Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

zgadza sie jeździ się zdecydowanie lepiej. Spalanie to jeszcze możesz dołożyc trochę bo pewnie i 10 łyknie jak będziesz radośnie deptał.

 

Moja rada jest taka żeby starsze auta raczej tylko benzyny bo nawet jak zajedziesz silnik to 2tys i wsadzisz kolejny, a przy dieslu jedna awaria tyle może wynieść. Poza tym diesle mają duże przebiegi nawet jeśli na liczniku nie ma.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

zgadza sie jeździ się zdecydowanie lepiej. Spalanie to jeszcze możesz dołożyc trochę bo pewnie i 10 łyknie jak będziesz radośnie deptał.

 

Moja rada jest taka żeby starsze auta raczej tylko benzyny bo nawet jak zajedziesz silnik to 2tys i wsadzisz kolejny, a przy dieslu jedna awaria tyle może wynieść. Poza tym diesle mają duże przebiegi nawet jeśli na liczniku nie ma.

Jak dla Ciebie wymiana Turbo i dwumasy po 200000-250000 km to tragedia to nie jest z Tobą dobrze. Żaden silnik benzynowy nie wytrzyma tylu km co silnik diesla... Najlepszy przykład 3,0d i 2,4 D5 silniki robią bez remontu grubo ponad 600000 km... Padnie dwumas czy turbo to wymieniasz i cieszysz się następnymi 200000 km i w ogólnym rozrachunku wychodzi taniej jak benzyna (paliwo + naprawy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to silnik ten który mam okazję kupić czyli 318d z 2002 nie ma dwumasy i wtrysków. Jest na pompie. Czyli pewnie jedyne co może siąść z tematów drogich to turbina gdzie regenerowana pewnie ok 1 tys i pompa pewnie podobna cena. Olej filtry jak wszędzie z 300 zł + ew robocizna trzeba liczyć. Zawieszenie z tego co wiem jest raczej trwałe. Kumpel ma A4 b6 i tam ma aluminium, ale jeździ ostrożnie i też specjalnie nie ładuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to silnik ten który mam okazję kupić czyli 318d z 2002 nie ma dwumasy i wtrysków.
normalnie perpetum mobile, chłopie bierz, takich okazji duzo nie ma

http://data1.lustich.de/bilder/l/154-bmw-traktor.jpg

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla Ciebie wymiana Turbo i dwumasy po 200000-250000 km to tragedia to nie jest z Tobą dobrze. Żaden silnik benzynowy nie wytrzyma tylu km co silnik diesla... Najlepszy przykład 3,0d i 2,4 D5 silniki robią bez remontu grubo ponad 600000 km... Padnie dwumas czy turbo to wymieniasz i cieszysz się następnymi 200000 km i w ogólnym rozrachunku wychodzi taniej jak benzyna (paliwo + naprawy).

 

dla mnie nie natomiast wielu nie zdaje sobie sprawy z drogich napraw diesla. Poza tym jak w krótkim czasie padnie na ciebie akurat wymiana turbo, regeneracja wtrysków, dwumas ze sprzęgłem i np. jeszcze pompa wtryskowa to taniej wychodzi jeżdzenie m3 i spalanie 17l PB :)

 

Poza tym czytaj dokładnie bo kolega mało jeździ i przy tak starym dieslu ryzyko wystąpienia drogiej awarii jest ogromne. Tak jak pisałem tylko dwumas ze sprzegłem to koszt 2tys jeśli się postara i mechanik za półdarmo wymieni. Za 2tys w benzynie wsadzisz kolejny silnik. I dalej podtrzymuje opinie że stare diesle nie są oszczędne w ogólnym rozrachunku, na paliwie owszem, jeśli dopadnie nas jakaś naprawa to już wtedy tracimy mocno.

 

Pomijam już kaprysy starego diesla, gdzie nigdy nie wiadomo czy jak rano go odpalisz to czy ma pełną moc czy tylko 70% bo zaworek bo podciśnienie, bo przepływka, bo sterowanie turbo itp.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram! Stary diesel to przeważnie kłopoty a na krótkich odcinkach wcale mało nie pali - dłużej się niestety nagrzewa i wymaga sporo więcej pracy niż benzyniak. Moje E36 spala 7,5 l na stówę przy jeździe wokół komina przy silniku 1,8ti i podejrzewam,że diesel wcale nie spali specjalnie mniej. E38 728iA w takich samych warunkach to 10-11l. a przy 730D wychodziło 9-10 więc gdzie tu jest ekonomia? Kupisz 320d i wymiana sterownika pompy albo sprzęgła podniesie roczne koszty eksploatacji sporo a nie wiem czy jazda dieslem jest aż tak przyjemna. Diesla pewnie kupiłbym w przypadku pokonywania dłuższych tras ale nigdy do jazdy na miejscu i raz czy dwa razy w roku na wczasy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Polecam silnik 316i z Valvetronikiem. Oszczędny, bo 6,5 na trasie pali, elastyczny, fajnie wysoko kręci.

