Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam doświadczonych kolegów. Myśle że przyszedł czas zmiany aczkolwiek mi się tak wydaje... Otóż sprawa układa się następująco, posiadam e46 sedan 99 1,9 m43tub19 w gazie od 2 lat. Wyjechałem sobie trochę za granice i udało mi zarobić się trochę gotówki. Osobiście wolę ją zainwestować w auto bądź coś innego.. niz po prostu ją gdzieś po drodze przepuścić. Jestem osobą młodą, jeszcze studiuje więc kiedy jak nie teraz...chciałbym zamienić swojego sedana na wersje coupe myślę że w wersji 323ci 2,5l 170 KM. Rocznikowo obojętnie.. przebiegiem tez nie bede się sugerować..bo wiadomo jak to w PL bywa :? Raczej chodzi o ogólny stan.. nie składany z 3 w 1 oraz o serce autka czyli motor :D Jak myślicie warto coś takiego przeprowadzać? Szczególnie że w mojej aktualnej e46 jest do zrobienia parę rzeczy które zostawiłbym juz przyszłemu właścicielowi. Chciałbym wyrwać zadbaną sztukę i założyć w niej LPG by jeździło się taniej, szczególne że te silniki o wiele więcej nie palą od mojego m43 który w mieście potrafi spalić 12l gazu... . Przewidywany budżet na wszystko to jakieś 20k. 10k ze sprzedaży mojego sedana i drugie 10 dorzucić na zakup. Jest to jedna z opcji ponieważ myślałem też o zakupie audi a3 z 2003-2005 roku ale pewnie mnie za to zgonicie :D Trzecia to wyremontować sedana i jezdzić.. ale serce mi podpowiada bierz r6 bo r4 to mało :D

 

Orientalnie ile drożej wyniosło by mnie utrzymanie takiego egzemplarza w akceptowalnym stanie? I czy wgl jest to dobry pomysł?

Edytowane przez Tefugioss
  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Atut tego auta to mały przebieg ale czy on taki jest ? jak 90% to cofane przebiegi ?

Dobra diagnostyka auta jest kosztowna i jak się wszystko okaże wielką bajką to kto Ci zwróci koszty.

Ale to czy inne jednak trzeba kupić więc wypracuj sobie metodę sprawdzania przed zakupowego.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Ale to czy inne jednak trzeba kupić więc wypracuj sobie metodę sprawdzania przed zakupowego.

 

Od czego najlepiej zacząć bo jak do tej pory to jeździłem tylko hondą, a o bmw nie mam zielonego pojęcia.

Jakieś wskazówki ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też wcześniej jeździłem hondą, a obecnie mam drugie e46. Kupuj rozsądnie - nie spiesz się, nie łap "okazji" i z rozsądkiem. Przed obejrzeniem auta poproś o VIN i rozkoduj go: sprawdź czy zgadza się wyposażenie. Wyszukaj kilka egzemplarzy dookoła siebie i jedź oglądać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wybór dobry, co do ceny to zasadnicze pytanie jaki stan i wyposażenie bo wachlarz cen E46 jest na prawdę spory :o

 

Podaj jaki link do ogłoszenia albo chociaż wklej zdjęcia to powiemy coś więcej :cool2:

 

link: http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-2-5-192kmskorymanualalucimatronicsliczny-szwajcar-ID6y5Ygp.html

 

Jeszcze pytanko: jak spisuje się skrzynia automatyczna w BMW E46 ?

Ktoś naprawiał tył po taniości, bo zderzak jest zwykły a przód i progi są z pakietu aerodynamicznego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Też wcześniej jeździłem hondą, a obecnie mam drugie e46. Kupuj rozsądnie - nie spiesz się, nie łap "okazji" i z rozsądkiem. Przed obejrzeniem auta poproś o VIN i rozkoduj go: sprawdź czy zgadza się wyposażenie. Wyszukaj kilka egzemplarzy dookoła siebie i jedź oglądać.

Nie żałujesz decyzji?

