Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Serce jeszcze mówi weź 3.0d ale rozum każe się puknąć w czoło ;p ktoś może się wypowiedziec coś na temat tego silnika? Rozrząd to faktycznie grube tysie jak niektórzy " znafcy" twierdzą? Bo poza tym więcej zalet słyszałem niż wad od znajomych którzy jeżdżą 3 litrowkami
  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3.0d w wersjach występujących w e46 (żeliwny blok) ma rozrząd praktycznie bezobsługowy, pomijam oczywiście auta, które przekraczają 700-800 tys. km, tam już zużycie może być. Jakby wymagał wymiany to bez 4 tys. raczej nie ma co podchodzić, zależy jeszcze co wyjdzie po drodze a można i podwoić tę kwotę. Silniki (są dwie wersje: m57 184 KM i m57n 204 KM) ogólnie tak samo warte polecenia jak 2.0d m47n (150 KM), kwestia stanu i podejścia poprzedniego właściciela. Trzeba tylko pamiętać, że serwis olejowy takiego silnika to 500,- za części, filtr powietrza i paliwa to już ponad 200,- więc trzeba mieć świadomość kosztów eksploatacji.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Na wstępie witam wszystkich użytkowników.

Nie wdając się w szczegóły mam do kupienia e46 330 i cabrio z 2005r z przebiegiem 145 tys km. Samochód pochodzi od pierwszego właściciela i był kupony jako nowy w Niemczech ( ten sam człowiek sprzedaje go w pl). Samochód jest w ładnej wersji, z lakierem individual, wind shotem etc. Ale bardziej istotne są wady i zapuszczenie auta przez te 15 lat.

- Była mała naprawa rantu tylnego błotnika i wychodzi korozja - błotnik do powtórnej naprawy i zabezpieczenia.

- Zapuszczony środek to pikuś bo czyszczenie ew. wymiana kilku drobnych plastików.

- Wszystkie zderzaki do lakierowania lub naprawy łącznie z nakładkami na pirogi

- Usunięcie wycieków z silnika( poci się na deklu zaworów, głowicy i pomiędzy skrzynią a silnikiem( tu przy okazji zdjęcia skrzyni było by sprzęgło do zrobienia.)

- Pewnie jakieś naprawy zawieszenia, gumy amortyzatory.

Generalnie obecnie chce sprzedać swojego lexusa gs i zostawić sobie cabrio na weekendy i diesla na dojazdy do pracy z racji przeprowadzki i pokonywanych odległości. E46 by zostało jako weekendowy samochód (nietykalny)

Kupujący winszuje sobie za samochód 20 tys zł. Uważam, że to wygórowana kwota jak na auto w które trzeba wsadzić drugie tyle, żeby było jako to się mawia "lalka". Z drugiej strony auto jest w ciekawej wersji i po doprowadzeniu do stanu takiego na jakie to auto zasługuje może cieszyć wiele lat.

Dziękuje wszystkim którzy dotarli do końca mojego wywodu i czekam na opinie i wasze sugestie.

Poniżej zdjęcia auta zrobione na "szybko"

VIN: pj63320

https://we.tl/t-8AeG8AoggI

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo przyjemna wersja, jak i cena jak jest w takim stanie jak opisujesz. Zdecydowanie spawdziłbym go dokładnie, jak nie dogadacie się to podaj namiary na niego.


VIN WBABW51090PJ63320

Type Code BW51

E Series E46

Series 3

Type CABRIO

Model 330CI (EUR)

Steering LL

Doors 2

Engine M54

Displacement 3.00

Power 170

Drive HECK

Transmission MECH

Colour SONDERLACKIERUNG (490)

Upholstery SONDERPOLSTERUNG

Prod Date 2005-03-04

Vehicle options

L801A GERMANY VERSION

S167A EU4 exhaust emissions standard

S210A Dynamic stability control

S226A Sports suspension settings

S249A Multifunction f steering wheel

S251A Runflat indicator

S261A Side airbags for rear passengers

S302A Alarm system

S313A Fold-in outside mirror

S338A M Sports package II

S380A Hardtop-preparation

S387A Wind deflector

S388A Softtop, black

S399A Softtop, electromech. all-autom.

