Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie. Mam na oku fajną e46 3.0 benzynka gość mówi że wczesniej w budzie było 1.8 (auto zostało sprowadzone z uszkodzonym silnikiem) i żeby sie nie bawić wpakował 3.0 niby założył większe hamulce, inną skrzynię oraz LPG(roczna instalacja). Odkupił auto od kolegi bo ponoć pilnie tamten potrzebował kasy na wyprawienie własnego wesela(być może wpadka - tego nie wiem,nie wnikam) i teraz odsprzedaje chcąc co nie co na nim zarobić bo nie jest mu potrzebne, mówił że kupił po naprawde okazyjnej cenie cena 22 tysie. I pytanie czy warto brać taką sztukę czy lepiej nie. Blacha, wnętrze w bdb. stanie. Jadę dopiero w sobotę oglądać. Rocznik 2002 bez xenonów,navi. Pytam tak bo nie wiem czy auto bd przystosowane do tego silnika wiadomo więcej mocy, większy moment. Wcześniej miało 143 koniki
  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
do oceny ulepów jest specjalny dział wrzuć do niego zdjęcia chociażby z pod maski i nr. vin.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam wszystkich.Planuje zmiane samochodu, mój wybór padł na bmw e46 coupe wersja 325 ewentualnie 328.Mam pare pytań odnośnie wyposażenia, w 325 są nowsze kierownice ale czy coś jeszcze?Kolejna rzecz to pytanie o światła ksenonowe angel eyes, czy jeżeli ich nie ma to są po prostu zwykłe żarówki.Wtedy ile kosztują takie jakby się chciało dokupić?

Chciałbym najbardziej 325 bo samochody wydają się trochę świeższe, niż 328 i jak różnice są głownie w tej kierownicy to zawsze można ją przełożyć(jakoś bardziej mi się podoba),oczywiście mówię o przed liftach.

 

Chciałbym się zmieścić w kwocie 20k chociaż ona już jest troche wygórowana i tak,no i jeszcze do samochodu dojdzie na 100% lpg.Da się wyrwać coś w dobrym stanie w tych pieniądzach? mówię tylko o tych dwóch silnikach, bo diesla nie chce a 330 nie dość,że drogie są to palą pewnie swoje a o tych 325 i 328 czytałem wmiare dobre opinie.

Czy może lepiej poczekać,dozbierać i kupić coś za rok już polifta może,tylko już tyle czekam na ten samochod, a przed lifty moim zdaniem nie są brzydsze od poliftów.

 

Pytanie o wersje m. Napewno była wersja m3 z silnikiem spojlerami itp.Wydaje mi się,że był też sam mpakiet czyli wszystko jakw m3 ale bez silnika pewnie hamulców itp.Jednak czy były takie wersje z np tylko spojlerami itp? Bo tego też jest troche na allegro,nie przeszkadza mi to mocno ale wolałbym wiedzieć co i jak :)

 

Ostatnie pytanko odnośnie sprowadzania z zagranicy czy to się opłaca bo widziałem najtańsze 3k-4k euro plus podatki to już prawie 20k.A to najtańsze egzemplarze więc mogą być z nimi problemy.Mógłby być nawet uszkodzony blacharsko/mechanicznie przynajmniej bardziej bym wiedział co mam ale niestety nie mam takiej wprawy w szukaniu i ściąganiu zagranica.Tzn miałbym pomoc ale głównie w dogadaniu się.

Opublikowano

Kierownica nie zależy od wersji silnika tylko od rocznika samochodu. Jeśli się nie mylę, starsze kierownice szły aż do 06.2001. Wyposażenie też kwestia indywidualna - wszystko zależało od upodobań 1. właściciela. Angel eyes - to ringi, nigdy nie były fabrycznie montowane w e46 i nie mają nic wspólnego z ksenonem. Dołożenie ksenonów tak, żeby było jak w fabryce to dość droga zabawa, z tego, co mi wiadomo. Na forum na pewno ktoś to przerabiał, więc możesz poszukać tematów.

 

Podstawowa różnica w "świeżości" to silniki: M52TUB28 i M54B25. Z budżetem 20k na Twoim miejscu bym szukał tego pierwszego. Na polifta 325Ci musiałbyś sporo dozbierać. I nie przesadzałbym tak ze spalaniem w 330i ;)

 

M-pakiet dodawał seryjnym modelom trochę sportowego wyglądu. W skład elementów wizualnych wchodziły: kierownica M, podstopnica M, gałka zmiany biegów M, zderzaki przód/tył, czarna podsufitka, lotka na klapie bagażnika, Shadow Line (jeśli o czymś zapomniałem - prośba dodać ;) ). Przy konfiguracji można było dodać pojedyncze elementy, takie jak kierownica, podsufitka czy gałka, Shadow. Nie widziałem natomiast wersji tylko z fabrycznymi zderzakami M - najpewniej będą dołożone później nie przez fabrykę.

