Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Na wstępie się przywitam bo jestem tutaj nowy . Otóż stanąłem przed koniecznością kupna auta, w związku z tym że jestem niepełnosprawny musi być automat i to nie podlega dyskusji. Nie jestem jakimś ostrym fanem bmw ale w związku z tym że ich skrzynie cieszą się dobrą jakością padło na e46. Generalnie bardziej nastawiałem się na astre coupe ale jakość estetyka itp skłoniły mnie do wyboru bmw. Otóż chciałbym kupić bmw z gazem ew do gazu budżet +- 20 tyś. Czytałem wiele stron tego wątku i ktoś pisał że około 150-160 zł są rozpisane wszystkie wady i zalety silników ja niestety nie mogłem tego nigdzie znaleźć. Interesują mnie silniki od 1,8-2,5 od 150 km tylko kompletnie się na tym nie znam czy lepszy podwójny vanos czy łańcuch o co w tym chodzi, który polecacie jako mało awaryjny i wytrzymały a jeszcze jak by nie był drogi w eksploatacji było by rewelacyjnie . Silniki powyżej 2,5 odpadają ze względu na spalanie i koszty ubezpieczenia za które i tak srogo beknę bo nie mam żadnych zniżek, i nie będę mógł ustanowić współwłaściciela. bardzo proszę o konkretne rady.

 

 

Pozdrawiam

Michał

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

kazdy ma łańcuch tak na wstępie dodam

 

napisz jeszcze jakie przebiegi roczne robisz, głownie miasto - trasa, jakies proporcje, rozumiem ze tylko benzyna wchodzi w gre, pewnie z gazem ?

podaj wiecej szczegółów

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Hmmmm w sumie tras nie planuje robic glownie miasto odcinki do 100 km dlatego uwazam ze ropa nie jest dla mnie. Nie dyskwalifikuje benzyny bez lpg bo gaz moge sam Sobie zalozyc bo we Wroclawiu znam dobra gazownie. Tak myslalem nad ta 323 ci bo niby bardzo odporne 170 km w zupelnosci mi wystarczy bo ja baczkow krecic nie bede ani startowac ze swiatel :pp
Opublikowano
Nastepny podszywacz? Chcesz gaz ale nie chcesz gazu. Nie chcesz 325 ale 323 z silnikiem 2,5 jest ok. Nie musisz sie na tym znac, dane silnikow sa nawet na wiki po wpisaniu e46. Vanos w ogole nic z lancuchem nie ma wspolnego. Sa silniki bez lancucha i tez maja zmienne fazy rozrzadu jak vtec. 318 n46 ma np zmienny skk zaworu a nie ma vanosa ale cel ten sam, poprawa dynamiki. Jak szukasz samochodu oszczednego i taniego w utrzymaniu to od reki odradzam bmw. Czesci tanie nie sa i jak sam nic nie grzebiesz to serwis tez nie jest tani. Do miasta lepiej kupic corse w automacie, serio.
Opublikowano
Nie nie nie nie zrozumieliśmy się ;) Chę gaz w bmw jak najbardziej tylko mogę go Sobie am założyć nie musi być założony w tej sztuce którą kupię. Podszywacz ??? Kolego cora to opel a one mają do dupy skrzynie :p Znaczy mi bardziej chodzi o to który silnik wybrac do gazu żeby był oszczędny i w miarę bez awaryjny. Co do drogich częsci spoko biorę to na klate.
Opublikowano
A tak a propos 318 czy to prawda że te silniki to lipa bo 16 zaworów i ponoć wadliwe true ??Jakoś wydaje mi się ze ten silnik 114 km to troche za mało mocy może mieć i trzeba będzie go żyłować.
Opublikowano