S423A Floor mats velours

S428A Warning triangle and first aid kit

S431A Interior mirror with automatic-dip

S441A Smoker package

S459A Seat adjustment, electric, with memory

S464A Ski bag

S473A Armrest front

S481A Sports seat

S488A Lumbar support, driver and passenger

S494A Seat heating driver/passenger

S502A Headlight cleaning system

S508A Park Distance Control (PDC)

S520A Fog lights

S521A Rain sensor

S522A Xenon Light

S524A Adaptive Headlights

S534A Automatic air conditioning

S548A Kilometre speedo

S550A On-board computer

S601A TV function

S609A Navigation system Professional

S612A BMW Assist

S633A Preparation, mobile phone, Business

S650A CD player

S672A CD changer for 6 CDs

S674A Hi-Fi system Harman Kardon

S710A M leather steering wheel

S716A Aerodynamics package

S760A High gloss shadow line

S772A Interior strip strips, Alu Black Cube

S785A White direction indicator lights

S788A BMW LA wheel, Individual

S7RMA Light technology package

S832A Battery in luggage compartment

S851A Language version German

S863A Dealer List Europe

S879A On-board literature, German

S8SPA Control unit COP

S936A Dummy-SALAPA

S940A special equipment BMW Individual

S964A Navi DVD to be requested at shipping

S972A Comfort Package

S9AAA Outer skin protection

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Widziałem Twój temat na fb i jedno co mogę rzec - cabrio 330i z takim przebiegiem i w takiej konfiguracji - raczej dobra opcja, jeśli to co wymieniłeś to wszystko to warto się nią zainteresować, one już nie będą tańsze, a opinie fejsbukowych speców co to e60 za 13 k kupują są warte tyle co ich auta (z całym szacunkiem ale dobre auto musi swoje kosztować chyba że jest z nim cos nie tak...)

Sprawdź mocowania wózka i stan podłogi, tam możesz najwięcej kasy wtopić,

dise można łatwo sprawdzić, weź kogoś lub sam zrób diagnostykę komputerową, wskazania parametrow już sporo powiedzą czy coś niedomaga...

Gdyby żona nie krzyczała to ja bym brał takie e46 :)

Opublikowano

Bardzo fajne auto.

Jak jest do zrobienia tylko tyle co wymieniłeś i przebieg jest autentyczny i uszkodzony był delikatnie jedynie tylny błotnik, to ja bym zdecydowanie rozważy zakup.

Gdybyś się jednak nie zdecydował, to byłbym wdzięczny za namiary.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdybyś się jednak nie zdecydował, to byłbym wdzięczny za namiary.

Kolejka :nienie:

:mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam,a 2l to czasami nie r6 150KM? Miałem cabrio 2,2l 170KM. i sedana 2l 150KM W AUTOMACIE,potem w manual 2,2 170KM oznaczenie było 323. powiem tak,automat ogranicza osiągi. ale dla mnie musi być automat i teraz kupiłem 330ci . Ładnie jedzie na sport szczególnie. ten 2l jeśli automat to stanowczo odradzam,masakra,nic nie zbiera się. rozpędzanie trwa wieki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam,a 2l to czasami nie r6 150KM?

Tak, do 09.2000, następcą jest 2.2 o tym samym oznaczeniu. Od 09.2001 318i to 2.0 r4.

potem w manual 2,2 170KM oznaczenie było 323.