Jak wrażenia po przesiadce z hondy (w moim przypadku accord) bo mam ogromny dylemat czy nie będę zawiedziony no i e46 jest chyba ciut mniejsza a tym samym mniej miejsca w środku.

Nie będę się śpieszył. Gdzie ewentualnie można rozkodować vin?

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Witam doświadczonych kolegów. Myśle że przyszedł czas zmiany aczkolwiek mi się tak wydaje... Otóż sprawa układa się następująco, posiadam e46 sedan 99 1,9 m43tub19 w gazie od 2 lat. ........ Przewidywany budżet na wszystko to jakieś 20k. 10k ze sprzedaży mojego sedana i drugie 10 dorzucić na zakup. Jest to jedna z opcji ponieważ myślałem też o zakupie audi a3 z 2003-2005 roku ale pewnie mnie za to zgonicie :D Trzecia to wyremontować sedana i jezdzić.. ale serce mi podpowiada bierz r6 bo r4 to mało :D

 

Orientalnie ile drożej wyniosło by mnie utrzymanie takiego egzemplarza w akceptowalnym stanie? I czy wgl jest to dobry pomysł?

 

Pierwsze primo, moim zdaniem i pewnie nie tylko moim lepiej szukaj od razu 2.8. Nastepna sprawa, czy 20 tys to budzet na : kupno auta, serwis poczatkowy, lpg,rejestracja'? Bo jesli tak to szukamy coupe w kwocie ok 14-15 tys , a to juz nie jest takie latwe. Droga trudna i daleka, jesli natomiast 20k za samo auto to mysle, ze bardzo spoko, chociaz wiadomo zdarzają się i w takich sumach 'strupki'. Co do przesiadki z 4 na 6 cyl, nie mialem nigdy bmw 4 cyl, ale jechalem jako pasazer, 1.6 oraz 1.8is i jest to namiastka bmw. Musi byc 6 garów i koniec tematu :p Koszta? Więcej oleju, więcej świec, drozsze hamulce, chłodnica, sprzęgło chyba, ogólnie wszystko 'trochę' droższe, ale myślę, że jezeli juz miales bmw to nie powinno Cię zjeść, połowa jeśli nie 3/4 sukcesu to kupić w 'dobrym' stanie, żeby maxymalnie bezwypadkowe, no i silnik ma być pszczółka. Teraz kupiłem 2.8 w e46 i silnika praktycznie nie slychac w srodku niezaleznie z jakimi obrotami jade jest cichutko. Wrzucaj na forum oferty, VIN itd, moze do sporo zaoszczedzic problemow. Pozdro.

"Bmw z małym silnikiem jest jak eurofighter bez uzbrojenia" J.C
Opublikowano
mam takie pytanko jak sprawdzić silnik 2.8 wiem ze to loteria ale czy moge w jakiś sposób ocenić kondycje silnika ? oglądaczem dzisiaj jedna sztukę straszne padło po nieodkręceniu korka oleju widziałem taki rdzawy nalot tz zloty, a na zaworach widać było tak grubo smaru taki nalot ja miałem podobnie jak zalałem silnik motodoktorem w starej maździe. A ponad to silnik jak na 192km praktycznie nie jechał na co dzień jeżdżę 1.5 90km mazda i silnik 192 konie marnie ciagna nie było żadnego wgniatania w fotel...Macie link do aukcji z tym cudem niedługo będzie pewnie wystawione ponownie:D http://allegro.pl/bmw-e46-328i-m-pakiet-full-xenon-alu-18-harman-i5563909763.html
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też wcześniej jeździłem hondą, a obecnie mam drugie e46. Kupuj rozsądnie - nie spiesz się, nie łap "okazji" i z rozsądkiem. Przed obejrzeniem auta poproś o VIN i rozkoduj go: sprawdź czy zgadza się wyposażenie. Wyszukaj kilka egzemplarzy dookoła siebie i jedź oglądać.

Nie żałujesz decyzji?

Jak wrażenia po przesiadce z hondy (w moim przypadku accord) bo mam ogromny dylemat czy nie będę zawiedziony no i e46 jest chyba ciut mniejsza a tym samym mniej miejsca w środku.