Do obsługi jednak potrzebny jest albo dobry mechanik, albo pomocni koledzy na forum.

 

Oszczędny tak.

Elastyczny już nie koniecznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, jestem nowy na forum, planuję zakup swojej pierwszej E46, chodzi mi dokładnie o jeden egzemplarz: http://allegro.pl/bmw-318-gaz-duza-nawigacja-skory-od-cardealer-i4921146642.html

 

Proszę o poradę na co zwrócić uwagę, może ktoś z Forumowiczów już był ją oglądać i ma coś do powiedzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 238 stron na temat tego, na co zwracać uwagę. Do oceny konkretnych ogłoszeń jest specjalny dział. Jak znajdziesz czas, żeby zajrzeć na stronę 237 tego wątku, to w moim komentarzu znajdziesz ścieżkę do tego działu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie auta BMW są "ciekawe" jeżeli chodzi o utrzymanie...

Do tej pory jezdziłem:

Nr 1 - mitsubishi colt CJ0 - przez 3 lata wymieniałem tylko rzeczy eksploatacyjne tj. rozrząd, świece, kable, oleje, filtry, części zawieszenia, opony i tyle.

Autem jeździło się super - było to moje pierwsze auto :) Jeździ do dzisiaj u znajomych.

 

Nr 2 audi 80tdi B4 - znowu tylko eksploatacja to co wyżej ale plus, np. termostat, czujnik temp. i jeszcze jakieś pierdoły.

Autem jeździło sie dobrze i tyle - było po chipie i wcześniej prawie od nowości jeździł niem ojciec wiec wychuchane itp. Jeździ do dzisiaj, a obecny właściciel wysyła życzenia na święta wiec chyba zadowolony :)

 

Nr3 Obecnie - BMW e46 318CI - R4 wiec nie typowe BMW ale takie chciałem - eksploatacja suma wszystkiego wyżej + co jest dla mnie dziwne BMW jako części eksploatacyjne uważa odme - gdzie w audi wymianie się co 200 tysięcy bo nie ma w niej membrany - podobnie z czujnikami które się w bmw psują i wymianie sie je częściej niż w audi, disa którą tez co jakiś czas trzeba wymienić - także wszystko poza słupkiem silnika jest wymieniane wcześniej czy później wg zaleceń + generalnie plus bo nie zepsuje sie nic jak wymienisz zgodnie z BMW a jednocześnie utrzymanie jest trochę droższe niz innych podobnych aut.

 

Na auta nigdy nie żałowałem $$ ale analizując tym czym jezdziłem (obecnie jeszcze w domu Honda civic VII) najtańsze w utrzymaniu są Japońce (Honda, Mitsu)

później ople. fordy następnie Vag i nieznacznie wyżej BMW.

 

Pytanie czy kupujemy samochód żeby sie nim tylko przemieszczać za jak najniższą kwotę czy chcemy coś więcej.

BMW prowadzi sie naprawdę wzorowo, wnętrze wykonane jest bez zastrzeżeń, jakość materiałów bdb a jak jest jakaś wtopa (gumowane plastiki po 15 latach sie niszczą) to można je łatwo naprawić, wygląd design dla mnie super a frajda z jazdy nawet R4 jest naprawdę duża :)

U mnie BMW już zostanie :) ale żonie raczej kupie Honde.

 

I co najważniejsze BMW jest autem drogim prestiżowym jako nowe i wg mnie to pozostaje.

Nikt nie porównuje przy zakupie nowego auta: opla i bmw bo to zupełnie inne samochody i na rynku wtórnym jest podobnie.

 

Niestety w PL jest problem Będziesz Miał Wydatki bo wiele osób kupuje BMW, nie wymianie nic tylko drutuje wszystko, a następny właściciel ma w pewnym momencie skarbonkę - taki pech tez się trafia.

Przy zakupie cena jest bardzo ważna ale musimy uwzględniać jakie naprawy/wymiany przeprowadził wcześniejszy właściciel, bo wg mnie zapłacenie 20% wiecej niż średnia rynkowa za auto w którym wszystko zostało wymienione 100 000 km temu i nic się od tego czasu nie zepsuło to tez szału nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
318i w sedanie, oczywiście przedliftowe za 12k a nie coupe :nienie: za tyle to oglądaj e36..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup obie - może uda się sensownie poskładać w jeden egzemplarz :cool2:

 

A na poważnie - nie łudź się, że wyrwiesz za 12k dobre coupe z mocnym sercem. Będzie to kupa złomu. Za tę kasę BMW to ryzykowny zakup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz milion odpowiedzi na identyczne pytania, nawet w tym wątku. Użyj wyszukiwarki forumowej lub google i poczytaj. Za 12k ani jeden ani drugi nie będzie dobry i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.