Oznaczenie wersji 2.2 to 320i (od 09.2000, wcześniej było to 2.0 r6). 323i to 2.5 170 KM, które występowało do 09.2000.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Witam. Przed kupnem fajnie jest zobaczyć jak auto opuściło fabrykę. Kiedyś była strona bmwarchiv i wpisywałem vin i miałeś wyposażenie i 2 obrazy auta jakie opuściło fabrykę. Jakie felgi jakie wnętrze jakie listwy itp. Teraz nie mogę znaleźć podobnej strony. Może ktoś zna ?
Opublikowano
No nie zawsze ale macie jakiś decoder z wizualizacja jak kiedyś bmw Archives ?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jest to mój pierwszy post na tym forum i pewnie nie ostatni przez co chciałbym Was jako tako powitać. Nastawiam się powoli na zakup E46 (marzenia w pewnym stopniu wynikające z lepiej znanej serii gier wyścigowych) ale wciąż wiele rzeczy pozostaje dla mnie zagwozdką, a chciałbym przed zakupem wiedzieć możliwie jak najwięcej. Dopiero teraz trafiłem na ten topic więc będę go pewnie teraz w wolnym czasie czytał bo pewnie to pytanie już padło ale nie mogę znaleźć na nie odpowiedzi przy pomocy wyszukiwarki. Przeglądając oferty znalazłem ofertę sedana 2,2l z przedliftowym nadwoziem. Wiem, że lifting nie oznacza zmiany motoru z M52/M52tu na M54 (jak jest chociażby w przypadku coupe i touringa) ale jak to było z sedanem? W którym miesiącu, którego roku E46 w sedanie doczekało się liftingu a w którym 320 zaliczyło zmianę silnika (wiki mówi że lifting w sedanie to była zamiana 323 na 325 oraz 328 na 330, oczywiście M52 na M54 ale o 320 nic nie wspomina)?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lift zewnętrzny sedana/touringa - 09.2001.

Lift techniczny (z najważniejszych zmiana m52tu na m54, klamki otwierające się do góry, poprawa podłogi z tyłu przy dyferencjale, inna kierownica sportowa) - 06.2000.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Cześć wszystkim


Po latach bicia się z myślami postanowiłem jednak spełnić szczeniackie marzenie o własnym E46. Znalazlem dwa :


1. https://www.olx.pl/oferta/bmw-e46-318i-CID5-IDFbH0A.html - bardzo podoba mi się kolor, ale z wyposażenia straszny golas. Właściciel twierdzi, że jego matka jeździła nim przez ostatnie 8 lat i że jest bardzo zadbany i w świetnym stanie technicznym.

2. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-ID6DilIX.html - więcej bajerów w środku, ale mam wrażenie, ze mechanicznie może być juz gorzej.


Przyznam, że w życiu nie byłem oglądać żadnego e46, bo po prostu uważałem to za dziecinną zachciankę i zamiast je kupić, kupiłem rodzinne kombi (Mondeo mk4). Teraz kombiaka się pozbywam i szukam czegoś, co może mi dać radość w życiu. Tu pojawia się marzenie o e46 jako auta weekendowego/projektu. Pytam zatem otwarcie - czy uważacie, że którekolwiek z powyższych aut ma sens? Może ktoś już je oglądał i ma wyrobioną opinię?

Auto nr1 mam obejrzeć w niedzielę, co do drugiego jeszcze czekam na potwierdzenie terminu. Proszę pomóżcie podjąć decyzję, bo nadal się waham, nie wiem, czy to nie kryzys wieku średniego przeze mnie przemawia.


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj. Sadzac po tresci spodziewalem sie jakiejs coupe 330i a ty wstawiasz jako marzenie 318i za 6tys.....Tu nawet nie ma nad czym sie wypowiadac. To jest po prostu stare bmw do jazdy do biedry a nie projekt na weekend...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A możesz wyjaśnić jaką radość może dawać gołe e46 z najsłabszym silnikiem? :shock:
  • Moderatorzy
Opublikowano

Kolego, to czy e46 kosztuje 35 tys. czy 5 tys. nie ma znaczenia, bo zawiecha kosztuje tyle samo.

W takim aucie amory, sprężyny, hamulce i opony to masz na bank, już pęka kilka tys.

