekawe czy da się przeprogramować.

Tak, da się przekodować.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czesc,


Przymierzam sie do upragnionej zmiany auta.

Czas nastal szybciej niz myslalem, poniewaz w planach bylo zbieranie na piekne E90/92.


Poszukuje E46 - R6 Pb/Pb + Gaz

Budzet jaki sobie ustalilem to ~15k


Wpadla mi w oko taka sztuka -> https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-seria-3-e46-m-pakiet-325i-ID6DMnvR.html?fbclid=IwAR3nGRBjTvVDinnnPXCCW-5qIwpjD2BemsH5O9Gdnta9p-JqFEUHF-un9hY#4e3b85b92c

Niestety jest po przekladce - co o tym sadzicie?

Totalnie wybic sobie z glowy Angliki po przekladkach?

Nie ma cudów żeby w tej kwocie znaleźć 325i w takiej wersji, które nie jest anglikiem lub nie miało konkretnej szkody. Wszystko zależy jak to zostało zrobione, tu widać zabrakło dbałości o detale, ale jak auto jest ok przełożone to spokojnie można to doprowadzić do końca. Więc przede wszystkim konkretne sprawdzenie auta, żeby nie było tak jak u mnie wczoraj, czyli młody zajarany e60 530d, które obejrzał sam dzień wcześniej i chciał żebym jak najszybciej go sprawdził. Auto nie dość, że po dachu, oczywiście nieudolnie wyprowadzone powierzchnie (fale na dachu), na mierniku brak skali to cały przód z innego auta (podłużnice, kielichy/fartuchy) a wisienka to prawy słupek b z naklejką ciśnień w oponach z oznaczeniem "m5", lakiernik pięknie oklejał ją żeby nie zamalować :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
...w tym budżecie z m54 to może 320i 2.2 170km r6. Chociaż w takiej kwocie wolałbym się skupić na szukaniu czegoś z m52 pod maską. Przyzwoitego sedana idzie wyrwać, może nawet jakieś coupe które byłoby już dobrą bazą do dalszej odbudowy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Popatrzcie na to cudo - jeden jedyny wlasciciel od 16 lat, niecale 70 tys km

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=219720505


Gdyby to bylo jakiekolwiek R6 w benzynie - jutro bym kupil bez zadnego targowania sie :shock:


Imho takie auta wszelka utrate wartosci maja juz za soba a przyjemnosc z jazdy takim "analogiem" bedzie juz tylko rosla patrzac na kierunek dzisiejszej motoryzacji

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

316i od dziadka, ale sedanik wygląda salonowo.

R6 chyba w dwa dni by się sprzedała.

Opublikowano
Ma swój urok, aczkolwiek jeżeli nie pomyliłem się w obliczeniach to takie auto na gotowo w Polsce jednak sporo by kosztowało :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.