Nie będę się śpieszył. Gdzie ewentualnie można rozkodować vin?

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Ja śmigałem civiciem i dalej bym jeździł gdyby honda miała jakieś fajne kombi. Jedyne kombi czyli accord VII gen. nie podobał mi się - karawan. Musiałem kupić kombi i po przygodzie z E90 w dieslu wybór padł na e46 320D. Pojeździłem 1,5 roku i zachciało mi się czegoś mocniejszego w benzynie. Poza tym bmw inaczej się prowadzi, silnik fajniej pracuje - w hondzie przeszkadzał mi hałas (pow. 3,5 tys.) - jestem zadowolony i dlatego mam drugie e46.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwsze primo, moim zdaniem i pewnie nie tylko moim lepiej szukaj od razu 2.8. Nastepna sprawa, czy 20 tys to budzet na : kupno auta, serwis poczatkowy, lpg,rejestracja'? Bo jesli tak to szukamy coupe w kwocie ok 14-15 tys , a to juz nie jest takie latwe. Droga trudna i daleka, jesli natomiast 20k za samo auto to mysle, ze bardzo spoko, chociaz wiadomo zdarzają się i w takich sumach 'strupki'. Co do przesiadki z 4 na 6 cyl, nie mialem nigdy bmw 4 cyl, ale jechalem jako pasazer, 1.6 oraz 1.8is i jest to namiastka bmw. Musi byc 6 garów i koniec tematu :p Koszta? Więcej oleju, więcej świec, drozsze hamulce, chłodnica, sprzęgło chyba, ogólnie wszystko 'trochę' droższe, ale myślę, że jezeli juz miales bmw to nie powinno Cię zjeść, połowa jeśli nie 3/4 sukcesu to kupić w 'dobrym' stanie, żeby maxymalnie bezwypadkowe, no i silnik ma być pszczółka. Teraz kupiłem 2.8 w e46 i silnika praktycznie nie slychac w srodku niezaleznie z jakimi obrotami jade jest cichutko. Wrzucaj na forum oferty, VIN itd, moze do sporo zaoszczedzic problemow. Pozdro.

 

Trudno z kolegą się nie zgodzić. Poszukiwałem auta 6 cylindrowego i jazda nim to bajka. Owszem: oleju więcej, świec więcej, filtry droższe, ale ten dźwięk i radość z jazdy jest bezcenna.

Ja kupiłem auto poniżej 15 tys., ale gdy doliczę to co trzeba było zrobić, rejestrację, lpg to wychodzi grubo ponad 20 tys. zł. Mimo wszystko polecam. Będziesz zadowolony.

Opublikowano

Pytasz

czy moge w jakiś sposób ocenić kondycje silnika ?

Jeden z najprostszych amatorskich sposobów to jednak jest sprawdzenie ile mu zabiera czasu aby się rozpędzić do 100 km na h , albo spotkałem się że sprawdzano jaką prędkość osiągnie w czasie 10 sekund.

Jak tak przetestujesz kilka jednostek to sobie wyrobisz opinię.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Pierwsze primo, moim zdaniem i pewnie nie tylko moim lepiej szukaj od razu 2.8. Nastepna sprawa, czy 20 tys to budzet na : kupno auta, serwis poczatkowy, lpg,rejestracja'? Bo jesli tak to szukamy coupe w kwocie ok 14-15 tys , a to juz nie jest takie latwe. Droga trudna i daleka, jesli natomiast 20k za samo auto to mysle, ze bardzo spoko, chociaz wiadomo zdarzają się i w takich sumach 'strupki'. Co do przesiadki z 4 na 6 cyl, nie mialem nigdy bmw 4 cyl, ale jechalem jako pasazer, 1.6 oraz 1.8is i jest to namiastka bmw. Musi byc 6 garów i koniec tematu :p Koszta? Więcej oleju, więcej świec, drozsze hamulce, chłodnica, sprzęgło chyba, ogólnie wszystko 'trochę' droższe, ale myślę, że jezeli juz miales bmw to nie powinno Cię zjeść, połowa jeśli nie 3/4 sukcesu to kupić w 'dobrym' stanie, żeby maxymalnie bezwypadkowe, no i silnik ma być pszczółka. Teraz kupiłem 2.8 w e46 i silnika praktycznie nie slychac w srodku niezaleznie z jakimi obrotami jade jest cichutko. Wrzucaj na forum oferty, VIN itd, moze do sporo zaoszczedzic problemow. Pozdro.