 

Jeśli chodzi o sprowadzenie - jak sam zauważyłeś, kwota, którą dysponujesz starczy tylko na najtańsze sztuki z DE pod warunkiem samodzielnego sprowadzenia. Więc w takiej kwocie nie liczyłbym na znalezienie w PL perełki 325Ci tym bardziej od handlarza, tylko szukałbym 328Ci, co prawdopodobnie też nie będzie łatwe.

 

Jeśli w czymś się pomyliłem - proszę poprawić lub dodać - też chętnie się dowiem :)

Opublikowano

uzupelniajac wyp edek.by w kwesti m pakietu - tak uwielbianego zwrtoru na allegro

 

+ we wnętrzu jeszcze listwy alu black cube lub alu silver cube

z zewn jak fabryka dawała m pakiet to całosciowo, wszystkie egz na allegro posiadajace zderzak M czy to z przodu czy z tylu to samowolka, byc moze ktos zmienil bez powodu, większosc po dzownie ;) i tutaj zalecana zwiekszona czujnosc....

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Watpie aby ktos po dzwonie zakladal drozszy mpakietowy zderzak ;) chyba ze tani laminat .

W moim samochodzie 75 % wyposazenia jest dolozona ktorego nie bylo jak auto wyjechalo z fabryki, rozumiem ze teraz musze auto oddac za 5 tys ;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

napisałem przecież "byc moze ktos zmieniał bez powodu" (takie miał widzimisię...) ale wiekszosc zmieniała po dzownie, przykład stacha

z tym ze masz oddawac auto za 5tys to wtf ??

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi, to tak jak myślałem 328 albo 325 z naciskiem na 328.z jednej strony fajnie bo pewnie lepiej ciągnie od dołu:) co do 330 z chęcią bym się przekonał ile pali :D ale no niestety nie w tym budżecie.

Jeszcze co do tych różnic w wyposażeniu to tylko ta kierownica czy coś jeszcze? między przed liftami po 2001r i przed.Tą kierownice chyba da się przełożyć z starszej do nowszej i widzę na allegro nie takie drogie.Niektóre maja np. srebrne obwódki na zegarach niektóre nie i ciężko rozgryźć kto dołożył a kto nie.

 

Odnośnie tych świateł to były montowane albo zwykłe przód tył albo ksenony też przód i tył.Bo nie mogę zabardzo nigdzie znaleźć takiego porównana. i dołożenie tych ringów to muszą być ksenony i wtedy już spory koszt? bo widze na allegro są jakieś zestawy nie aż tak strasznie drogie, bo bez przeróbek to chyba ponad 700zl a to już troche sporo.

 

Głównie chodzi mi o to,że te 328 troche już leciwe i jeżeli tych różnic jest więcej to wolałbym poczekać na to 325 które no też nie jest jakieś super nowe.ale przynajmniej mają coś w sobie :) bo z tego, co czytałem to silnik 2.8 chyba nawet troche lepszy jest od 2.5 192km i i chyba jakoś więcej też nie pali

Opublikowano

Kolego, piszesz trochę chaotycznie. Podstawowe pytanie - czy wiesz, czym są światła ksenonowe? Bo po tej wypowiedzi

Odnośnie tych świateł to były montowane albo zwykłe przód tył albo ksenony też przód i tył.
mam wątpliwości. Ksenony to tylko i wyłącznie światła przednie. Z tyłu możesz mieć co najwyżej ledowe, a w poszukiwanych przez Ciebie autach to i tak będą tylko chińskie, bo fabrycznie ledy na tył poszły tylko w poliftowych Ci. Ringi można założyć na zwykłe światła, nawet samodzielnie. Założenie ksenonu z prawdziwego zdarzenia to koszt kilku tysięcy.

 

325Ci i 328Ci niczym wizualnie nie będą się różnić - nadwozie takie same, różnice wyposażeniowe zależą od Twojego budżetu. Zarówno 325Ci, jak i 328Ci możesz mieć z 2000r i każda z nich będzie wg Twoich kryteriów "leciwa". Nastawianie się na 325Ci przedlift z końca produkcji (2003 r) niezespawaną z 2 części w kwocie 20k - to bardzo, ale to bardzo optymistyczne założenie.

Opublikowano

Powiem szczerze,że nigdy się tym nie interesowałem i nie wiedziałem czym się róźnią ale teraz już wiem, dzięki :) to ledów na przód nie było tak?

O to wyposażenie tak pytam bo chyba nie widziałem 328 z np nową kierownicą.

Opublikowano

Witam!

Panowie, który z tych silników byście polecili:

I - 143KM R4

II - 150KM R4

II - 150KM R6

 

Interesuje mnie sedan bądź coupe.

Sedan po lifcie.

Coupe obojetne.