To ja może odpowiem za kolegę dxtr71. 318i przed liftem ma 8 zaworów i silnik jest generalnie bardzo prosty i niezawodny, przy okazji - ma 118 KM. Ma tylko jeden słaby punkt - jeżeli nie dbasz o terminowe wymiany oleju i jeździsz na wysokich obrotach, może obrócić panewkę - i silnik na złom. Natomiast jedno musisz wiedzieć już na samym początku - BMW absolutnie NIE SĄ BEZAWARYJNE. Non stop są problemy z zawieszeniem, wielu z nas ma problemy z czujnikami, falowaniem obrotów, rdzą, itd. Diesle mają kilka dodatkowych słabych punktów. Wspomniałeś o renomie skrzyń automatycznych BMW. To absolutnie nie jest prawdą, wręcz przeciwnie - skrzynie GM są awaryjne, ZF są lepsze ale też nie idealne. I jeszcze jedno - E46 to już stare auto, najstarsze mają 16 lat, najmłodsze 9. Szczerze? Jeżeli cenisz niezawodność i frajdę z jazdy, o wiele rozsądniejszym zakupem jest Civ ic- będzie młodszy, znacznie bardziej niezawodny i tańszy w utrzymaniu.

 

No ale jak już powiedziałem to co powyżej i mam czyste sumienie to przejdźmy do kwestii frajdy z jazdy :) Widzisz.... są urządzenia do przemieszczania się z A do B i jest BMW.

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano
Tak, tak ale przecież w e46 są te skrzynie zf. Nie no wiadomo że każde auto wymaga wkładu finansowego i regularnego serwisu. Nie oczekuje również że auto które ma ponad 10 lat będzie miało 100 000 nalatane i będzie kosztować 15 tysiaków i wyposażone będzie w lpg prins za 5 tyś. A co mi powiesz o tym silniku 143 konnym 318 ci ? Bo wydaje mi się tak jak pisałem wcześniej że te 118 koni trzeba będzie wysoko kręcić bo moc może być za mała do e46. No właśnie są urządzenia i są bmw w moim odczuciu e46 jest naprawdę najładniejszym modelem dostępnego auta do 20 tysi, poza tym jest prze ładna w najmniejszym calu środek i zewnątrz no może poza brakiem tych...tłoczeń na kubek z kawą
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

cup holder jedyne 200zł :mrgreen:

jak się masz bezawaryjnie i tanio przemieszczać to odpuść sobie CiA chyba że dla lansu chcesz.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
Moje zdanie jest takie: jak chcesz bezawaryjne auto i z automatem to kup R6 .Czy to będzie 323 czy 325 to kwestia potrzeb i wyboru.Miałem okazję posiadać 318iA i jest zdecydowanie za słaby tzn. jeździ dość sprawnie ale dużo pali.Dla porównania 323 ma identyczne spalanie z automatem i to mam sprawdzone.Przy R6 masz skrzynie ZF-a ,które są praktycznie niezniszczalne pod warunkiem,że ktoś jej sam nie zepsuje.Ja przy 318 musiałem wymienić praktycznie wszystkie uszczelnienia, często falowały obroty i było kilka upierdliwych problemów mimo ,że samochód pochodził od 1 właściciela z krajowego salonu ze stosem papierów z ASO :) Zawsze posiadając BMW z 6-cioma cylindrami grzebie w nich tylko celem wymiany oleju i dolania płynu do spryskiwacza :) Co do gazu to lepiej kup bez i załóż sam jak już musi być. Reszta zależy od egzemplarza na jaki się zdecydujesz .
Opublikowano
Oooo takich porad potrzebowałem ;) Bingo ten silnik r6 jest we wszystkich 323 ? Bo jedną taką właśnie na śląsku wypatrzyłem. pete_wwa CIA ? możesz rozwinąć ten skrót ?
Opublikowano
Automat musi być bo jak wspominałem wcześniej jestem niepełnosprawny i automat obowiązkowo. Co do coupe to rzecz gustu wg mnie ma ponadczasowa linie i w połączeniu z ładnym środkiem daje to czego oczekuje od auta ;p
Opublikowano
Oooo takich porad potrzebowałem ;) Bingo ten silnik r6 jest we wszystkich 323 ? Bo jedną taką właśnie na śląsku wypatrzyłem. pete_wwa CIA ? możesz rozwinąć ten skrót ?

323 to 2,5l. 170KM a 325 jest ciut mocniejszy oba to rzędowa szóstka raczej bezproblemowa w użytkowaniu .W połączeniu z automatem rzadko zakatowana :)

Jeszcze co do awaryjności to BMW jak dla mnie to mistrzostwo świata w porównaniu do takich wynalazków jak Merc W211,Jaguar czy Passat B6 - to jest dopiero awaryjne!