 

Trudno z kolegą się nie zgodzić. Poszukiwałem auta 6 cylindrowego i jazda nim to bajka. Owszem: oleju więcej, świec więcej, filtry droższe, ale ten dźwięk i radość z jazdy jest bezcenna.ty

Ja kupiłem auto poniżej 15 tys., ale gdy doliczę to co trzeba było zrobić, rejestrację, lpg to wychodzi grubo ponad 20 tys. zł. Mimo wszystko polecam. Będziesz zadowolony.

 

Chyba że sprowadzić auto z niemiec. Mam taką możliwość ponieważ co jakiś czas jeżdżę do Bremen.. Co do kwestii finansowej oczywiście mógłbym sobie poczekać i dozbierać parę złotówek ale wtedy będę zmuszony poczekać z kupnem do nowego roku. Co do samej eksploatacji wiem jak to z BMW wygląda. A jak to sie ma do samego OC? Sporo drożej jest? Dla mnie 2.8 to chyba ciut za dużo.. nie wiem też jak to jest z ekonomiką miedzy 2.5l a 2.8l. Ale myśle że 2,5 to jest max. Nawet jeśli byłoby to 2,2 lub 2.0 ale zdrowe to też nie obraziłbym się. Jak te silniki znoszą gaz oraz jak to jest z wytrzymałością miedzy normalnymi a vanosami, bo chyba takowe wersje są.. te M52 dopiskiem TU to są chyba z vanosem tak? Z kolei M54 mają wiecej mocy przy podobnej pojemnosci..z tego co patrze na wiki

Opublikowano

ale m52 bedzie lepsza konstrukcja ( prosze mnie nie bic ! ) a m54 moze miec problemy z np. poborem oleju i np. w wypadku m5430 nietrzymaniem mocy.

 

2.8 to najlepszy silnik i dlatego kazdy Ci go na slepo poleca - sam szukalem. Szukalem szukalem i zamykajac sie tylko na e46 coupe z 2.8 to bym jeszcze pewno szukal dlugo i skonczylo sie na 323 ( m52tu ) i jestem zadowolony - moze nie jedzie jakos super w porownaniu do 328, ale coz zrobic :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mam takie pytanko jak sprawdzić silnik 2.8 wiem ze to loteria ale czy moge w jakiś sposób ocenić kondycje silnika ? oglądaczem dzisiaj jedna sztukę straszne padło po nieodkręceniu korka oleju widziałem taki rdzawy nalot tz zloty, a na zaworach widać było tak grubo smaru taki nalot ja miałem podobnie jak zalałem silnik motodoktorem w starej maździe. A ponad to silnik jak na 192km praktycznie nie jechał na co dzień jeżdżę 1.5 90km mazda i silnik 192 konie marnie ciagna nie było żadnego wgniatania w fotel...Macie link do aukcji z tym cudem niedługo będzie pewnie wystawione ponownie:D http://allegro.pl/bmw-e46-328i-m-pakiet-full-xenon-alu-18-harman-i5563909763.html

Ale jakie ładne to padło, konfiguracja idealna, no może dyskusyjny kolor skóry i plastikowa gałka zmiany biegów po taniości..

Jeden z najprostszych amatorskich sposobów to jednak jest sprawdzenie ile mu zabiera czasu aby się rozpędzić do 100 km na h , albo spotkałem się że sprawdzano jaką prędkość osiągnie w czasie 10 sekund.

Jak tak przetestujesz kilka jednostek to sobie wyrobisz opinię.

Już wiem skąd pomysł na przejażdzki kupujących na fotelu pasażera.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

E46 mają wszystkie vanosa. Prosta zasada jak samochód ma więcej jak 100tysięcy a vanos nie był robiony to na 100% jest do regeneracji.