A R6 spali ci 2l więcej niż to R4 marne.

Opublikowano
A możesz wyjaśnić jaką radość może dawać gołe e46 z najsłabszym silnikiem? :shock:

 

Jako przyjemne auto do jazdy się nie nada? Nie potrzebuje bolidu do wyścigów, raczej RWD z możliwością uślizgów pod Tesco gdy zrobi się chłodniej i zmrozi ziemię. To też byłoby auto 'na próbę' jako pierwsze RWD, stąd niechęć do wydawania większej kasy, bo nie wiem, czy mi podejdzie.

A znalezienie e46 w dobrym stanie w Polsce to jest jakiś koszmar, albo zgnite ruple, albo zajechane piłowaniem na ręcznym graty. Może jednak się mylę i możecie polecić jakieś dobre egzemplarze do obejrzenia?


Tu mnie pewnie zgrillujecie, ale duży wpływ na moją decyzję miało czytanie kiedyś popularnego motobloga blogomotive...

  • Moderatorzy
Opublikowano

To sobie kup egzemplarz z blacharką w stanie dobrym bardzo dobrym i resztę można ogarnąć.

To są kapelusze które miały 10 właścicieli, nie ma co się dziwić.

Nie jest to kwestia 2 tys. zł włożenia tylko bardziej 10+

Opublikowano
Cześć wszystkim


Po latach bicia się z myślami postanowiłem jednak spełnić szczeniackie marzenie o własnym E46. Znalazlem dwa :


1. https://www.olx.pl/oferta/bmw-e46-318i-CID5-IDFbH0A.html - bardzo podoba mi się kolor, ale z wyposażenia straszny golas. Właściciel twierdzi, że jego matka jeździła nim przez ostatnie 8 lat i że jest bardzo zadbany i w świetnym stanie technicznym.

2. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-ID6DilIX.html - więcej bajerów w środku, ale mam wrażenie, ze mechanicznie może być juz gorzej.


Przyznam, że w życiu nie byłem oglądać żadnego e46, bo po prostu uważałem to za dziecinną zachciankę i zamiast je kupić, kupiłem rodzinne kombi (Mondeo mk4). Teraz kombiaka się pozbywam i szukam czegoś, co może mi dać radość w życiu. Tu pojawia się marzenie o e46 jako auta weekendowego/projektu. Pytam zatem otwarcie - czy uważacie, że którekolwiek z powyższych aut ma sens? Może ktoś już je oglądał i ma wyrobioną opinię?

Auto nr1 mam obejrzeć w niedzielę, co do drugiego jeszcze czekam na potwierdzenie terminu. Proszę pomóżcie podjąć decyzję, bo nadal się waham, nie wiem, czy to nie kryzys wieku średniego przeze mnie przemawia.


Pozdrawiam

 

Każde E46 za 6 tys będzie zajeżdżone i na serwis wydasz fortunę. Dodatkowo silnik 1.9 to jeden z najbardziej awaryjnych jakie były w E46.

:)
Opublikowano

To w takim razie chciałbym zadać kolejne pytanie - czy w budżecie 20 tys. znajdę jakieś B+G R6 Sedan ew. Coupe (myślę głównie o 320/323/325 ze względu na spalanie chociaż zdaję sobie sprawę z tego że 2.8/3.0 potrafi być bezpieczniejszą opcją, bardzo mile widziany szyberdach)? Czy może jest sens szukać trochę taniej by w 20 się zmieścić z założeniem instalacji (w tym ile by taka porządna kosztowała)? Powinienem się nastawić na M52(tu) czy bezpieczniejszą opcją jest szukanie jakiegoś 3 lata młodszego M54 czy wszystko jest kwestią im lepszy stan i lepszy sprzedawca, tym lepiej?

PS

Może głupie pytanie może nie ale gdzie polecacie szukać E46 poza otomoto? OLX? Grupki FB - które w szczególności?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.