Opublikowano
No tak tylko 323 czy 325 opientroli w miescie w okolicach 14 troche duzo dlatego bardziej celuje w 318-320. Jak nam kiedys w citroenie poszla pompa od abs i nie szlo dopasowac nowej, probowalismy chyba z 10 sztuk i [BAD] skonczylo w serwisie citroena i faktura ponad 3 tys. Nie nie pasaty golfy skody odpadaja pomijajac srednia jakosc estetycznie sa takie....nijakie
Opublikowano

318iA 118km w mieście spali tyle samo i nie jedzie :) Przed liftem automat ma 4 biegi (GM)i jazda autostradowa to 9 l w trasie i ryk silnika :)

Srednie spalanie 318iA to 9,1 a 323iA 10 ,w rzeczywistości praktycznie żadna różnica. Po lifcie mają 5 biegów i jakieś 1,5 litra mniej pali.

Opublikowano
Oooo powiem tak ten silnik 118 kn to mnie w zasadzie najmniej interesuje bo wydaje mi sie ze to troche za malo do takiej masy bardziej nastawiam sie na ten 143. Czekaj czekaj poliftowa 323 automat srednie spalanie 9 l ???
Opublikowano
Po lifcie nie ma 323,jest 325 192KM i wg katalogu średnie to 9.5l. 318iA 143KM FL 5-biegowy automat 8.4l.
Opublikowano

Oj chlopaki, juz go nie karmcie. Gdzies wczesniej napisalem, ze to troll, potem sie zreflektowalem, ale widze, ze jednak faktycznie tak jest.

Ludzie sie staraja doradzic a gosc ma problem zeby a) czytac ze zrozumieniem b) wejsc nawet na wiki i zobaczyc rozpiske silnikow.

 

Kolego Michal, zanim znowu spytasz o cos oczywistego wejdz tu:

https://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E46

 

a potem mozesz wejsc tu:

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e36/137/e36_323i.html

 

Masz spalanie, przyspieszenie itd.

Opublikowano

To jeszcze uściślijmy - jeżeli szukasz 320i to tylko tą po lifcie z silnikiem 2,2 i 170 KM. Przed liftem ma co prawda 150 koni ale ona NAPRAWDĘ pali tyle samo co większe R6. 318i pali mimo wszystko mniej (moja średnia z poruszania się w większości po Krakowie - 8,11 l/100 km, liczona na dystansie ok. 26 tys. km). Jedyną przewagą 320i przed liftem nad 318i jest ten dźwięk z wydechu, bo na pewno nie przyspieszenie 0-100 km/h - przewaga 0,5 s, a moment obrotowy jest większy tylko o 10 Nm, a nawet owe 150 KM jest dostępne przy wyższych obrotach.

 

Z kolei 318i po lifcie ma lepsze osiągi i pali mniej ale zdarzają się problemy z rozrządem, poszukaj na forum. Abstrahując od tego, 318i przedlift faktycznie jest za słaby, gdybym jeszcze raz miał kupować jednak szukałbym 323 lub 325 ...i te Ci polecam.

 

 

Ooo, widzę że kolega dxtr71 mnie ubiegł. :mrgreen:

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano

Cześć,

jestem w trakcie zakupu swojego pierwszego BMW, póki co zwróciłem uwagę na model 318i 2004 r. 1.9 w automacie. Teraz chciałem dowiedzieć się czy jest to dobry wybór, jeżeli tak to na co zwrócić szczególną uwagę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
318i z 2004r. ma silnik 2.0 r4, chyba, że auto miało pierwszą rejestrację w 2004 a zostało wyprodukowane w 2001 roku :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Cześć,

jestem w trakcie zakupu swojego pierwszego BMW, póki co zwróciłem uwagę na model 318i 2004 r. 1.9 w automacie. Teraz chciałem dowiedzieć się czy jest to dobry wybór, jeżeli tak to na co zwrócić szczególną uwagę.

 

Dobre... a o czym my piszemy powyzej?!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.