Silniki bmw palą blokami właściwie spalanie każdej R6 jest takie same niezależnie czy kupisz 2,5 czy 3,0, ceny części właściwie takie same.

 

Jak silnik ma problem z olejem to zazwyczaj musi się skończyć większymi wydatkami nie uniknie się tego.

 

Samochody i silniki są ciche dopóki nie zaczniesz grzebać, sportowe zawieszenie na full, pompa bosha 040, silnik M62b44 itp to komfort delikatnie pójdzie w dół w takiej jak moja coupe.

Opublikowano (edytowane)

Mam jeszcze kilka pytan

1. Jak z OC miedzy 2,0l 2,5l a 2,8l? Oczywiście orientacyjnie..

2. Czym różnią się M54 B25 a M52TU B28 z czego M54 ma mniejszą pojemność a prawie tyle samo mocy. Nie mowie tutaj o reszcie bo Nm troche wiecej przy takim samym momencie obrotowym

3.Cia najważniejsza sprawa.. kwestie ekonomiczne, ponieważ nie chce też by taki silnik spalil mi bóg wie ile. A 2,8l to juz raczej sporo.. no ale jeśli mowisz że palą blokami to co z resztą? Jaki silnik najlepiej nadaje się pod LPG? Oczywiście mówimy tu o dobrej instalacji..

4. Czy kupno auta z założoną już instalacją to dobry pomysł? Jeśli silnik byłby oczywiście zdrowy

5. Jak poznać czy silnik jest wyeksploatowany... przydałoby się kilka dobrych rad do sprawdzenia na miejscu. Chociaż myśle że przy takim zakupie i tak zawsze chciałbym sprawdzić na stacji diagnostycznej stan silnika.. kompresja te sprawy

Do tej pory mam 118 KM pod nogą więc nawet te 170 będzie dla mnie bajką :D Chciałbym znalesc kompromis miedzy osiągami a opłatami i kosztami paliwa

Edytowane przez Tefugioss
Opublikowano

Ad 1. Oc podobnie niewiele się różnią ale to już pytaj swojego ubezpieczyciela.

Ad 2.Nowszy silnik, lepsze rozwiązania, dłużej silnik trzyma max moment wiec i mocy więcej itp pierdoły.

Ad 3. Palą to samo nieważne jaki kupisz i tak spali plus minus jeden litr, trasa 7, miasto pewnie z 10. Tryb mieszany w moim na szerokich laczkach 225 i 245 plus klima jakieś 12 litrów gazu.

Gaz można ale w mojej galerii masz jak ten gaz ma wyglądać http://www.bts-bmw.pl/forum/viewtopic.php?t=21717 i strojenie tylko po korektach/afr to jest możliwe tylko na hamowni lub autostradzie. Na lpgforum znajdziesz odpowiednie firmy pojedziesz do kogoś niepolecanego to powodzenia :)

Ad 4. Jak potrafisz ocenić stan instalacji gazowej tak lub sprzedawca pojedzie z Tobą do firmy która się zna na ocenę.

Ad 5. Uderzenia mocy (vanos wyrąbany), hałasuje nadmiernie, dziwne dźwięki, wszędzie olej, test olejowy i kompresji.

 

Chcesz BMW więc szykuj hajs, dobra diagnoza to a czas i sporo kasy jakieś 400-1500 zależnie czy aso czy zwykła firma specjalizująca się w bmw, oczywiście w czasie diagnozy samochód na benzynie ma pracować. Gaz sprawdzasz w firmie zajmującej się gazem., ogólnie operacja na 2 dni i kosztowna, chyba że szukał okazji to powodzenia :cool2:

Opublikowano

1. zależy od zniżek, miejsca zamieszkania, itp. Ale tak samo zaplacisz za 2.5 jak za 2.8, pewnie okolice 400/500zł, duże miasta może być wiecej.

2. M54 troche nowsza rodzina silników, troche bardziej lubi olej niż m52. M52 przed liftem auta czyli troche inny wyglad, m54 auta po lifcie, młodsze.