 

1. Który z tych silników jest najtrwalszy?

2. Jak wygląda w tych jednostkach spalanie wyłącznie w cyklu miejskim?

3. Przedlifty i polifty wszystkie blachy w ocynku? (jakiś element lubi rdzewieć, np jak klapa w serii5?)

4. Mocowanie belki to bolączka tylko przedliftowego e46 czy wszystkich?

5. Poproszę 3 wskazówki na co dokładnie zwrócić uwagę przy oglądaniu e46?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/spalanie/

Na resztę znajdziesz odpowiedź jak przejrzysz chociaż 10 stron tego tematu..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

maniek21112 - jak nie masz ochoty pomagać nowym forumowiczom to nie pomagaj ale chociaż nie przeszkadzaj bo rzuciłeś jeden link na odwal sie a reszte sobie poszukaj...

Szukałem i czytałem i owszem jest sporo informacji ale bardzo chaotycznych. Ogólnie większość poleca 325 albo 328. A mnie interesują te 3 silniki które wymieniłem u góry bo chce się zmieścić z OC w 2 litrach.

Jak zapewne zauważyłeś nie jestem stałym bywalcem tego forum od 5 lat ale też nie zarejestrowałem się dzisiaj i nie wale pierwszego posta: "chłopaki wybierzcie za mnie dla mnie auto - tylko żeby dobre było".

Potrzebuje bardziej informacji od osób, które jeżdżą/jeździły e46 z tymi silnikami i podzielą się info jak jest, np z dynamiką w tych silnikach itp.

Opublikowano

Enter określ się chcesz benzynę kupić czy diesela.

Jak diesel to sprawdź koło pasowe tłumika drgań czy nie lata na boki i nie słychać cykania (koło pasowe corteco 550 zł) oraz wszystkie rolki i paski.

Podstawy czyli jak odpala na zimnym silniku, czy biegi dobrze wchodzą, hamulce, klimatyzacja, miusik z głośników, kluczyk czy autopilot działa i czy każdy kluczyk działa itp.

Ważne też jest sprawdzić temperaturę silnika na komputerze oraz czy jest w pionie, u mnie delikatnie odchylała się od pionu i okazało się, że termostat EGR musiałem wymienić.

Mało ważne to sprawdzić czy działa czujnik poziomu oleju, często bardzo pada, można wymienić jak kto chce koszty to parę set złotych.

Sprawdzić czy się zbiera od 1800 obrotów i czy pojedzie te 200 km/h. Czy ma moc i nie ma turbo dziury.

Wał korbowy też często pada w 320d to trzeba wcisnąć sprzęgło i zobaczyć czy nie ma stukania, tak samo przy gazie, można też wartości z biegu jałowego odczytać.

Sprawdzić czy odpala od razu, jeżeli ma problemy z odpalaniem na zimnym to pompa wtryskowa do regeneracji.

Podłącz pod kompa samochód i sprawdź pod względem błędów.

Good Luck, obyś trafił jakąś pożądną BMW :)

Opublikowano

Dzięki za normalne zainteresowanie się tematem :)

Ale... ja szukam benzyny :D

Około 3 posty wcześniej napisałem jakie silniki mnie interesują.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak widać są jeszcze pomocni forumowicze :roll: nie tak jak niektórzy..

Doszedłeś do 5 strony tego tematu? Chyba znam odpowiedź :norty:

viewtopic.php?f=69&t=200081&start=60

viewtopic.php?f=69&t=200081&start=180

viewtopic.php?f=69&t=200081&start=210

Na więcej szkoda mi życia, ale może ktoś z forumowiczów będzie tak wspaniałomyślny i poświęci wieczór wklejając koledze kolejne linki, które mogłyby go zainteresować kupując wymarzone auto :cool2: spadam i nie przeszkadzam więcej..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
No maniek, proszę Cię, po co utrudniać sobie życie i czytać 180 stron wątku, jak można zadać po raz setny to samo pytanie na ostatniej stronie i liczyć na to, że wszystko dostaniesz na tacy :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak oraz poliftowe 316i z silnikami 1.8, kolega mocno na nie najeżdzał :mrgreen: jest ryzyko kupjąc n-ki, ale jak nie kupisz zaniedbanego egzemplarza to będziesz cieszył się z małego spalania i niezłych osiągów, wiadomo, że trzeba wymienić wadliwy napinacz i mieć świadomość, że to dość skomplikowany silnik, przez np valvetronic.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Do tego silnika szkoda gazu to i tak mało pali i sam taki chciałem (albo 2.0d) tylko trochę mnie zniechęcają negatywne opinie, ja chyba nigdy nie kupie tego samochodu z takim podejściem :(

 

To odrazu zapytam, diesel będzie mniej skomplikowany ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zależy jak kto trafi i w jakim stanie.

ja przy zakupie za granicą od prywatnej osoby od równo 4 lat (dzisiaj rocznica :mrgreen: ) nie robiłem prawie nic.

największą usterką był elektryczny zawór obok pompki wody (korozja cewkę zżarła) i wąż krótki od intercoolera.

poza tym tylko oleje i odma.tuleje w zawieszeniu raz i klocki.

tylko że mało jeżdżę bo mam służbową 520d.

kupiłem jak miała 160000 teraz 225000.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.