3. Od 2.0 do 3.0 w r6 masz spalanie bardzo podobne, przy LPG nawet pomijalne, wszystkie te silniki nadają sie do LPG bardzo dobrze, im wieksza moc tym potrzeba ciut lepszych elementów jak wydajny parownik, dobre wtryski, grubsze węze od gazu etc.

4. Zależy jaka to instalacja i jak długo auto na niej jeździ oraz jak mocno wszystko sprawdzisz. Auto że świeżym LPG sie nie sprzedaje bo sie instalacja nie zwrociła jeszcze, auto z długim stażem z LPG się sprzedaje bo mogą być objawy uszczelki pod głowicą. Auto z nowiutką instalacją LPG przed chwilą założoną sprzedający po prostu stwierdził że bez tego auto sie nie da sprzedać i założył pewnie jakieś najtańsze graty. Dobra instalka to powyżej 3tys lekko.

5. Można probówać mierzyć osiągi, można mierzyć kompresje ale to ci nikt nie pozwoli swiec wykrecac wiadomo chyba że pojedziecie do warsztatu.

 

m52b28 jest dość kultowy z racji dość pancernej konstrukcji (nie tak jak żeliwne m50) ale jak na aluminium to daje rade i cieżko go zameczyć.

 

Ogólnie vanos/vanosy do regeneracji wiec jakies 700zł na start jeśli chcesz żeby auto jeździło jak trzeba.

Najważniejsze przy r6 to stan układu chłodzenia, czesto są problemy ze zbiorniczkami, chłodnicami, wiskozą itp. Trzeba dbać o chłodzenie bo jeśli ktoś przegrzał wcześniej silnik to czeka cie raczej remont.

 

Spalanie tych silnikow w LPG to poniżej 10 w trasie spokojnej, do pewnie 20 jak zaczniesz w mieście gonić od świateł do świateł. Mi 2.8 wciąga średnio 13 LPG co uważam za rewelacyjny wynik.

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba że sprowadzić auto z niemiec. Mam taką możliwość ponieważ co jakiś czas jeżdżę do Bremen.. Co do kwestii finansowej oczywiście mógłbym sobie poczekać i dozbierać parę złotówek ale wtedy będę zmuszony poczekać z kupnem do nowego roku. Co do samej eksploatacji wiem jak to z BMW wygląda. A jak to sie ma do samego OC? Sporo drożej jest? Dla mnie 2.8 to chyba ciut za dużo.. nie wiem też jak to jest z ekonomiką miedzy 2.5l a 2.8l. Ale myśle że 2,5 to jest max. Nawet jeśli byłoby to 2,2 lub 2.0 ale zdrowe to też nie obraziłbym się. Jak te silniki znoszą gaz oraz jak to jest z wytrzymałością miedzy normalnymi a vanosami, bo chyba takowe wersje są.. te M52 dopiskiem TU to są chyba z vanosem tak? Z kolei M54 mają wiecej mocy przy podobnej pojemnosci..z tego co patrze na wiki

Ja swoją obecną sztukę kupiłem właśnie w okolicach Bremy. Szukałem 320i lub 325i, trafił się mocniejszy silnik z fajnym wyposażeniem w rozsądnych pieniądzach i z książką serwisową. Oczywiście auto wymagało pracy i pieniędzy, ale za ok. 21 tys. mam samochód bez uwag. Na gazie zrobiłem ok. 2500 i również bezproblemowo - no może za często trzeba jeździć na stację benzynową.

Jeżeli szukasz auta w Niemczech to nie patrz w stronę komisów. Komisy (pomijam te przy salonach sprzedaży) są prowadzone głównie przez Ruskich i Turków a oni kręcą liczniki i zwykle nie są uczciwi. Patrz na lokalne ogłoszenia w internecie ebay kleinanzeigen (takie coś jak u nas OLX) i kupuj bezpośrednio u właściciela. Kupisz taniej i w lepszym stanie.

Opublikowano

 

m52b28 jest dość kultowy z racji dość pancernej konstrukcji (nie tak jak żeliwne m50) ale jak na aluminium to daje rade i cieżko go zameczyć.

 

Ogólnie vanos/vanosy do regeneracji wiec jakies 700zł na start jeśli chcesz żeby auto jeździło jak trzeba.

Najważniejsze przy r6 to stan układu chłodzenia, czesto są problemy ze zbiorniczkami, chłodnicami, wiskozą itp. Trzeba dbać o chłodzenie bo jeśli ktoś przegrzał wcześniej silnik to czeka cie raczej remont.

 

Spalanie tych silnikow w LPG to poniżej 10 w trasie spokojnej, do pewnie 20 jak zaczniesz w mieście gonić od świateł do świateł. Mi 2.8 wciąga średnio 13 LPG co uważam za rewelacyjny wynik.

 

Wszystkie m52 czy tylko ten jedyny m52b28?

Bo wiadomo jak to zwykle w zyciu bywa nie zawsze sie ma to co sie chce. Jeśli trafiłbym na dobrą sztuke za rozsądną cene ale powiedzmy 2,5l to wtedy biere 2,5..

A jak to jest z tymi m54 w porównaniu z m52 pomijając olej?

Co do OC przy mojej aktualnej BMW 1,9l 99rok m43tub19 sedan wychodzi mi własnie cos koło 500 zł rocznie w MTU przy zniżkach. Musze przejść się do pośrednika i popytać co do stawek. Jeśli będzie niewiele więcej oczywiście będę polował na 2,8l..

 

 

Ja swoją obecną sztukę kupiłem właśnie w okolicach Bremy. Szukałem 320i lub 325i, trafił się mocniejszy silnik z fajnym wyposażeniem w rozsądnych pieniądzach i z książką serwisową. Oczywiście auto wymagało pracy i pieniędzy, ale za ok. 21 tys. mam samochód bez uwag. Na gazie zrobiłem ok. 2500 i również bezproblemowo - no może za często trzeba jeździć na stację benzynową.

Jeżeli szukasz auta w Niemczech to nie patrz w stronę komisów. Komisy (pomijam te przy salonach sprzedaży) są prowadzone głównie przez Ruskich i Turków a oni kręcą liczniki i zwykle nie są uczciwi. Patrz na lokalne ogłoszenia w internecie ebay kleinanzeigen (takie coś jak u nas OLX) i kupuj bezpośrednio u właściciela. Kupisz taniej i w lepszym stanie.

 

Co do ruskich i ciapatych nie musisz mi mowić :D znajomy już się przejechał.. A co do samego zakupu to nie jest czasami tak że Niemcy nie chcą zbyt tanio sprzedawać swoich aut szczególnie gdy o nie dbali? Patrząc na ogłoszenia niektóre naprawde wydają się o wiele ciekawsze niż nasze.. tylko ciekaw jestem czy nie kręcą tam też wałków.. a kręcenie liczników nie jest tam czasami zabronione?

Opublikowano

A jak to jest z tymi m54 w porównaniu z m52 pomijając olej?

Co do OC przy mojej aktualnej BMW 1,9l 99rok m43tub19 sedan wychodzi mi własnie cos koło 500 zł rocznie w MTU przy zniżkach. Musze przejść się do pośrednika i popytać co do stawek. Jeśli będzie niewiele więcej oczywiście będę polował na 2,8l..

 

M54 i M52 to podobne konstrukcje. Co do oleju różnie bywa, te co są zajechane lub maja po 350k km+ to normalne, że będą brać olej, ja u siebie mam 238k km i mi nie bierze ani grama... Zdrowy M54 nie ma prawa brać oleju. Co do Oc to ja do swojego E60 M54B30 płacę 538 pln w PZU...

Opublikowano

To się zgadza ale jak masz do wyboru 2 w podobnym stanie to lepiej brać mocniejsze bo serwis taki sam i spalanie też a przyjemniej się jeździ.

 

Ja płacę niecałe 600 ale nie mam jeszcze pełnych zniżek.

 

Zostaw kasy troche na serwis po kupnie. Czy m52 czy m54 to fajne silniki.

szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.